***Julkalender 2010*****Anmälan****
Ja, nu var det dags igen för ett av årets mest efterlängtade event skulle jag misstänka
. Det är bara oktober, men december är här innan vi vet ordet av, så jag kör igång första julaktiviteten nu!
Precis som förra året går det ut på att man packar 24 små paket med pärlor eller andra smyckesdelar. Man tager vad man haver så blir det jättebra. Vi hade ingen summa förra året och det funkade bra ändå.
NYTT för i år är att vi gör ett paket till "lite extra" och märker det med en stjärna/ skriver 24 eller liknande.
så får man ett extra kul paket att öppna på just julafton
Två små förbehåll finns det dock i år.
* Inga pärlor av ben/horn eftersom det är så många här inne som tycker illa om såna.
*Ej heller utpräglade plastpärlor för barn, ni vet typ frukter med synliga skarvar.. Nu har jag och flera andra barn som kan använda såna, men alla har inte det och det är kanske inte så jättekul att öppna ett gäng paket med sådana då. Det är inget man kanske använder i ett smycke. Däremot så är snygga plast/lucite/akrylpärlor för "vuxna" ganska ok.
Givetvis skickar man inte heller trasiga/repiga pärlor, men det anser jag ju vara självklart.
Hur gör man då? Jo, man anmäler sitt intresse här i tråden senast söndagen den 21 november
Man skickar ett kuvert med kalendergåvorna till mig, postas absolut senast den 25 november, men helst innan dess. Jag vill gärna ha helgen 27-28 till att pyssla med era kuvert, nämligen. Min adress får ni i ett pm om ni inte redan har den. Hojta till om ni vill ha den, helt enkelt.
I detta kuvert ska du även skicka med ett av postens gröna S-kuvert, (alternativt ett annat, större,helst vadderat,kuvert frankerat med 24 kr), med din egen adress på
När allt kommit till mig så plockar jag ihop så alla får av alla. Blir vi 25 st är det inga problem med hur ni packar in, men förra året så gjorde vi så att om man hade flera paket med likadant innehåll, så fick de samma presentpapper.
Fråga gärna om ni vill veta mer!
Anmälda:(fetstil = paketet har kommit till mig)
1) NeedfulThings
2) Carola
3) Mmadeit
4) Emo-
5) Mialycktman
6) Alex05
7) ommok
8) SusanneAlg
9) Kissidor
10) Evahelene
11) noora
12) leja
13) mattiz73
14) Annisangel
15) katsy
16) Goldenbeadcat
17) Spacegirl
18) flower1
19) Emsann
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
JAG är med :-)
Om någon/några av mina deltagare på pärlträffen i Röke 30/10 är lika pigga på byte som Alex05 var förra året, så är jag med på både detta och andra aktiviteter inför julen 2010.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag är fett med i år med, det var superkul förra året! 
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Jag är med!!
Det var riktigt kul förra året!!
Det är fixat! Jag är med

Jag skulle väldigt gärna vara med men jag tycker det ör lite svårt när det inte är någon summa. 
* ~* Ha en bra dag *~*
ska fotografera en del av de jag fick förra året, hittade just påsen. så kan du se exempel, det är så olika hur mycket man skickar i varje, och det är faktiskt helt ok
Spacegirl. var med ändå, vissa paket kanske blir värda 7 :- en del bara 2:- och somliga lkanske till och med 15:-…
tänk inte så mycket på summor utan tänk på "användbar het. har du en lite större pärla som funkar som fokalpärla ja då kan den vara ensam i paketet. har du 4st enklare lampwork kanske dem blir ett paket osv.. att packa 5 st helt från varandra olika 6 mm pärlor kanske inte är det "roligaste" att få ALLA skall kunna vara med oavsett vad man har för ekonomiska förutsättningar och efter som paketen blandas så kommer alla få paket från dem som kunde packa lite mindre i paketetn och från de som packade lite mera… :-)

Jag är med.
Det var väldigt roligt förra året med alla spännande paket. Ska bli lika roligt i år!
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

JA!!!!!! Klart jag ska vara med!! Annars blir det ju ingen jul ju!!!!!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
åh ni känner väl mig - skulle jag kunna motstå hemlig pärlpost
, som dessutom är en adventskalender
!
klart du ska vara med space
, kloka ord av mmadeit där!

Space: jag har också bilder på alla mina paket jag fick förra året i kalendern om du vill ha en uppfattning om var som är "normalt". De ligger i min blogg (wild roses, sök på advent). Men som sagt: det kan verkligen vara allt från nån kr till 15. Huvudsaken är att det är nån liten trevlig överraskning.
Tror jag hoppar i år. Kanske om det blir julklapp i år igen att jag hoppar på det ist.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Självklart blir det julklappsbyte i år också
Jag är med *viftar ivrigt hoppandes upponer i stolen* 
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Här är en lista med en hel del av vad vi fick i kalendern förra året: kalenderpaket
Om du börjar på #219 så ser du vad jag fick de första dagarna: några bilder
Vet inte vad det är med mig i år, men jag hoppar över o sparar mig nog till julklappen istället.
jag vet vad det är med dig cessy, du har inte tid för du vill bara fusa hela tiden 
*fniss* Jo det är nog något sådant

Vad roligt det låter, jag vill också vara med! 

