Annickas glassmycken!
Hej!
Håller på o startar en hemsida…mycke jobb é det ju men vad roligt
Tänkte att jag kunde lägga upp några bilder här oxå så får ni se hur jag har tänkt mig att det skall va, tar gärna tipps o råd och åsikter!
Mvh. Annicka
http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4f52359b88f472738f009afc-annickas-glassmycken-2
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Här kommer en pendel i grönt/guld. Tråden är i guddoublé.
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Här har jag gjort en liten "Musse" med en cz i nosen
Mvh.Annicka
Och här kommer en pendel i blått o silver…nu får det vara bra för idag, så att ni inte tröttnar på mig för fort…appro på det så slog det mig nu att jag hade en alldeles hemsk dröm i natt
…Min dotter hade satt in ett glas med mjölk i micron o missat att jag höll på o smälta…när jag väl såg det så låg min dyyrbara hotpot på sidan längst in i micron och glaset rann överallt…jag minns att jag tänkte att här räcker inte all "gucka" i världen till
dessutom stog där någon skadeglad person jämte o tyckte att -Nu hinner du inte bli klar med alla beställningar
till jul!! Tack o lov att jag vakna
Mvh.Annicka
Å älskar!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
härliga pendlar, och mussen är ju underbar
! har du fullfusat små runda bluppar till mussen först och sen tackfusat dessa på bakgrunden? och hur har du gjort med cz:an, har du borrat med vanlig typ dremel och har du sen bara limmat eller har du fusat fast den?
Läckra pendlar o musse-hänget var jättehäftigt
Tack!
Ja kissidor jag har fullfusat små fyrkanter till "pärlor" och sedan tackfusat i hop dem, cz är i den "pärlan" som jag testade att fusa fast (gjorde ett inlägg i #4-att fusa i micr..) innan jul
så nu har den varit burkfusad 2ggr! Hoppas jag inte får några tråkiga överraskningar av den senare!! Och ja, jag borrade en liten grop med dremlen…insåg efter att den kunde blivit lite djupare..men men man lär sig
Mvh.Annicka
Tänkte fylla på med lite fler bilder
Här är ett smycke i blått glas, med smyckesglas i blått/silver från cebex
Mvh.Annicka
Här har jag gjort en liten väska i turkost med en bit regnbågsfärgat smyckesglas från W-G.
Mvh.Annicka
Här har jag ett smycke där jag la in ett band av 999 silver…tyvärr reagerade silvret med glaset och blev gult…gjorde detta i riktig ugn på ABF o hade ingen aning om vad det var för klarglas
.
Mvh.Annicka
kul idé att göra en väska
, och det andra är mycket snyggt på det där lite strama sättet. jag gillar din stil med de där blupparna, det ger ett mervärde helt klart att det ser mer arbetat och genomtänkt ut med dem (och det är det ju också, men det är inte alltid sånt syns
)
Här har jag gjort ett armband med 3 olika turkosa glas, smyckesglaset kommer från cebex och "stommen" till armbandet är köpt på PMC.
Mvh.Annicka
Och här är ett halsband som passar till armbandet
. Det är ca 7 cm långt.
Mvh.Annicka
åh, du var inte riktigt klar än - det sista var också snyggt
. jag gillar även när du gör så (liksom du också gjort i #0) att du lägger en bakgrund/fond och i två olika färger så det blir som en liten ram som tar upp en av färgerna i "motivet". jag förstår nu att det var noga med den rosa färgen du letade efter, när jag ser med hur mycket eftertanke du lägger dina smycken 
Nej, du har rätt kissidor…hur mycket tid man än lägger ner på att tänka ut hur det ska vara så är det lätt till att det bara ser ihopslängt ut
… Ja jag har nog en liten förkärlek till det stramare/klassiska hållet och jag vill gärna att det ska se arbetat ut, men det är ju inte alltid man lyckas…det roliga är att de smycken som jag själv inte tycker blev bra finns det alltid någon annan som ser skönhet i…o tur är väl det 
Mvh.Annicka
Jättesnygga smycken
Gillar nog mest #13 för det känns som en blandning av stramt men ändå mer "frisläppt".
God morgon! Min dagliga dos ger jag nu här
Här har vi en härlig limefärgad pendel ca 8 cm lång.
Mvh.Annicka
Här har vi en ängel i gold irid on black glas med silvertråd 0,8.
Mvh.Annicka
En mörkröd pendel med "tribe" i silver.
Mvh.Annicka
Och till sist…ett smycke i härligt gul/svart med lite smyckesglas
Mvh.Annicka
Pendlarna du gör är läckra o ängeln blev ju jättefin. Häftigt att du lägger i tre lager o försöker rama in hängena med en bottenfärg som återfinns i det dichroiska glaset överst.
dina änglar är ju jättefina 
gillar pendlarna också, de är så moderna och tuffa! hur har du förresten skapat de läckra melerade effekterna på den limegröna pendeln och det gulsvarta hänget? jag känner inte omedelbart igen dem som ett visst färdigt glas, så har du använt frit och stringers, eller lagt glas med nån effekt i lager med nåt i färg eller hur har du gjort här? snyggt är det iaf 
Tack så mycket!!! Väldigt roligt med kommentarer
kissidor: den limefärgade pendlen har jag först en "sträng" med Spring green opal sedan har jag skurit en något större dit av "mardi gras 4212" ur W-G http://www.warm-glass.co.uk/dk-green-green-yellow-frit-green-streamers-mardi-gras-4212-p-1880.html Den gul/svarta har jag blandar små bitar av smyckesglas och klar o opaka glas i en genomtänkt men salig blandning
. Mvh. Annicka
Mvh.Annicka
Älskar Musse Pigg #2, skulle gilla se fler figurer på detta sätt.
Och jag gillar när man lägger in silver ss i #10, hoppas se mer av det också.
Tack så mycket trettielva! Jag har gjort flera andra liknande musse men de är sålda…får göra lite fler senare… #10 ja jag gillar oxå att lägga in silver i mina smycken men tyvärr har jag inte lyckats med detta i hotpotten
tidigare så har jag smält in silvertråden i änglarnas vingar…men med hotpotten så är jag tvungen att göra kanaler av fibertråd och sedan trä igenom den… det blir för varmt för mig när jag fullfusar. Om någon annan har lyckats med det får ni gärna berätta hur
Jag har tyvärr ingen ugn
men skulle gärna vilja..nån dag kanske!
Mvh. A
Mvh.Annicka
vad tar du för dina halsband?
