Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 1725 ggr
sheepdog
2

färgpigment i glasfusing!

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och provat att använda mig av färgpigment i mina glasfusing smycken!

Och de första försöken jag gjort har blivit riktigt läckra!!

Jag har provat mig fram för att göra olika varianter, jag har lagt ut färgpulvret och lagt klarglad ovanpå, snyggt på sitt eget sätt, men kan se rätt klumpig ut!
Sen provade jag att lägga pulver utan klarglas på och det blev riktigt coolt när man sedan borstar bort resterna, det är nästan som att göra eget dichroiskt glas om man använder ett med lite skimmer i!!
Jag har provat att limma mönster och fästa pulvret i, funkar också rätt bra!!

Nu senast (idag) provade jag att blanda pigmenten med klyrfire lim och målade med en tunnpensel (gammal eyelinerpensel makeupartist som man är ;)) och jag tror att det kan bli riktigt bra!! Dom är fortfarande kvar i burken :P

Om det är någon som är intresserad kan jag lägga upp bilder sedan så ni får se vad man kan göra!!

Kram Sheepdog

[kissidor]
0

det kan du tro att vi är sheepdog Glad! vad är det för pigment du använder - syftar du på mica eller är det nåt helt annat?

Mmadeit
1

Att du ens vågar starta tråden utan att ha BILDER redo till oss, det tycker jag var väldigt otaktiskt :-P

FOTON tack :-)

sheepdog
0

Jag använder mica, men även färgade pigment, har köpt dom för något år sedan för att använda till att göra egen mineralmakeup.. men det har inte blivit så mycket av, så nu ville jag använda det till något annat :)

Jag ska ordna lite bilder under dagen förhoppningsvis!!

Jag tänkte ju hålla er lite på halster ;)

sheepdog
0

så typiskt.. tog fram kameran och skulle fota, och då dör batterierna, har hunnit fota nästan allt.. Men nu hittar jag inte laddaren till batterierna.. har ingen aning om vart jag gömt den :/
Så jag har letat fram min gamla digitalkamera också, visserligen var det även slut batterier i den också, men där hittade jag iaf laddaren :P
Det kommer bilder så fort jag fått ordning på tekniken ;)