Jag är med, precist som förra året.
Vad ska man ha som signatur tro?
Jag är med!!

Aha, nu förstår jag lite mer. Tar ni pärlor ni har hemma i skattkistan eller köper ni nya? Måste alla paket alltså inte innehålla samma sak?
* ~* Ha en bra dag *~*
Nej, jag delar upp allas paket på alla så det kan vara olika eller samma hur man vill, det enda är att om man har 5 paket med samma innehåll i kan man ju kanske lägga dem i en påse för sig eller så.
Jag har en ganska rymlig skattkista så jag brukar nalla från den, medan andra köper en del. Det gör man som man vill
det beror nog helt enkelt på om man har nåt i skattkistan som räcker att dela med sig av eller inte - personligen har jag då verkligen aldrig behövt köpa en endaste pärla för nåt sånt här 
Åh, vad roligt att det blir av i år igen!!!
Jag är med!
Men jag behöver nog din adress igen Needful!
Kram alla smyckesälskare
Många Goa Kramar
Annisangel
Hur är det förresten med till exempel snäckskalspärlor…. Är det okej att ha med? 
Många Goa Kramar
Annisangel
Ja, snäckskal är helt ok. Det enda vi ska undvika är plast, ben och horn och trasiga /repiga skräppärlor oavsett material.
Allright, då vet jag! Tack =)
Många Goa Kramar
Annisangel

#22-24: Ja, det beror verkligen på vad man redan har. Personligen blir det ofta att jag köper nytt (om det inte sker i samband med en destash då jag sorterat ut pärlor) för oftast har jag inte så många av varje pärla så det är antingen att ge bort de jag har o köpa nya till mig själv. Eller köpa nya till paketen direkt.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Nu kommer jag med mina dumma frågor igen…
.Har lite svårt att förstå detta: "NYTT för i år är att vi gör ett paket till "lite extra" och märker det med en stjärna/ skriver 24 eller liknande."
Skall det vara ett till paket, alltså 25 st. Eller ska det 24:e vara lite "extra fint" eller "extra mycket i" s a s? Bara så att jag inte gör fel 

Det 24:e ska vara lite extra fint 

jag vill oxå gärna vara med =)
Detta lät spännande. VILL GÄRNA vara med
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Jag är med ;-)
* ~* Ha en bra dag *~*
Hur tidigt får man skicka sina paket?

Jag har redan fått 2 stycken, så det är bara att köra på 
#37 Jag behöver din adress Needful 
Många Goa Kramar
Annisangel

Om det är okej ställer jag min plats till förfogande för någon annan, känner att det blir en för stor kostnad nu till jul med detta.
Hoppas det inte ställer till allför stora besvär att jag hoppar av..
* ~* Ha en bra dag *~*
Det är ingen fara alls, Space. Vi blir så många vi blir och alla som vill får plats. Det blir inte fullt deltagarantal på en sån här grej. 
*letar efter julklappspapper*

Jag behöver också din adress 
*letar efter glittrande snören till paketen…* 
Många Goa Kramar
Annisangel
Ytterligare 2 paketavier har kommit, jag har dock inte hunnit hämta ut dem. Den ena misstänker jag är från Alex05, kan det stämma?
Jag postade mitt igår i alla fall, syntes det så tydligt???
Jo, på avin stod ditt namn :)

Får jag som är helt ny vara med i kalendern också?
Jag har rätt mycket hemma i "skattkistan" och reggade mig nyss pga att det här lät så barnsligt roligt även om man råkar vara vuxen
.
jajamen, du är så välkommen så

