Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: on-the-wire
Läst 5566 ggr
Idaz
1

Egna kedjelänkar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej, är det någon mer än jag som gör egna kedjelänkar och sånt? För ett tag sedan lånade jag en bok på biblioteket om det, köpte ståltråd på järnaffären och började exprementera. Här är ett exempel på en kedja som jag gjorde då i början. Nu kanske det blir lite snyggare men jag har bara den här bilden på den sortens kedja.

Idaz
0

Här är en annan sorts länk:

zmulan
0

Åh!! Den andra är vekligen jätte snygg!!! =)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Idaz
0

Och så den här med olika länkar ihopkopplade till ett armband:

Tyvärr ser man ju inte alla på den här bilden men i alla fall…

zmulan
0

Vad fina dom är! Vill lära mig allt nu känner jag!! :)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Pitepaerlan
0

Så fint IdazSkrattande Tålamodsprövande?Förvånad

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Idaz
0

#5 Tack! Nej det går ganska snabbt när man fått in tekniken.

Håller nu på med en jättesnygg länk som jag kom på igår. Lägger in en bild när den är klar!

Idaz
0

Nu är jag klar! Så här blev det:

Allamej
0

Vilken monstergöra du har Ida :) Otroligt snyggt!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

aussiemia
0

Jag har också gjort!

Jag knyckte kedja nummer 2 och hängde på några fina pärlor och vips! så blev det jättefina ankelkedjor ;D

himla kul, men ack så slitigt för finger och tumnagelGlad

aswedishsmorgasbord.com

dazzly
0

va snyggt! Gladär det svårt??

finns det nå beskrivningar? och vad behöver man?

Ylva-Li
0

Otroligt fina Ida! Jag blir alldeles häpen vad du kan göra!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Idaz
1

#10 Ja du, det är svårt i början. Det kan vara bra att ta någon billig ståltråd och öva på innan man börjar med själva smycket. Beskrivningar finns tyvärr inga eftersom jag har hittat på det mesta själv men för att göra en "S"-länk (sån som är på den första, tredje och den sista bilden) så ska man ha 2,5 cm tråd till varje. Till länkarna på den andra bilden tror jag att man ska ha 5 cm tråd till varje och sedan sätta ihop med ringöglor.v Man behöver: Rundtång, avbitartång (tillräckligt grov för tråden du arbetar med, jag har förstört min avbitartång för att jag har knipsat för tjock tråd), plattång, metalltråd (jag har inte använt silver utan koppar och mässingtråd till mina smycken, tråden på de första tre bilderna är 1 mm och på den sista bilden 0,8 mm), tålamod och som aussiemia säger: tåliga fingrar!

Lycka till!

irode
0

Idaz: du har blivit jätteduktig sedan du visste upp dina förste smycken. Grattis med din talang och tålamod! Jag hoppas att du får succés och råd med att göra dina vackra smycken i silvertråd.

Där finns faktisk böcker. Jag har en från USA som hettar Bead on a Wire av Sharilyn Miller som har massor av idéer till liknande smycken. Där finns flera! Sök på Google bara.

Lycka till - båda till Idaz och till alla andra

:-) Inge

dazzly
0

#12 Tack! ska se om jag har tid att prova sen ;)

Idaz
0

Jag lånade en bok förut som hette "smycketråd och pärlor". Den var bra!Glad

Paerlugglan
0

Vad fina länkar Idaz, den där i inlägg #7 vill jag härma! Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

[kissidor]
0

åh det blir ju så snyggt! nu blev jag så sugen på att bygga egna kedjor igen, har också varit inne på det under en period men mina små tassar blir för ömma så snabbt Rynkar på näsan. dina länkar är jättefina, och det syns vad du utvecklas hela tiden Glad

Cessy
0

Idaz: Den sista kedjan är verkligen jättesnyggGlad

Fru-Parla
0

Vad snygga länkar du gör, den sista måste jag prova på om det går bra att lifta din idé, jag har liknande åttor som går bra att sätta ihopGlad

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

Ariel61
0

Jätteläckra länkarGlad ! Fantstiskt att du får dom så jämna och lika varandra.

Idaz
0

Tack allihopa! Den sista länken sliter jättemycket på fingrarna och är vääldigt jobbig att göra. Jag har bara gjort en men jag håller på med en till. Den första fick min mamma och den som jag håller på med är till min farmor (hon har beställt ett armband när hon såg min mammas) men jag orkar aldrig fortsätta på den…Skrikandes Men jag måste, det är ju en beställning!

webbant
0

Himla snygga länkar och kedjor! Jag fick verkligen inspiration av att kika på dessa :)

SofiaDalarna
0

Heja Idaz! Glad Förstår att det tar lång tid att göra och länka ihop alla s-länkar! Men det blev väldigt snyggt iaf, och din farmor kommer nog bli jätteglad! Du får försöka göra klart, och ge dina fingrar lite massage sen eller nåt!.. Skrattande Du kan ju göra en bit varje kväll annars så blir det inte lika jobbigt för fingrarna…

Idaz
0

Ja, nu ska jag gå och fixa med kedjelänkar istället för att sitta vid datorn! Hejdå på en stund Glad.

Ylva-Li
0

Vart köper du tråden föresten?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Idaz
0

På panduro hobby. Den tråden är jättebra. Glad

bruttus3344
0

Jättefin länk