FÄRGER DICRO GLAS
Hej! Tycker det är svårt när man ska beställa glas att hitta rätt färg, så jag tänkte att det vore bra om man hade en tråd att leta i, hoppas ni kan fylla på…
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Cyan/copper on clear. Blir ljusgrön och skiftar något från gult-turcost
1.klarglassidan upp på svart glas. 2. Behandlade sidan upp på svart glas. 3. klarglassidan upp på vitt glas.
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Cyan/dark red on clear. Blir orange
1. klarglassidan upp på svart glas. 2.Behandlade sidan upp på svart glas. 3.Behandlade sidan upp på vitt glas.
Mvh.Annicka
Yellow/blue on clear.
1.Klarglassidan upp på svart glas 2. Behandlade sidan upp. 3.Klarglassidan upp på vitt glas
Mvh.Annicka
Fippel pink/teal on black. (Dichroic Textures) blir blå/turcos med lila ränder i efter fusing…syns lite dåligt.
Mvh.Annicka
du måste vara tankeläsare annicka !!!
precis detta har jag och min man pratat om idag….
så jag ska vid tillfälle skära upp stavar (var min tanke) och lägga dichro på halva och skriva siffror eller nått på den tomma delen…
både på svart glas och klart…
mycket bra initiativ annicka (klapp, klapp )
Salmon on clear. blir beige
1.klarglassidan upp på svart glas 2. Behandlade sidan upp på svart botten. 3.Behandlade sidan upp på vit botten.
Mvh.Annicka
Green/pink on black. Blir Silvrig med inslag av rosa och grönt.
1. Bara som den är. 2&3 med klarglas ovanpå, 2 olika fusningar.
Mvh.Annicka
Green/Magenta on black. Blir stark ceris.
1. Som den är med klarglas på. 2. som den är..har en liten klarglas bit i mitten.
Mvh.Annicka
Magenta/green on clear. Blir åt det turcosa hållet.
1. Klarglassidan upp på svart glas. 2. Behandlade sidan upp på svart glas. 3.Klarglassidan upp på vitt glas.
Mvh.Annicka
Target rainbow on clear. Gröngul skiftande.
1. Klarglassidan upp på svart glas. 2. Behandlade sidan upp på svart glas 3. Klarglassidan upp på vitt glas.
Mvh.Annicka
Purple on clear. Blir en fin lila.
1. Klarglassidan upp på svart glas. 2. Behandlade sidan upp på svart glas
Mvh.Annicka
Yellow/purple on clear. Blir en ganska mörk lila.
1. Klarglassidan upp på svart glas. 2. Behandlade sidan upp på svart glas 3. Klarglassidan upp på vitt glas.
Mvh.Annicka
Det var vad jag hade klart för idag
Mvh.Annicka
ja det var ju inte fy skam…………
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Yellow/blue on black. Blir en riktig mörk "royal blue" Denna blir lika dan i färgen oavsett om du har klarglas på eller inte…till skilnad från om du väljer #3 Yellow/blue on clear som med klarglassidan upp blir en fin ljusblå ton men mörkblå med den behandlade sidan upp.
1. Med klarglas på. 2. Som den är.
Mvh.Annicka
Purple on black. En fin lila färg! Inga avvikelser i färg jämfört med #11 purple on clear.
Mvh.Annicka
#16 Purple on black är lite mer lik den högra cabben i färgen…den vänstra kommer inte riktigt till sin rätt.
Mvh.Annicka
Aqua on black. Blir mörkgrön, åt "jadegrön" hållet. Cabbarna här är lite för blåa på fotot.
Mvh.Annicka
Magenta/green on black. Blir en härlig grön färg (kan skifta åt turcos) är lite ljusare i tonen än Magenta/green on clear. Fotot har blivit åt det turcos hållet men i andra ljus blir den grön.
1. Med klarglas på. 2. Som den är.
Mvh.Annicka
Klar för idag
Har ni andra upplevelser av glasen eller vill komentera eller lägga till bilder så är det helt OK! Mvh.Annicka
Mvh.Annicka