Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettmedlemsgalleriet
Läst 9212 ggr
shigne
0

Shigne´s smycken 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På Pärlguiden.se är jag med i en grupp som heter RAK - där vi byter pärlor med varandra, gör något av det paket vi får och sen fotar och lägger upp i ett bildgalleri.

Igår satt jag som fastklistrad vid CD-spelare (jättespännande bok) och pärlade som bara den…

Här kommer lite resultat från gårkvällen:

Jättedålig bild, men jag lägger ut den iallafall….

Snäckskalspärlor, små vaxade och SS-delar

shigne
0

Fortsätter med:

Svarta glasklockor och guldpläterad metall

shigne
0

Stora vaxade vinröda, små frostade rosa, tibetsilver delar. Armband på elastisk tråd

shigne
0

Länkat halsband med sötvattenspärlor i vitt och blått. Hänget i snäckskal, sötvatten och ett tunt tibets. hjärta med en ros

shigne
0

Åsså sista:

Armband på elastisk tråd med blå mirakelpärlor och tibetsilver-delar, Örhängen som matchar… SS-krokar i örhängena!

Det är så himla mysiga de där mirakelpärlorna när de skiftar så i färg och intensitet….synd att man inte kan få till en bra bild som visar det!!! Eller kan man det?

MaMaMade
0

Oj så duktig du har varit!

Klockorna är jättesöta o armbandet i #4 är i min stil, fin blå färg.

Emo
0

Så fina saker det blev av allt. Syns att du haft roligt när resultatet blir så fint.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[kissidor]
0

ja alla ser så fina och lättburna ut Glad - håller med emo, visst hade du väl roligt FlörtSkrattande?

Cessy
0

Jättefina smycken o det jag faller mest för är blomörisarna som du med hjälp av de guldfärgade metalldelarna fått en lite annorlunda o jättesnygg touch påGlad

Mmadeit
0

fina smycken #1 är nog in favorit ser sköna ut att bära :-)

leja
0

Mycket fint. Kan inte bestämma mig för vilka jag gillar mest. Ser fram emot mer.

Vad ska man ha som signatur tro?

Alex05
0

Mycket fint du har åstadkommitSkrattande

maneki
0

Så fina saker, allesammans -- gillar speciellt halsbandet o de svarta blomörhängena med sina detaljer. Glad

mialycktman
0

De svarta klockorna och det vinröda setet var jättefint!!!!FörvånadSkrattande

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Fnyfniken
0

#4 är min favorit! Ser otroligt orientaliskt ut, lite som lapis lazuli och silver. Gillar dubbelradigt också, det blir så rejält!

[linda-pinda]
0

Jättefina saker! Gillar armbandet massor!

Tigris
0

Jättesnyggt!

Gilllar fägerna i det vinröda-rosa setet!

shigne
0

Ett litet kit från www.beadmonsters.se

shigne
0

Halsband (diamantnätskabel) - pärlor köpta av Kissidor…

shigne
0

Halsband på wire

MaMaMade
0

Jättefint…som vanligt! Glad

Fattar inte varför jag blivit så såld på diamantnätkablar!?

Cessy
0

Fina smycken o vackra färgkombosGlad

Emo
0

Snyggt allt.

Alex05
0

Fina smycken och färger!Skrattande

maneki
0

Fina smycken i sköna färger. Glad

mialycktman
0

Den djupröda färgen i halsbandet var underbar!Skrattande

Lyckomia 

shigne
0

Tack snälla för kommentarer!!

leja
0

Snyggt

[kissidor]
0

fint det blev Glad, alltid kul att få se pärlor som bara legat i ens lådor komma till ett gott hem och vad dom blir när dom blir stora Skrattande. det mörkröda halsbandet är också jätteflott Glad

53goran
0

jättefina smycken.

shigne
0

Lärde mej lite makramé på Pysselträffen i Umeå!

Här kommer lite resultat från den inhämtade kunskapen…

shigne
0

Åsså en till:

shigne
0

Åsså en till:

shigne
0

Åsså en till:

shigne
0

Åsså bidde det ett flätat av det jag hittade i "godispåsen" vi fick;

Emo
0

Det syns att du har haft roligt. Jämnt är det också. Kul med nya kunskaper, som går att variera så mycket. Det blir nog många mästerverk. Hur lång tid tar det att göra ett armband?

