Provbläddra i en bok
Visst vill man gärna provbläddra i en bok man funderar på att köpa?! Här kan man till viss del göra detta. Har på måfå valt en pärlbok för att visa att under bilden väljer man "Search inside this book" och så får man tillgång till några sidor.

Jag håller med om att det skulle vara både praktiskt och roligt om det fanns fler böcker som man kunde se hur de ser ut inuti. Speciellt då typ hantverksböcker och sånt. Nu har jag sån tur att jag ofta kan bläddra lite i böcker som jag tycker verkar intressanta, på mitt arbete. Alla har ju inte sådan förmån.
Adlibris har ju en del provläs på böcker. Men det finns mest på nyutkomna romaner och liknande. Jag tror att det är förlagen som bestämmer vilka böcker som det skall finnas provläs på. Och då mest svenska titlar. Utländska titlar kan jag inte påminna mig om att jag sett någon provläs på över huvudtaget i svensk internetboklådor. Men jag kan ha fel, bäst att gardera sig
. Men önska kan man alltid göra. Om tillräckligt många för önskemålet på tal, så kanske det blir så till slut.