warm glass
jag har väldiga problem att logga in på deras sida varje dag…efter 20 försök ger jag upp och väntar en timme…ofta samma visa då…det är en ren lotterivinst varje gång jag lyckas…har fler samma problem oisf VARFÖR ?
Just nu har jag inte haft problem, fast säker är jag inte, för i o med att jag precis har handlat så har jag ju inte tittat in där mer än ett par gånger. Vilken webbläsare kör du med? Jag hade problem med chrome ett tag men kom in med IE. De verkar ju hålla på med något för att uppgradera sin sida så det kan ju vara det som krånglar också om de nu inte är färdiga med detta?
Susade dit nu o kollade o jag kom in direkt med chrome. Jag vet att det krånglat ibland med chrome tidigare, men har jag då bytt till IE istället så har jag kommit in via denna webbläsaren istället.
jag är förvirrad nu …lyckades logga in…(jag har IE) betalningen är klar men jag kan inte se att det har skickats…men någonstans stod det att thinpappert var slut och hade tagits bort från min beställning men jag kan inte hitta den texten igen…går jag in i shoppingkorgen ligger mina saker där men helt fel antal…och därmed en mycket högre summa…varför ligger det något i korgen överhuvudtaget när jag har beställt och betalt ??? det ska bli spännande och se vad/om som dyker upp…
Så var det för mig också - att trots att beställningen hade gått igenom låg varorna kvar i varukorgen. Töm varukorgen helt enkelt! Detta har dock aldrig hänt mig tidigare utan detta verkar vara ett problem som warmglass har just nu.
När betalningen är mottagen står det payment received.
Sedan kan det stå - Awaiting Picking (gäller t.ex min ugn)
När den senare är skickad står det dispatched.
tack för infon…nu känner jag mig lugnare…
Jo det är alltid lite pirrigt när man beställer någonstans för första gången o inte har erfarenhet av hur det brukar fungera o inte vet hur det ser ut.
Din första beställning har ju råkat sammanfall med att de har någon form av problem med sidan, för det har alltså aldrig hänt mig tidigare att en beställning har hängt sig o inte heller har varorna blivit liggande kvar i varukorgen trots att de är beställda. Däremot kan det ibland ta lite längre tid innan något står som skickat t.ex vid rea av något men i regel brukar det gå undan så att från de mottagit betalningen tills det är skickat brukar max ta ett dygn. I de allra flesta fall skickar de iväg det redan samma dag - ja om man nu inte beställt precis vid stängningsdax eller på kvällen/natten förstås.
nä…de e väl bara typiskt att det ska hända mig första ggn…att hamna mitt i röran och riskeras att tappas bort…
Warmglass har alltid varit bra o ha o göra med o är det något som krånglar så är det bara att maila eller ringa dem. Det är en affär jag litar på helt enkelt o bara har god erfarenhet av. Men visst är det typiskt att när man väl ger sig på o beställer någonstans ifrån där man inte handlat tidigare, så nog sjutton ska det krångla
Ja du har då haft otur sanne. Men var inte orolig för vi är flera som kan vittna om att warm glass är helt seriösa så allt kommer att lösa sig till slut ;)
tack…jag har precis mailat dom och "undrat"…
kissidor: är du hemma nu och mår du mycket bättre ?
Tack för omtanken sanne :) - svaret är nej och ja. Dvs inte hemma än men jättemycket bättre, dock klen som en nyfödd mus ännu. Väntar på ronden och hoppas nu…
klart du får åka hem … du kostar ju sjukvården pengar för varje timme !! ; )
Håller tummarna med dig kissidor, men hoppas att du blir SS en vettig tid nu också o att ditt jobb fattar att du inte är arbetsför bara för att du ev. kommer hem.
Äsch, inte idag heller :( , men näääästan säkert imorgon.lite för dålig syresättning fortfarande, allt det andra är godkänt. Sen blir jag sjukskriven i tio dar, men jag kommer ju att kunna trappa upp gradvis med lite jobb genom portalen efter nån dag eller två av fullständig vila tänker jag mig. Ooops, blev det här lite OT eller :) ?
OT…nä…warm glass (of milk)…det kan betyda mycket ….var tacksam att dom vill ha deg under uppsikt…det är aldrig i onödan man får vara kvar en extra dag på sjukhus…
Kissidor: Tja med den erfarenheten jag har fått höra om ditt jobb, så behöver du nog vara helt bortkopplad mer än en dag eller två. För väl hemma väntar annat också, som matlagning, tvätt o annat som ju liksom är livsnödvändigt o då kommer snabbt märka att du inte är så stark som du tror. Fast det där fattar ju inte ditt jobb o ett anbud är ett anbud o har du tagit dig på det, så sitter du fast. Att de inte vill släppa hem dig p.g.a. att du inte syresätter dig tillräckligt ännu visar också att det är vila som gäller o jag lovar dig - de behåller dig inte en dag i onödan. På sjukhus får man bara vara om man är urakut sjuk. Akut sjuk får man vara i hemmet. Så bara för du får komma hem sedan innebär inte att du är frisk o det lär ta mer än ett par dagar innan du är redo för att orka med kalkylarbete igen.

Nä du Kissidor, du ska inte hem och jobba utan du ska hem och ta det lugnt tills du blir frisk! Inget jobb i världen är värt att offra sin hälsa för.
Angående Warm Glass så brukar det funka bra, men tidvis har dom varit dåliga på att svara på mail. Jag försökte t.ex. meddela dem att jag har bytt momsnummer men det fick jag aldrig något svar på. Till slut beställde jag ändå, för det är deras framför allt deras problem om det blir något knas med momsnumret.
Det brukar komma en orderbekräftelse via mail, där ska det stå vilka varor du har beställt och hur många om du vill dubbelkolla det :-)
NU !!!!! nu är grejerna på väg från WG ….