Namn på företag/hemsida
Hej,
Jag undrar hur ni som har hemsidor och egna företag kommit fram till era namn. Tänkte nämligen efter mycket om och men skaffa en hemsida och har problem med att komma på ett namn. Tror jag vill ha med MS någonstans då jag har det som logo på mina tags som jag sätter på smyckena. Vet inte om man ska ha med smycken eller egentillverkat/handgjort någonstans i namnet och om det ska vara på svenska eller engelska, Har ni några tips?
Om du använder namnet "Masofhan" här o ev andra ställen, kanske det vore något att fortsätta med?
Jag heter Mia Lycktman, därför blev det Lyckomia….
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Jag körde på Marinas Mix på bloggen. För att jag heter Marina och för att jag har en Mix av smycken och annat pyssel att erbjuda.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
msdesign hade varit klockrent men .se domänen är upptagen.
mssmycken.se eller ms-smycken.se kanske
Jag förstår att du vill ha MS med, men för mig ger det otrevliga associationer då jag har en väninna, som har MS, otrevlig sjukdom.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Håller med Goldenbeadcat, Initialer är bra så länge dom inte förknippas med allvarliga sjukdomar så håll dig borta från MS, ALS osv.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tänkte att jag inte skulle ha med MS på sådant sätt i namnet pga av de saker ni nämner men tänker nog inte ändra logon då jag köpt en stans med den logon och plexitags med logon redan inristad samt har en rejäl bunt med visitkort där den finns med. Tänkte man skulle kunna komma på ett namn med ord som börjar på m och s och har fastnat lite. För tillfället har jag fastnat på Magiska Smycken men vet inte om det är för långt och om det redan finns registrerat, verkar inte finnas någon hemsida som heter så dock och det är väl ett plus. :-)
Här kan man kolla om företags namn är lediga…
Upptäckte att jag skrivit fel namn som jag fastnat på det skulle inte vara Magiska utan Magnifika.