Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 3633 ggr
mialycktman
1

Dekaler

Jag håller på att fusa dekaler och testar mej fram………guld och vita inga problem, men en del svarta………dom från AAE GLASS blir superbra! men en del andra blir som sagt va jättekonstiga. Jag vet att en del dekaler är svåra, men jag undrar över dom som blir liksom bruna och sitter kvar? Vad har jag gjort för fel då tror ni? En del bruna kan jag bara torka av så dom har jag ju kört för länge, men dom som blir bruna och inte går att ta bort?

Jag har "att läsa glöden i glaset", och där står dej typ att det ska bli lite glödaktigt i burken på low fire……

Sen är det ju luft under dekalen……kan ju hända, men då kan man väl bara torka bort allt?

Om man har en dekal som ska bli svart, man kollar, då är den grå, ska man gå vidare då eller är den redan sabbad? För sen blir den oftast brun, eller har jag dom inne för lite? Ska man vänta efter brun så blir dom svarta?

svirr och snurr och dingeligung…….

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej du behöver inte kunna ta bort hela dekalen, för en del kan sitta ordentligt fast o en del inte, Det är därför en dekal kan bli fläckvis ok o fläckvis bortbränd.

Har dock aldrig varit med om att en dekal blivit brun o vad det beror på vet jag inte. Svarta dekaler blir grå o lite suddiga om man kör för länge, som denna bilden av kvinnoträdet visar. Lite grå o lite suddig. Den har gått några sekunder för länge.

sanne62
0

oooohhhh cessy…den var fin…ser inte grå och suddig ut på bilden men i sånt fall ger de ju bara lite mer mystik till dekalkvinnan…

jag är inte så "het" efter dekaler men denna kan jag tänka mig….

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
0

Denna ligger precis på gränsen o i verkligheten syns det inte lika tydligt att den gått några få sekunder för länge, men jo man ser på bilden att dekalen är lite oskarp o det är den just för att den gått ett steg för länge. Ja kvinnoträden är rätt häftiga, men å andra sidan gillar ju jag dekaler.OskyldigFlört

NeedfulThings
0

jag läste i anvisningen till mina dekaler 8 och det har jag följt varenda gång) att hela dekalen ska bli vit, sen när det vita försvunnit helt igen efter en liten stund  så är dekalen fäst.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Cessy
0

Jo det är rätt, men det gäller bara Fuseworks dekaler - de som är anpassade för microvågsugn. Andra dekaler får inte denna vitheten.

NeedfulThings
0

Aha Skrattande hade jag ingen koll på. jag har inte fusat så jättemånga iofs

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

sanne62
0

har någon av er som älskar dekaler några på tuppar och höns ??? skulle ni kunna sälja några till mig i så fall ?

min kollega ska gå i pension och vurmar för dessa fågelfä…(hon har själv 3 dvärghöns)…jag skulle vilja överraska henne med en cabbe med ett sånt motiv…Oskyldig

Cessy
0

Hade jag haft några sådana så hade du gärna fått köpa dem. Rusade till folkare, för det var hon jag närmast skulle kunna tro hade sådana, men inte ens hon hade det o jag kan inte påminna mig att jag heller har sett sådana någonstans. Ledsen men jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men hoppas att någon annan sett sådana, för det borde ju finnas om inte annat så med tanke på påsken - men var???

sanne62
0

här vill jag gärna beställa dekaler…. vill nån hänga på och dela på frakten ???

http://www.delphiglass.com/search/Decals?searchtext=Decals&sort=rank&startrow=73

sanne62
0

Hubert.prp
0

Så fin cabbe du gjort, Cessy.

Cessy
0

Tack, men vilken cabbe menar du Hubert?

Sanne: Jag handlar gärna från delphi men helst inte förrän den 18maj. Fast någonstans ringer det en klocka som säger något om dyr frakt, men jag har inte kollat om det är så. Är det någon som handlat från delphi o vet hur det ligger till?

sanne62
0

jag behöver också vänta med shoppandet….Skäms

[kissidor]
0

ja det är skitdyr frakt på delphi - jag har handlat ett antal gånger därifrån ändå, men inte en chans att jag gör det om det inte är för att det är nåt man bara "måste" ha och inte får tag i nån annanstans - eller möjligen att det är så mycket dyrare nån annanstans att det ändå lönar sig att ta det från delphi. det är också 100% sannolikhet att man åker på införselavgifter när man handlar från delphi, och de läggs på både varuvärdet och frakten - så tänk på det.

tänk också på sanne att de enda dekaler som är antingen unika för delphi eller kanske inte ens det utan bara lite extra svåra att hitta nån annanstans är sepiadekalerna, dvs de som blir rostbruna. allt annat kan du få tag i nån annanstans

mialycktman
0

ja det är svindyr frakt på Delphi, men är man några stycken så………..

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
0

ja vi får väl se…det var bara för att jag kollade på e-bay och såg nått intressant därifrån ….

sonette
0

Måste fråga,visst kan man väl använda dekalerna en gång  bara?Vad använder ni för dekaler o formar till Hotpotten?tycker det verkar som många är för stora.

Cessy
0

Anla Glas har några formar som de kallar mini stöbeformar o de går i hot pot:en, PMC har några (du får höra med dem vilka som passa i en Hot Pot för där står inga storlekar på dem) o Warm Glass har en droppe som också får plats. Sedan finns där en rad amerikanska shoppar som har, men även om formarna är billigare än här så får man i regel räkna med en rejäl frakt + införselavgifter.

Gulddekaler finns hos PMC

Folkare.com har en hel del färgade dekaler

Silvergrejs.se o PMC har dichroslide

WarmGlass har också numera en del svarta dekaler.

Sedan finns där en hel del dekaler hos AAE Glass, Dichroic And More o Glass Art Patterns, men dessa är amerikanska shoppar o alltså blir frakten en del o så ska man alltid räkna med att tullen kan vilja ha sin del av kakan - införselavgifter.  Och ja sedan man satt på en dekal så är den använd.

sonette
0

Hur stora är era cabbar som ni sätter dekaler på? Jag tycker att de dekaler jag har hemma är stora.

Cessy
0

Ja en del dekaler är stora o en del är mindre, så det finns både o. Tyvärr är det ju så att på en del dekalark (t.ex. livets träd o många andra sorter) så är det ju blandat. En del träd är riktigt stora o en del mindre. De större brukar jag få plats på på mina större formfusade ovaler o den mindre på mina små formfusade ovaler o liten oval är ca 2,6 cm x 4,1 cm och stor oval är ca 3,4 cm x 4,9 cm.

Här är en bild så ser du vad jag menar

[kissidor]
0

tänk på att det kan bli riktigt snyggt att klippa ut en mindre bit av ett större motiv och sätta på din cab sonette Flört. dvs man klipper ju vanligtvis inte tex en katt mitt itu kanske, men mer sammansatta motiv går bra att ansa eller rentav dela tycker jag