Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 1396 ggr
mialycktman
1

swarovski

går det att fusa glas med swarovski?

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

[kissidor]
0

mia varför testar du inte helt enkelt alla dina idéer - hur illa kan det gå Flört?

men det verkar väldigt osannolikt att det skulle gå bra, av två skäl. för det första misstänker jag att swarovskin pga sitt höga blyinnehåll smälter innan resten av glaset fusar, och för det andra om det nu inte gör det - så som du ju vet så kan man inte blanda glassorter för de har olika coe-tal vilket kommer att ge spänningar som kan spräcka glaset. dock är det inte säkert att spänningarna blir så stora att de faktiskt spräcker glaset om coe-skillnaden är liten eller om det är en mycket liten bit av det med avvikande coe-tal. strängt taget skulle det ju egentligen inte gå med cz tex, men det gör det ju ändå för att de är så små. så om det var en lika liten swarris du hade tänkt dig så skulle det kunna funka med avseende på just det, men som sagt jag tror inte den skulle se så rolig ut den där swarrisen Flört.

men det är ju bara att ta en liten skärva och offra en bicone så får du ju se själv hur det går Glad

mialycktman
0

ok, jag blir bara osäker och vill inte att nåt ska explodera………….

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.