Lyckomia
Jag tar 160:-, vet ej hur jag ligger till mot andra…började på 140:- gick bra men många tyckte det var för billigt så jag höjde till 160:- går forfarande bra…kunde fått sålt genom en klädbutik men fick ångerst när de började diskutera ett utpris på 400:- säljer hellre 3st för 160:-…jag vill att man ska ha råd att köpa mina smycken om man gillar dem, det e viktigt för mig
. Än så länge så ser jag det bara som en hobby och kanske är det viktigt att det får fortsätta va det…jag kan ibland känna att när jag får förmycket beställningar så tappar jag lusten…vill vara fri i mitt skapande
. Det blev ett långt utlägg på en liten fråga… Alla utom #13 är till salu om någon undrar. Vad tar andra för priser för liknande smycken??? Mvh. A
Mvh.Annicka
mialycktman: vilka fina grejer du har på din sida
speciellt de virkade tårtorna o bakelserna…konditor som man är så ligger det nära hjärtat! Gör du allt själv? Mvh.A
Mvh.Annicka
Ja, Annicka.C jag gör allt själv, har precis börjat med virkningen, kanske det är något att skylta ditt jobb med? 
Lyckomia
Jag vet ej vad andra har för priser, men inte tycker jag det e dyrt alls!
Musse Pigg är jag intresserad av i sånt fall.
Lyckomia
Snyggt! Fanns flera av intresse, tyvärr aldrig stadd vid kassa men om de finns kvar framöver…el nya lika fina kommer in… 
mialycktman: Hade jag haft eget konditori så absolut
men tyvärr så har jag inte det…skicka meddelande till mig så fixar vi musse till dig om du vill!
MaMaMade: Om och när du vill köpa så är det är bara att skicka ett medelande till mig med vilket du önskar och adress så fixar vi det 
Mvh.A
Mvh.Annicka
#18 ängeln också jättefin! där kommer silvret in igen… :-)
Läckra hängen du gjort! Musse har du verkligen fått till! Nr 8 och 19 är två andra favoriter om man nu måste välja bland dess vackra hängen
. Pendlarna är också fantastiskt vackra!
Angående att silvret gulnat, så rekommenderar warm-glass detta klarglas, för att minska den risken: http://www.warm-glass.co.uk/crystal-clear-140130-p-430.html.
Här är min hemsida.
Många vackra alster.
Roligt att se så stor variation.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Tack allesammans!
Flower:Ja jag köpte ett klarglas denna gången från W-G som skulle fungera bättre så vi får se senare om jag ger mig på att testa igen.
Emo:Ja, jag tror nästan att jag har ett smycke för varje smak
. Det är roligt med mångfald och att testa nya grejer
Tänkte läggatill lite fler bilder…e ni med nu för nu kommer dagens "radda" Trevlig helg!
Mvh.Annicka
Först så kommer här en röd/vit pendel med silver!
Mvh.Annicka
Och här ett armband som kan passa till
. Ganska enkel inga konstigheter alls.
Mvh.Annicka
Här är ett lite större trekantigt halsband med cerist smyckesglas!
Mvh.Annicka
Ett armband i silver och cerist smyckesglas kan passa både till halsband #39 och #41 
Mvh.Annicka
En ceris/silver ängel i smyckesglas.
Mvh.Annicka
Och sist idag så får ni min "stege till himlen" Detta är ett av mina första smycken…och ett som jag är väldigt fäst vid, för mig är det konstigt att ingen har köpt det…
men det är väl så att det kanske inte är så vackert för andra…jaja det e bra att man tycker olika! Mvh.A
Mvh.Annicka
Det framkommer inte så bra på fotot…men stegen är fastfusad ovanpå och inte nersmält.
Mvh.Annicka
jag förstår att du tycker det är konstigt att ingen annan fastnat för det annicka, men det smycket ska du kanske ha kvar själv
! jag tycker också mycket om när ett smycke är som en liten tavla med en innebörd eller berättelse.
största favoriten i denna batch blir annars den helt oemotståndliga mörkrosa ängeln
- och det är en jättefin färgkombo i det matchande armbandet!
Kissidor:Ja, det verkar som att det är ett "behålla" smycke, man gör ju sådana ibland
Ja änglarna är det många som tycker om…ska bara komma på ett sätt att variera dem lite mer än bara färg…Jag var inne på dina smyckestrådar i går kväll…Gud va duktig du e och på så mycket olika saker..förstog att all kunskap måste komma någonstans ifrån
men jag har inte hittat din tråd innan, du måste lägga in lite nya bilder…för du har väl inte slutat göra saker?? Det vore synd! Mvh.A
Mvh.Annicka
åh, tack annicka
!
nejnej, inte har jag slutat göra inte - även om tiden räcker alltför klent till det jag skulle vilja. men när tiden tryter så är det fotograferingen som blir det första som får stryka på foten 
tja du skulle ju kunna göra saker dels med deras klänningar och dels med deras vingar förstås
. piffa med mönster och form. men de är också väldigt charmiga just med den enkelheten de har nu
Riktiga läckerbitar du gör! 
Fler vackra saker och den med stegen hade verkligen något extra.
Oj, vad mycket fint du har skapat i din burk, Blir riktigt inspirerad
Jätteläckra saker!
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Suttit o kollat genom alla dina smycken igen med mina trollungar. Stortrollet sa "Åh den va snygg!" om nära nog varje smycke. Men den med stegen var hennes favvis. Lilltroll tyckte du ska göra en nalle så som du gjort Mussen, men så är hon helt galen i allt vad nallar heter. =)
För egen del blev jag mest förtjust i #19, pendeln med silvertribe. Det är dock för stort för att jag skulle ha det på mig, jag gillar små diskreta halsband. Men dina armband är helt underbara! Det i turkost är en stor favvis för min del men även det i cerise och silver skulle gå hem här.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Kissidor: ja jag har funderat i dom banorna…får väl göra ett test någon dag, ja det ena behöver ju inte utesluta det andra
Tack Alex05, Emo, NeedfulThings och alla andra! Jag blir jätteglad om jag kan inspirera någon annan…har inte sett någon som gör likadana saker som jag…borde ju finnas fler med liknande ideer och stil…vet ni någon så får ni gärna tipsa mig.
