Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: silver-chainmaille
Läst 2317 ggr
megn00
0

ugn till silverlera

Kan någon rekommendera vilken ugn jag ska välja för silversmycken i silverlera. Vill även kunna fusa, men har inte gått någon kurs i detta ännu.

[kissidor]
0

då ska du absolut kosta på dig en ugn som är bra för glasfusing tycker jag - silverlera ställer mindre krav men en fusingugn bör helst kunna programmeras till olika brännkurvor och inte bara köras till en topptemperatur. det blir lite billigare att köpa en ugn utan programmering, men jag har ju lite svårt att tänka mig att du inte skulle tycka om att fusa Flört, så då tror jag du ångrar dig väl du provat på om du gått och lagt ut några tusen på en ugn men som ändå inte är riktigt bra att fusa i - ska man ändå göra en såpass stor investering är det bättre att lägga till ännu lite till för att få bra grejer.

megn00
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för detta Kissidor. Det har jag tänkt också. men kan du rekommendera någon ugn. Finns ju en del. Uterm har lite större, om man vill bränna en glastallrik, till exempel. Eller en mindre, hos Folkare.

Jag har en keramikugn, med termostat. Den är köpt hos Uterm och är toppmatad, typ mindre. Innermått ca 50x50 cm.

Kanske kan jag bränna mina silversmycken där också, känns bara så onödigt stor för dessa pyttiga smycken?