Nya smycken
Ledig tid och inspirationen har kommit tillbaka.
Först ett hänge sytt av Delicas omkring en spegelmosaik ca 2 cm från Panduro. Baksidan är heltäckt av pärlor så man kan vända den sidan framåt om man inte vill att spegeln ska synas. Halslänken är sydd av små Miyuki 15/0 i tubular peyote (stavas det så?). Allt av mattsvarta pärlor.

Halsband nr 2 är ett kors sytt av facetterade glaspärlor och runda onyx. Själva halsbandet är tre länkar av rocaille och skruvade stavar i svart och små Delicas silverline och en stärre pärla också den i silverline. Lås och upphängning är sterlingsilver.
Det var första korset jag gjort och jag tycker det var svårt att få det riktigt jämt. Jag tycker det är besvärligt att jobba med nylontråd men vågade inte prova med en tunnare tråd ifall det skulle bli sladdrigt då. Nåja gjort är gjort. Kul att prova på något nytt.

Ooops. Här blev det dubbelt.
SNYGGT! Båda två!
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Tack för det. Har liksom snöat in på svart som kanske syns
.
Jag är jätteimponerad! Riktigt fint 
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Läckert
, svart är snyggt, jag har ju också gjort en sådan där infattning, skall se om jag kan bifoga bilden! Hoppas det är ok BitteS!
Det är en sådan där tillplattad rund "sten" som man kan lägga i vaser etc, ser ut som en stor vattendroppe på en vaxduk. Sen är den infattat med klara silverlined seed beads 11/0 och korta vita hexagoner, tror jag de heter, med skimmereffekt, heter det AB kanske?
Jag hade ingen aning om hur man infattade
, såg bara ett exempel från dig Allamej, tror jag och lekte lite. Nu har jag sett hur man gör, syr på någon sorts fastklistrad filtbit mm, men det funkade ju lika bra att ha pärlor på baksidan precis som du gjorde BitteS! Sen måste jag göra en sådan där lång peyotetub, det blir ju så läckert till medaljongen, har ju bara testat små korta snuttar.
Hm, färgerna blev lite skumma på bilden, men men.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 

Det är helt ok att lägga in egna alster i denna tråd. Jag ser att du Paerlugglar gjort en annan typ av infattning. Det var riktigt snyggt. Ska ta och lägga den på minnet.
Jag såg också att man kan limma fast en tygbit på baksidan av pärlan, och sy fast pärlorna i den, men det fungerade som jag gjorde också. Det blir ju ingen fram och baksida om man gör som jag gjorde. Sätter man tyg på baksidan är det kanske inte så kul att ha den framåt. Ska knäppa ett kort på baksidan så du får se hur det blev. Snart tillbaka.

Riktigt snyggt :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jag gjorde på något liknande sätt, men jag fyllde aldrig igen hela baksidan, ville att den skulle vara genomsiktlig, liksom anpassa sig efter bakgrunden.
Tog ett kort på baksidan nu, det blev lite suddigt, men jag orkar inte ta om. Man skall ju mickla så mycket med kameran när den skall kopplas i i datorn, men jag tror att det syns hur jag gjorde. Det är ju också en ok baksida, lite jinglig och sned, men bättre lycka nästa gång. 

Vilken fin boll du har gjort.
De andra grejorna är också fina!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Wow (så ska det väl skrivas?)
Den är dubbel
snygg.
Alltid lika roligt att se alla olika varianter 
Jag har gjort en enkel och det var kul 

Fin boll!
Jag måste också göra ett försök.. snart..

Snyggt!
Vad ska man ha som signatur tro?

Ohh, vad fint armbandet var BitteS! Lila och svart - mums.
Och bollen ser ut som en liten fotboll.
vad häftigt med ett tvåradigt armband! Och vilken fin liten dalmatinerboll (fast jo, håller med om att den liknar en fotboll)

Så snyggt armbandet är!
maffig och supersnygg dubbelspiral 
!
läcker fotboll
!

