Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 5192 ggr
Marinas Mix
1

Blogg

Har startat en blogg som ni hittar här:

http://marinassmyckemix.blogspot.com/

NU är jag lite nyfiken på att höra vad ni tycker om den.

En av tankarna bakom är ju att jag blivit uttagen till PearlDreams designteam och ska skriva lite om det uppdraget och en annan tanke är att jagkanske kan få sålt av lite av alla färdiga smycken som ligger och tar plats i lådorna.

Bloggen är fortfarande under uppbyggnad, det kommer flera sidor för mina olika smycken, men först måste jag bara ta mig i kragen och börja fotografera dem.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Allamej
0

Du är ju på god väg :)  Ser jättebra ut :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

maneki
0

Tycker det ser bra ut. Lättnavigerat, du håller dig till en enhetlig färgskala, kategorierna på sidorna är tydliga. Upplägget att ha smyckena på sidor istället för löpande i bloggen gör det lätt att hitta i ditt galleri för den som är köpsugen o du kan fokusera blogginläggen på ett mer blandat innehåll.

En sak jag måste få peka på är att du valt att enbart visa ett blogginlägg per sida o då blir det väldigt mycket klickande/bläddrande. Det bidrar också till att man inte kika så långt ned på sidan o då kan en ny läsare missa funktioner som prenumerationer, arkivet, Google Friends Connect osv som ligger i högerkolumnen. Hur många inlägg du tycker är lagom är upp till dig o beror delvis på hur långa inlägg du planerar att skriva: långa inlägg (mycket text o bilder) då kanske ett lägre antal passar för att det inte ska bli för långt att scrolla medan man får plats med fler korta inlägg utan att det känns för jobbigt.

Likaså tror jag du ska ändra inställningarna för arkivet till månadsvis, annars blir det också mycket klickande för att läsa det.

Funderar också på om det skulle vara bra med en liten förklaring av vad pärlsömnad/sydda smycken betyder för de av dina läsare som inte känner till pärltekniker (vilket troligen gäller flera av dina presumtiva o befintliga kunder). Men det är mer av en radanmärkning.

En sak jag också funderar på är om mått och material också borde vara en egen sida o så använder du det där första utrymmet till att presentera dig själv o dina smycken. Eftersom toppen av kolumnen är något folk kommer att läsa mer eller mindre direkt så passar det bra. Jag såg inte att du gjort någon presentation i blogginläggen o det är oftast en bra sak att ha lättillgänglig. Inte minst om du vill locka presumtiva kunder då de vill veta vem de funderar att handla av.

Men allt i allt tycker jag det ser ut som en bra början.

Marinas Mix
0

Har nu bytt bloggadress till

http://marinasmix.blogspot.com/

Ville egentligen haft den adressen från början då jag även bloggar om annat än smycken också.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

ommok
0

Jättefin blogg, Marina! Du har gjort många vackra smycken. :)

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.