Baslista
Hej!
Jag vet inte hur jag ska presentera mig själv men jag gör ett försök.
Jag heter Emma och har inte varit här på nästan två år, då under ett annat alias. Eftersom jag har saknat både att göra smycken och forumet under en ganska lång tid nu så är jag tillbaka.
När jag flyttade för drygt ett år sedan försvann alla mina pärlor och redskap. Jag skulle därför behöva lite hjälp med vad som kan vara bra som basvaror för att komma igång igen. Jag är på väldigt låg nivå och pärlar mest enkla saker men har bra tålamod och provar gärna på mer avancerade saker! Jag kan några tekniker fortfarande (tror jag).
Jag vet att jag behöver en tång och en rundtång samt någon nål för att ens kunna börja. Är det någon som kan hjälpa mig med vad som kan behövas och vart man kan köpa det? Det kanske redan finns en tråd om det förresten men jag hittade ingen.
Tack!
Frågan är vad du vill göra.
Om du vill göra smycken till dig och dina närmaste. så är svaret ett.
Vill du lära nya tekniker, så är svaret ett annat.
Vill du göra grejor till dig själv, utan ekonomisk vinning, är det ett tredje svar.
Det finns säkert fler alternativ, men dessa var vad jag kom på i en hast.
Berätta gärna mer för här är många, som gärna hjälper dig om vi bara vet vad du behöver hjälp med.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Rundtång, tråd/wire, lås, motringar, klämpärlor om du har wire, örhängeskrokar, pärlor..=)
Det är en bra början. Finns hos alla pärlbutiker.
* ~* Ha en bra dag *~*
Tack för svar!
Till min stora förvåning lyckades jag tidigare tillverka smycken som folk ville köpa. Det känns som ett annat liv eftersom jag nu inte ens vet var jag ska börja! Man tappar saker snabbt när man inte tänker på dem.
Först och främst vill jag bara komma igång och jag vill göra smycken till mig själv och jag vill lära mig nya tekniker. Jag vill kunna göra häftiga grejer som folk inte förstår att man har gjort själv, precis som många av era alster på forumet.
Det kanske är svårt att råda men först och främst vill jag bara kunna börja igen så då kanske det är lämpligt att börja med #2:s tips och sen bygga på när man märker vad man saknar. Älskar att titta runt på alla bilder här!
Jag skulle nog lägga till hattpinnar och öglepinnar till Spacegirls lista :)
Och så kan man läsa den här artikeln en sväng och se om den hjälper :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor