Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettmedlemsgalleriet
Läst 7723 ggr
Bimse
4

Bimses

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg detta blomarband, tyckte att det var fint och behövde ett kit som tog mycket liten plats och dessutom var lätt att ta med sig vid resor. Det innehåller minst hundra olika trådar som ska fästas noga, det var tålamodsprövande kan jag säga.
Eftersom jag har smala handleder kommer det att räcka till några blommor till som jag tänkte göra ett halsbandshänge av.
Gillar att det är oregelbundna kanter på armbandet.

Allamej
0

Åh Bimse! Det är otroligt vackert :) Och ett av dom mönster jag tvärt vägrat att ens testa :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mmadeit
0

Oj vad vacker och ja jag kan tänka mig att det krävde lite tålamod

mialycktman
0

oh my good………undrar när jag ska kunna göra nåt så vackert………

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Alex05
0

oj oj oj vad snyggt! Skrattande

MaMaMade
0

Jättefint! O i mina färger dessutom! Skrattande

Cessy
0

Jag har ju sett armbandet IRL o det är fantastiskt vackert o jag beundrar ditt tålamod o att du orkat genomföra det o göra det färdigt. Det armbandet är enastående o något som du kan vara mycket stolt över att ha gjortGlad

Emo
0

Jättefint och vilken utmaning att få till det så.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[kissidor]
0

jo jag har ju också sett detta fantastiska armband i verkligheten (det görs icke en bråkdels rättvisa på bild Flört), och det är bara att ruva på det och glädjas och yvas över det så länge du lever bimse Skrattande!

53goran
0

Här är en till som har sett detta underbara armband i verkligheten. Det är verkligen läckert och jag beundrar dig verkligen som har gjort detta armband. För som sagt det är många pärlor och trådar.

Pitepaerlan
0

Jag är stum av beundran, å det vill inte säga lite när jag är stumSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

maneki
0

Det var riktigt tjusiga blommor o vackert armband. Glad

LeeAnne
0

Otroligt vackert!!

Har du lust och berätta var man kan hitta mönstret. Jag har ju en massa tidningar och böcker, så kanske (hoppas, hoppas) har jag det redan. Tycker det verkar kul att testa.

Fru-Parla
0

Jag har hört talas om armbandetGlad jag hade ju med mig några tyska pärltidningar på PUSS, så när Agneta Westman kollade i en av dom utbrast hon, ÅH, det är ju Beatrice armband.Glad Tyvärr var du inte i närheten då så att jag kunde beskåda skönheten, får nöja mig med din bild och där är det ju underbart vackert.

Så LeeAnne jag har en tysk pärltidning med mönstret i "Design by miyuki" står det. Armbandet heter Blumenmeer om det kan vara till någon ledtråd.

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

leja
0

Fiint!!

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

Allamej
0

Här finns ett som jag tycker är rätt lika

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Bimse
0

Tack för alla rara kommentarer.

Jo, men visst är det det mönstret som Allamej pekar på  och som jag köpte kitet hos och som du Fru Pärla såg i din fina tyska pärltidning "Perlen Poesie".

LeeAnne
0

OK, där hade jag otur. Just den tidningen har jag inte!

Bimse
3

Lite nytt i läder

Emo
0

Där var lite att välja på.

BitteS
0

#18: Bimse, Jag föll pladask för det halsbandet med det stora bruna hjärtat (med hjärtan i hjärtat).

Armbandet var också otroligt vackert. Jag vet inte om jag skulle ha tålamod med så många trådar att fästa. Du kan vara stolt över att du gjort det klart och att resultatet blev så bra.

53goran
0

Läckra läderhalsband.  Väcker ha begäret.

Cessy
0

Jättesnygga lädersmycken som ligger helt rätt i tiden.Glad

Var har du köpt det lilla runda hänget/berlocken med ett hjärta i mitten o texten Love på? Har samma men med texten Hope o dessa använder jag mycket för de är lagom till väldigt mycket. Dessa har jag köpt på Pärlfynd.se, men jag har aldrig sett dem med texten Love o undrar därför var du har köpt den?

maneki
0

Fina halsband med modern känsla. Glad

MaMaMade
0

Jättesnygga halsband!