Alex05
0

Snyggt med makramé, tycker jag! Fina färger du använtSkrattande

shigne
0

Emo - det är så busenkelt och snabbt gjort, så jag fattar inte varför jag provat det här tidigare!!! Men det gäller att dra åt jämt och rätt hårt…

Nu blir jag väl insnöad på det här, så till slut ligger det en liten hög med makraméarmband som jag inte har en aaaaning om vad jag ska göra med Skäms.

Dessutom hittade jag en sida med superbilliga satinsnören:

Cards of Maria

Mmadeit
0

signe läckra armband. jag köpte storpack satin snören från CChobby för ett tags edan kom ner på runt 20 öre metern men de löpmeter pris du hittat var ju "supernice" rent ut sagt om man jämför med att det brukar ligga på 3-10:- metern

MaMaMade
0

Vilket gäng, shigne! Visst är det kul att knyta!? Glad

Jag köpte tunna bommullssnören av Pagoni till halva priset. Vet inte hur många meter men jag har rullat av 18 m o har åtminstoner hälften kvar. De hade kostat 55 kr o sålde dem för halva priset på träffen. Om vi säger 40 m tråd så blir det kring 60 öre metern! Ska mäta den lila när jag öppnar påsen.

Det blir ljuslila, turkosblå o rosa makraméarmband till marknaden nästkommande helg. Tyvärr tänkte jag inte på att kolla hålen på pärlorna jag köpte, var lite stressad, tävlingsinlämning o affärerna skulle stänga så…måste fixa ngt nytt till armbanden. Skäms

Ska försöka mig på ngt bredare också med 6 trådar kanske, får se vad jag hinner med.

[kissidor]
0

alltid kul med en grundteknik som med lite variation av färger och former kan ge en sån massa olika uttryck, #31 och #33 speciellt gillar jag och det kommer säkert fler läckerbitar ur ditt experimenterande med detta Glad!

kul att bli så biten av nånting Skrattande! och med det priset på snörena så kan du ju unna dig att göra en hög… Flört

shigne
0

#39 Såg en kvinna på Pysselträffen som gjort liknande makramé med tunna lädersnören i brunt, på utsidan hade hon ett snöre och i mitten dubbla - blev väldigt snyggt, lite annorlunda än de vi lärde oss där!

Jo, det är en kul teknik, enkel och variationsrik - men går de att sälja? Eller vad ska man med alla banden till annars????

Har för tillfället några tonårstjejer som vill ha vänskapsband och då kan man ge bort - men jag sätter in dit såna där "bling"pärlor för de kostar för mycket! Snål?? Jomenvisst!!

Cessy
0

Läckra armband. Glad

Tja knutna armband i läder går def. o sälja o jag skulle tippa på att de här armbanden def. är säljbara eftersom makramé är inne just nu - lycka tillGlad

mialycktman
0

Fina makramearbeten! Skrattande

Lyckomia 

Bimse
0

Kul att du tycker att det är roligt att göra dina fina makraméarmband. Tjejerna kanske kan få alternativ att välja mellan, alternativ med och utan blingpärlorna innan du gör dem.

Tigris
0

Visst är det kul att göra makramearmband! Och snygga är de ju med Glad

shigne
0

Tusen tack för all respons!

Ja, jag tycker det var helkul att pyssla med…. Nu har jag beställt mer tråd, ska testa lite mer. Har sett att man kan göra utan blingbling (som Bimse föreslog) och sätta berlock istället…

maneki
0

Fina armband, gillade speciellt det turkosblå för där flöt pärlor o band ihop så lyckat. Glad

Spacegirl31
0

Snygga!

* ~* Ha en bra dag *~*

flower1
0

Shigne - vilken farlig länkt du länkade tillFlörtSkrattande. Den hamnade direkt bland mina bokmärken. Såg en del papper som var riktigt snygga. Och tråden var billig!

Jättevackra makraméarmband du gjort! Jag gillar dessa moderna, där man använder 'blingpärlor'!

Här är min hemsida.

shigne
0

Tack alla!

