Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 1274 ggr
Niwa
0

hjälp m bröllopspresent

jag ska på bröllop i sommar och har börjat fundera på bröllopspresent.

Min tanke var att scrappa en pappers bröllopstårta i tre våningar och lägga presenter i våningarna.

i den största våningen kommer vi att ha ett present kort på en upplevelse (typ live it) sedan funderar jag på om jag ska göra ett enkelt halsband till dem var,
en enkel läderrem o en stav med deras namnn på (han får hennes o hon hans namn) men mina funderingar går då till hennes barn.

hon har två barn sedan tidigare och de borde därför oxå få vara med på halsbandet, men hur gör jag då på hans, skall han oxå få barnens namn?

och går det att köpa stavar m namn på för jag har inga verktyg för att stansa/stämpla med.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Spacegirl31
0

Ja, det går att köpa. Nu har jag inga webadresser i huvudet men du kan ju googla och kika. Många som säljer smycken i webbutiker har stavar och andra namnsmycken också.

Lycka till!

* ~* Ha en bra dag *~*

[kissidor]
0

vad fint du tänkt ut det niwa Glad!

klokt av dig också att tänka att du ska köpa färdigstansat, för visserligen kan du lätt få tag i grejorna du behöver för att göra det men det är inte bara att banka på ska jag säga… det kräver både talang och övning för att få det riktigt bra. du kan ju också höra dig för här i forumet om någon av de som är skickliga på det vill åta sig det mot skälig ersättning.

själv skulle jag kunna öva mig fjollig utan att bli bra på att stansa Skäms, men är man motoriskt iaf normalbegåvad Skrattande kan man nog träna upp sig - så det är ju ett alternativ om du skulle vilja göra mer namnsmycken, att du ändå köper grejorna och övar på så sunkiga, billiga tags och stavar du kan hitta tills du känner dig tillräckligt säker för att ta dig an bröllopspresenterna. men bäst kanske om du kände nån som stansade och du fick prova innan du shoppade loss på stansar och flackjärn och stavar - det blir ju en slant om man ska ha allt på en gång.

hur du ska göra med barnens namn har jag ingen aning om - man hoppas ju för allas deras skull att han och barnen har knytit an till varandra så mycket att han skulle vilja ha dem på sitt halsband också, men man skulle ju behöva känna dem för att veta det. (får de ett gemensamt barn måste du naturligtvis komma ihåg att fylla på halsbanden Flört)

Niwa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jo då barnen och han känner varandra väl, han o deras mamma har känt varandra länge innan se blev ett par.

Och att köpa saker för att göra ett par halsband känns lite over kill, jag har alldeles för många smycketekniker som jag vill testa så s tansa får vänta lite :-)

Niwa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

pratade m bruden i dag och hon fick mig att besrtämma mig utan att hon visste det :-) hon är gravid!!!! alla namn på båda halsbanden + en tom :-)

[kissidor]
0

perfekt {#emotions_dlg.laughing}