Jagga-ewe: Vad roligt att dina små troll gillar mina grejer
, min dotter gjorde en nalle faktiskt, den blev riktigt fin innan jag tappade den i vår marmorbänk
så jag fick smälta om den och smälte förmycket…hon var INTE nöjd med sin mamma efter det! Kul att du gillar mina saker ändå…själv är jag en sån som gillar ganska stora smycken, därför blir de oftast det! Ja, armbanden har jag gjort i flera färg kombos, de är ofta väldigt omtyckta och lagom stora. Mvh.A
Mvh.Annicka
Ja..ni e så snälla så jag kan inte hålla mig till imorgon
laddar upp några nya bilder…här är ett lite mindre (för att va mig) i vin och blått!
Mvh.Annicka
Här en pendel i vin/vitt/silver.
Mvh.Annicka
Här ett smycke i mintgrönt och smyckesglas, lite mindre i stl.
Mvh.Annicka
Till sist… det alltid svårast att välja ett avslutande foto, vill ju välja alla, samtidigt vill jag inte att ni ska börja känna att allting ser likadant ut så här får ni min rosa sko…jag har bara en och jag tror det är en vänster, stl=väldigt liten
Mvh.Annicka
Fin sko. Den andra sitter väl kvar på askungens fot efter balen?
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Coolt med skon!
Fina dessa också. Hur har du gjort skon? Var den arbetskrävande. Jag tycker det är en kul modell och jag tror den hade varit lättsåld om den gått att göra tämligen enkelt och då i olika färger. Tror, skrev jag.

skon var ju för söt
! tror den kan vara lite bökig att få till lika bra varje gång? men annars finns det ju många skogalningar som säkert skulle vilja ha en sån 
härliga finstämda färgkombos i de andra 
Du lägger ner stort jobb på bakgrund/ram o färgmatcha det du har överst o det blir både annorlunda o snyggt! Skon är som de andra också säger - jätteläcker
Tack så mycket
…ang. skon så har kanske askungen den andra
men det var faktiskt så att formen (utan klack) bara fans där i en skärva…så jag bara byggde på den…det skulle nog gå att skära men det är nog som kissidor säger att det blir svårt att få den bra varje gång
men men, ni håller mig sysselsatt för nu måste jag ju testa om jag kan få till en med mening
fler bilder kommer i kväll om jag har några bra kvar anars håll utkik imorgon. Mvh. A
Mvh.Annicka
Där fanns lite redigerade bilder kvar…så här kommer en ängel i svart/grönt smyckesglas.
Mvh.Annicka
Och ett smycke i svart/rött och lite smyckesglas
Mvh.Annicka
Här kommer ett lite somrigare halsband med små pluppar i godisfärg…
Mvh.Annicka
Och sist idag får ni det tillhörande armbandet…får redigera lite fler bilder till i morgon
God Kväll!
Mvh.Annicka
Hacken i "pärlorna" är en synvilla…blir nåt konstigt fotografering
Mvh.Annicka

Så många vackra smycken du har gjort! Jättefina och spännande! Du jobbar väldigt medvetet med färger och former. Har du hållit på länge med att fusa glas? Du verkar ha stenkoll på hur olika glas reagerar i burken! 
De "hack" du syftar på i #66 verkar vara reflektioner från ett fönster eller en lampa i närheten. Det ser ut som ljusreflexer tycker jag. De förtar inte ditt konstverk.
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
åh, ballonghalsbandet var ju super
!
Fina smycken o jag håller med Kissidor om att ballonghalsbandet var riktigt läckert.
Återigen tack!
Ommok…jag kan inte så mycket om fotografering men jag har ett litet ljustält att ta fotona i och inga lampor eller något som kan speglas i glaset…kanske är det från kameran på något sätt…
Nej, jag har nog inte hållit på så länge om man jämför…gick en ABF fusing kurs för 2 år sedan, en till för 1 år sedan och en totalt bortkastad som skulle varit en forts.kurs i oktober (inte roligt när man kan mer än kursledaren+ att det inte finns roligt glas att jobba med) så efter 1:a gången gick jag hem o beställde en burk….sen hade jag oturen att skada armen på jobbet och blev sjukskriven i 2 mån….tack o lov att jag hade hotpoten när jag började bli bättre, annars hade jag nog blivit galen
…och en fallenhet för färger har jag turen att vara född med…nåt bra ska man väl ha
. Ja, jag börjar ju lära mig hotpotten nu så det mesta blir bra…men så har jag ju så himla svårt att bara stå o vänta när man kör den…så diskmaskinen e ju lätt o fixa med då… O hopps! så har man kört ett varv för mycket
Kul att ni ser ballonger…jag har inte tänkt på det, men ja det kan det helt klart va
Mvh.A
Mvh.Annicka
Här kommer några till foton…men nu börjar det sina, får se till o limma i dag
…en rosa väska här med smyckesglas "silver på klarbotten"
Mvh.Annicka
En annan blå/silvrig pendel!
Mvh.Annicka
Och sist för denna gång ett lite större smycke i mörkturcos och vitt!
Mvh.Annicka
Åh…
Det ena är vackrare än det andra och många är lika vackra men på olika vis. Så fina olika former… Fantastiskt att se!
Och så gillar jag hjärtat som bakgrund…
Du är otroligt duktig Annicka.C!
Glittertind
det mörkturkosa var allra vackrast i denna omgång, det är på ren svenska skitsnyggt
!
då har du hållt på ungefär lika länge som jag annicka
- fast jag har aldrig gått nån kurs vilket var ett ganska strävsamt sätt att börja kan jag lugnt säga, men i längden tror jag att jag lärt mig mycket mer på så vis. på en kurs är det ju kursledaren som bestämmer vad man ska lära sig, den gränsen sätter man ju själv annars - och vi lever ju i tider där information är förhållandevis lätt att hitta. och problemet med kurser har du ju själv fått erfara
!
och en av de allra bästa metoderna att lära tror jag vi är i full gång med här i detta forum, genom att vi berättar och frågar och inspirerar varandra 
Återigen ett gäng fina smycken
o det här med att du använder en bakgrund o ramar dina smycken o tar upp färgerna i det översta lagert är jättsnyggt o #73 är riktigt läckert.
Jag startade ju med att gå en liten WS för Kissidor i förfjol på PUSS o fick då ett alldeles fantastiskt litet kompendium att luta mig mot o sedan hjälp att anförskaffa en hotpot
*glad o tacksam*
Så för lite mer än ett år sedan startade jag min glasfusning o startade då den första tråden - att fusa i microvågsugn o har här via forumet fått ovärderliga tips o råd av kissidor o en del andra glasfusare. Här har jag kunnat fråga allt o stöta o blöta tips o idéer. Utan detta forumet o dessa glasfusingtrådarna hade jag inte vågat testa hälften av vad jag har vågat göra. En ovärderlig källa för kunskap o inspiration.
