Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 1756 ggr
Mymlan
1

Ormlänks armband

Är det bara köpa  ormlänk och dra på berlocker, pärlor etc..

Eller ni som är mer hemma på detta förklara om det ej riktigt är så..

Är det i fel forum så är det ok flytta på det.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Allamej
0

Jag har aldrig varit något stort fan av ormlänksarmbanden om dom inte är custom gjorda, dvs någon skicklig lampworkartist har gjort en pärla på dom ringarna som man kan köpa.

Och sen hela raddan med att kalla det för pandora… det är inte tillåtet.

Men det borde väl finnas någon här som är mer förtjust i dom än jag :) Många har börjat jobba eller så gör dom det sista för sommaren så dom kommer in senare.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

noora
0

Självklart kan man köpa ett valfritt ormlänksarmband och trä på valfria berlockpärlor. Man kan även ha armband av tjockt läderband eller flätat läderband. Det finns även olika sorters stopp-pärlor som inte kräver ormlänksarmband av något specifikt märke. Man måste bara kolla att alla pärlorna har tillräckligt stora hål för armbandet man har. De olika märkespärlorna (Pandora, Troldekugler, Biagi m.fl) passar t.ex. inte alltid på varandras armband.

Däremot får man inte använda de olika varumärkena i sin marknadsföring om pärlorna och armbandet inte är av dessa märken, precis som Allamej säger.

Mymlan
0

#2 Så man får inte blanda olika berlocker och pärlor, hade inte tänkt sälja ngt än heller. Utan tänkte mer göra det för min egen räkning, kanske så min dotter får till födelsedag o jul..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Allamej
0

Jodå, så länge du inte kallar det pandora så får du blanda och mixa hur du vill :)

Sen så har ju majoriteten av webbutikerna pärlor med stora hål, om man har tur så har dom även kedja :)

Kolla artiklarna, där finns det en som heter internetbutiker, kolla igenom dom :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor