Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: problemhörnan
Läst 5547 ggr
Niwa
0

få in pärla i pärlbur??

jag har köpt pärlburar till att göra örhängen med, men själva spiralen/buren blir ojämn Ioch med att jag mäste öppna upp buren för att få in pärlan.

snälla hur gör man för att få in pärlan och få buren jämn o fin?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

maneki
0

Jag har aldrig använt pärlburar så mitt svar skulle bara bli nåt föga hjälpsamt som "försök att inte böja tråden mer än absolut nödvändigt för att kunna trycka in pärlan. Böj inte upp buren i förväg utan manipulera lite efterhand.". Det hjälpte inte, va? Obestämd Är metallen fjädrande så behöver man inte öppna upp så mycket utan kan med lite våld trycka in nåt utan att det blir nån större skada. Men det funkar ju förstås inte med all metall eller alla burar.

Annars skulle jag fråga om det är nån speciell anledning till att du vill ha burar? Du skulle ju t ex kunna göra så här om du bara vill ha en spiral utanpå pärlan eller tillverka egna pärlburar som sluts runt om pärlan/kulan/stenen som t ex den här.

Det finns också pärlburar med "gångjärn" som kan öppnas och stängas hur mycket du vill. *Plockar första sökträffen jag fick upp* Ett exempel.

Niwa
0

Tack för svaret, jag är rätt så ny på detta med smycken och tyckte det var en snygg detalj på en bild jag snubblade över.

men det kändes avancerat att göra egna till de små pärlor jag ville använda.
de länkar du la in var dock jätte bra och kommer definitivt testa dem framöver :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.