Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 4650 ggr
shigne
0

Bead&Butto?nMagazine

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fick häromdagen ett erbjudande från Bead&Button Magazine…. beskrivningar på smycken att sy. Blev eld och lågor över erbjudandet, jättefina grejer att göra.

Men feg som jag är - vill inte gärna ge ut mitt bankkorts nummer etc.

Så nu undrar jag ifall det finns någon här som köpt detta (nån som inte är lika feg som jag) och som kan tänkas sej sälja/låna ut etc. detta till mej en stund?

Allamej
0

Tyvärr inte jag… men det är säkert att handla från dom så där är det nog inga problem :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

shigne
0

Okej…då kanske jag vågar då?

Allamej
0

Jo det gör du, och den kommer att vara din :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Spacegirl31
0

Många banker har ju ekort, man ansluter sig till det via Internetbanken, sen när man handlar använder man ekort och får då ett kortnummer och de uppgifter man behöver för att handla, man uppger de uppgifterna till butiken där man handlar och innan detta så anger man en beloppsgräns, så drar butiken pengarna med du slipper uppge ditt riktiga kortnummer, fungerar klockrent!

* ~* Ha en bra dag *~*

Mmadeit
0

prenumurerar på bead and button, vill man handla fysiskt så skickar press stop mot faktura men SJUKT mycket dyrare!!!

glittertind
0

Uppge aldrig ditt riktiga kontonr! Det är livsfarligt! Det kan komma i fel händer… man har ingen aning….

Glad

Glittertind

Bimse
0

Du ska inte uppge ditt bankkontonummer, på sidan ser det ut som om du kan hadla via Visa eller MasterCard, användet det istället eller som Space skriver.

maneki
0

Är det en säker krypterad sajt är det mer säkert att betala med ditt kort över nätet än t ex på en bar. Som sagt är det ditt kortnummer, inte kontonummer du uppger när du betalar. Nuförtiden kräver också bl a Visa en speciell typ av verifiering om du ska kunna handla med ditt kort över nätet, som extra säkerhetsåtgärd. Det var därför jag fick sådana problem förra året eftersom jag inte hade internetbank = mitt kort var inte verifierat för köp över nätet på alla sajter jag shoppade.

PayPal kan också vara ett alternativ, men jag minns inte om de tar det. Annars är e-kort, som space skriver om ett bra alternativ. Ta ett snack med din bank om det om du är orolig för att uppge ditt vanliga kortnr över nätet så kan de informera dig om vilka betalningslösningar de erbjuder.

Ibland kan vissa företag, inte minst inom EU men även vissa amerikanska säljare, erbjuda banköverföring som betalningsmetod, men det tar din bank betalt för. Speciellt dyrt är det om du vill betala in på ett konto utanför EU. Annars funkar det precis som när du sätter in pengar på vilket bankkonto som helst. Du kan göra det via internetbank, telefonbank eller bankkontor. Det senare brukar bli dyrt…