Jag hoppas hinna fota och lägga in under morgondagen - för här är det full rulle!

Webshopar och pärlor är som …ja, kan nog kalla det beroendeframkallande Förvånad

shigne
0

Nu har jag fotat de smycken jag tänker lämna in på Hantverksmässan!

Men det känns som jag bara suttit o pillrat för att få nånting att lämna in - mao, inte nöjd!

Men, so what! Får väl göra en chansning…. En del nya, en gamla smycken;

shigne
0

Lägger in utan att kommentera - för lat Flört

shigne
0

En till

shigne
0

Å en till

shigne
0

Å en till

shigne
0

Å en till

shigne
0

Å en till

shigne
0

Å en till

shigne
0

Å en till

shigne
0

Å en till

shigne
0

Å en till

shigne
0

Å en till……visst är jag tjatig Skrattande

shigne
0

Å en till

shigne
0

Å en till….. Har kanske visat en del av dem redan?

shigne
0

Åsså den sista! Nu har jag tjötat färdigt!!!

Också kanske gamla - men de får hänga med i farten;

shigne
0

Måste få visa mitt halsband som jag gjorde av några av de pärlor jag vann i Umeå, (ska behålla det själv);

Alex05
0

Oj, vad du har varit flitig! Många fina smycken.Skrattande Hoppas verkligen du får något sålt, men det är nog inga problem.

[kissidor]
0

huff, här har flitens lampa lyst ser jag - förstår att du inte orkade skriva text till dom alla Skrattande! men nog tycker jag du ska vara nöjd - det ser snyggt och modernt och lättburet ut med många fina modeller, enkla och snygga såväl som lite mer detaljrika, av vad jag nu kunde se. men jag måste rikta samma bön till dig som till fnyfiken - du kan inte möjligen kryssa i den där rutan visa bild direkt i inlägget? jag kan inte titta på dom alla annars, det tar alldeles för lång tid för mig att klicka upp allihop Rynkar på näsan!

shigne
0

Jag har kryssat i den rutan - vet inte varför den inte blir som jag vill….. Ska skriva till "master" och se om de kan fixa till det…

När jag nyss lagt in bilder, då funkar det - men sen när jag loggar ut och sen loggar in igen, då funkar det inte!!!

Vilket fall som helst - här kommer lite örongodis Glad

Alex05
0

Har du gjort frukterna själv? De var riktigt fina!Skrattande

shigne
0

Nej, frukterna har jag köpt på Pagoni.se - köper den i sk "limpa" och skär till själv!

Gjorde hål upptill, limmade och sen har jag lackat dem….

Emo
0

Många vackra alster, En hel del för olika smaker. Hoppas du få framgång med försäljningen.

När det gäller bilder, så har du kanske också nytta av tipsen jag gav Fnyfiken:  bilder på webben

shigne
0

Tack Emo - ska titta på det senare, när tid finnses

Cessy
0

shigne: Oj här har verkligen flitens lampa lyst. Många fina modeller av både enkla rena designer o andra av mer lyxigt snitt. Håller tummarna för att du ska få mycket sålt shigneGlad

Kissidor: Gå upp till hö o mina inställningar

Titta på rubrikerna under Profil

Klicka på rubriken "Ändra inställningar för teckenstorlek och utseende"

Bocka för "Visa alltid bilder direkt i inlägget"

Spara

o så var det klart. Nu får du alltid allas bilder direkt i inlägget. Ända abert är att om någon valt o visa bilderna direkt i inlägget så får du bilderna i dubbel upplaga o att samtliga trådar som innehåller bilder blir tyngre att ladda hem.

Ibland visar jag bilder direkt i inlägget o ibland inte. Det beror lite på hur förvanskade de blir när de visas direkt i inlägget helt enkelt.

shigne
0

Tack, du är en ängel Cessy!

Visste inte att man kunde göra så…. Så mycket enklare!

Mmadeit
0

ot men underbart om de som VILL se bilderna direkt i tråden har så instället så slipepr vi som INTE vill ha dem där pga jobbigare att ladda trådarna

Cessy
0

Precis Mmadeit o så är det ju vissa bilder som inte mår så bra att visas direkt heller eftersom de blir så förvränga o klickar man då inte upp dem 1 eller ibland 2 ggr så ser man dem fel, men föredrar man ha dem direkt i tråden så kan man ju som sagt var själv välja detta.