Tack så mycket allihopa. Armbandet är jag mycket nöjd med. Gäller bara att hitta på tillfällen då det kan användas.
Jag ska nog göra ett i enbart vita och transparanta pärlor. Det kan man ha till jeans. Jag är ju en typisk jeansmänniska, är sällan uppklädd till fest. Det svart/lila känns mer fest tycker jag.
OJ så snyggt tvåradigt - och liiiila dessutom 
Bollen är tjusig! Väldigt tjusig!
Jag gillar ditt dubbelradiga flat spiral! Kissidor har ju sagt åt mig att göra men jag har inte riktigt vågat men jag ska ta tag i det!

Snyggt, ska nog pröva, men först… Visst kan det bli mycket, men det du gjort är riktigt fint.
Dubbelradiga armbandet blev snygg. Det blir att lägga i att göra listan. Det börjar bli mycket där nu.

Fin pärlboll o läckert armband (viollakrits). 
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Precis - viollakris
Ja flatspriralstich armbandet blev jätteläckert o maffigt så här i dubbel variant o snygga färger. Bollen är också väldigt fin

Fint armband! Jag älskar färgen. 

Så fina änglar!
Roligt att se en annorlunda version.
läckert med dubbla kedjor och en massa berlocker - det var länge sen jag gjorde ett berlock eller rasselarmband (jag har ju sytt som en skållad råtta så länge nu) men nu blev jag sugen på att göra ett igen
!
pärlugglan, knasigt jo kanske - men lita på att du är i gott sällskap med din galenskap iaf
eller vad säger tex cessy
? felet är helt enkelt att du har alldeles för lite pärlor 

Tycker det blev jättefint.

Ja, verkligen gulliga små änglar
jag är också svag för änglar.
Tjuuusigt! 
Jättesött änglaarmband
Kissidor: Jovisst är det så
Alldeles för lite så om man använder dem så har man ju inga kvar eller nästan inga kvar o det går ju inte för sig. Så självklart behöver man istället köpa fler

Sött änglaarmband!

Fint armband i fina färger. 
Pärlugglan: känner igen det där. Det är ju lite så också, att när man väl använt berlockerna/pärlorna/låsen/smyckesdelarna så är de ju slut. Så då vill man ju gärna spara dem för nåt speciellt eller inte använda dem riktigt än eller vänta tills man köpt några likadana igen så man har kvar…
Jag är oxå svag för änglar! De är lättsålda! Jag gillade ditt rasselarmband! Mer i min smak än mina sydda som jag gör! Jag har ju ganska mycket berlocker så jag ska nog försöka mig på ett sådant här armband!

Kissidor, Cessy och Maneki: Åhh, då måste jag ju köpa massor
, för jag har ju alldeles för få redan innan jag använt några, åtminstone känns det så när jag vill använda dem.

Herre gud, här duggar inte smyckena tätt precis. Fick bläddra långt tillbaka innan jag hittade tråden
.
Nu har det trots allt blitt något då jag varit hemma med en väldigt orolig mage. Mellan besöken på ett speciellt litet utrymme så har jag roat mig med att pärla lite.
Först ut är två mobilsmycken som jag fått beställning på.

Det här kanske kan bli ett par örhängen, om och när jag får tag på krokar i guld eller guldöverdraget sterlingsilver. Längden är 3,5 cm utan hanken. Jag brukar inte göra så örhängen så mycket, men jag vet inte vad jag annars skulle använda dessa till. Man föeslog att man skulle prova på tekniken som används för dessa om man ville göra evighetssymbolen i inlägget ovan. Det var nog tur att jag gjorde det först, annars hade jag nog fått panik. Man kan lugnt säga att det var stor trasselvarning, så det gällde att ha nerverna under kontroll.
iiihh vad snyggt bitte - och imponerande
! vi kom in på det där med att göra vinklar och hörn på avancerade peyote-ws på PUSS, så jag förstår att det går att göra sådär och ungefär hur - men jag inser också hur mycket koncentration det går åt för att hålla tungan rätt i mun - fick du gå tillbaks och göra om nåt
?
vill du ha ett par örkrokar i vermeil (dvs förgyllt 925 silver) så har jag lite olika sorter, hojta till bara 