Vad kul, tack! Då ska jag sätta i gång att slå in lite redan nu
.
Jag skickar dig ett pm med min adress.
Idag kom det ett paket till och det var från Mmadeit om jag inte tar fel på namnen
. Jag har nu 3 avier att hämta ut , det får bli till helgen.
needfull japp det är fullt möjligt att det är från mig & space det som som kom idag
Oj, jag sände mitt paket idag men jag skrev ingen avsändare… Men det står ju på kuvertet inuti kom jag på!!! Jag heter Annika för den som funderar 
Många Goa Kramar
Annisangel
Annisangel med glimten i ögat säger jag FYYY dig inte, aldrig någonsin posta brev utan avsändare *muttrar den inbyggde postisen i mig*
Jo…. jag brukar vara snäll mot postisen faktiskt!!! Men nu blev det stress… Hehe, puss på dig postisen!
Vart delar du ut post?
Många Goa Kramar
Annisangel
annis bra där ;-) jag delar iofs inte post utan bitchar oj nej jag menar bossar över ett par hundra lastbilschaufförer som kör brev paket och pall runt om i i sthlm mest city och norrort.
#55 Aha, det är bra!! Då har du fullt upp med andra ord! Då måste det ju vara avsändare tänker jag… Annars vet man ju inte vart man ska sända det tillbaka om det kommer fel eller så kan jag tänka!
Många Goa Kramar
Annisangel
just precis annis, och det är därför vi också infört en bulvanavsändare i dom evenemang där den faktiska avsändaren ska vara hemlig tills efteråt, som påskägget och julklappen tex 
#57 Vad menas med det? Bulvanavsändare…
Många Goa Kramar
Annisangel
då en del av nöjjet med julklappen/påskägget är att gissa vem som är ens hemliga påskhare/jultomte är så använder alla tex needfuls adress som avsändar avdress just för att skriver man sin egen är det ju avslöjjat innan man ens får öppna paketet vem det kommer ifrån, och skriever man inget är det inge bra alls…
#59 Jahaaa, men vad smart! Då vet jag det! Tänk vad man får lära sig
Tack snälla för informationen! 
Många Goa Kramar
Annisangel
sitter här och söndagkvällsjobbar med mina evinnerliga kalkyler - och kommer till en väldigt tråkig insikt: jag blir tvungen att hoppa av adventskalendern
! det blir för stressande och jag känner bara en klump i magen av att ha ännu en sak som måste hinnas med. tanken började nog gry när jag slog in farsdagspresenter igår - snabbt och slarvigt men ändå tog det mycket tid - att välja och packa 24 små paket känns tyvärr inte längre som nåt roligt att försöka klämma in och det är ju för att ha roligt vi gör såna här saker, eller hur?
så jag drar mig med beklagande ur och sparar mig till julklappen - det är ju bara ett paket 

Jag har postat ett brev innehållande en bubbelpåse S, med min adress på till dig idag needful.
Jag är så tacksam för att jag kan vara med i kalendern, tack vare en av alla änglar här :-)
* ~* Ha en bra dag *~*
och jag kan visst också vara med trots allt
, tack vare en annan ängel - "en ängel i pingvinkläder" 
*jublar* blir glad när jag läser att alla som VILL vara med faktiskt kan vara det… är ju så roligt detta.
Jag håller fullständigt med om att hela detta forum är fullt av härliga änglar!!
Änglahjälp är guld värt!
Puss på er!
Många Goa Kramar
Annisangel

Ängel i pingvinkläder…… fniss….
har ängeln höga snygga stövlar också?
supersnygga
!
Hahahaha
Har nu äntligen kommit ner och hämtat avierna.
Mottagarlistan är uppdaterad 

Needful: Du glömde #47. Emsann har ju också anmält sitt intresse. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Nu har jag postat mitt paket. Hoppas det kommer fram.

Jag har också postat paket idag 
Vad snabba alla har varit och skicka…
Mitt paket står klart i hallen nu och ska skickas iväg imorgon….
Det var lättare i år att packa ihop det när jag hade lite rutin på det!
I veckan som kommer ska jag packa in sonens paketkalender… jag tror det är sista året han får paket i kalendern…Han är ju 8 år nu!
Jag hoppas du har paket hos dig senast tisdag Needful!
mattiz hur tänkte du nu
? din son ska inte få paketkalender längre efter detta årets eftersom han är 8 år. och du är…
?
Jag bara visste att någon skulle skriva så…..
Att jag skrev så är för att jag inte vet vad jag ska köpa till honom….LEGO blir det i år men han har ju nästan slutat bygga med det. Det är bara musik som gäller och då vet jag inte vad jag ska hitta på…..
Tips mottages gladligen….haha….

Du är inte sist, mattiz! Jag tänkte packa ihop mina paket idag, och skicka i morgon. Då bör du ha dem i tid i alla fall, Needful. 
Vad skönt att jag inte är sist…
Mitt paket är iaf på macken nu och hämtas där imorgon och på tisdag ska du ha det Needful….

Jag packar oxå ihop mitt nu…
Har byggt garderober hela helgen så nu äntligen kan jag ägna mig åt det jag vill istället för det jag måste…=)
Ska bli jättekul att få en paketkalender i år igen!
vad bra att ni börjar bli klara
Jag är iofs ledig på fredag, men kom på att det är första julmarknaden på söndag, så det vore toppen om paketen kom innan sista dan. har ju en del paket att packa in själv, det har jag förträngt

Senast igår kl 21.30 tänkte jag hoppa av då jag kände att jag inte hade direkt koll på vad jag hade i mina gömmor men sen valde jag att ta fram alla lådor och annat.
22.50 var alla paket inpackade och klara och idag blev det postat!
Vad glad jag är nu att jag valde rätt…. Tjohooooo…..
Hade gärna varit med men har inte möjlighet att skaffa prylar förrän på lördag…så jag får tjå mig till nästa jul. 
Önskar er iaf en särdeles God BlingJul detta år! 

Mitt brev fick jag iväg igår kväll sent, så du bör ha det i morgon om allt går som det ska. 
MaMaMade: Synd att du inte kan vara med i år. 

Tog isgatan ner till postlådan så nu är det i alla fall på väg….
Det roliga med att plocka ihop paketen var att hitta pärlor som jag "glömt" att jag hade köpt…hihi!
Fick massor av nya idéer 
Har du fått mitt paket Needful….??

