Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 1413 ggr
Niwa
1

stämpel fråga

hej jag funderar på att köpa stämpelset för att stansa in bokstäver  på te.x stavar men är lite osäker på stl. Vilken rtorlek använder ni mest om när ni stansar? funderar på 3 mm. Ska man ha stora el små bokstäver?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

har räknat efter lite måste ju ha ett flackjärn oxå, får nog vänta med stämplarna till efter sommaren.

finns det ev någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med stämpling av två stavar?
 skulle vilja ha två olika namn på två stavar jag köpt & ev datum.
Skall ge bort dem som "bröllopspresent" dock inte den riktiga presenten

och vill att bruden skall få hans namn o tvärrtom.

Mmadeit
0

jag har 4mm, 3 mm samt 1,6 mm blandar dem rätt ofta för att få resultatet av "stor bokstav" men ananrs blir det nog MEST att jag använder 3mm stansarna. är det "tags" eller 4kantiga stavar du köpt.

vet inte om jag vågar erbjuda mig brukar alltid lyckas sabba minst en tag innan jag får det bra…

Niwa
0

jag har köpt 4 kantiga stavar.

men vet ni vilket klipp jag gjorde i dag…..

jag har fått ett presentkort i ett köpcentrum av min sambo i födelsedags present och eftersom jag ändå hade vägarna förbi tänkte jag smita in på clas ohlson och köpa en "verktygs väska" att ha lite smycke delar o pärlor i att ta med på semestern (viktigt) när jag ändå är där passar jag på att kolla om de hade bokstavs stansar. vilket de hade 179:- för stora bokstäver 3 mm ? siffror. helt ok pris tänkte jag o betalade m presentkortet så jag fick det i present av min sambo.
när jag kom hem o kollade jag på kvittot för tyckte inte summan stämde…..69:- hade det gått in som. snacka om kap..
eller vaad säger ni.. :-)

Cessy
0

Niwa: Ja det där bidde ju ett riktigt fynd - GrattisGlad

[kissidor]
0

"plötsligt bara händer det" Skrattande det är bara att gratulera niwa Glad! vad för pärlor ska du köpa för pengarna du sparade då OskyldigFlört?

Niwa
0

vadå köpa pärlor… dem ska jag köpa mat för:-) nej skämt å sido Jag letar efter guld o koppar färgade seed beads

Cessy
0

Niwa - jag saknar ett mail? Om var jag ska betala för isformarna du köpte o skickade eller ligger infon i kuvertet? Har ju inte fått posten ännu.

Cessy
0

Har du tittat på Pärltorget. De har massor med seeds. Både Toho o Miyuki o lite tjeckiska också.

Mmadeit
0

Niwa grattis till fyndet! En liiiten varning bara ang claes ohlsson stansarna är tydligen inte helt ovanligt att en eller flera bokstäver är lite "sneda" så att de så att säga blir olika djupa i olika delar av bokstaven mitt E var sådant att det blev djupt och fint på tagagrna men inte på "ryggen" kontaktade claesohlssons kundtjänst och fick ut en ny. läst om flera med samma bekymmer på pärlguiden.

Niwa
0

aha ok kan vara bra att veta,  tack så mycket.

tyckte det kunde vara en bra sats att börja "träna " med i fall det är ngt jag gillar.