Shigne: Japp mycket enklareSkrattande o urfläkta trådkapningenSkämsOskyldig

[linda-pinda]
0

Ursäkta vidare trådkapning, men jag har inte det alternativet  ("visa alltid bilder direkt i inlägget") … Är det bara plusmedlemmar som har det? Jag vill väldigt gärna se bilder direkt i inlägget, för det tar alldeles för lång tid att klicka fram och tillbaka till visningsläget.

Cessy
0

linda-pinda: Visste att icke plus-medlemmar inte har den rutan att kryssa i direkt under sitt inlägg, men inbillade mig faktiskt att alla hade den rutan under "mina inställningar". Fast när du ställde frågan så insåg jag att det vore ju logiskt om det är en plusmedlems fördel, så jag loggade ut mig o loggade in sonen som är vanlig medlem o du har helt rätt i din misstanke. Det är bara plusmedlemar som har denna möjligheten även under mina inställningar.Obestämd

leja
0

Fina smycken. Ser ut att kunna vara lätt sålda.

Ja det blir lite knepigt om man inte är plusmedlem. Men jag har bar datorer att titta i. Men vissa bilder är stora(=tar lång tid att ladda ner), men vet att jag gör samma fel själv.

53goran
0

Jättefina smycken och vad flitig du har varit. Håller tummarna att du får sälja mycket.

MaMaMade
0

Jättefint shigne! Håller tummarna! Glad

Tigris
0

Oj, vilken produktion! Jättesnyggt!Glad

mialycktman
0

Kivisarnar var ursöta!!!!!!!!!!!Förvånad

Lyckomia 

shigne
0

Helgens alster;

Bruna nyanser (vaxade och mirakelpärlor) med GP-delar

shigne
0

Diamantnätskabel - present till syster;

shigne
0

Armband (inte färdigt, lås fattas), sytt med små fyrkantiga….kommer inte ihåg namnet;

Drog åt tråden lite dåligt, så det veckar sej när det ligger platt.

shigne
0

2-radigt armband på elastisk tråd med stor strassring

Alex05
0

Snyggt!

Kuberna i #87,  är inte det Miyuki-cubes? Jag syr själv en hel del med såna, tycker de ser likadana utSkrattande Det är i alla fall jättesnyggt!

Emo
0

Snygga alla. Fin variation.

shigne
0

Tack!!

Å tack Alex - det är Miyuki-cubes…..

Cessy
0

Fina smycken o din syster måste ju bli jätteglad för sitt diamantkabelnät i vackra färgerGlad

leja
0

Verkligen fina smycken.

Bimse
0

Pust, vad du är produktiv då Skrattande. Allt snygg i alla fall, keep going sister!

[kissidor]
0

oj vilket skapar-skov du är i shigne FörvånadSkrattande! jag hoppas du har roligt också och inte bara känner dig pressad att producera tillräckligt för utställningen. (om jag tänker på hur jag brukar känna mig när jag sitter sådär inför en smyckevisning så är jag pressad, men får jag till det så blir jag nöjd och då är det roligt)

hursomhelst så tyckte jag väldigt mycket om särskilt båda dom svartgrå armbanden, det sydda och det 2-radiga elastiska - läckert och annorlunda men ändå lättburet Glad

shigne
0

Tack alla! Det värmer….

Kissidor - det är det som är "nackdelen" med smyckestillverkningen, att producera! Men man har samtidigt ställ till med det själv. Roligaste är när man får sätta sej ner bland pärlorna och bara hitta på, fantisera och skapa!

Men nu är allt klart och skickat till sommarmässan, alla beställningar gjorda - så nu ska jag bara njuta, prova på etc. Det ser jag framemot!

Knepigaste är att ju mer man vill göra, dessto mer ser man att man måste handla mer Förvånad Glad

shigne
0

Sitter o pillrar med mina enkla makramé…. Har sålt 2 stycken via hemsidan Glad.

50% skänker jag till Min Stora Dag ….det har blivit min "drivkraft" att göra något gott!