Mitt paket är skickat ock klart men jag kan inte minnas om jag skrev min adress på åter-kuvertet
. Ledsen för besvär i så fall men mitt namn/alias står på avsändaren i alla fall.
Jag har fått katsy ( bor i kungsbacka kanske?) ommok och ett som det inte stod avsändrae på ( hat inte hämtat ut det än) som jag misstänker är mattiz.
kanon! då ska man bara packa in sine egna paket också håhå jaja
fast jag har förberett och plockat ihop vad som ska i dem, så det är inte så betungande…ska bara bli färdig att göra det

Jag skrev avsändare på mitt kuvert!
Jo, men det är inte alltid de bemödar sig om att skriva det på avin. Det måste vara ditt eftersom det bara är flower1 och Emsann som skickat typ idag, detta kom för ett par dar sen. Carola är ej heller markerad, men hon kommer hem till mig med sina paket

Japp det var mitt paket från Kungsbacka =)
hoppas att 24:an var med, för jag hade den på ett annat ställe först, sen blev det bråttom å då vet jag inte om den kom med 
Hittar det inte här hemma så jag håller tummarna!
Aha…du tänkte så!
Ok, då fattar jag och då hoppas jag verkligen att det är mitt paket annars blir jag galen….
Nu bara längtar jag tills onsdag då jag får öppna det första paketet och det dessutom på min födelsedag….hehe…..
Så , nu har alla paket kommit (i princip) Posten skickade en avi på Emsanns paket, men när tydligen så regisjag kom till butiken så sa hon att det inte kommit dit. Så posten har typ glömt att skicka dit det, tydligen registreras alla aviseringar i datorn, så hon såg det där.
Typiskt, men jag tror jag kan fixa det klart, sen när jag kontrollräknar allas kuvert så skriver jag upp om de ska ha 1, 2 eller fler från Emsanns paket.
Kn ju vara bra att fråga - om nu paketet kommit bort/ blivit försenat - har du olika innehåll i alla paketen Emsann? För då kan ju jag ta det om det dyker upp sent.
Men jag avslutar med ett av mina favorituttryck - DET LÖSER SIG!
DET LÖSER SIG!
sa han som………

Nä så dumt, för det har jag inte, tvärt om, många dubletter
. Så typiskt om de tappat bort just det paketet,när jag har alldrig varit med om borttappade paket förut.

jag hade borttappat paket för några veckor sen..
skulle hämta det på OK men det var inte där, inte heller på nån av de andra utlämningsställena…
Jag fick panik å ringde runt till alla ställen flera gånger tills de äntligen fick in det…puh!
Det löste sig men var inget roligt att inte veta vad som hänt med det. Trist att vänta och sen är det ju värdet av paketet oxå…
Hoppas att det löser sig snabbt!

Tack katsy, hoppas också det löser sig snabbt, tur att du fick tag på paketet till slut!
Ringde till posten men de kunde inte hjälpa mig utan avi nr, men de sa att det kan ha hamnat på fel postkontor, men förmodligen var framme idag.
Om det tyvärr inte skulle vara det får jag dra mig ur det här kalenderbytet, så era grejjer hinner fram i tid.
Vi får se vad needful skriver senare, jag får hålla tummarna :).
Nu är jag ju fortfarande på jobb, men sambon skulle gå ner och posta en del av kalenderkuverten och samtidigt se om ditt kommit fram.
Jag satt i8går och fördelade paketen, och sen kontrollräknade jag. De som råkade ha fått 24 stycken har jag skickat med honom, det var 7 stycken. I övriga fattades det mellan 1-3 stycken paket.
Skulle det inte komma idag, så packar jag in dessa paket som fattas, så får vi hoppads jag hinner posta idag.
Återkommer i ärendet när jag är hemma ( efter 4 skulle jag tro)
om du inte redan har postat till mig needful så gör det inget om jag får vänta ett par dar innan jag får börja öppna paket (då får man ju öppna flera paket första dan
!) och det gör inget om jag får lite dubbletter heller - om det underlättar inväntandet av det paket som är på vift.
Jodå, idag kom paketet
och alla de resterande är nu postade till er. Men jag är lite sur på posten faktiskt. Fick en avi igår, så jag bad sambon att hämta den idag. Då sa de att den låg på ett annat utlämningsställe…så jag körde dit och då hade ju hon skickat tillbaka det, så imorgon får jag det kanske. Hon hade skickat tillbaka en hel säck felsorterad post i fredags också, så nån vajsing är det. Och v isst det är kanske inte helt lätt med vikarier, snöstorm och annat , men lite lite sur blev jag ändå
Ditt paket fick rivas upp igen, Kissidor, jag glömde ju en del där först,.,

Tack kissidor, men jag hoppas att det inte ska behövas
.
Hur menade du needful, jag förstår inte riktigt… Hade paketet kommit eller inte? Jobbigt att köra fram och tillbaka sådär!
hehe, ja det ser ju lite otydligt ut…ditt paket har kommit, det var ett annat paket som också skickats fel..

Aha, åh så roligt, tack för hjälpen!
Har fått mitt paket med tomten idag!!

