Hotpot fråga
Nu har jag fått mina grejer inkl.Hotpotten,men glömde lim
Har skickat in en till beställning men innan det kommer,kan man fusa utan limmet.?Är ju så sugen
Javisst kan du fusa utan lim. Du får bara vara extra försiktig o se till att bitarna inte glider när du ställer in Hot Pot:en i micron.
Tack snälla för snabbt svar,du är en ängel Cessy
Då vet jag vad jag ska göra nu,återkommer nog.
Lycka till and have fun!
Kul var det.Jag körde 5 minuter först sen 30 sek.åt gången medan jag kikade.Nu har jag tagit ut den men den var bara vit såg det ut som när jag tog ut den,var jag för snabb eller kommer färgen.Den står med lock på nu.
Var och tittade och den blev bra,min första.
Men jag har glömt en grej till o det är keramiskt papper el vad det heter.Kan man använda fiberpapper ist.?Tyckte jag läste det någonstans.Var kan man köpa sådana lappar o sätta fast bak annars??
Det pappert som du lägger glaset på bör alltid vara thinfire, för fiberpapper bör helt enkelt ligga under thinfiren om man nu använder sådant. Detta för att annars får du en väldigt skrovlig yta på cabbens baksida om du lägger det direkt på fiberpappert. Thinfire köper jag på Warmglass, men många köper det istället på ebay.
varför blir det vassa kanter? Lade en remsa där halsbandet ska gå men det är inte ihopfusat ska det inte vara det?Kan jag sätta in den igen fast den kallnat.Annars är jag helt nöjd med resultatet.
jag tror att du kanske lagt din rem för nära kanten. Minst en centimeter ner ska det vara för att det ska bli en kanal. men jag tycker oftast att det blir vassa kanter i sidorna när man gör så, därför limmar jag hellre på bails.
Lycka till
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Ja, du kan fusa den igen………
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
jag provade att göra kanal med snöre EN gång…det blev taggigt i ändarna och sen e de ju inte så snyggt att man ser remmen igenom, tycker jag…
Söker man på bails då? Nu har jag gjort en till med bra kanal men jag tycker inte att den blir så rundad men det kanske det inte blir.Kul är det och stackars er som får stå ut med mina frågor.ska prova fota o visa.
Bails på engelska, bakstycken, hängfästen o ibland finns de helt enkelt under hänge på svenska, men vissa butiker skriver bails även på svenska. Continenta har en hel del, men de säljer bara storpack.
Ja fota gärna o starta sedan din egen smyckestråd i medlemsgalleriet. Alltid kul o få se vad andra gör.