Fnyfniken
0

Fantastiskt! Och tålamod? Nja, glöm inte skickligheten! Jag skulle aldrig få till ett endaste blomblad med de där småpärlorna. Jag är grymt impad av alla som kan det där.

drutten2
0

Åå vilka fina hängen i halsbanden! Skrattande

Och vilket fantastiskt armband… Wow!!

[kissidor]
0

snygga berlocker du valt och kombinerat till dessa tidsenliga och lättburna halsband Glad. och fotot som var taget efter nya tips blev inte alls pjåkigt Flört

Alex05
0

Snygga halsband!Skrattande

leja
0

Fint med läderhalsbanden. Så enkelt och maffigt på samma gång.

Bimse
0

Tack för era kommentarer, kul att ni tycker om dem.

Många av berlockerna kommer från de godispåsarna som vi fick på Puss, även den som du talar om, Cessy. Eftersom jag inte har dem här nu så undrar jag om det inte står "Hope" på baksidan, då kanske det står "Love" på dina också.

Cessy
0

Nix på mina står Hope på båda sidorna o är ett klöver i mitten. På din är ett hjärta i mitten så jag skulle tippa på att det står Love på båda sidorna. På pärlfynd har ju dessa Hope-berlockerna varit kanonbilliga, så jag har använt dem både till det ena o det andra, men jag skulle ju gärna vilja ha tag i Love o gärna andra också, för de är snygga i utförandet o inte så dyra som textberlocker annars har en tendens att vara, men då vet jag ju att jag antagligen har en sådan i mina gömmor dåFlört Fast vet någon var dessa små Love-berlocker finns så får ni gärna berätta var ni hittat den.

Cessy
0

Jag har tillbringat natten nu att söka runt oherrans massa butiker utan att hitta dessa Loveberlockerna, men sedan kom jag på att jag kunde gå in i PUSSbloggen o söka via sponsorerna i de butikerna där jag inte redan varit o sökt o si jag hittade dem hos TinaGlitter  Där kostar dessa Loveberlockerna 3,50kr/st. o hos Pärlfynd kostade Hopeberlockerna 1kr/st, men det skulle ju faktiskt gå o göra enkla 3-hängen med dessa båda berlockerna o så hade hon ju även Faith, så nu fick jag lite enkla textberlocker att leka med tack vare inspiration från dig Bimse - tackelitackGlad

Bimse
0

Tack. Det var ju intressant att du har hittat dem, skam den som ger sig heter det ju.

Pugglis
0

Halsbanden ser jätteläckra ut Bimse, när tänker du lägga upp det där andra halsbandet du gjort, det jag tycker så mycket om? Glad

Cessy: Du hittade den ju själv! Jag som dök ner i goodiebagen från PUSS, som ännu inte är insorterad, innan jag läste ditt nästa inlägg, och hittade att berlocken kom just från Tinaglitter.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Fd Paerlugglan

Denna kommentar har tagits bort.
Bimse
3

Detta oerhörda fina hänge i fusingteknik har Kissidor gjort och som jag fick i julklapp. För att hänga upp hänget har jag gjort en snodd i sk "turkiskvirkning" (mycket mjukt och följsamt) med hematiter och små miyukipärlor, låset är en hjärtformad karbinhake i silver. Halsbandet går också lätt att använda som ett 3-varvs armband.

Tja, vad ska man säga, julen varar ända till Påska, det är Annandag Påsk idag. Skrattande

Mmadeit
0

riktigt vackert halsband härliga färger tillsammans :-)

Emo
0

Oj, så vackert!

53goran
0

Jättefint hänge, Kissidor gör verkligen fina hängen av glas. Snodden var också fint. Så detta är "turkiskvirkning) ser verkligen fint ut.

Bimse
3

Tack för vänliga kommentarer.

