Smyckenfrannorr
Ny här. Startar därför en smyckestråd och visar lite vad jag pysslar med. Jag hr även en blogg som ni hittar här:
Hej och välkommen :)
Kul med fler norrlänningar här :D
Stilrena och fina smycken dessutom :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hej hej o välkommen!
Säger som Allamej; kul med fler norrlänningar!
Kikade in på din sida för att se om jag kunde hitta en ledtråd till var i Norrland men…nyfiken som jag är! 
Tjusiga o stilrena smycken, önskar att jag kunde göra sådana men jag kan inte hålla mig ifrån kitsch:et jag! 
Smyckena speglar nog mig som person, alltså en person med ett stort "överjag"
, som håller mig kort i kopplet.
Jag önskar att jag kunde vara mer kitscig ibland. Jag finns vid kusten, Luleå

Fina stilrena smycken du gör!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Aha, lite norr om mig. Själv bor jag inom Vindelns kommun…lite nordväst om Umeå alltså.
Och jag i Lycksele, nedanför dig :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Fina smycken och välkommen hit.
Vad ska man ha som signatur tro?
Välkommen o fina smycken du har gjort
välkommen hit
!
stilrena och snygga saker du gör - gillar både #2 och #3 skarpt 
tackar tackar. Ja tvåan och trean är mina egna favoriter 
Snygga, välkommen!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Välkommen! Snygga smycken
Välkommen hit. Vilka fina smycken du har gjort. Favorit är armbandet med lavastenar. Lavastenar är så fina.
Ja de är så behagliga mot huden plus att de har en så härlig tyngd i sig
Välkommen säger jag å
Bo lite norr om Skellefte ja 
Fina smycken! Jag gillar såna stilrena - men inte gör jag såna inte…
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Välkommen! Bor mitt i Sverige, i Härnösand, men det räknas ju till norrland det med.
Fina smycken allihopa, och snygga bilder!
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Då finns det ju flera pärlare från "mina" trakter. Vad gör du för typ av smycken Evahelene?

Wow! Jätteläckra smycken 
väldigt fint läderband med hjärtat, hur gör du det?
smart sätt att använda sina gamla överblivna åttor från länkhysteritiden
- och mycket snyggt
!
Håller med Kissidor o som sagt var snyggt blev det
Så vackra smycken!!

Kan bara instämma och inte bara för att jag älskar svart och silver.

Hej och välkommen hit! Vilka fina smycken du gör och vilken bra idé det där med åttorna på läderbanden! :-)
Tack!
Evahelene - du har mycket snygga och välarbetade smycken! Bröllopssmycket var mkt tjusigt.
Du har nog fått lägga ner en hel del tid per smycke eller?
Åh vad vackert! Välkommen!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.

Välkommen från en umeåbo som växt upp i vindels kommun och sedan gått gymnasiet i lycksele, bodde sedan där tio år. Tänk vad världen är liten.
Jättefina smycken.
Snygg modell

Snyggt! Kul idé! Den varianten har jag inte sett tidigare. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Det finns mer på
Oj vad fint armbandet i#34 är!!

Jättefin ängel!
ska prova att göra några oxå nu när jag har fått vingarna :)
Tack. Ja ibland ser man en pärla men vet inte vad man ska använda den till. Och så plöstligt händer det….
Snyggt och så bra sätt att använda sådant som man bara har lite av.

Snygga och stilrena smycken! Roligt att se och de inspirerar mig mycket! 
Roligt att de inspirerar och ännu roligare är det att sitta och pyssla ihop smycken

Ja, visst är det! Hoppas du inte misstycker om jag gör något liknande? De är verkligen snygga och tilltalande!
Snygga o stilrena smycken
ommok - gör du det : )
Riktigt läckra smycken. Blev riktigt avundsjuk!
Jättefina smycken
Fina smycken.
Såna halsband (nja nåt liknade) har jag sålt en del av, de verkar vara populära. Ditt halsband är jättefint!
Mycket snygga och stilrena smycken - för att inte tala om inspirerande! :-) *me like*
Tack!
Väldigt fina smycken!
Blir inspirerad!
Glittertind
Fina armband!
Särskillt det breda och det sista! Tycker om dem!
Glittertind.
Glittertind
Fina
Fina armband
Fina moderiktiga armband
ja visst är dom snygga, svart läder och silver funkar ju alltid
, men jag fastnar nog mest för halsbandet i #58 - "less is more" i sin prydno 
!
Läder och silver är tacsamt att arbeta med : )
Tack för kommentarerna
Superfint!
Ska titta mer på din blogg! Ser jättefint ut!

Glittertind
Glittertind
läderörhängena, vilken kanonidé
! fåååår jag låna den - en ung släkting skulle verkligen behöva ett par läderörhängen att matcha julklappsarmbandet jag tänker ge henne 
Låna du : )
Fina smycken o håller med Kissidor att örisarna var häftiga

Du får till det så bra, enkelt stilrent och ändå så mycket egen stil. Kul att se.

Jättefina smycken!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Helt otroligt fint!
Kul att se….
Glittertind
Många fina smycken, sobert och avskalat.
Stilrent är verkligen ordet, jag är närmast stum! Jag älskar den här rena, avskalade stilen, med inget extra "bjäffs" utan bara sobert enkelt. KISS i sin renaste form (Keep It Stupid Simple). Läderörhängena var så underbara att de fick mig att seriöst fundera på att testa att jobba i läder ändå. O armbandet i #34, länge sen men ändå så fantastiskt att jag inte kan glömma det.
Jag bugar mig ner till marken i ren beundran!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Stilrent och snyggt! 
Tackar och bugar och nästan rodnar på grund av lovorden ; )
Hej!
Jag skrev just en dikt på min blogg, lite ironiskt om grått. Jag var nämligen utsatt för en situation, där mina smycken ansågs svårburna och väl färgglada. Vi är så rädda för färger, och så rädda för att sticka ut, och nu blev jag trampad på av sådana som visste bäst. Dikten var ett sätt att avreagera mig….
Sedan slog det mig, när jag tittade lite på bloggarna… Dina smycken…Nej, det var inte sådant jag menade…. Dina smycken är suveräna i rätt sammanhang. De är otroligt fina!
Vad jag menar är att man inte får sluta tänka själv… Att man ska kunna variera sig dag efter dag, stund efter stund, utan att snegla på sista nr av Elle eller Damernas värld…
Bara så att du inte tar åt dig
Glittertind
Glittertind. Jag läste din dikt och tänkte att, o ja så är vårt samhälle, men jag kopplade inte specifikt ihop det med smyckestillverkning : )
Jag har inte tagit åt mig, för mina smycken speglar min personlighet. Jag är en lite mer "strikt" persolighet, fast med glimten i ögat :
Niwa:kika och inspireras : )
Var inne och kikade på din blogg
trevliga smycken du har, kul att få lite inspiration
/ Tobias