Nu tjatar jag ju bara om ugn sedan jag fått löfte om att få en sådan av min mor i födelsedagspresent o förhoppningsvis blir ugnen beställd i början av nästa vecka o att den sedan anländer hem till mig lagom till min födelsedag i mars. Sedan tar det ju tid att börja förstå sig på ugnen o lära sig brännkurvor o hur glaset reagerar, så tidigast om 6 månader räknar jag med att jag har fått en försiktig start med den.
Så det är hotpoten som kommer vara min främsta källa till att fusa ett bra tag framöver o sedan kommer den gå paralellt med ugnen, för vissa saker sätter man ju inte igång ugnen för o det går ju oändligt mycket fortare i en hotpot än i en ugn. Allt beror helt enkelt på vad som ska göras, men så länge man håller sig till att göra cabbar så klarar man sig väldigt långt med sin Hot Pot.
Tack för all fin kritik
. Roligt att du gillade hjärtat bakom glittertind, det är svårt att komma på ett sätt att lyfta fram smyckena utan att det blir tråkigt…
kissidor: kul att du tycker om #73 den är "syster" till #13 och ett annat smycke som jag lägger upp om en liten stund…jag gör ofta 3-4 smycken åt gången så de har en tendens att bli lite lika
och jag är jättetacksam att ha hittat hit!
Cessy: Ja jag tänkte nästan att du skulle gilla den oxå för du gillade #13…ja jag har förstått att kissidor ligger inne med mycket kunskap, kan tänka mig att det var en väldigt givande kurs! Du får gärna tjata på om din ugn…jag kommer att följa dig med spänning
. Mvh.A
Mvh.Annicka
Nå, nu så kommer de smycken som jag inte har kunnat göra mig av med
denna e syster till #13 o #73.
Mvh.Annicka
Och ett lite mindre i grönt, vitt och ljusrosa..
Mvh.Annicka
Detta coctailglaset gjotde jag på min andra fusingkurs på ABF.
Mvh.Annicka
Så, det var mina 3 privata
. Sen får ni några andra…eftersom ni gillade Musse kommer här någa i samma stil, denna fick solsting och heter "musse på liten fot" 
Mvh.Annicka
Och här en musse med byxor och öron i smyckesglas…öronen är mer lila än vad som syns på bilden!
Mvh.Annicka
Sen får ni se mina 2 senaste alster…en ja vad det nu är i irid gold on black, svart glas och orange smyckesglas.
Mvh.Annicka
Sedan sist idag så kommer här en pendel i irrid gold on black och grönt/guld och orange smyckesglas
, Mvh.A
Mvh.Annicka
oj va fina, hur många har du?:)
Lyckomia
Tja..några till
sen gör man ju några varje vecka, men uppdat. så här varje dag blir nog bara denna veckan också…sen får det nog räcka med nån gång varje vecka i forts. Mvh.A
Mvh.Annicka
Jag gillar drinken. 

Det skulle vara så häftigt att infatta en sån pendel i ett större pärlarbete, broderi möjligen
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tack!
Allamej menar du en pendel typ #84:an?….ja det skulle kanske någon vilja prova…men jag kan inte
, vilken längd hade då vat bra? och vilka färger skulle den kunna tänkas ha? Mvh.A
Mvh.Annicka
Jo det är sådana pendlar jag pratar om, och typen av 83:an. Längder är oväsentligt, dom som jobbar mycket med sånt kan hantera det mesta, likadant med färger :) Jag ser penglarna och sen får jag bara nåt Nancy Dale, Sherry Serafini liknande smycke i skallen. Du borde verkligen gå en kurs i pärlbroderi…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Återigen en massa jättevackra hängen o visst föll jag för "systern" i #78 o så dina härliga musse piggar
japp, visst gillar jag alla tre systrarna
, det är en jätteläcker färgkombo det där! och det är ju så att det är lite lättare att plocka fram ett litet urval av glaset när man sätter sig än att ha hela rasket framme, så det blir gärna så för mig också att de som är gjorda vid samma tillfälle har en del gemensamt. dessutom förstås så ska de alla köras vid samma tillfälle i ugnen så underlättar det ju om det är någorlunda samma stuk på dem, så att alla har en chans att bli det man tänkt sig.
dessa mussar var lika underbara de med, och den sista pendeln i #84 är oerhört läcker 
nja den ws:en var nog inte mycket att vara med på egentligen, för vi hade ju bara en timme på oss - och så tjyvade vi över pausen till en och en halv. men på den tiden hinner man ju egentligen ingenting, så jag tänkte att de vill väl hellre göra nåt än få en föreläsning så så fick det bli. de fick skära och lägga av hjärtans lust och så brände jag resultaten hemma och postade till dem - men det retade mig så att jag inte skulle kunna lära dem nånting, så jag skrev ett litet häfte (nåja, 25 fullskrivna A4-sidor
) som de fick med sig därifrån. hursomhelst så var det väl tydligen tillräckligt roligt för att några skulle fastna för det iaf
.
vet du annicka, att det absolut enda jag hade tänkt mig när jag köpte min burk först var att kanske kunna göra egna cabbar för pärlbroderi
. tror nästan cessy också tänkte i de banorna först? men glaset tog över och pärlbroderiet hamnade på hyllan, ja så kan det gå…
Kissidor du ser samma som jag eller hur? Hur läckert det skulle bli i ett pärlbroderat halsband?
Allamej: Jag känner mig inte så lockad av pärlor…det är otroliga jobb som andra gör
men jag har inte så mycket tålamod, och jag gillar den ständiga kampen mellan mig o glaset…att försöka få det precis som jag tänkt men det blir det nästan aldrig, ibland blir det sämre men då har jag ofta lärt mig något, ibland blir det bätttre
. Det är en ständig överraskning att jobba med glas…och man ser resultatet snabbt. Men skulle någon som infattar i pärlor vilja testa så får man höra av sig.
Tack cessy!
Kissidor: Jag kan tänka mig att ditt kompendium på 25 sidor gav betydligt mycket mer än mina 3 ABF kurser tillsammans
och ja, jag säger ju att glas är beroendeframkallande…
Mvh.A
Mvh.Annicka
Jag hör av mig! :D
Jovisst var ditt kompendium fantastiskt att ha o luta sig mot kissidor o sedan att få all hjälp av dig o de andra fusarna i microburksfusingtrådarna har varit ovärderligt

O visst var det så att jag från början tänkte fusa små cabbar o ha till pärlbroderier, men passionen för att skapa med glaset tog över o visst ser även jag att det kunde bli fina annorlunda pärlbroderier av pendlarna Allamej, men numera är jag mer förtjust i att glaset ska visas som det är så att det inte kollras bort, så som ensam hängande pendel i ett läderband är det minst lika vackert.