Måste ju lägga ut min Påskkyckling med turkiskvirkning det också. Sötvatten och miyukipärlor

Emo
0

Både elegant och gulligt FörvånadGlad

[kissidor]
0

åh, här blir man ju närmast generad som får vara med och dela på äran för ett så vackert smycke trots en bråkdel av insatsen Skäms! men det är jätteroligt att se hur fantastiskt väl du förvaltat det lilla hänget, underbart med färgerna och så läckert med den där turkiska virkningen - man får nog tigga en lektion Flört. och i gengäld kan jag byta öglan till en silverfärgad åt dig Skrattande

och tänka sig ett påsksmycke som varken är supergrällt eller überpastellgulligt utan bara jätteflott FörvånadSkrattande!

ommok
0

Så otroligt vackra saker! Den turkiska virkningen är ju bara så elegant! Och tillsammans med de underbara hängena blir det fantastiskt fina smycken! De har båda mycket stort "vill ha!"! Flört Finns det någon tut på den här virkningen, som vi kan få del av?

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Fru-Parla
0

Här är en tråd med tut och en del funderingar.

Virkningen är kalasfin ser väldigt elegant ut och sen med ett vackert hänge och en kul berlock så blir det Kyss

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

maneki
0

Snygga smycken, gillar verkligen den typen av pärlvirkning. Glad

Alex05
0

Så snygga smycken! Båda är riktigt tjusiga, har nog aldrig sett den varianten av pärlvirkning förut, verkligen snyggt!Skrattande

Bimse
0

Tack för kommentarer och kyssen som Fru Pärla delade ut Skrattande.

På de länkar som Fru Pärla länkade till ser det ut som om de har virkat med 3 loopar, jag tycker att det blir lite väl stadigt för de projekt jag har gjort så jag har använt mig av 2 loopar istället.

Har man väl fattat galoppen så är det inte svårt att virka på turkiska. Själv missuppfattade jag så mycket att det blev en helt ny (inte så snygg) virkteknik som vi kallade för "svenskvirkning". Om det är några här som ska till Facett så kan ni ju trä upp tex 4 mm firepolish el likn och 4 st 11or, varannan, för ett ganska tajt halsband går det åt 2 strängar firepolish, så kan vi ha en miniworkshop i turkiskvirkning kanske, jag är bara glad om jag kan lära någon något. Ska träs på tex ancorgarn och en liten tunn virknål virkar man med.

leja
0

Mycket fint.

ommok
0

Tack för tuten, FruPärla! Det ser lätt ut på videon, och blev väldigt fint i verkligheten. Ska absolut prova på tekniken! Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

MaMaMade
0

*Gudars så snyggt*! Tungan ute

Måste göra ett nytt försök att få till en töcken där virkning…inte riktigt min grej verkar det som. Men jag vill *def* ha en sådan där länk!

Cessy
0

Åh vad fint det blev med din turkisk virkade "kedja" till Kissidors  jättefina hänge. Ett jättesnyggt halsband helt enkelt. Ditt påskhalsband är jättevackert o påskhänget var urgulligtGlad

53goran
0

Ditt påskhalband blev ju läckert. Jag vill gärna lära mig turkisk virkning. Verkar vara användbart till mycket.

shigne
0

Mycket vackra smycken! Turkisk virkning var nått nytt. Läderhalsbanden = urläckra. #36 oj, så snyggt

Bimse
3

På Facett 2010 såg jag ett armband som jag blev förtjust i, den person som hade gjort det visade hur man skulle göra och dropparna kunde någon annan bistå med. Tack så mycket.

leja
0

WOW säger jag bara!

Emo
0

Håller med föregående talare (skrivare).

Mmadeit
0

och jag vet ju att det där armbandet är ännu mera WOW i verkligheten :-)

[kissidor]
0

kanonsnyggt, så läckra färger - jag kanske får se det irl imorron Flört?

ser jag galet eller är det nåt liknande detta i grundmodellen: http://www.rubysbeadwork.com/RubysHerringboneBangles.html ?

Cessy
0

Ja verkligen jätteläckert o snyggt armband.Glad

hm … jag vill också se det IRL, så kanske jag kan få se det på PUSS då?!?FlörtSkrattande

shigne
0

Jätteläckert!! Å så tjusigt!

MaMaMade
0

Oooh så läckert…*måste ha*! Skriver ut i skrivandes stund! Skrattande

maneki
0

Tjusigt armband. Glad

mialycktman
0

Åh så fint armband! Förvånad

Lyckomia 

Bimse
0

Tack för vänliga kommentarer. Hade ingen att armbandet fanns att finna på Rubys.

Bimse
4

Det var visst ett tag sedan som jag lade in något

Allamej
0

Jag älskar det!

