Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: off-topic
Läst 2403 ggr
Allamej
1

God morgon 25 maj

Idag skiner solen igen så vad ska ni göra?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

Jag ska till lassa 08:15, undvika solen så gått jag kan och hämta min medicin innan jag far som den ljusskygga typ jag är till min mörklagda håla.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

sanne62
0

jag ska förstöra dagen med att jobba :'(

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

[kissidor]
0

ja idag känns det verkligen så sanne Skrattande! vanligtvis smiter jag tidigare på fredagar och tar igen det genom ett arbetspass hemifrån på söndag, men i samband med byte av operativsystemet på jobbet så funkar inte jobbportalen längre så nu vet jag inte om jag kommer loss tidigare idag… Obestämd

R&Smatte
0

Godmorgon på er själva!

Jag vaknade 05.20 idag så jag är väl inte så nyvaken. Ska nog baka lite och sen sätta in pengar för mina pärlor och stenar jag beställt så jag är glad idag. Min första beställning på flera år så jag är som ett barn på julafton.

Jag ska sen vara hemma med en sjuk dotter.

R&Smatte
0

#1 Jag är inte heller mycket för solen…är allergisk mot getingar med så jag undviker solgassande ställen som det äts glass på. Är livrädd att få ett stick. Jag gillar vintern/våren och hösten för då sover getingarna.

Marinas Mix
0

Allamej: Trevligt att höra att det finns fler ljusskygga individer. Mina grannar klagar lite på mig för att jag alltid har persienerna nere. Kan hissa upp dem i hallen och köket.

Har varit uppe en stund tidigare på morgonen, men sedan gick jag och la mig och mumsade med kisseflis.

Den enda som gillar värmen ute är HON, som ligger längst in under bordet på balkongolvet och njuter.

Nu ska vi ta vår morgonpromenad.

Ja i övrigt består dagen av pyssel. Lite senare ska jag ta mig ner och hämta pärlpaket med välbehövliga ändkoner till alla femtielva UFO-kumihimosar, så någon gång framemot kvällningen kommer bilder på dem

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

R&Smatte
0

#6 Jag är tvungen att ha nerdraget och lite vinklat av den anledningen att vi bor på bottenplan i radhus och en gångväg är precis utanför fönstret. Inte så kul att folk liksom stirrar in när man sitter i köket eller vardags rummet och försöker äta eller koppla av.

Cessy
0

Jag är också ljusskygg - fast eg. mest värmeskygg. Kan inte sitta i solen o stekas, men väl i skuggan. I alla fall så länge det finns en viss svalka i skuggan o det finns det ju ännu. Värre sedan när värmen dallrar i luften t.o.m. i skuggan - då får jag svårt o stå ut o likaså när nattempen inte sjunker.

Är också allergisk mot getingstick, men har ännu aldrig fått en så pass allvarlig reaktion att den är riktigt farlig (anafylaktisk chock) Men jag undviker dock allt som flyger o som bär randiga långkalsonger.OskyldigFlört

Hoppas att det ändå blir utrymme för fredagsmys kissidor, så att inte det också fryser inne.

Nej nu ska jag plocka ur ugnen o lägga frit på en ny bit tekta som jag sedan slänger in på nytt ikväll o slumpar över natten. Kör ju just nu 2 ugnar per dygn (går precis då jag ömsom tackfusar o ömsom slumpar o båda programmen går på fast. Håll tummarna får att dagens blå fat är ok.Obestämd

Allamej
0

Klar hos psyk och vi ska kanske börja med nån form av behandling, typ mindfulness. Molnen har lagt sig över staden och det blåser vindar som jag bara förknippar med en sak och det är den frigörande åskan :D

Pärla kommer jag att kunna göra utan datorn så jag har inget emot åskan, och just nu så känns det mer högprio att få sova

leja
0

Började dagan med att packa, ska åka bort ikväll. Sen till jobbet, sen till läkare för mitt årliga besök, 20 min väntetid och 10 min besök. Åter till jobbet, känns att det är fredag.

Sitter i växeln som lunchavbytare. Ska sen hjälpa till att göra iordning för boksläpp med mingel. Sen hem och åka iväg.

Känns som jag har något att göra idag. Fast kul dag med.

Glad

Vad ska man ha som signatur tro?

BitteS
0

Jag har fredagsjobbat. Eller rättare sagt jag har varit på jobbet, men i princip inte alls gjort det jag normalt brukar göra utan mest bara löst akuta problem och letat efter folk.

Min jobbardator pajade igår och ställde till men en massa bekymmer och det är många program och adresser jag inte kommer åt från någon annan dator. Nätverkskortet pajade och det kommer inget nytt förän nästa vecka någon gång. Vi har flyttat skrivare och etikettskrivaren till en reservdator men i den finns inte allt jag behöver så det kommer att bli lite halvdant i början på nästa vecka.

Tur att vi jobbade kortdag idag.

När jag kom hem kastade jag mig ut i gassande sol och började klippa gräset som växt till dryga 15 cm. Jag kan lova att det var tungt. Dessutom så är ju gräsmattan sönderkörd och delvis täckt av stenhård lera efter vårt avloppsgrävande i höstas/vintras. Så när jag klippte de grästuvor som stack upp där lite varstans så knastrade det i munnen av all jord som yrde omkring. Den käre mannen är fullt upptagen av INGENTING så han har inte haft tid att klippa något gräs!

Nu knorrar magen så det är dags att äta lite grillat för att fira att det är helg.
Hoppas ni får en skön helg allesammans.

mialycktman
0

Godkväll, idag har jag jobbat, varit ute med hundarna, handlat, köpt frit, varit på IKEA, netonnet, varit ute med hundarna, gjort mat och nu sitter jag svettig med ett glas vitt.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Spacegirl31
0

Sol, vart d? Här har det regnat idag. Men imorgon ska det bli fint. Har mest varit inne i detta tråkiga mulna väder.

* ~* Ha en bra dag *~*