Givetvis Cessy men tanken på att det skulle vara ett centerpiece i ett större arbete kan inte lämna mitt huvud.
Om ni visste vad jag införskaffat…. oj oj…
Allamej: du får gärna höra av dig
och nu blir vi ju nyfikna på vad du köpt….
Här kommer nu ett gäng bilder igen…först en pendel med "Ängel" i silver.
Mvh.Annicka
Sen ett par örhänge som passar till #8
Mvh.Annicka
Oooh, så fint, gillar skarpt
_
Några ringar…en musse, 3 smyckesglas ringar!
Mvh.Annicka
En lite mindre pendel i vitt o grönt finns en syster till den som är avsedd för en slippsnål.
Mvh.Annicka
Och en mörkröd pendel med tribe i silver.
Mvh.Annicka
Sist idag blir det en röd/brun/guldig pendel
Mvh.Annicka
Är inte #103 o #19 samma? Nå snyggt är det i alla fall. Faller nog mest för "Ängel" o så den sista pendeln som känns härligt varm o lite lyxig.
Jo, cessy du har rätt
råkade fota den igen…tack så mycket! Ja nu börjar det tryta här hemma så nu slipper ni snart bli uppdat. varje dag
Mvh.A
Mvh.Annicka
Annicka, jag har köpt en massa mässings stampings, vet inte vad dom heter på svenska. Diane Hyde använder dom mycket och jag hittade några som inte gick att motstå… När ni är inne på sidan, passa på att kolla på Dianes underbara saker
Kul att se variationen på dina alster. Fina.
Allamej: Där fanns ju en hel del roligt som även jag kan tänka mig
Ja hon gör mycket fina saker!
Tack så mycket Emo!
Mvh.A
Mvh.Annicka
Jag hade några bilder kvar…detta är lite beroendeframkallande
. Först så e här ett av mina "äldre smycken"btråden i är en koppartråd.
Mvh.Annicka
Här en lite tjockare pendel i svart och regnbågsfärgat smyckesglas
Mvh.Annicka
Här ett väldigt enkelt o klassiskt smycke i samma blå/silvriga smyckesglas som örhängena #99.
Mvh.Annicka
Och sedan sist så är här en grön pendel också ganska ren…har oxå en syster som är avsedd till slippsnål. Mvh.A
Mvh.Annicka
Återigen ett gäng fina smycken o den med koppartråd o det blå lövet var annorlunda o jättefin.
Håller med Cessy.
Jättefina smycken!
Ögongodis!
Härligt att titta på! Jättefina saker!
Glittertind

Verkligen fina och en "egen" stil. Mycket kul att titta på.
Vad ska man ha som signatur tro?
Jag vill köpa en ängel :) Har lagt till dig som vän på FB. Skickat pM på Fb
Tack så jättemycket allesammans
Ok! Norpan88 det går jättebra!! Jag har svarat dig på Fb.
Mvh.Annicka
Provar att lägga upp några bilder tagna med min telefon…får se om det går
om det funkar så kommer här ett grönt smycke…
Mvh.Annicka
Åhh, den syns knappt
nåja…det var en sådan smal pendel som smält lite för mycket, så jag la den på en grönglittrig osymetrisk bottenplatta och la på några fusade "pärlor"…nog nästan den snyggaste mörkgröna jag gjort. Ja men jag testar en till, en ängel..
Mvh.Annicka
Och en med ballonger!
Mvh.Annicka
Snygga smycken alla.
Tackar Emo!
Kissidor? Jag funderade över kompendiumet du skrev…har du lagt ut det så det finns att hitta här…eller kan du tänka dig att sälja det om du har texten kvar? Håller du mycket kurser eller var det en tillfällighet?
Mvh.A
Mvh.Annicka
har inte hunnit kika här på några dar, men här är flera nya fina godbitar
. ska jag utnämna en av de jag särskilt fastnat för kan det kanske vara pendeln med "ängel" skrivet med silvertråd - väldigt välgjord och fin! och den sista ängeln i #122 har sååå fina färger!
annicka jag tror visserligen att du vid det här laget har passerat kunskapinnehållet i häftet, även om det var mycket fullmatat för nybörjaren - men är du nyfiken så mailar jag det gärna till dig om du pm:ar mig din mailadress
. och nej jag håller inte kurser - det finns mig veterligen inga kursanordnande verksamheter på orten i den lilla hålan där jag bor. men det skulle säkert gå att hitta tillräckligt många intresserade för att köra nåt i egen regi iofs, men där är det min egen tidsbrist som det stupar på. + att jag har bara köket att hålla till i, och även om familjen väl har utvecklat en viss tolerans för det så länge jag röjer undan efter mig fort som attan så tror jag inte det skulle uppskattas att ha en massa damer som la rabarber på och bredde ut sig där titt som tätt på kvällar och helger 
Tack så mycket kissidor…ja det verkar som änglar går hem
.
Å ja tack! Jag är väldigt nyfiken av mig o måste testa allt..speciell om någon säger att det inte går…tex sa damen på ABF att det bara gick att skära glaset rakt…eller hur! jag kan skära vågor om jag vill…det är inte alltid de håller när man knäcker…men det går! hon sa att det gick inte att smälta in silver..mm Jag skickar min mailadress
Ja den där tiden…den räcker sällan till för de där extra sakerna man vill göra. Nej, det är nog bäst vi håller oss väl med de andra i familjen så vi får fortsätta vara i köket…jag har nog mer plats än dig tror jag men jag tycker det är trevligare i köket än nere i källaren, jag har visseligen en ganska stor o fin arbetsplats där…men hade jag haft min micro där nere så hade jag ju aldrig träffat de andra i familjen
.
Mvh.A
Mvh.Annicka
Jättefina smycken du laggt upp o ängeln är underbar.
Fast du ska nog försöka hitta en annan upplösning på din mobil så att inte bilderna blir så himla små.
Jo ditt häfte var verkligen ovärderligt kissidor o framsidan av det är fullklottrat där jag skrivit tiderna o effektlägena jag körde för t.ex dekalfusning o annat. Idag sitter ju tiderna mer i ryggmärgen eller rättare sagt - jag läser glöden i glaset + ser hur mycket glaset har "smält", men till en början behövde jag såväl häfte som tiderna då o då. 
