Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettteknikgalleri
Läst 3217 ggr
MLL
1

Fjäder inspsration

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite insperationstips med fjädrar.   Halsbandet gummi eller läderrem, jag själv har förkärlek till magnetlås då de är så lätta att ta av och på. Fjädrarna har jag limmat och klämt åt i en hållare/ändhylsa

MLL

MLL
0

Pärlorna är trädda på ett Kreolörhänge, jag har använt mig av förlängningskedja för att smycket skall hänga ner från halsbandet. Förlängningskedjorna finns i olika material.

MLL

MLL
0

Örhänge. Här med extra fjäder guldpatinerad. Allt material är nickelfritt.

Har redigerat detta inlägg eftersom det bryter mot regeln, Ingen reklam. Om man deltar i diskussioner och visar bilder så är det ok att nämna butik då och då.

Deta är inte en plats för marknadsföring.

//Veronica Sajtvärd

MLL

MLL
0

Piratinspirerat örhänge.

MLL

MLL
0

Kors , som ni ser så använder jag mig av olika material, här Brons och kan hänga fler saker förutom fjädrar då jag använder mig av förlängningskedja.

MLL

MLL
0

Här har jag trätt pärlor på kreolöhänge tillsammans med fjädrarna. Det är ju lite tufft om man gör halsband och örhängen lika

MLL

MLL
0

Håret!!!!! Det är ju nu inne att ha fjädrar i håret. Dessa kan man sätta fast med klämma i håret elle bara att hänga det runt örat. Jag har tagit 1,5mm läderband lagt band och fjädrar så att de möte i en öppen KLÄMPÄRLA 5x5mm.

Redigerat även detta av samma anledning.//Veronica Sajtvärd

MLL

MLL
0

Varför krångla till det så mycket ,det enkla är vakert nog.Här är blandade storlekar på fjädrar använt mig av en större hållare/ändslut.Kombinera det med wirehalsband finns i flera färger

MLL

SusannAlg
0

Fina fjäder-smycken du gjort!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

MLL
0

Tack!

MLL