Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 4369 ggr
Bunn
0

Hjälp?!

Hejsan!

Jag köpte för ett par dagar sedan ett "startkit" innehållande ett armand som man gör av makraméknutar. Kitet innehåller vägleding, men problemet är att vägledingen är alldels för dåligt beskriven för min oavencerade hjärna att förstå, så jag undrar därför om någon här kan hjälpa mig att förstå hur jag ska göra?

Tack på förhand!
MVH/Bunn

Niwa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror inte att jag är till ngn vidare hjälp då jag inte hållt på med makramé,
men tror det är lättare om du beskriver vilket kit du köpt & vart du köpt det, kanske en länk/bild  till det. för de som håller på med det kan säkert hjälpa till om ser armbandet hur det ska se ut.
lycka till:-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Allamej
0

Vi har en som är otroligt duktig på makrame här och det är ju Glittertind, hon tittar nog in senare så om du lägger upp en bild på kitet så ska du se att du kan få hjälp :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mmadeit
0

är det kitet som är från panduro så håller jag med OERHÖRT dålig beskrivning…

Mmadeit
0

denna video visar hur man kan glra ett juster bart makrame lås http://www.youtube.com/watch?v=97avhjzVOR0

en beskrivning på grund knuten…

http://www.youtube.com/watch?v=j29JWFp_sO8&feature=related

Bunn
0

Kitet heter VIRGO Bracelet och är köpt från en av panduros återförsäljare. Tyvärr har jag inte möjlighet att lägga upp någon bild just nu…

Niwa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bunn
0

#4 Tack för länkarna :)

#6 Ja, det stämmer precis :)

Bunn
0

*dubbelinlägg*

glittertind
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh…

De gör allt så kompliserat, bara för att det ska se fint ut …

Sätt dig ner i soffan. Tag en säkerhetsnål och fäst den på tvärs på övre delen av knät. Tag en tråd, 1,20m lång och vik den på mitten. Trä det vikta runt  den del av säkerhetsnålen som som inte är nål, och trä de lösa ändarna genom den vikta öglan, så att ett "lärkhuvud bildas. Ta en tråd till och gör likadant. Nu har du 4 st trådar, som fäster i säkerhetsnålen.

Nu kan du börja makraméa. Knuten du ska göra nu kallas för slätknut och finns beskriven på nästan alla makramésidor av anséende. Två trådar ska hela tiden vara i mitten och knytas runt (som varp) Dem trär man pärlor på i bland, så det blir fint. De 2 andra trådarna knyter man hela tiden med. Så här:

Detta är med läderband och silverkulor, men man kan variera hur som hellst. Ska bara leta efter beskrivning av knytandet också… Kanske har du redan hittat det? Men jag återkommer….

KramGlad

Glittertind

glittertind
0

Fniss! Hur gick det med knät?… Hoppas att du inte skadade dig för myket… Jag menade naturligtvis att du ska sätta fast en säkerhetsnål i byxbenet….

Jag kan berätta, att jag i början nästan slog knut på mig själv också, för att få ordning på över…igenom och under med de två trådarna (De andra två ska man ju knyta kring.) Jag höll på med att öva länge med själva knytandet innan det flöt någolunda och jag sedan kunde börja med att trä på pärlor. Dra ut en bild över knytandet från någonstans på Google, där du hittar en överskådlig beskrivning. Leta hos Maneki. Hon har allt och lite till på sin blogg. Ha den framför dig och försök se hur trådarna ska läggas och dras. Du kommer att trassla och göra fel gång på gång (Det gjorde i alla fall jag. Ni skulle bara veta…) Men rätt vad det är sitter det.

Använd inte den tråd du ska ha till smycket i början. Öva med billigare, hårt vilkgarn i bomull.

Lycka till!Flört

Glittertind