Tack så mycket cessy o flower1
Cessy jag ska egentligen inte använda min mobil till foto för den e kass kunde bara inte låta bli
Kul att du gillar mina saker flowe1, ja det verkar som vi e många som har samma smak här på forumet, det är ju bra för då får man en liten vägledning…Ja jag tror att jag har en egen stil, jag har inte sett någon annan som gör likadana saker i varjefall…även om det vore intressant
Mvh.A
Mvh.Annicka
Japp, så va det dags igen för lite fonton…hoppas ni samtycker
Först kommer här en ängel som är tackfusad på en platta…det svarta/cerisa glittriga i den är ett vackert misstag, jag skulle limma den innan fusning men hade inget lim i köket…hmm hade läst någonstans att man kunde limma med honung! Ok, blev ju inte riktigt som jag tänkt mig men vackert ändå!
Mvh.Annicka
en närmre och bättre bild på glittret i hennes mage finns här (längst ner på tråden) http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4e3c797388f47219710003c7-4-att-fusa-i-microvagsugn#4d7123cfb9cb4621410441c9-1
Sedan har vi en annan ängel i "gold irid on black" och med vingar i gulddoublétråd.
Mvh.Annicka
Här kommer ännu en ängel med smyckesglas där mönstret går i grön/turkost.
Mvh.Annicka
Sedan ett armband i blått, varannan i "yellow/blue" smyckesglas på klar botten men med den obehandlade sidan upp och med svart glas under, de transparanta glaset är "steel blue"
Mvh.Annicka
skulle med glädje burit dina smycken…snyggt jobbat ![]()
Sen kommer här en lite längre pendel i svart med lila och rosa smyckesglas.
Mvh.Annicka
Sist i dag som kommer ännu en "musse" denna ligger på en ljusrosa botten men det syns inte så bra på bilden…får se om den blir som önskat
Mvh.Annicka
Detta är färgen som ligger som botten under "musse" http://www.warm-glass.co.uk/petal-pink-opal-042150-p-393.html Mvh.A
Mvh.Annicka
Tack så mycket Sanne62
Mvh.Annicka
Mycket fina hängen! Min favorit är helt klart #136, den är bara såååå läcker
den senaste mussen är min nu………..hi hi:) ska bli spännande när paketet kommer…….
Lyckomia
Fina smycken o som jag skrev tidigare i andra tråden tycker jag att "honungsängeln" blev annorlunda o lite spännande o dina Musse Piggar är bara så fina
Tackar
Ja mialycktman nu är musse på resande fot
hoppas han kommer fram väl!
Ja cessy jag håller med dig honungsänglen e fin…ska exprimentera lite mer med honung senare.
Mvh.A
Mvh.Annicka
Här kommer lite fler änglar
Mvh.Annicka
Här kommer en av 3 olika grön/turkosa som jag gjort…Norpan88 jag fixar bilder på de andra i morgon!
Mvh.Annicka
Sedan sist så kommer här ett större fullfusat smycke
Mvh.A
Mvh.Annicka
Dina änglar o de är som vanligt jättefina, men det sista är liiiila
o så snyggt lagt i flera lager o olika nyanser av rosa-lila
Oh så tjusigt och vackert Annicka.C! Kommer det vara samma priser som nu även på hemsidan? Väldigt sugen på att beställa såna ängelhalsband till mamma och mormor!
Tack cessy! Ja jag har förstått att du gillar lila…syns inte så mycket i dina glassaker väl, vet du om det finns något riktigt snygg lila glas?
wingren: Jag vet inte helt säkert hur jag ska göra med priset…jag vet att jag måste höja lite på änglarna med guldtråd men det blir nog bara ett par tior…sen tror jag att jag kommer att ha olika priser på dem beroende på storlek och jobb och inte som idag. Men tills dess är det frittfram att beställa för 160:-/st, jag har även silverhalsband som man kan få isället för läderbandet men då kostar det 60:- extra. Frakt tillkommer med ca 30:-
Om du vill beställa är det bara att skicka ett meddelande med önskemål om färg och om du önskar silver eller gulddetaljer.
Mvh.Annicka
ps. och en liten ängel på det
blir några stycken extra när man har beställda.
Mvh.Annicka
Fin ängel
Ja det finns ett fint lila glas = Violett Striker. Det är riktigt rikigt lila o helt underbart. Sedan finns Gold Purple också - både i klart o i opal.
Här i denna tråden finns två hjärtan (bild i inlägg 64 ) som jag har slipat fram o de är just Violet Striker (=den varmare glasklara lila) o Gold Purple (den kallare lila o opal) o i inlägg 70 är det övre armbandet cabbar av violett striker irid. Tyvärr är violet striker o Gold purple svindyra glas, men för en lilalover som mig, så är de värda pengarna

Ok, vad bra…den ser ju inte alls ut så på WG´s hemsida! Ibland är det svårt att veta
. Tack A
Mvh.Annicka
När jag gick på ABF så sa hon att det bara GÅR att skära raka snitt….det e inte sant!!!
här e en…något i svart/lila.
Mvh.Annicka
Och en lila musse så klart!
Mvh.Annicka
Och ett kors som var beställt…tycker det e svårt att få dem bra i hotpotten…några tips? Mvh.A
Mvh.Annicka
Läckert!! Älskar den i #152
Säljer du den???
Alex05: Ja den är tillsalu…hade en tjej som kollade på den idag men hon har inte bokat den så först i kvarn 
Mvh.A
Mvh.Annicka
Slippsnålar!!! 
Mvh.Annicka
En musse i grönt/orange + armband!
Mvh.Annicka
Och så "Olivia" med armband i beige glas!
Mvh.Annicka
"Min Musse" nr 137 är superfin, nu väntar jag på en matchande ring……..
Lyckomia
Tack!
Ja, jag ska börja på den i helgen ;) (hoppas jag)
Mvh.A
Mvh.Annicka
Fint! PM:a mig betalningsuppgifter. Tack snälla
Ett gäng fina smycken
Tack så mycket! Här kommer nu ett par foton till…ett här i irrid silver on clear och rosa/silver/lila smyckesglas.
Mvh.Annicka
Varför funkar det inte?….kan man ta bort inlägg?
Mvh.Annicka
Tjoho :D Här kommer turkost!
Mvh.Annicka
Och sist något som blev likt ett ben..i svart/lila/cerist!