Här kommer en till med kedja;

Emo
0

Så fint och så roligt med försäljning och syfte.

[kissidor]
0

åh har du lyckats sälja genom hemsidan shigne, grattis Glad!

tummen upp och applåd för dig som skänker till ett så gott ändamål! det är verkligen hjärtskärande att den fonden behöver finnas… Gråter men det är en väldigt fin tanke med den! jag klistrar in adressen till sidan här eftersom iFokus har stökat till din länk shigne: http://www.minstoradag.org/

härlig sommarfärgglädje i armbandet!

shigne
0

Tack Kissidor!

Här kommer mer alster. Försökte göra lite armband av gummi - men lyckades inte lika vackert som FruPärla!

shigne
0

Gummiarmband;

shigne
0

Mer makramé;

shigne
0

Å mer makramé;

shigne
0

Ett armband med silverpärlor och satinband;

shigne
0

Armband i läder och metallpärlor;

shigne
0

Gummiarmband (dålig bild, fick inte till den);

shigne
0

3-radigt med överblivna sötisar;

shigne
0

Provade coralling på Pysselträffen i Umeå.

Här kommer två resultat…..;

shigne
0

Å andra;

Emo
0

Många vackra ting.

Alex05
0

Massvis med fina sakerSkrattande Vad du är påhittig och produktiv.

leja
0

Fina saker säger jag med.

MaMaMade
0

*Oj* vad du har varit duktig! Hade ju tänkt fixa mina 2 beställningar i helgen men jag har varit sååå trött…hoppas få sova inatt. Det blir en lååång vecka, är inte van att jobba "på riktigt" o defenitivt inte 4 dagar på raken! Tungan ute

Bimse
0

Sighne, vilka fina grejer du har gjort, gillar det gröna bäst av dem alla. Du är så flitig och fint att du ger en del till välgörande ändamål.

shigne
0

Tack alla!

Lägger ut det jag gör, för att förhoppningsvis inspirera nån - det var ju så jag kom igång efter svackan.

Cessy
0

Eftersom olika former av coralling är min grej, så är det ju givetvis detta jag faller mest för men du har gjort många fina smycken.Glad

shigne
0

Inspirationen vaknar lite sakta och segt! Men här kommer lite mer jag gjort under helgen:

Fotoberlock….det är mitt kommande barnbarn (bilden) som ligger i magen och suger på tummen!

shigne
0

Enkelt trätt halsband på wire

leja
0

Verkligen fina. Så speciellt med fotoberlocken och den var fin även innan jag såg vad du skrivit.

[kissidor]
0

vad roligt att ha ett sådant armband shigne Glad!

och halsbandet må vara enkelt men det är mycket snitsigt och läckert Flört

Alex05
0

Fint o annorlunda armband, kul o ha kvar som minneSkrattande Halsbandet är också fint.

Cessy
0

Fina smycken o armbandet är ju väldigt speciellt o ett roligt minne o ha sedan Glad

Emo
0

Fina och unika.

Bimse
0

Rörande. Är det du som ska ha armbandet eller mamman kanske?

shigne
0

Det är sonen!! Men jag har gjort ett likadant till mej själv, lite mindre pärlor och lite ljusare färg…

Om man tittar på bilden, lägger huvudet till vänster, så ser man bilden från rätt vinkel…

mialycktman
0

oh, va fina!Skrattande

Lyckomia 

Niwa
0

Wow vad fina saker du gör, har tappat hakan flera ggr medans jag kollat på dina bilder.

Är det makramé det kallas, det sätt du använt på t.ex #31-33

Det såg så "enkelt" ut men ändå så snyggt.

jag är helt nybörjare på detta med smycken och har sett massa avancerade men otroligt vackra makramé halsband men bara tanken på att försöka mig på ngt så avancerat avskräcker mig för tillfället. 

Det blir överkurs längre fram :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

shigne
0

Å tusen tack!!!

#127 Jo, det är makramé - den enklaste tekniken. Lärde mej det på Pysselträffen i Umeå ifjol! Kul, enkel och variationsrik!!

Sen finns det otroligt vackra makramé-tekniken….man bara dregglar!!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.