Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: pärlor-tråd
Läst 3686 ggr
MaMaMade
0

Trätt pärlhalsband - behöver råd!

Tjenixen!

Har varit bort länge från mina älskade pärlor nu men måste ta tag i en beställning. Ett armband sytt i RAW (?) med gummiband skall göras om till ett enkelt trätt halsband. Det är enbart mindre sötisar o seeds inblandat.

Frågan är; kan jag använda dubbel Fireline el bör jag ta wire? Det bör vara så lätt som möjligt o utan lås. Känner mig villrådig…det är till min brukare o hon vill ha det så följsamt som möjligt.

Allamej
0

Mest följsamt blir det ju om du använder fireline om du nu inte har en wire med väldigt många strängar :) Men oavsett, med wire ska du gömma klämpärlorna och med fireline så är det knutarna.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MaMaMade
0

Mm, är liksom lite duktigare på det där med tråd o knutar än klämpärlor… Det får nog bli dubbel Fireline *om* jag har kvar av den vita…man bör väl se till att ha allt hemma innan man börjar också! Ska ha med mig det färdigt till jobbet imorgon, hmm… Obestämd 

Tungan ute

Cessy
0

Hm … det beror helt enkelt på vad du ha hemma MaMaMade. Jag hade tagit Accuflex (49 strand, .014) o så använt klämpärlor o gömt dem i runda klämpärlegömmor (de som ser ut som silverpärlor när man stängt dem - ja eller vilken färg man nu använder på dem.) Men har du inte denna typen av mjuk följsam wire hemma som inte blir bockad, så hade jag def. använt dubbel fireline istället. Så vad du har i ditt förråd o vad du själv trivs att jobba med, får helt enkelt bestämma.

MaMaMade
0

Nu har hon ångrat sig o vill ha det som det är…fast vidare…vilket innebär att jag måste sy om det i samma teknik o sätta på ett lås.

Då måste jag lära mig sy på det sättet samt hitta ett lås som passar till aprikosa sötisar…hon gillar guldfärgat men de metalldelarna brukar vara så gula.

*SUCK*! Är oinspirerad…märks det!? Foten i munnen