pärlor med stora hål
Undrar om någon vet var man kan få tag på pärlor med stora hål och hur man kan veta när man tittar i internetbutiker. Jag har fått en förfrågan från en kompis som har ett grövre silverhalsband som skulle vilja ha något att byta mellan.

Dessa pärlorna har stora hål, det är antagligen sådana/liknande du är ute efter. Googla på Pandora - pandorstylepärlor så du en hel massa olika ställen att handla från.
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!

Just "pandora-stylepärlor" har börjat bre ut sig så de finns i en hel del butiker o vissa som holländska Sayila o franska Perles & Co har ett brett utbud med pärlor i olika material.
Sen finns det ju även skillnader i vad som är ett stort hål: Pandorapärlor har ca 5 mm, det finns träpärlor som har ännu större hål. Men även 2 mm hål, som går på läderband, räknar som "storhåligt". När du tittar i butiken så står det många gånger att hålet är stort eller en måttangivelse på just storhåliga pärlor.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Tack så mycket för hjälpen. Har varit inne och dreglat och hittat en massa bra grejor. Nu ska jag fortsätta att fönstershoppa en stund.
Nu puttar jag upp en väldigt gammal tråd här, men ämnet är ju rätt. Jag söker pärlor med stora hål. Från 6mm och större. Jag har kikat på diverse ormlänksberlocker, de har oftast ca 4mm hål. Själv har jag någon sådan slags berlock, men det hålet är iaf 7mm. Frågan är alltså, vad kan dessa pärlor/berlocker heta? Och var kan jag hitta dem?
Ingen som har något förslag? *puttar lite*

Det är inte metallpärlor till Regaliz-armband du söker?