Nybörjare
Hej allihopa! Jag är helt ny på det här med smyckestillverkning och har ingen aning om hur man gör för att starta upp med det hela.
Finns det någonstans där man kan köpa startkit med det viktigaste? Vad är det man exakt behöver för att kunna starta upp?
Det jag är mest intresserad av att göra är armband med olika sorts berlocker på, och möjligtvis halsband och örhängen.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Såg nu att det fanns tidigare trådar om detta ämne som jag kan kika i. Jag hör av mig om jag behöver hjälp med något annat! :)
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Välkommen hit! Det är bara att fråga om det är något du undrar över. 
* ~* Ha en bra dag *~*
bra att du hittade lite info att gräva i dancehall - hojta gärna igen om du har nån annan fråga! och välkommen hit
!
Tack så jättemycket. Det här är en helt ny värd för mig, och allt är ett enda virrvarr, men så är det ju med allt i början.
Idag var jag på Panduro och köpte lite smått och gott. Hur är priserna där till skillnad från om man beställer över internet?
Oftast billigare :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Allamej: är det verkligen billigare på Panduro? Jag trodde att man oftast kan hitta saker o ting billigare på nätet eller det var kanske så du menade?
Oj jaha! Jag trodde det var lite dyrare på Panduro. Men då var det ju tur att jag handlade just där! :)
Ja jag har ingen Pandurobutik nära så jag vet eg. inte. De har ju ett fantastiskt utbud på massor av olika hobbymaterial inkl. smycken, men jag trodde nog att de var ganska dyra när de inte har sin rea förståss.
En sak vet jag dock helt säkert o det är genom att handla på nätet får du tillgång till en helt annan valfrihet o enormt utbud. Fast å andra sidan är då risken att man istället handlar på sig en hel del som bara eg.är bra o ha o inte var det man behövde
ja visst är väl panduro dyrare
? jag undrar också om du menade tvärtom allamej?
men det är väl i såfall inget att gräma sig för dancehall, tids nog kan du om du fastnar för detta surfa nätet efter bästa utbud och priser - nu var det väl bra att du kunde hitta allt du behövde för att komma igång på ett ställe
!
Givetvis menade jag tvärt om, jag ska inte försöka skriva när jag har en katt som klättrar på mitt ben… Panduro är väldigt dyrt och enda gångerna som jag köpt nåt där så är det möjligen startkit till nån annan hobby :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jag tror att många som börjar med pärlor börjar med panduro. De har stort sortiment och är ofta lätta att hitta. Sen när man kommit igång börjar man leta efter mer. Så var det för mig i alla fall. När man då tittar omkring så märker man att de är dyra.
Men de är bra när man vill ha något snabbt att starta med och brukar ofta ha lite reor som är värda pengarna.
Lycka till med tillverkningen och välkommen hit.
Vad ska man ha som signatur tro?
Jag tänkte väl! :) Det ska bli jättekul att komma igång på riktigt. Det är så mycket som behövs nu i början bara!
Nu har jag beställt massvis med saker från Pagoni! :) Vilka bra priser de har på allt.

Vad bra att du hittat butiker så du kan handla dancehall ;-)
Man måste ju ha pärlor och tillbehör för att kunna pärla =)
* ~* Ha en bra dag *~*
#15 Ja det är superbra! :) Tror dock inte jag kommer använda mig av pärlor så mycket. Jag är med för kedjor och metallsmycken.
Hur lång tid har det tagit för er andra att få hem materialet från Pagoni?
max 2 dagar
pagoni briukar komma innom loppet av 1-2 dagar beroende på när på dygnet man laggt sin beställning samt om de varit på någon mässa (står alltid på hemsidan) samt såklart hur många ordrar de har och hur man betalar. inte OVANLIGT att det kommer dagen efter altså om man betalar med kort *gillar*
Då borde jag få dem imorgon då! :) Jag beställde från dem igår, så de lär komma fram snart. Jag betalade till deras Bankgiro, så de lär ha fått betalningen idag typ.
Beställde även från Bara Pyssel idag, någon som vet hur snabba de brukar vara? Betalade med kort denna gång.
Kommer paketen förresten direkt hem eller skickas de till posten?

Det beror på hur mycket du beställt, är de inte allt för tjocka så brukar man få dem hem, beror ju på om man har brevlåda eller inkast. Men oftast kommer de nog hem.
* ~* Ha en bra dag *~*
barapyssel har alltid varit lika snabba som pagoni enligt min erfarenhet, men det ska sägas att det var ett par år sen jag handlade där sist.
men du kanske inte ska hoppas för mycket på att det går så fort om du betalade till bankgirot, med kort är alltid det bästa sättet om man vill ha snabb leverans. visserligen går ju pengarna in på ett bankgiro till nästa dag, men mottagaren kanske inte ser det på en gång. betalar man på det sättet är det nog en bra idé att maila och tala om att man har betalt - så har jag alltid gjort till firmor som bara haft förskottsbetalning, och då när dom vet om det har dom mer serviceinriktade gått in och kollat kontot och skickat varorna.
#25 Oj, ja det bör jag kanske göra. De kanske inte går in där och kollar automatiskt så fort en beställning kommer.

För mig syns bankgiroinbetalningarna ofta först vid 16-17-tiden den dag de kommer in och då hinner jag inte både packa och posta varorna samma dag som pengarna kommer in. Det kanske varierar lite mellan olika banker, men vill man ha varorna snabbt är kortbetalning alltid bäst 
Ja, jag har inte fått varorna ännu, så jag antar att de bara inte hunnit packa ihop allting ännu.
man får ett mail när de är skickade :-)
Yey, tack för svaret! Såg nu att leveransen skickades idag (den 20:e), och alltså kommer fram imorgon.
Vet ni hur Bara Pyssel gör? :) Mailar de också?
Jag fick båda mina beställningar idag, så äntligen har jag satt igång! Hur kul som helst.

Vad bra :-) Ha så kul!
* ~* Ha en bra dag *~*
vad roligt
- och när du har gjort lite klart som du är nöjd med så lägger du väl upp en egen tråd i vårt medlemsgalleri och visar oss 
Ja men självklart! :)