Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 2874 ggr
[stjej]
2

Sandra Maans försök

Besök gärna min webshop o ge Ros o Ris

http://www.glamourbyme.webshoponline.se

[stjej]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått min mamma att vara reklampelare för mina smycken mot att hon får gratis smycken. Hon är väldigt social och den som sätter trender i umgängeskretsen.

Såhär blev det, första gången jag gör halsband på det sättet

mialycktman
0

Fina hjärtan.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

[stjej]
0

Dom röda? Tror jag köpte dom på Eurodike:)

shigne
1

Grattis till en fin webshop! Håller tummarna hårt för att det ska gå bra för dig!

Mina (alla tycker vi ju olika) förslag till förbättring i din webshop;

• Det var lätt att navigera och hitta i där, men om jag skulle titta på något smycket och sen ville tillbaka till utgångspunkten, så kändes det lite omständigt att klicka sig tillbaka - vilket i sin tur kan göra att man tröttnar och drar vidare till någon annans sida.

• Bilderna skulle jag önska var lite klarare - bra idé om du satsar pengar på en webshop för dina smycken, kan vara att bygge alt. köpa en fotolåda etc.

• Alltid svårt att "presentera" ett smycke och har man då flera stycken, som i din webshop, så blir ordet "fint" eller "jättefint" rätt så tjatigt….

• Om jag handlar av dig via nätet - hur ska jag kunna betala kontant? Det står det när man kommer till kassan….

• På första sidan står det att det bara finns ett smycke av varje, men det går att trycka dit i en 3:a t.ex. i rutan vid antal?

• Det ska säkert vara med lite mer info. om hantering av köp/frakt etc. Men det får nån som kan mer förklara….

• Vad har du för företag? Eller kanske kör du som hobbyverksamhet? Hittade inte någon sådan info. i din webshop!

Jag hoppas du inte tar illa upp - det här är bara mina egna tankar etc.

Lycka till!

[stjej]
0

Tusen tack nu fick jag verkligen något att tänka på!

[stjej]
0

Har ändrat lite. Hoppas det är lite bättre!

shigne
0

Jag ska kika…..men lite senare, har så mycket omkring mig just nu!

Mmadeit
0

Håller med Signne,

lite mer "krut" på produktbilderna.

Låt kunden själv avgöra vad som är "fint" "underbart" osv

Saknar information om tex längd/storlek på halsbanden tex.

Skötsel råd med på hemsidan underlättar vid eventuella reklamationer pga missfärgade smyckesdelar

Sen blir det lite "snopet" intryck med din header som har flera fina smycken i sig när du inte har några smycken ens i den stilen i din shop

Jag får upp märkliga svarta boxar i olika storlekar ovanför smyckesbilderna skall de vara där eller är det en "bugg" (använder firefox som webläsare)

Mycket att tänka på men det tar sig sa mordbrännaren ;-)

shigne
0

Jag ska kika på din webshop under dagen och ge kritik…. Ibland kanske det känns lite hårt att få neg. kritik, men det är för att du ska kunna förbättra, så jag hoppas du tar det positivt!

Själv hade jag en hemsida för mitt hantverk, men det gick inte alls - så jag tycker det är jättekul ifall du kommer ut med alla dina fina smycken!!

[stjej]
0

Det jag inte ändrat är fotona men ska göra mer smycken och sen anlita en proffs fotograf

jagga-ewe
0

Okej, här är mina kommentarer. Kanske hårda, men det är hårt att driva webshop. Jag vet… ;)

Jag har firefox och ser inte namnen på smyckena. Det är bara ett svart fält där. Markerar jag i det ser jag texten, men den verkar ligga på svart bakgrund.

Jag tycker inte kategorier som är tomma ska synas. Men det är min åsikt, du väljer såklart själv. Men eftersom REA står först och är tomt ger det en öde känsla direkt. Sortera kategorierna i bokstavsordning kanske? Eller uppifrån o ner, beroende på hur man bär dem. Örhängen över halsband osv.

Kanske nåt man kan förutsätta att alla begriper, men det står ingenstans att bilden är klickbar för att se större bild. Räkna aldrig med att dina kunder är smarta nog att räkna ut det.
När jag klickar upp bilden är bakgrunden runt bilden grå, men på sidan är den svart. Jag tycker den grå är snyggare, men bestäm dig för en av dem. Enhetligheten är viktig!

Några få beskrivningar börjar med liten bokstav, antagligen ett slarvfel. Likaså börjar en del med "Ett armband med…" medan andra börjar med "Armband med…" och det ser bättre ut om det är konsekvent.

Hade det varit jag hade jag visat priserna enbart inkl moms och tagit bort valet. Är det ett registrerat företag du har, som därmed lägger på moms? För om du säljer som privatperson kan ingen köpare dra av momsen. Sånt där kan skatteverket bli ganska gramse på.

Att en del bilder är oskarpa vet du säkert redan. :)

Om varje smycke bara finns i ett ex bör du ta bort antalsrutan och bara ha köp-knappen.

Eftersom det "normala" är att man inte tar annat än hela kronor som pris skulle jag ta bort decimalerna i priserna. Det ser bara ut som du missat anpassa webshoppen.

Bra början, bara att köra vidare. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[stjej]
0

Visa av de sakerna du beskriver går tyvärr inte att ta bort, som antals rutan och "Visa priserna exl moms" men ska in o kolla färgerna o sortera kategorierna.TACK

[stjej]
1

Nu kom en av mina visioner kl 22 en påskafton o då måste jag göra smycket.. Såhär blev det:

Vad tycks?

[kissidor]
0

härligt vårigt i färgerna Glad - och bågarna sitter säkerligen snyggare på armen än de ligger på bordet

Cessy
0

Sött armbandGlad

Mmadeit
0

Ja jag hävdar bestämt att man är som kreativast runt midnatt så enligt den teorin inget konstigt att inspirationen kom kl 22 :-)

[stjej]
0

#14 ja, o det kommer bli så snyggt när man fått en solbränna! Ja bågarna sitter mycket bättre på.
#15: Tack!!!!

#16: Ja det är då jag brukar få min inspiration, eller mellan 14-16

[stjej]
1

Blev lite flickig men ändå modemedveten idag när jag gjorde ett armband och ett halsband.

Hade ingen inspiration eller vision men jag behövde rensa skallen o vad funkar bättre än att göra smycken?

Mörkrosa, vinrött och silver:)

mialycktman
0

sommarfint!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

[stjej]
0

Ja det blev väldigt sommrigt:)

[stjej]
0

Nu är sommarn snart här o helgen ska spenderas med att göra fotlänkar:)