Nu har brevbäraren varit här, hämtat och lämnat.
Så ser min kalender ut:
Glömde ju att säga detta igår. Några hade inte markerat nr 24 på sina paket, så jag fick chansa lite.
Sen är det ett bulligt paket i rött enfärgat papper som har en liten rosett påklistrad. Det är nr 24.
JA tomten kom till mig också idag. Men postis slarvade i mitt tycke. Hon fick inte ner hela kuvertet i brevinkastet, som tur var kom jag precis hem när hon hade fått det hallvägs ner och sedan lämnat det så.
Ska bli jättespännadne att se dag för dag nu
_
Jag har oxå fått mitt paket idag!!
ohhh….vad jag längtar tills imorgon!
Imorgon blir en bra dag….

Har också fått mitt paket, vad spännande…

Jag fick också mitt paket idag. Jättespännande! Längtar till i morgon… 

Jag har också fått paket idag - detta ska bli jättekul :-)
*längtar tills imorgon*
* ~* Ha en bra dag *~*
*väntar spänt på att tomten ska dimpa ner till mig* 

Många Goa Kramar
Annisangel
ett st kallender damp ner i min låda idag :-) posten hade valt vilket jag skall öppna imorgon då ett paket hade spruckit upp så skymtade innehållet innan jag meckade igen det igen men blir spännande iallafall :-)
jag har fått 24 små paket idag!kul!
Lyckomia
mitt har inte kommit riktigt än, men den som väntar på nåt gott… 
postens val till mig idag blev en rätt stor påse lila inside color seed beads.
Gud vilken rolig kalender. Längtar till nästa år :)

Jag öppnade ett paket med ljuslila strukturpärlor idag - jättefina :-)
Tack!
* ~* Ha en bra dag *~*

Även min brevlåda har haft besök av tomten 
Jag började med det minsta paketet, som innehöll en ytterst söt lampwork-katt 

Jag fick små jättesöta blå kuber :)
Många brunaktiga glaspärlor fick jag!
Lyckomia

Jag fick en fin blandning av underbart vackra blå sötisar, några silverfolierade coins i samma färg, tre söta ljust blå fjärilar, två fina droppar i lampwork som matchar perfekt och till det ett par lås och en liten sjöstjärna i metall. 

Igår fick jag en påse med vin-röda pärlor i lite olika former, idag var det antikbrons-färgade metalldelar som man kan använda till ex. örhängen. Blev jättesugen att göra örhängen!
Älskar denna idén med en pärl-kalender!!!!!!!!!
Igår kom tomten till mig o jag öppnade paket med ett litet set för att göra ängel-örhängen!! Jag älskar änglar så det var en superbra början på december!
Idag fick jag ett stort bronsfärgat hänge man kan göra halsband av!
Tack alla tomtarna
Många Goa Kramar
Annisangel
vi har öppnat två paket idag, ett med en STOR fin akrylpärla i blågrönmelerat och ett med 3 fina blå snäckskalspärlor som tex skulle gå utmärkt att göra ett hänge och ett par örhängen med.
#107 Tack då vet jag! Hmmmm, spännande 
Många Goa Kramar
Annisangel

Idag öppnade jag ett rött paket och i det låg en godispåse med pyttepärlor i olika färger, typ indianpärlor.
Två togglelås i silver, glasovaler och vackra orange snäckskalspärlor.
* ~* Ha en bra dag *~*
i mitt paket idag låg det 3 knappar, 2 större silvriga och en cool lite cameo knapp :-)

Har fått två silver ringar= örhängen som jag funderar på och två fina lite större glaspärlor och glömt att öppna dagens paket, ska nog gå och göra det nu..

I mina 3 paket har jag fått ett gäng fina blåa pärlor + en stor platt pärla, två söta silverfoilhjärtan och något som enligt mig liknar små julgranskulor som jag funderar på att göra ngt juligt av
.
Jag har öppnat 4 paket redan…Jag är inte hemma på julafton så jag passade på att öppna 2 på min födelsedag!
jag har fått en påse blåa seed beed¨s
2 par örkrokar
2 kattpärlor
En påse med blandad kompott: en orange stor platt rund pärla, lite blommor. lite chips och lite annat!
Jag kommer fota som jag gjorde förra året, var 8:e dag!
Mattiz73, Grattis på födelsedagen.
Jag lägger mina bilder i en egen tråd.

Ja, grattis på födelsedagen mattiz73!
Oj….vad snabba ni var…
Jag fyllde år i onsdags och då öppnade jag 2 paket!
Tack så mycket!! 
Grattis i efterskott då
Hoppas du hade en bra födelsedag
grattis i efterskott mattiz
!
Grattis i efterskott, mattiz73!!
Min hund, Alex, drar ett paket som jag öppnar, varje dag. Jag kommer förmodligen att visa en bild när alla paket är uppackade, så jag håller er lite på sträckbänken med vad jag fick
Tack så mycket…..

Idag fick jag superfina pärlor av polymerlera & bling & matchande seedbeads :-)
* ~* Ha en bra dag *~*

Grattis i efterskott mattiz!
* ~* Ha en bra dag *~*

Grattis mattiz, jag fick sötisar i bruna nyanser och ett lås. De kommer nog att komplementeras då jag har fler sötisar i brunt. Vi får se…

Tack, tack!!
igår var det min tur att få en stor påse lila inside colour seeds. riktigt mysig nyans - och användbart att få så många
!

