Göra egna öronkrokar?
För ett tag sedan fanns det en "manick" att köpa, för att göra egna öronkrokar. Såg ut som en liten låda.
Har letat ett tag, men inte hittat den - nån som vet vem som säljer den?
Är det någon som har den och kan berätta vad Ni tycker om den?
vet inte var du hittar en sådan men är det lönt shigne ???
öronkrokar kostar ju nästan "gratis" på tex pagoni….
Jag tänkte närmast på att göra av silvertråd - då blir det faktiskt lite billigare…
Men jag vet vad du menar sanne62 - det är inte värt vad gäller oäkta krokar!
shigne jag har för mig att frupärla hade den förut men isåfall inte nu längre. men på e-bay finns den ju iaf - ez earring nånting får du söka på. fast jag tycker ju förstås att det är enklare med en avbitartång och en rundtång bara, och så en penna eller nåt liknande att böja till den stora kroken kring
. till ett par standardörkrokar funkar det bra att klippa två 5cm-bitar tycker jag, och 0,7mm halvhård wire är det optimala i mitt tycke.
Kissidor - Tack för tips på längd och tjocklek, jag ska prova med tänger jag har hemma först. Blev bara så nyfiken på om de försvunnit helt från webshopparna, eftersom jag inte kan hitta den igen… Å nyfiken på varför den försvunnit!
kanske för att det är fler som tycker som jag att det är enklare utan…
. ja gör det shigne, testa med vad du har hemma först
- jag minns att allra första gången jag testade blev jag positivt överraskad över att det gick så lätt och blev så bra 
Det finns massor med tutorials på Youtube som visar hur man kan göra örkrokar på olika sätt och med lite olika variationer på utseende… :)