mattiz smycken 2
Samma som i den förra tråden men den är väl för tung att ladda!
Nu kommer det en bild på 3 kuber som är tänkta att sitta på samma halsband!
2 små med 4 mms runda och rocaille
1 större med 6mms runda ispärlor och 4 mms runda som är samma som på de mindre!
Frågan är….Blir det snyggt med alla 3 på samma snodd?
Ska jag ha något mellan varje kub?
Eller vad tycker ni?
Bilden är kass som vanligt eftersom jag inte har en bra utrustning!
Som det ser ut, så verkar det kunna bli snyggt. Lite mellanrum mellan kuberna gör att de kommer mer till sin rätt, men vad du ska ha mellan vet jag inte.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Kanske en knut på tråden mellan??
Snygga kuber!
Om det är läderhalsband tror jag det kan bli snyggt med en knut emellan.
Jag har något svart band som inte är läder utan kanske fejk…typ som man får på marknader om man köper ett hänge!
vad snygga kuberna är tillsammans
. det ser ut som vaxad bomullstråd helt enkelt du har där? det går ju bra, men om man får misstänka att du kommer att göra fler kuber så borde du skaffa hem lite läderrem också
. du har inga silverfärgade rör/cylinderformade pärlor som du kan testa att sätta emellan? det och läderrem skulle kanske ge ett lite "elegantare" uttryck som också vore snyggt, speciellt tillsammans med en sån här strikt färgkombo. medan mer färgglada/lekfulla kuber kanske gör sig bäst med snöre och knutar. kanske alltså, vad vet jag
? men man skulle kunna tänka sig det.
måste nog sätta mig och knåpa lite kuber iaf, dom blir ju jätteläckra 
Kissidor, vilket härligt tips. Nu får jag sätta igång med fler kuber.
Jättesnygga kuber o de passar förträffligt bra ihop
, men jag skulle tippa på att ett lädersnöre o knutarna lite längre från de stora kuben så att den syns bättre, eller som Kissidor föreslår någon snygg silverfärgad tub i mellan dem.
Fast jag undrar hur det blir om man istället sätter en motring i hörna o hänger tråden/lädersnöret genom motringen. tror att kubformen bättre kommer till sin rätt om den får dingla fritt o då kan man ju fästa motringen i en mindre knut o på så sätt få lite avstånd mellan knutarna utan en massa annat i mellan. Fast det blir kanske inte snyggt? Något att prova senare efter PUSS.
Så bra dessa trådar är. Så många fina råd hur man ska göra med de roliga figurerna.
Kissidor: Det var ju ett bra tips! Måste nog också försöka mig på kuber
Tack för era tips Cessy och Kissidor!
Tack även för era fina ord!
Har inga cylinderformade rör men får väl börja leta på nätet. Har redan fått en köpare på de sista 3 kuberna….Hon ville ha med knutar men jag tänker beställa hem rör istället. Inser att med knutar blir det svårt att få det exakt rätt…iaf om det är jag som ska göra det.
Cessy…din ideé lät väldigt intressant då jag tänkt använda dem som berlocker oxå!
Varje gång jag pärlar så finns det saker jag behöver…. Förstår inte detta!
Nu har jag slängt iväg 2 beställningar för 136:- (inte mycket pengar jag vet).
men nu har jag snart läderband och tuber tll mina kuber…haha..
+ lite annat smått och gott!!
Glöm nu inte Kanelbullens dad idag! Det har inte jag gjort!!
Lite kuber som jag pysslat med men har inte haft så mycket tid och det kommer ni att förstå varför i nästa inlägg.
Jag hade 3 kuber till men jag satte de på ett halsband och gav bort till min bästaste arbetskamrat. De var i kombination rosa/vita.
Det grå/svarta sålde jag idag och fick samtidigt 2 nya beställningar på samma halsband men med olika färger.
Ett rött och svart och ett grönt och grått så nu har jag tillbringat 2 timmar framför olika webshopar och letat pärlor.
Någon som har ett tips på vart det finns gröna cat eye 4mm? Jag fick ca 20 st ifrån någon här…antingen i kalendern eller påskägg eller något annat!
Jo, det kan man också syssla med 
Jättefina kuber o Bowser är bara så grymt fin
Tack Cessy!
Jag är ju en sån där person som snöar in på 1 sak och då gör jag 1000 sådana och dessa kuber är inget undantag.
Snygga kuber! Och jag gillar Bowser…är ju ett stort fan av Supermario.
Snyggt jobbat!
Tack Alex…..
ja vad det där är för en figur har jag ingen aning om - men jag är imponerad
!
söta kuber också 
Tack….Bowser blev himla bra men det är för att den är så stor (9 plattor) och mycket olika färgnyanser. Nu har inte jag använt alla som det var på det mönster jag hittade men ganska många.
Tack för fina ord om kuberna….Hade hoppats på en leverans av pärlor idag så jag kunde gjort ett smycke till mig själv….Ska på rockkonsert imorgon och det skulle passat kanon!
Jättefin stjärna. Vi har också en liknande här hemma som vi gjorde för några år sedan o de är jättefina
Tack…jag blev så himla nöjd för den blev lyckad på första försöket!
Fin stjärna! 
Fin stjärna du har gjort. Den kunskapen kan du ha roligt med - lära ut.
Jo, det är kul med papper också. Det går att göra pärlor och smycken av papper.
För några år sedan såg jag hur man enkelt gör en stjärna av en remsa papper. Jag snöar också in på det jag håller på med, så det blev en hel massa små stjärnor i olika färger. De hamnade i en snygg glasburk och blev till prydnad.
Kul figurer. Det är så roligt att göra saker tillsammans med barnen.
Tack….Fanns i våra gömmor….
Jaa…det är det även om han tröttnar fortare än mig!
Jättefina halloween saker. Upptäcker att jag blivit en sucker för pumpor i hatt
så jag älskar pumpan i häxhatten
spöktemat var underbart!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
#35 =) Tog sin tid att få det rätt va?
Eller är det efter färdigt mönster för bokstäverna? 
Alltid Oavsett
Jag kommer inte ihåg men instruktionerna hittade jag på nätet.
#37 Okey =)
Alltid Oavsett