Idag fick jag jordens sötaste små hängen, silverinfattade i färgat glad, hjärtan & blommor och en stor öppningsbar pärla, där man kan fästa foton eller så inuti :-)
* ~* Ha en bra dag *~*
igår var det en påse med silverfärhgade filigran pärlor. och idag en påse med några silvberfärgade ovala räfflade pärlor med "emaljerad" midja i olika färger. aldrig sett något liknande jätte coola iallafall :-)
Sedan sist jag skrev har jag hunnit öppna fyra paketer till.
I paket 2 låg där läckra rutiga tuber. I paket tre ett gäng gröna 12mm;are. I paket fyra ett set för att göra bronsrazzelarmband. Och i dagens paket en påse med oranga millifiorechips
_

Idag fick jag en påse med vita sötvattenspärlor. en träpärla, en glaspärla och halvädelstenar, jag är inte 100 på vad det är, som är svarta med vita fläckar, snöflingeobsidian kanske?!
* ~* Ha en bra dag *~*

Igår fick jag fina vita glashjärtan med lite guldglimmer i. I dag fick jag en mixpåse, med gult och små pärlor och två gula hjärtan, svårt att beskriva. Men det blev ett par änglaörhängen.

Har visst glömt att berätta om innehållet i min adventskalender. Den 2:a fick jag en liten rulle rosa wire, den 3:e två fina glascoins med svart och guld inside, igår fick jag två örhängeskrokar och två stora creoler med fem öglor i silverfärg och idag 12 klara kracklepärlor. Är väldigt förtjust i crackle, så det passar super.
Tack alla snälla tomtar för alla fina paket! 

Måste säga att det är kul och inspirerande med alla små paket. Idag fick jag guldbiconer, super söta. Har redan en liten idé.

Idag fick jag lite guldtråd och lite brons(?)tråd i paketet. Tack! Toppen! 

Det här är ju jätteroligt
Jag har bl.a. fått en jättestor häftig ljusblå "glitterpärla", änglavingar, en påse lila biconer (en av mina favoritfärger - så lämpligt!) och ytterligare en liten lampworkfigur. Just nu har jag fullt upp med att packa alla beställningar som kommit in i helgen, men farmåt slutet av veckan kanske jag får tid att göra något av alla roliga pärlor 
Igår fick jag lila skimmrande pärlemo pärlor och svarta hattpinnar.
Idag fick jag ett gäng filligran? pärlor!

Idag fick jag runda länkar, åttor, krackelerade transparenta pärlor & några snygga havsblå stenpärlor. :-)
TACK alla söta tomtar :-)
* ~* Ha en bra dag *~*
Har hunnit öppna ytterligare tre paketer i det första var där en ringstomme, med sil, i det andra två röda acrylpärlor och ett stansbarthjärta och idagaens, som kisse hjälpte till att välja var där en fjärilsberlock med rosa emalj och strass
Hade glömt kuvertet framme på bordet och då hade kisse varit där och fiskat upp ett paket, som hade snöre på sig och julklappssnöre ÄR GOTT, säger hon bestämt…
_

förstår det …
Själv har jag fått tre jättesöta rosa glasblommor igår och en härlig gul mix idag. Så får jag se vad jag hinner göra. Men det är kul att öppna för rätt som det är kommer innehåll i två eller fler paket som stämmer så bra ihop.

Mysigt när kissen får välja, eller hur Goldenbeadcat?
Min vovve är inte så road av paketen, så jag måste välja själv.
Så igår blev det ett litet paket innehållande en stor rektangulär pärla i lila med vita och silverinslag. Jättefin! Och idag fick jag en supersöt groda sittande på en klar pärla. Så fin! 
Igår fick jag en påse med 6mm pärlemopärlor och idag fick jag ett jättesött hjärta i blå cateyeskimmer…..
Jag har hittills fått både seedbeads, guldfärgad wire, en påse med jättesöta berlocker i metall, snäckskalspärlor (platta) och en påse med hattpinnar och pärlhattar i brons el kopparfärgat.
Tack snälla tomtar!

Det är lite roande att försöka känna igen "sina" pärlor bland beskrivningarna också
Minst ett av mina paket verkar vara öppnat i alla fall…
Jag har fått rosa fjärilar och stora runda snäckskals-vaddenuheter (det heter väl inte coins när de är tunna?) sedan sist. Det här är nog bästa julkalendern jag har haft på många år!
Jag har inte varit duktig på att rapportera vad jag fick men nu kommer det. Jag har hitills fått ett gäng krackelerade runda pärlor i gul/rött som är så himla mysiga. Sen ett gäng bruna pärlor i olika storlekar och idag fick jag små liknande gröna swarovskipärlor (kan dom heta biconer) som jag funderar på att göra någe fint med. Grönt är min älsklingsfärg bland annat!!
Tusen kramar på er alla tomtar därute! Puss
Många Goa Kramar
Annisangel

Jag fick sex st facetterade blågrå pärlor idag. De är jättefina! Tack! 

