Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlsorter
Läst 2203 ggr
orecus
1

Lerpärlor..

Hey!

Jag satt och klurade här om dagen på lerpärlor, som man gör själv. Jag gjorde det på fritids när jag var liten. Man brände dom i ugnen och sedan polarade man dom blanka med baksidan på en sked.

Är det någon som vet vad jag menar och som vet vad jag behöver ha? Går det att göra hemma, har för mig att fritids bara hade en vanlig hushållsugn, för när jag söker på det så får jag bara upp om 'vanlig' keramik och det är nog inte det jag är ute efter riktigt.

Mvh Caroline

Marinas Mix
0

Titta i grupp 19. Där handlar det om polymerleror och pärlor

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

orecus
0

Tack för tipset, men där är det mest plastlera? Det jag är ute efter är mer som vanlig keramik, tror jag. För inte kan man väl polera plastlera på samma sätt?

Spacegirl31
0

Jag tror att du tänker på keramik. För vill man ha polymerleran riktigt blank får man lacka den.

Den keramik och sådan lera jag jobbat med har bränts i speciell brännugn.

* ~* Ha en bra dag *~*

orecus
0

Alright. Så det finns alltså inget mellanting? Kommer nämligen inte ihåg att det fanns en speciell ugn då, men det är ju rätt länge sen nu, så inte så konstigt om minnet sviker lite. Hehe.

Då får jag alltså börja på ngn keramikkurs för att hitta det jag säker med andra ord?!

TAck för hjälpen!

Spacegirl31
0

Njao, det finns ju en del olika leror men jag vet inte om dom passar in på din beskrivning.

* ~* Ha en bra dag *~*

orecus
0

Okey, då får jag leta vidare isf!

Tack för era svar!