Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: problemhörnan
Läst 3300 ggr
Annisangel
0

kreation på keps?!

Hur kan det se ut? Behöver inspiration, för jag vill göra om min tråkiga gråa keps!

KramKyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är kepsen!

Många Goa Kramar

Annisangel

Niwa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har aldrig gjjort ngt liknande men min första tanke var att sy fast en rad pärlor i en färg längst ut på skärmen och sedan kanske ett mönster framtill på kepsen.

Eller varför inte täcka hela skärmen med paljetter i ngn passande färg  :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

[kissidor]
0

eller ett stort härligt vårblommekluster mitt fram tänkte jag Glad

Annisangel
0

Jaaaa, det kanske kan vara nåt det!! Jag har lagt in en tråd om det hela på bildredigering också så får vi se om det finns några tips där med! Men jag tänkte mer åt pärlhållet ja!!

Tack för tipsen!!!Kyss Bild kommer framöver när inspirationen har slagit till!

Många Goa Kramar

Annisangel

[kissidor]
0

annis jag menade ju vårblommor av pärlor förstås Glad!

maneki
0

Ja, blommor av pärlor eller pärlbroderat tyg var min tanke också. Om du monterar pärlblommorna på en broschnål så kan du dessutom ta av den om du känner för det.

Eller varför inte lite pärlbroderi av nåt slag? Skärmen lär väl vara för hård (då passar nog påstrykbar strass eller liknande bättre, alternativt att man broderar på ett annat underlag o klistrar fast på skrämen), men resten av kepan borde gå bra. En liten slinga runt basen eller täcka mer upp över hjässan. Vet inte riktigt vilken typ av stil du gillar så därför blir det lite allmänna förslag.

Har du testat att googla beaded baseball cap eller liknande? Jag gjorde det o hittade dessa. [att bara söka på beaded cap ger mest träffar på helt pärlade huvudbonader av den typ som var poppis bl a under 20-talet.]