Har hunnit öppna tre paket till och i dessa fanns det
*Små gröna pärlor och ett jätetfint hänge med fåglar i
* Supersnyggt hänge i metall med en blomma av sötvattenspärlor och ett lås.
* Söta hängen i metall.
Tack .-)
* ~* Ha en bra dag *~*
Igår fick jag en påse med rosa drizzlepärlor och idag fick jag dessa läckra "hajtänder" i glas. Måste då nämna att blått är min favoritfärg
Dock känner jag mig lite skyldig eftersom inspirationen tryter och jag hellre spelar alfapet på nätet just nu
Men 1000 TACK till alla söta tomtar
_

Å, jag HAR JU GLÖMT ÖPPNA IDAG!!!!
Det är så spännande att öppna paket. Hur kan man glömma det? Mina öppnas tidigt på morgonen, innehållet klappas och beundras, fotograferas och läggs ut, så ni kan se det. När jag lyckats göra något av innehållet, fotograferar jag det och visar, för jag tror att den som slagit in paketet tycker det är kul att se vad jag har åstadkommit av innehållet.
absolut emo, din hantering av kalendern är föredömlig
! men alla hinner inte göra så 
Håller med Kissidor…Jag skulle oxå vilja göra så som du Emo!
Imorgon ska jag fota allt jag fått…Idag fick jag 8mms pärlemopärlor (runda)
#169 o #170 Tack, det var snällt skrivet, men jag vet att inte alla har tid till sådant. Jag ville bara påminna om den tråden, för det hade varit roligt med kommentarer från någon som har slagit in paketen och eventuellt tänkt något särskilt.

Idag fick jag små söta pärlhattar :-)
* ~* Ha en bra dag *~*
Idag fick jag en påse med röda, blandade seedbeads.
Tack! =)

Igår fick jag några tärningar i blandade färger, och idag en påse gröna pärlor i olika former. Tack! 

Idag fick jag grå facetterade pärlor :-)
Tack!
* ~* Ha en bra dag *~*
Idag fick jag massor med 6mms runda crystal jet glaspärlor.
Perfekta till huvuden på mina änglar!
har inte sett till needfull på ett tag tänkte på det här med julklapps bytet/secret santa är ju hon som BRUKAR hålla i det… inte SÅ mycket tid kvar fram till jul trots allt, men vill inte klampa in och ta över bara någon som hört något?
Hon är online nu, så vi får hoppas hon ser detta.
Ja, just det….Tomten………..
I går fick jag ett par blå faceterade hjärtan och i dagens paket en påse med rosenkvartschips
_
gah! det höll jag ju på att glömma!

Idag fick jag söta blommor :-)
* ~* Ha en bra dag *~*

Jag fick några söta millifiorihjärtan idag, och igår fick jag en stor klar silverfoilpärla med svarta "band" som ringlar sig runt den. 

Nu har jag nästan glömt vad jag fått, få se, två fina silverpärlor, ihåliga. Två silveränglar i olika storlekar, vita och gröna sötisar, en påse med rosa pärlor och silver "bh" lås, väldigt fina symetriska i silver. Samt idag lite oranga glasbikoner.
Nu så tror jag jag nämnt allt.
Två paketer till öppnade. Det ena innehöll två rullar med guldfärgad koppartråd i två grovlekar och det andra ett par söt polymerpärlor med blommor och bling. Dessa vart jag överförtjust i och vill gärna ha en hint om var jag kan få tag i flera
_

Jag fick också sådana polymerpärlor en dag, dom är jättesöta.
Igår fick jag söta guldfolierade hjärtan och idag fick jag vita romarpärlor & transparenta facetter med AB-lyster.
Tack :-)
* ~* Ha en bra dag *~*

Jag har köpt sådana fast rosa på Panduro Goldenbead.

Sen till resten: Där ser ni bla. de där metallfärgade kulorna jag skulle göra något juligt av, men det har jag inte hunnit än, har blivit massa annat som kommit i mellan på sistone i allmänhet men det är alltid kul att ha något att pyssla med senare också. Även de två silverfoilhjärtarna jag skrev om i början av tråden samt den vackra blåa pärlsamlingen… undrar jag om inte det var en 24 som kommit fel då det var så många?
Och ja, jag har råkat öppna nr 24 redan, det bara blev så. Det var en vacker pärla trodde jag först, men jag undrade allt vad den där stålpiggen var för något… Det tog några dagar och lite pillande innan jag förstod att det var ett lås! Vad smart och "osynligt" lås det var, jättevackert.
Den lilla grisen ni ser på bilden är också en pärla, jättecool, har aldrig sett en sån pärla heller tror jag.. den får stå under minigranen så här till jul innan jag hittar på något med den för jag tyckte den var så söt där.
Är så glad i alla små paket jag har öppnat hittills, så tack allihopa!
Jag har fått en massa fint, har knappt haft tid att kolla på det bara, än mindre fotografera, men jag är himla nöjd med allt jag fått.
Minns ni att det var ett av era paket som inte kom fram den dagen det skulle och sen dök upp på måndagen(nästa utdelningsdag)? Nåväl, i samma veva fick jag ett annat paket, som också skickats fel.. men det har inte kommit fram än! och det var den 26 november enligt aviseringen. TUR i alla fall att det inte var ett kalenderkuvert. Men otur för jag har ingen som helst aning om vad det kan vara för paket, så därför kan jag ju inte heller efterlysa det. Tydligen var det en hel säck som bara försvunnit nånstans mellan det felaktiga utlömningsstället och posten…argh…inte blir man mindre nyfiken heller

´Tur man har de små paketen som tröst varenda dag..

