Kraschlandning
Innan jag kom hit var mitt självförtroende när det gällde smycken rätt bra. Jag tyckte jag gjorde fina smycken och hade en fin webshop.
Jag sålde smycken till nära o kära och dom blev jätteglada och nöjda.
Sen blev jag medlem på denna sida och fick nästan inget annat än kritik kritik och återigen kritik.
Fel på foton
Fel på webshop, den var kass
Fel på priser
Jag bad om en förklaring om vad fusing var och blev hänvisad till ett youtubeklipp, för ingen hade tid att förklara. Kände mig som en idiot.
Nu skäms jag för mina smycken och gör knappt reklam för dom längre.
Så ge mej en bra anledning att stanna!
vad tråkigt att du uppfattat vår akommentarer på det viset. Du bad om hjälp med din webshop , både ris och ros. Och när man ger förslag på saker som kan förbättras så är det tyvärr gärna så att man kan uppfatta det som kritik. Men givetvis vill oingen här inne få ditt självförtroende att sjunka, Det är ju så att alla är nybörjare någon gång, och alla här inne vill inget hellre än att hjälpa till.
Detta är ett av de mest hjälpsamma forum jag varit på i alla fall.
Så ge det en chans och se de kommentarer och förslag vi ger som hjälp och inte kritik.
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Svårt med bara en anledning.
Länken till youtube var för att du snabbt skulle få veta vad det innebar med fusing, den långa vägen är att läsa igenom alla trådarna som handlar om detta ämne.
Konstruktiv kritik är till för att hjälpa dig.
Ingen har hoppat på dig eller din shop, vi har gett input i hur du kan få den ännu bättre och när vi säger att du har för låga priser och sen ger dig en formel för at räkna ut det nya priset så blir du ledsen.
Du säljer ju ett hantverk, något som du lagt ner idéer, pengar till pärlor och sen själ och hjärta på att tillverka. Ska dom då gå på samma priser som de smycken som görs av småflickor i svettfabriker? Var stolt över dig själv och dina smycken.
Ingen har hoppat på dig, du har fått konstruktiv kritik och det är enbart ett hjälpmedel.
Jag kan inte hindra dig från att gå eller tvinga dig att stanna men om du inte vill ha hjälp, be inte om den.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ja men det vore trevligt om nånting var bra nångång. Men är man inte bättre än så så
Jag tror du trackar ner på dig själv alldeles för mycket! Du gör fina smycken och din webshop är bra!
Men det finns ingenting som inte kan bli bättre. Man utvecklas hela tiden, oavsett hur gammal man blir, oavsett hur mycket eller hur lite man kan…. det är en livslång process.
Ta det här med en klackspark - det är du värd!
Vissa dagar kan det kännas deppigt och besvärligt - så är det hela tiden och för oss allihopa! Men helt plötsligt så finns det dagar som är toppen och man känner sig jättelycklig och glad!
Att sälja egen produktion av smycken är en hårt och det kommer hela tiden att finnas de som är bättre, gör vackrare smycken, kan mer etc. etc.
Vet du vad jag tror gäller - jo, att vara nöjd med var man befinner sig i livet och sitt pyssel. För, åtminstone jag, pärlar för att det är kul, för att jag känner att det finns tusen, tusen saker att lära sig…det är avkopplande, jag har nått att göra etc. etc.
Kämpa på vännen….försök focusera på det positiva!
Jag gör mina smycken för jag älskar reaktionerna jag får o feedbacken av de som köper. Jag gör smycken för jag tycker det är roligt och det är ångestlindrande.
Här känns mest som proffs o jag tar inte smyckestillverkningen på SÅ stort allvar. Det får bli som det blir men jag väljer nu att lämna sajten.
Vad tråkigt!
jag är inte SÅ gammal på sajten heller, men ris och ros är det bästa jag har fått här, man lär sig otroligt mycket av alla som finns här, det finns alltid någon som svarar på frågor man har, det är det bästa!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Har inte lärt mig ett skvatt förutom vad jag gör för fel
Bra att du känner att du har fått ut dina aggressioner men det var mot fel människor.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Vem har fått vad
Du skriver ju på din blogg att du fått ut dina aggressioner idag mot en del folk som förtjänade det. Aggressionsbiten är väl bra men du tog ut det på folk som bara ville hjälpa.
Oj vad snabb du var att radera inläggen…
Ja men vem har sagt att jag inte bygger upp nya aggressioner? Varje gång jag tänker att visa tror att dom är förmer andra blir jag jättearg.
Vart o vad har jag raderat?
Dom är återpublicerade.
Jag har inte gjort annat än försökt hjälpa dig att få maximalt ut av din butik. Jag har suttit och gått igenom Allt med dig och vad får jag som tack? Jo det här.
Jag har nog hjälpt dig nog och eftersom alla råden du fick var skit ska dom nog tas bort. Håller du inte med?
Kära du,
Ett sätt att bli bättre är att be om konstuktiva råd från sådana som kan mer. Sådana finns alltid, på alla nivåer. Utan att de är förmer än några andra…
Ett annat sätt är att försöka själv, misslyckas eller lyckas, försöka om och om igen, tills man kommer på det. Läsa rätt böcker och leta efter info på nätet. Göra fel, och böja om, tills man till slut kan.
Det tar mycket längre tid, och är mycket jobbigare. Det vet jag, för jag har gjort så. Det har tagit mig sju år att nå dit jag är. Och då har jag suttit med pärlor på all ledig tid.
Kanske borde du också göra så. Då slipper du känna att dina bilder är urusla, när någon säger "Så här kan du göra för att förbättra dina foton"Och "Så här blir din webb-sida ännu bättre."
Då slipper du få dåligt självförtroende och känna dig knäckt för att du inte är ofelbar och bäst från början. Och det går alltid att förbättra något hos sig själv för att bli ännu, ännu bättre. Sin självkänsla och självbild, t.ex. Då ser du på dig själv (och andra) med andra ögon.
och då slipper du såra folk som tar sig tid och bara vill dig väl och hjälpa, när du ber dem om uppriktiga råd.

Glittertind