Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketter: evenemangtillställningar
Läst 5719 ggr
Allamej
0

Den lila kampanjen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I denna tråd är det bara bilder och vad dom är. Skriv gärna på både svenska och engelska eftersom jag har tänkt släppa den fri i världen för att alla som deltar i kampanjen ska få se och då även gärna förstå

In this thread there will be only pictures and what they are, no comments allowed. There will be a special tread just for that called "Den lila kampanjen chat"

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

This is what I made, a cause ribbon so that I can wear it always

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

maneki
0

Det första jag gjorde var ett enkelt halsband i tre nyanser av lila. Ett litet kluster av blålila akrylblommor med "pistiller" av ametistlila glasdroppar på smyckesvajer trädd med seed beads i färgen sugarplum. Vanligtvis gillar jag inte att trä seeds på det här sättet, men jag hade inte nån bra matchande vajer eller snodda att hänga blommorna på och jag ville göra smycket så lila som möjligt så jag valde att trä det med 8/0 Toho.

First thing I made was a simple necklace in three shades of purple: a small clustre of violet acrylic/lucite flowers with amethyst glass drops as "stamen" on beading wire strung with sugarplum seed beads. Normally I don't like to just string seeds like this, but I didn't have any good matching purple cord or wire and I wanted it to be as purple as possible so I took out my 8/0 Tohos.

maneki
0

Medan jag fotade halsbandet knåpade jag också ihop en snabb brosch. Att bära på en tröja, jacka, mössa, halsduk etc -- där den syns bäst helt enkelt. Tre pappersblommor -- spraylackade för hållbarhet -- hålls samman av en blomformad brad (=dekorativ påsklämma som används av scrappare), som i sedan fästs på en broschnål.

While I took photos of the necklace, I also put together a quick brooch. To wear on a jumper, coat, hat, scarf etc -- where ever it is the most visible really. Three paper flowers, sealed for durability, is held together by a flower-shaped brad, which I've attached to a brooch back.

NeedfulThings
0

Jag hade många planer , men i slutändan blev det detta ganska enkla hänge. Fast huvudsaken är ju att mitt hjärta är lilaSkrattande

I had many plans, but in the end I made this quite simple pendant. But the most important thing is that I have a purple heartSkrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Evahelene
0

Ja, nu har jag inte tillgång till kameran (förresten vet jag inte hur man tömmer den heller…) så jag tog en bild med mobiltelefonen. Suddig och dann Skäms

Jag gjorde en choker:

Hana Ami-puffar (av lila 3mm pärlor och kristallklara Matsuno 15/0), en ametist-nugget med hattpinne, svarta 3 mm pärlor, Jablonex 11/0 Purple Iris och TOHO Hex 11/0 Amethyst trädda på 49-strands Accu-Flex. SP lås, wireguards, klämpärlor o klämpärlegömmor.

I made a choker:

Some Hana Ami-beaded beads (of 3 mm beads and chrystal clear Matsuno 15/0), one amethyst nugget, black 3 mm beads, Jablonex and TOHO Hex 11/0 in purple nuances threadded upon 49-strands Accu-Flex wire. Silver plated clasp, wireguards, crimp beads and crimp bead covers.

[

](http://www.parltorget.se/8-0-solgel-amethyst-silver-lined.html "8/0 Solgel Amethyst Silver-Lined")

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Alex05
0

Jag gjorde det enkelt för mig: Ett par örhängen med lila swarovski-hjärtan och en lila ängel.

I made it easy for me: A pair of earrings with purple swarovski-hearts and an purple angel.