Tar en liten paus...
Hejsan alla pärlglada fantaster!
Jag ska bara tala om att jag tar en liten paus i pärlandet för att ta hand om min nyanlända dotter Nova! Hon kom den 17:e November…
Hehe jag säger nu att jag ska ta en paus, får se… OM jag känner mig själv rätt kan jag inte hålla mig ifrån pärlorna särskilt länge…
Men just nu känner jag att jag inte hinner med riktigt!
Puss och kram sötnosarna
Många Goa Kramar
Annisangel
Nämen, så söt! Stort grattis till er fina dotter!
Apropå att inte hinna pärla. Det är bara i början, innan man kommit in i rutinerna, som det känns att tiden inte räcker till. Jag hade inte upptäckt pärlorna än när mina var riktigt små, men jag broderade en hel del. Nu i början är det bra att vila när lillan gör det, så att du orkar med, men om bara någon månad, när rutinerna sitter, märker du förhoppningsvis att det finns små luckor här och där… Luckor som man kan fylla med lite pyssel
Kram på er och än en gång - GRATTIS!
Här är min hemsida.
Grattis, vilken sötnos
Så söt! Stort grattis!

Jättesöt liten flicka! Stort grattis! Och fint namn har ni givit henne också, tycker jag. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Väldigt söt liten tös :) Och ett vackert namn :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Grattis till underverket 
Precis som Flower1 säger, så när du och lillan lärt känna varann riktigt och fått in rutinen så kommer tiden och lusten till pärlorna tillbaks.
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Vilken docka! Lycka till!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Grattis!!
Grattis AnnisAngel
Grattis.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Grattis :-)
#1 Aah Tack flower!
Jaaa, det är nog rutiner som ska sätta sig först och vila som du säger…
Många Goa Kramar
Annisangel
ÅÅÅh, tack alla ni andra också!!
Ja, hon är verkligen en riktig liten docka! Jag tror också att jag kommer att få tid till pärlorna igen, men det tar nog tid att lära känna min lilla tös precis som ni säger!!
Kram och pussar till er från oss!
Många Goa Kramar
Annisangel
nejmen…
vilken hemlis att tjyvhålla på va
! att du inte bara sprack av att hålla det för dig själv att du hade nåt sånt på gång
!
jättegrattis annis, så roligt med en ny underbar liten människa
!
Varmt grattis till tösen!!
#15 Japp, jag höll mig så länge jag kunde, sen gick det inte längre 

Det är helt underbart att lära känna henne!
kramkram
Många Goa Kramar
Annisangel
Kissidor, hemligheten att det var på gång läste jag för längesedan på presentationen
Där hittar man många "hemligheter" 

Grattis till en fin liten flicka.
Vad ska man ha som signatur tro?
#18 Hehe, ja presentation är bra den… Just ja, måste ju uppdatera den nu osså, tack Emo 
#19 Tack så mycket!
Många Goa Kramar
Annisangel
Vilken fin liten flicka, grattis grattis
#21 Tackelitack!
Många Goa Kramar
Annisangel
Åh vilken vacker liten Pärla! (O namet är hur fint som helst…!)
Stort *GRATTIS*! 

Stort grattis till lilltjejen! 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Grattis :-)
* ~* Ha en bra dag *~*
Tack sötnosar! Ja, det var en killkompis som kallade henne "erat lilla stjärnöga"!
Kramkram
Många Goa Kramar
Annisangel
Här händer det grejer och utvecklingen hos Nova går med stormsteg, nästan så man måste vara på helspänn själv för att inte missa något! Hon ler nu mer och mer, första gången jag märkte det var på skötbordet och sen dess kommer det fler och fler sol-leenden som känns så härliga att ta emot!!! Hon har legat på en filt på golvet och där ligger hon och spänner och har jättekul!!
Många Goa Kramar
Annisangel
men guuuuud så sööööööt hon har blivit
!!!
Jo, de är söta när de sover - och ibland när de är vakna också

Nej, då blir det inte mycket tid över till mycket annat.
Njut av allt. Tiden går fortare än man tror.
God Jul!
sicken liten sessa :-)
Ja tiden går jätte fort… jag blev mamma typ i förrgår men på nått märkligt sett fyller lillemannen 3 nu till våren… fattar lixom inte hur det gått till…
Jo den där första tiden var ju speciell o hon är underbart söt. 

Sötnosen! Ett sådant smile kan få vilket hjärta som helst att smälta.
Varför känner man bara Ååååååååå! när man ser en ett sådant litet frö. Man vill bara ta hand om och skydda den lille. Är det den inbygda modersinstinkten som talar måntro?
Passa på att njuta för det första året går ju så fort och det händer så mycket med barnets utveckling.
Ja ni, det är härligt men samtidigt jobbigt. Men det tar jag gärna… Hon har problem med magen, den där berömda koliken man har hört talas om… Men hon har inte så extremt ont så hon aldrig kan slappna av… Men det blir till att sova när hon sover och lite så…
Tack snälla ni för kommentarerna… Typiskt nog var vår BVC-sköterska sjuk idag så vi ska ner på torsdag, det ska bli så spännande och se om hon fortfarande går upp i vikt som hon ska, det tror jag för det känns i ryggen min om inte annat när jag ska bära henne till skötbordet och leker med henne!!
Måste stärka ryggen min tror jag!
Många Goa Kramar
Annisangel
Annisangel - har bvc hos er kurser i spädbarnsmassage? I så fall kan jag varmt rekommendera det! Även bra sedan, när man börjar med smakportioner, och magen blir lite orolig. Min äldste älskade dessa massagemysstunder på skötbordet. Kan även rekommendera en BabyBjörn bärsele för att skona ryggen om hon gillar att bli buren mycket. Väl investerade pengar om hon hör till de bebisar som vill sitta i en sådan (kortare tid, givetvis nu i början). Finns även att få tag i begagnad för en billig penning på blocket eller tradera.
Känns som evigheter sedan jag var där, även om det bara är 7 år sedan senast. Som sagt! Ta vara på tiden, den går fort! Många kramar till er!
Här är min hemsida.
#35 Jo, vi ska gå med i en föräldrakurs nu i januari och då skulle vi få lära oss babymassage, det verkar mysigt. Redan nu måste jag massera mage för att hon har lätt kolik.
Jag har en bärsele som jag köpte på Tradera och den tycker hon om, hon gillar att vara nära det lilla grynet…
Hon fick ett babygym i julklapp och idag låg hon där och rätt som det var höjde hon huvudet och vände det från ena sidan till den andra. Det var så kul att se!!
Många Goa Kramar
Annisangel

Hi hi, för mig är det lite drygt 30 år sedan spädbarnstiden. Men jag minns den som igår. Den är både jobbig, och det mysigaste man kan ha. Den tiden går bara alldeles FÖR fort.
Mitt yngsta barnbarn är nu 11 månader och den charmigaste tjejen man kan träffa på. Just nu är det mycket ajabaja, man måste ju känna på allt. När Marika säger ajabaja, så lägger Lova huvudet på sned och ler sitt allra vackraste leende och sedan flirtar hon hej vilt och hoppas hon ska kunna förvrida huvudet på mamma. Hon är bara för söt den ungen.
#37 Hehe vad gulligt! Ja, om man får bannor gäller det att smila till sig så dom blir glada igen!! Jo, det går fort nu… Nu har hon blivit förkyld lilla trollet så jag ska ner till apoteket och skaffa mig lite näsdroppar till henne…
Vi fick nässug från BB så ska köpa engångsfilter till den också!
Kram på er!
Många Goa Kramar
Annisangel