Igår fick jag ett läckert silverfolierat hjärta med svarta ränder och AB-lyster och idag fick jag en STOR fin pärla och superfina stora pärlhattar.
* ~* Ha en bra dag *~*
Då har jag öppnat ytterligare tre paketer. I det första låg tre togglelås. I det andra sex röda acrylpärlor och i dagens en påse med små ljusgröna ispärlor
_

De senaste dagarnas paket innehöll en påse turkosa seeds med vit insida, en påse blandat (bl a långa svarta vridna stavpärlor, ändavslut och små söta mellandelar i silverfärg) och i dagens paket låg det jättefina rosa "tunnor" med rosa glitterstänk. Jättefina och användbara saker alltihop. 

Oj, jag har visst inte rapporterat på ett tag… få se nu… Jag har bl.a. fått samma sorts polymerplärlor med blommor och bling som diskuteras ovan, ett par polymerhjärtan i blått och svart, tuffa röda snäckskalscoins med svarta fläckar, turkosa och vita glaspärlor i olika former, en påse med röda kuber och en droppe i samma färg, tunga guldfärgade pärlor/mellandelar (mässing?), en stor och en liten älva/ängel i silverfärgad metall m.m.
Tack alla tomtar 

igår fick jag pyttepärlor från matsuno, transparenta silverlined.
Idag fick jag en så sööt liten hello kitty i glas :-)
Tusen tack!
* ~* Ha en bra dag *~*

Har fått en massa metall. En hjärtlänk, en liten bit + lite annat. Sen ett lås i form av en fisk, åt kopparhållet. Idag en påse med koppar öronkrokar. Nästan exakt vad jag letat efter. Det är verkligen kul att öppna paketen och så mycket fint. Tack alla.

Idag fick jag ett äpple i metall, tungt & väldigt fint, silverfärgat.
* ~* Ha en bra dag *~*
SNARt Julafton, börjar bli tomt i kalenderpåsen, men de senaste tre som jag öppnat har innehållit:
1. bronsfärgade pärlhattar och några hattpinnar i brons
2 en mix med sötisar
3. 5 ovala facetterade rökgrå glaspärlor
Återigen tack till alla tomtenissor
_
Idag fick jag några (ganska många) lås till kulkedja…Bra…det behövde jag!

Idag fick jag en söt guldfärgad smyckespåse :-)
Det är SÅ mysigt at tassa upp och öppna paket varje morgon.
Jag ska definitivt vara med i nästa års kalender också :-)
* ~* Ha en bra dag *~*

Igår fick jag vackra lila skimrande facetter och idag fick jag en slät, stor, rund halvädelsten.
* ~* Ha en bra dag *~*
Nu är där bara två kvar .
Det jag öppnade igår innehöll en mix av guldbruna pärlor och lite guldfärgad metall och idagens paket fanns ett döskallehänge i brons
_

Åter igen tack för alla fina pärlor, idag var de blå med lite rosa, så skimmrande och fina. Sen har jag fått så fina kattpärlor och lite avlånga svåra att beskriva. Nu hoppas jag att jag inte glömt något paket, ja förutom morgondagens då. Men fina är de alla och bra att ha.
I gårdagens paket fanns där några silverfolierade runda pärlor och i dagens var där tre strängar glittriga biconer.
1000 tack för en spännande kalender. Nu ska julklappen öppnas
_

I dagens paket fanns en helt perfekt sysselsättning i väntan på tomten :-)
2 vackra cabbar, fire polished pärlor och ett rör med pyttepärlor, OCH en beskrivning hur man ska infatta cabbarna.
TUSEN TACK!
* ~* Ha en bra dag *~*

I gårdagens paket fanns superfin ljusrosa vaxad tråd och fina blommor i metall.
TACK!
* ~* Ha en bra dag *~*

Idag fick jag en fin kjedja av guldfärgade hjärtan och söta pärlor därtill. Tack så mycket.

Det känns alltid lika tomt när påsen med paket är slut! Tusen tack för 24 dagars spänning! Jag ÄLSKAR vår adventskalender!!! Man får ny inspiration av alla paket!! Längtar redan till 1 dec 2011!!!!
Oj va längesedan jag var här, men nu så, Im back!
Saknar de små paketen, detta är den bästa julkalendern som nån hittat på!!! Längtar redan till nästa år! Tack alla "pärlnissar" som varit med och gjort denna års kalender en hit som vanligt. Tack!
Alla mina små överaskningar finns på bilden…
Lyckomia