Mvh.Annicka
gillar vad jag ser ! 
Snygga, fin variation.
Min tolkning av den sista bilden är en prima ballerina
Snyggt fusat.
_
Tack så mycket :D O tack om det är någon som har varit inne o tagit bort de inlägg som inte blev nåt!
Mvh.Annicka
Jättefina cabbar/smycken. Gillar den sista allra mest som antingen kan vara en fot+underben eller en ballerina med händerna ovanför huvudet. Superläcker är den oavsett vad man ser den som.
fina glas smycken du gjort dom är anorlunda och vackra
roligt att se vad andra gör jag fusar också glas .
"Benet" som för mig också var en dansös är superläckert :) ! Mycket läckra manchettknappar också :)
Tackar så mycket!!!
LenaE-har du någon tråd? Var inne på din profil men hittade inga bilder…
Här kommer lite nya bilder…tog ute idag! En svart/lila ängel!
Mvh.Annicka
Och en annan modell av ängel…
Mvh.Annicka
Ett blå/svart smycke!
Mvh.Annicka
O sist en pendel…
Mvh.Annicka
fina som vanligt………….
Lyckomia
Jättefina hängen o den tealgröna änglen var superläcker.
Fina alla.
Tack så mycket…här kommer några nya!
Mvh.Annicka
En i vitt, rosa o lila
Mvh.Annicka
och en med lila botten
Mvh.Annicka

186 var ju super-läckert! Dom andra var också fina!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Håller med Susann #186 har något visst.
mycket snyggt !!!
.
hur får du ett hål i mitten som på #185 ?
Jättefina allesammans, men 186 är ju extra fint för en lila-rosa lover som jag är. Så himla snyggt!
Gillar #185 mest, men de andra är också fina
_
Tack så mycket 
Sanne62: Jag skär 2 bitar som är som ett C ungefär, svårt att förklara lägger dem lite omlott så det skapas ett hål i mitten, sedan lägger jag en bit fibertråd (går säkert lika bra med fiberfilten om du har sådan) i hålet för att jag har varit med om att glaset bara drar i hop sig annars. Sedan gäller det att passa så man inte missar vid fusing…#185 hade en svans från början o hålet skulle varit i mitten..
Mvh.A
Mvh.Annicka
Alla är superfina!
Lyckomia
#185 och #186 är helt fantastiskt snygga
! har du sån skicklighet och tur att det blev sådär bra vid dina allra första experiment med att lägga glaset så, eller blev det en och annan lite konstig också
?
Riktigt vackra! Det ser så konstnärligt ut!
Tack så mycket allesammans
Kissidor: Nej, min aldeles första med hål i var nog #152. och det funkade ju…och några direkt knasiga har det inte blivit…däremot så händer det fortfarande att jag gör mer än fusar (+diskmasinen!!) och missar några sekunder så glaset drar i hop sig lite mer än jag tänkt, men det brukar bli vackert ändå…se tex #185 som skulle haft en svans…men blev en päronform
Mvh.A
Mvh.Annicka
Mycket impad!
Glittertind
Men oj så mycket vackert!! Härliga färger och former…
Mitt hjärta tickade extra mycket för den lilla musen - Musse Pigg?!
nr 167, vad har du för bottenglas och vad lägger du på?
dom är så fina……..
Lyckomia
Till manchettknapparna har jag svart glas i botten sedan har jag lagt ett dicroiskt glas med klar botten, det roliga med dem är att om du lägger dem på en mörk botten så kan du använda dem på olika sätt, med den dehandlade ytan upp så blir glaset som mittenbiten i de gröna manchettknapparna och vänder du glaset med klarglaset uppåt så kommer glaset glittra lite mer som de bitarna som ligger vid sidorna
samma effekt kan du få om du lägger en bit dicroiskt glas med svart botten och sedan en liten bit klarglas över…testa att göra klarglaset lite minde än det dicroiska glaset, det brukar bli väldigt fint.
Mvh.Annicka
http://www.warm-glass.co.uk/aqua-on-thin-clear-p-1155.html
detta kan vara det turcosa glaset…men är ej helt säker, kan kolla i verkstaden i morgon;)
Mvh.Annicka
ok
Lyckomia
http://www.warm-glass.co.uk/cyancopper-on-thin-clear-p-1222.html
Detta är det gröna glaset i manchettknapparna
http://www.warm-glass.co.uk/yellowblue-on-thin-clear-p-69.html
Detta är det blå/turcosa glaset
Mvh.A
Mvh.Annicka
Hej å hå…skönt med lön
har beställt en Hot pot till!!! Vet inte om det va helt nödvändigt
men eftersom lagnings guckan e så dyr så kan man ju lika väl köpa en extra burk
Mvh.Annicka
åh va bra, vi får se om inte mina problem slutar i en ny hotpott oxo…:)
varifrån skickar du efter din?
Lyckomia
ebay..bathpotters
…jag hade nog testat i en annan micro först…innan du köper en ny hotpot, det kan ju va micron som inte vill oxå.
Mvh.Annicka
åhå annicka, blir yellow/blue on clear sådär om man lägger den på svart
! då blir den ju väldigt annorlunda än yellow/blue on black som ju blir väldigt mörk, nästan blåviolett ![]()
håller med annicka mia, spring inte iväg och köp en ny hotpot i brådrasket - det är ju allt annat än säkert att det beror på den, du måste prova allt annat först. men vilken köpte du då, var det den från glasstudiosupplies och står det hotpot på locket? för i såfall är det samma sort som jag också köpte alldeles nysses för att jag hade varit utan min burk så länge och blev så suktad av allt ert burkprat
- och den uppför sig oklanderligt i min micro.
annicka: varför i himlens namn köpte du din hot pot på bathpotters ? dom är ju hur dyra som helst !!!!
GSS tar ju bara 45 pund och då får man med rätt mycket provglas…
ja kissidor…….jag har den som det står hot pot på locket.
nej ska testa mera…….
sanne62, vad är GSS glass studio suplies?
Lyckomia
alldeles riktigt !
Kissidor…jag kan ha fel
får väl kolla en extra gång…mia köp inte än!! Sanne jag köpte den på GSS på ebay…man kan ju undra om jag luktat på vinkorken i gårkväll men så va inte fallet
Mvh.Annicka
Nu har det blivit lite mussar med matchande armband
Mvh.Annicka
Här i mörkgrönt med antikfärgad bas på armbandet.
Mvh.Annicka
Här i blått och lila/rosa.
