Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: problemhörnan
Läst 5160 ggr
[michaelalundgren]
0

Ny här. Komma igång..

Börjar med att jag inte vet vart jag ska lägga tråden.

Jag har länge funderat på att börja göra smycken. Så som halsband, armband och örhängen med pärlor.

Jag har ingen som helst erfarenhet, utan vill börja med något lite lättare, och kanske utveckla mig genom träffar eller någon kurs.

Men vad behöver jag för att komma igång, och har ni tips på bra internetbutiker eller fysiska butiker i Stockholm?

Hjälp mig :)

NeedfulThings
0

Hej och välkommen hitGlad

Du kan kolla in artikeln Checklista för nybörjaren som du hittar

här.

Om du klickar på artiklar uppe till vänster hittar du bland annat en pärlbutikskarta, och en artikel om pärlprojekt på nätet, där du kan

se lite hur andra gjort och få tips.

Och här är en artikel om olika webshoppar.

.

Sen är det bara att fråga på, vi svarar så gärna!

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Allamej
0

Om du trycker på knappen artiklar lite högre up i vänstra hörnet så kommer dels fram internetbutiker som rekommenderas, olika saker man kan göra, ganska långt bak så finns en artikel om vad man behöver innan man sätter igång :)

Och om du undrar något så fråga :) Vi hjälper gärna till här :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[michaelalundgren]
0

Hej,

och tack så jätte mycket för ditt svar. Ska genast ta och kolla in detta!

leja
0

Hej och välkommen. Som sagt var fråga bara på det finns många som kan svara och många tips om allt från pärlor och material till olika tekniker. Kul med ditt tips om fotografering med.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

[michaelalundgren]
0

Tack för era varma välkomnanden :)

Klart jag försöker hjälpa till med det jag tror att jag kan :o)

Alex05
0

Hej o välkommen hit! Skrattande Du märker snart att alla är väldigt snälla o hjälpsamma här.Flört

[kissidor]
0

välkommen hit michaela Glad!

som tjejerna sagt är det väldigt hjälpsam och generös och vänlig stämning på det här forumet - men det kan vara svårt att svara på en fråga som är såpass allmän och omfattande som din. men det kanske kan vara värt att nämna www.sirlig.se med fysisk butik i stockholm och ganska omfattande kursverksamhet. den här säsongens kurser finns väl inga platser kvar till men om du åker till butiken kan du säkert få tips för att komma igång och eventuellt se till att komma med på nästa grundkurs

53goran
0

Ja, välkommen hit

Mmadeit
0

Hrj och välkommen hit.

såg på din sida att du är bosatt i nynäshamn. då är det inte långt till 2stenars fysiska butik i vendelsö.  även de har vissa kurser och så kallade "pärljuntor" dvs kvällar man kan sitta i butiken och pärla.

Bor själv i nacka och tycker det är bland det bästa som finns att träffas och pärla tillsammans med andra och brukar bjuda in till träff hos mig 1 ggn i kvartalet ungefär och brukar då slänga ut en allmän  inbjudan här.

[michaelalundgren]
0

Tack så mycket för era välkomnanden och tips.. :)

Ska skriva ihop vad jag behöver/vill ha, räkna och fundera! :)

[michaelalundgren]
0

En annan tanke som slog mig nu, finns det några färdiga "nybörjar-kit", med lite av vad man behöver för att komma igång? :)

Mmadeit
0

vet att frost 08 har "startkit" man kan köpa i olika färger men där finns inga verktyg med i kitet.

Biltemas elektronik tänger är mycket omtyckta och betydligt billigare än dem man finner på tex panduro och andra smyckes shoppar.

vilekn stil är du mest intresserad av, metalll/länkat med kedjor eller sydda pärlarbeten med mer små pärlor tex?

Emo
0

#5 För 1,5 år sedan började vi ambitiöst på en artikel vi skulle ha här. Den skulle handla om hur man fotograferar sina smycken och sen publicerar dem på nätet. Sita delen är halvfärdig den här biten

Av någon anledning har de övriga delarna blivit "något" försenade.

Ville bara tala om att det är ett projekt, som ……… "blivit något utdraget" SkrattandeOskyldig

Välkommen hit. Här finns gott om hjälpsamma pärlare.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Spacegirl31
0

Välkommen hit - roligt att se dig här också!

* ~* Ha en bra dag *~*

maneki
0

Hej och välkommen till forumet. Glad

Är du ny på pärlor så kan det vara kul att gå i fysiska butiker. Kikar du under artiklar så finns där en länk till pärlbutikskartan, som är just en karta över fysiska pärlbutiker (och nätbutiker som man kan besöka efter överenskommelse) i Sverige.

mialycktman
0

hejsan, välkommen hit!Skrattande

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Bimse
0

Hej och välkommen. Du kan även få hjälp och mycket diger vägledning genom att titta på Manekis bloggar, du ser länkar till dem under #15. På den svenska bloggen finns även en avdelning för ovana pärlare.

På Panduro kan du säkert hitta enklare kit.

ommok
0

Välkommen hit! Glad

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

[michaelalundgren]
0

Det är inte bra att vara medlem här.

Känner mig så rastlös i händerna, och vill sätta igång och skapa något NU. Tyvärr tillåter inte min ekonomi några inköp förens efter lön, vilket känns så jävla tråkigt, då det är lååångt kvar :(

Hur dämpar ni erat begär när något hindrar? :)

NeedfulThings
0

Du kan väl knyta lite makramearmband så länge? då behövs ju bara garn i princip, gärna vaxad bomull.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Cessy
0

Nu är det ju dyrt o komma igång, för det är så mycket man behöver o efterhand så bygger man ju upp ett lager av allt möjligt. Jo en del är nog duktiga o använder bättre upp vad de har innan de köper nytt, men jag tror här är flera än jag som lyckas samla på sig både det ena o det andra som kan vara bra o ha i fall man ska göra det eller det eller ….. så i tider när man inte kan köpa in något nytt så har man ändå att ta av. Fast i början har man ju ingenting o vet inte ens vad man behöver men du kan trösta dig att det ändå blir bättre med tiden. För dels vet du bättre både vad du vill o vad du behöver o dels lär du då ha ett litet lager som du kan använda av när det inte går o köpa nytt.

Om det kliar i fingrarna av lust o skapa något så titta in på pyssel ifokus. Där kan du säkert hitta tips på olika pyssel o kanske du har vad som behövs hemma? För bättre att få pyssla med något än bara gå o sukta efter det man just nu inte har råd o köpa. Härinne på smyckestillverkning finns en tråd som heter "Måste bara visa" o du läser igenom den o följer länkarna så kan du ibland hitta tips på pyssel o ibland är det bara något man tittar på o beundrar eller så inspireras man av o vill göra något liknande själv. Hoppas att du hittar något att stilla din pysselhunger medSkrattande