[kissidor]
0

ja det var ett tag sen bimse - men så sållar du också oerhört noggrannt och lägger bara in de allra mest ljuvliga och imponerande alstren ur din produktion - det här armbandet var verkligen "to die for" Tungan ute!

53goran
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Armbandet är så fint. Har haft förmånen att se det i verkligheten. Så läcker.

Alex05
0

Helt underbart ljuvligtSkrattande

Cessy
0

Åh så vackert detta armbandet är o så noggrannt sytt. Ett riktigt mästerverk!Glad

leja
0

Verkligen fint, älskar färgen, trots att det inte är "min" färg.

Mmadeit
0

och eftersom jag har sett armbande i verkligheten måste jag få påstå att bilden VERKLIGEN inte är i närheten av så vacker som armbandet verkligen är. det är helt galet snyggt!

flower1
0

Ljuvliga smycken du har lagt upp här Glad! Är speciellt förälskad i blomarmbandet högst upp. Även de andra smyckena är helt underbara Glad

Här är min hemsida.

Emo
0

Elegant och välgjort. Håller med alla som berömmer det.

Niwa
0

vilket fantastiskt armband :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

FinaStina59
0

Håller verkligen med föregående kommentarer. Helt underbara armband.

Bimse
0

Tack för alla fina kommentarer, det blir visst armband mest för min del.

Bimse
5

hmmm, nu ett år senare kör väl vidare med mina armband då Skrattande

Bimse
6

.. och som de säger, undantagen bekräftar regeln, ett hänge med keishipärlor

sanne62
0

jättefint…armbandet ser ut som godis !!!

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
0

Jättefint armband i härliga färgerFlörtOskyldig men hänget var ju to die for. Så vansinnigt läckert det blev!Glad

mialycktman
0

"kotte"hänget var ursnyggt!

Lyckomia 

Emo
0

Snygga och annorlunda alster.

shigne
0

Det är så vackra dina smycken!

[kissidor]
0

åh vad synd att armbandsbilden är så pyttepytteliten Rynkar på näsan, det hade jag velat titta närmare på! men det är tubular herringbone eller? ser iaf ut att vara ursnyggt (men bimse ser jag fel eller har du rosa i det!? Skrattande) och vad är det för lås, är det ett magnetlås som du klätt in på nåt sätt eller vad? ja du ser så besvärligt det blev när du la in en så liten bild Oskyldig - ingen ände på frågorna Skrattande

ooohh vilket läckert och annorlunda hänge med keshipärlorna Glad!

Mmadeit
4

provar om "min" bild på Bimses armband blir större… det är fantastiskt IRL…

Cessy
0

Ja nu ser man ju faktiskt hur det ser ut o så här är det definitivt snyggare. Häftigt med slangen/lädert inuti o så snyggt det var med låset.Glad

[kissidor]
0

åhå, det var ju inte alls tubular herringbone Glad! kanonsnyggt iaf, tack för att vi fick ta oss en bättre titt på det mmadeit Flört

Bimse
0

Tack för alla kommentarer och tack för att du bytte ut bilden Mmadit, det var ju du som fotograferade det från början. Visst Kissidor det är rosa, har ju lite svårt för det och just därför använde jag rosa, måste ju pröva någon gång. Nej det är inte herringbone men kunde du klura ut vad det är då?

Annicka.C
0

Väldigt vackra smycken Bimse!

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

[kissidor]
0

nja alltså jag tror mig ju se ungefär hur du har gjort bimse, men jag vet inte vad det skulle kallas Obestämd.

kan det vara nåt slags nettingvariant? nej jag vet verkligen inte. en annan sak som jag inte fått svar på än - är det ett runt magnetlås under som du har klätt in på nåt vis eller hur är låset gjort Tungan ute?

Bimse
0

Ja, det är ett magnetlås och raw

Alex05
0

Vilket häftigt armband!! Jättesnyggt. Skrattande

glittertind
0

Så häftigt armband du fått ihop. Och låset är en fullträff! Hänget med keichi-päror är också fullständigt oemotståligt! Sällan man ser sådana sötisar…

Förvånad

Glittertind

flower1
0

Wow, vilket läckert hänge med keishapärlor! Armbandet är också fint. Roligt och nyskapande!

Här är min hemsida.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.