Mvh.Annicka
Och sist 2 olika lila mussar med armband
Mvh.Annicka
dina "mussar" e för goa !!!
har du färdiga rundlar till dom eller du fullfusar först en massa duttar i olika färger o storlekar ?
ps.
skönt att höra att du inte hade gjort en dålig affär med din senaste hot pot…ds.
Jag fullfusar massa duttar…inte det roligaste jobbet, så det blir att man gör massor på en gång, sen blir det ju en massa mussar på en gång tills duttarna e slut
sen tar det ett tag tills man går på det igen…önskar jag hade en stor ugn o fusa duttarna i….
Mvh.Annicka
du e en expert du!
Lyckomia
Tack så mycket
med nej, långt därifrån…jag misslyckas jag oxå, kanske inte jätteofta nu men i början ojojoj…till slut sa min man att om jag bara kunde göra såna fula i hotpotten så va det nog lika bra att sk*ta i det…men skam den som ger sig. Det kan nog vara att limmet jag lurade dig att köpa ställer till problem för oss båda
men jag ska ner till cebex om 2 veckor så då blir det nytt lim!! har du beställt ännu Mia?
Mvh.Annicka
Fina.
Appropå att misslyckas så gjorde jag det i går 2ggr oxå…det va nog ingen bra fusingdag igår
Så idag blir det lite slipning och omfusning.
Mvh.Annicka
Massor med fina mussar Annicka o det är ju en hel del tålamod med att först fusa en massa små bluppar o sedan lägga ihop dem till mussar o fusa igen o dina blupp-armband blir ju också jattefina.
näej annicka, det menar du inte - sa han så 
?! vilket tur att du inte följde det "rådet". men visst har du utvecklat en expertis på detta - det verkar oerhört genomtänkt och välplanerat allt du gör, och det är svårt att föreställa sig annat än att det blir preciiiis som du vill ha det - vilket ju är klart imponerande då vi talar om burkfusing
!
ja mussarna är för mysiga - man kan knappt se sig mätt på dem 
Tack vad ni e snälla!
Ja kissidor, han hade ju sett de smycken jag gjort på ABF som var fusade i en riktig ugn och som var ganska snygga…sen vet alla som burkfusar hur det såg ut i början innan man lärde sig burken o micron. Herregud med sk*t det blev första veckorna, tur att man lär sig…och att det e en sådan utmaning att tämja glaset, annars hade jag gett upp!!
Mvh.Annicka
limmet är beställt Annicka.C och jag ska låna mammas mikro……jag ger mej INTE!
Lyckomia
Bra Mia! Ge inte upp!
Mvh.Annicka
Lite nya smycken
hoppas inte ni tröttnar på mig…här kommer ett test där jag la 3 cabbar på rad mitten cabben är lila men det syns dåligt på bilden, sedan ett Streamers Mardi Gras glas över och tackfusade detta…så den får nog syskon
Mvh.Annicka
Givetvis måste det komma en Mrs M oxå med tillhörande armband!
Mvh.Annicka
Ett hänge i turkos irrid glas och dichroglas.
Mvh.Annicka
Skulle inte lägga upp fler bilder idag tänkte jag…men jag öppnade precis burken o ut kom en liten katt…så jag ville bara dela med mig
kunde inte vänta tills den va klar!
Mvh.Annicka
SÅ FINT!
Lyckomia

du har verkligen fått till katten fint…och den turkosa "ringen" var gottig i färgen…
Hejja!
#231 MJAUUUU, säger jag bara…..Snacka om att väcka habegäret hos kisse….
_
Jättefina hängen o snyggt armband, men katthänget var verkligen too die for. Helt underbart.
mimmi var ju för söt och rolig med sin stora rumpa och sina små rosa pumps
, det turkosa hänget var fantastiskt vackert i nyansmixen och väldigt läckert i formen - men kissen….
! åååååååååhhhh vill haaaaaa
!
säg annicka hur har du gjort svansen där? jag kanske ser tokigt bara för att det är så kraftigt uppförstorat, för den ser tjockare ut än att den skulle gå bra att böja över ett stearinljus, eller?
Tack så mycket
Ja ja tänkte nog att kissen skulle gå hem, blev så stolt själv att jag lyckades ta den i rätt tid!
Kissidor det är en vanlig 1mm stringer som jag böjt över ett ljus så det e storl. på bilden som lurar dig. Smycket är ca 2x3,5cm.
Mvh.Annicka
Mvh.Annicka

Så fint och inte tröttnar vi på att titta på så fina saker. Verkligen gullig kisse.
Vad ska man ha som signatur tro?
Här är ett lite större hänge i grönt…
Mvh.Annicka
Och ett i svart/lila!
Mvh.Annicka
det gröna var härligt!
Lyckomia
Och det sista idag i klarglas/rosa/lila
Mvh.Annicka
Fina stora alster. Pampiga. Kul former.

Mvh.Annicka
Jättehäftiga oregelbundna o annorlunda hängen
snygga!! det sissta tycker jag är allra vackrast
jätteläckra
. jag tänker som så ofta förr när jag tittar på dina alster, vilken tid och tanke du lägger på vartenda ett! jag får erkänna att så är det verkligen inte med mig alla gånger
- många har jag självklart gjort det med, men det händer förvisso också att jag slänger ihop lite skärvor i en hög bara för att det är skoj att se vad det blir av det, och ibland blir det ju då bra utan att jag sas "förtjänat det" - men alla dina blir bra för att de är så genomtänkta och omsorgsfullt gjorda 
Gillar dina hängen med hål i det är spännande och se vad ni kan hitta på
_

Hänget i #228 var ju verkligen läckert och lite ovanligt. Det ser ut som du lagt cabbarna i en påse! Detta gillade jag.Gillar den blåa färgen.
Ja, jag såg att du skrev att cabbarna var lila men på bilden ser de blåa ut, och blått är flott
Tack så jättemycket allihop
Kissidor…ja ibland tänker jag nog till o med förmycket
…o nån gång har jag oxå provat att bara lägga i hop smulor i en hög, för det blir ju så vackert när andra gör så…men så blir det bara sk*t av det, å då blir jag så besviken… så det e nog bäst att jag fortsätter tänka för det funkar bäst för mig.
BitteS: Jag håller med dig..det ser ut som en påse
kul när någon har en annan synvinkel.
Mvh.Annicka
Hej!
Jag har startat en ny tråd…fortsätt gärna komentera där.
Här hittar du den. http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4f52359b88f472738f009afc-annickas-glassmycken-2
Mvh.Annicka