Skryta LITE??? Hade Alla rätt….
Bra klurat Cessy.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Åh alla rätt - det var bra jobbat Golden
Ett fel, på den enda jag var osäker på.
Sen glömde jag kolla i facit, men en av frågorna hade faktiskt två rätta svar… O en av dem va det rätta svaret inte helt sant, om man ska vara riktigt petig. ;)
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
jagga-ewe: Vilken fråga? Är ju inte meningen att två svarsalternativ ska vara rätt.
Emo: Roligt att du tyckte den var bra.
Cessy: En jigg är även ett "fiskeverktyg" iom att det finns en sorts drag som kallas jigg. Jag har fått min enda gädda med en sån. ;)
Ebmfh
Trollcaféet
Aha - Sorry
. Ja det var ju inte riktigt det jag avsåg förståss i pärlvärlden, får ändra det alternativet då.
Fast det var lättare sagt än gjort, för man kan inte ändra frågorna i efterhand
Nå får hoppas att fler härinne inte är fiskare då

Roligt att ni tycker kluringen är lite skoj i alla fall
Kul! Missade på bullseye och murrini. Måste nog kolla vad det är! :-)
Glömde skriva att jag missade på nån sorts pärla som jag inte kände till. Jag är inte så bra på småpärlor helt enkelt. =)
Ebmfh
Trollcaféet
trevlig underhållning för en sjukling som inte orkar läsa så mycket och skriva ännu mindre
. våra kunskaper har ju växt på samma stam sas cessy, så jag spikade den.
nöjd kissidor återgår till sjukfåtöljen nu
kissidor: *Krya-på-dig-kram*
o trevligt att kunna förströ sjuklingtiden en kort stund
jagga-ewe: Jo vi har alla våra svaga punkter, min var ju bl.a. fisket

Nu är jag lite petig.
Murrini och Millefiori är ju inte riktigt samma sak.
Millefiori är tekniken ("resultatet") och murrini är staven som man drar ut och klipper i mindre bitar. Med murrinibitar bygger man sig en millefioripärla.
Inte något illa ment, men rätt ska vara rätt. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Jag reagerade också på jiggfrågan. Men eftersom det är pärlrelaterade frågor så…..
Bullseye, kallas väl även den röda centrumpluppen på en darttavla, eller???
.
Jag var inte lika duktig som ni andra, men sörjer inte för det. Alltid lär man sig något på kuppen.
Hade fel på sista bara. Murrini hade jag aldrig hört/läst förut, så jag är nöjd!
Åsså det där med jigg…det använde jag ofta som verkstadsmekaniker: då som en sorts "mall" för att t.ex. borra hål på samma ställe på alla bitar. Det är alltså en grej som används vid metall-arbeten. Eller iofs trä…(guben har jobbat i trä-industrin, där används också jigg).
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Oj då då finns det alltså många sorters jiggar då o i ärlighetens namn heter den ju eg. wig-jigg, men eftersom jag inte visste det fanns flera sorter, så tyckte jag det räckte med jigg. Tur att ni drog slutsatsen att det i alla fall borde handla om något till smyckestillverkning.
BitteS - jo men där är det ju "mitt-i-prick" betydelsen o det är ju överhuvudtageet ett uttryck när man träffar just mitt i prick.
Jag tycker ni alla har varit jätteduktiga o kul o se att så många har valt att svara på kluringen.
Ja men Cessy, lite hjärngympa är aldrig fel… Ska snart sätta ihop en till Kluring, börjar kännas som det är dax.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Missade bara på sista frågan
..( det där med Jiggen, det hette mammas kissekatt
)
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Vad duktiga ni har varit o kul att så många som 42 har velat testa denna kluringen
Så Jigg kan även vara ett kattnamn minsann

#22 Man lär så länge man har elever. 

Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Så sant

Alla rätt, men så har jag ju hållit på med både bullseye och murrini (vilket verkar vara de svåraste frågorna enligt kommentarerna ovan)