Tack Kissidor. Nej jag sprättade inte upp något, men däremot hade jag trätt igenom nålen genom två pärlor på ett ställe i en kurva så det blev till att laga i en pärla. Men det kom jag ihåg hur man gjorde från det att jag sydde ett av pärlskrinen. Då gick nämligen en pärla sönder då det blev för trångt när nålen skulle gå igenom den igen. Det går faktiskt att få dit en ersättningspärla utan att det syns nämnvärt.
Ha ha, du nappade på mitt bete!
Om det skulle vara någon som hade ett par sådana krokar över så skulle det väl vara du. Tach hjärtat, jag vill gärna köpa ett par av dig. Det känns ganska onödigt att beställa från en butik bara för ett par krokar.
Jag har dessutom innan de hängena blivit klara surfat runt och beställt pärlor lite var stans nu när jag varit hemma, så det lär nog dröja länge innan jag törs besöka pärlbutikerna på nätet igen. Uj uj uj, vad svag man blir när man är sjuk och har det tråkigt. Försvarar mina inköp med att det fattas lite färger bland mina "få" pärlor. Visst är det konstigt.
Har du kvar min mailadress, så kan vi ta resten där.
BitteS Jag är otroligt imponerad av dina underbara skapelser.
Skulle gärna göra sådant :-)
Jätteläckra skapelser du har gjort BitteS.
Att gör sådant i Peyote -njae tror det räcker med att göra cabinfattningar för jag blir gråhårig bara jag ser "pilligheten" o räknandet i det, men de är absolut kanonsnygga o så läckra skapelser, men jag har en känsla av att jag skulle behöva gå en workshop så att jag fattat galoppen o mer "ser" hur man ska göra.

Kissidor: Inget sprättande
. Det jobbiga var att det gick åt så mycket tråd så jag var tvungen att skarva flera gånger, trots att jag tog lång (och trasslingsbenägen) tråd. Det skulle vara dubbel tråd och jag tror det trasslar mer än om man syr med enkeltråd. Det gäller att hålla nerverna under kontroll när tråden om och om igen snor sig om arbetet. Då är det bra att sitta för sig själv så slipper omgivningen höra på fula ord
.
Jag föredrar nog krokar ändå, för då kommer hänget lite nedanför örsnibben. Det tror jag kan bli bra. Hittar du inte adressen får du skrika till.
Tack Emo. Det är bara att sätta igång och testa. Skulle du misslyckas så är det ju bara att ta fram saxen och slakta skapelsen. Förhoppningsvis har man sedan lärt sig något av det man gjort. Törs man inte prova på, så lär man sig inte heller något nytt. Så gör ett försök du.

Cessy: det är jättebra bilder och beskrivningar i boken hur man går till väga. Kan jag som är så urusel på engelska förstå, så är det nog inga problem för er andra att lyckas. Men jag håller med att pyttepärlorna kräver tålamod. Men jag älskar dem och det är lita av utmaningen att använda dessa små pärlor.
Jag har använt Delicas 11/0 i alla dessa senaste arbetena.
BitteS Snällt sagt, men du vet, jag är ju pensionär och då räcker tiden aldrig till :-)
Ett par andra viktiga saker står högre upp på att-göra-listan och en månad har ju gått åt till sjukdom, så jag är lite efter med vissa saker.

Hm, glömde visst det
att du var pensionär alltså. Det finns inga som har så ont om tid som de
.
Sen har jag ju läst om din kamp för din kära hund, så jag förstår att tid och ork inte räckt till, men det blir förhoppningsvis bättre framöver. Vi håller tummarna för det.
BitteS! Har du något mönster på trekanterna du gjort till mobilsmyckena?
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.

Mönstret finns i boken jag nämde i inlägg 42. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1600592775
Mycket roligt finns det att prova på i den boken.
Vad häftiga smycken du har gjort. Blir grön av avvund. Ska nog köpa boken. Vi får se om jag kan förstå beskrivningarna. Är helt kass på engelska.

Jättesnygga smycken! Jag fasnade mest för "pyramiderna", de finns på min "att-göra-lista" (som är allt för lång…)
Jag köpte den boken för ett tag sedan och den är verkligen inspirerande.
Ja, nu är boken beställd + 1 av pitepärlans böcker som gav tips på. Men jag tog det säkra före det osäkra och beställde från Sverige. Det kanske hade blivit billigare att handla utanför gränserna. Men, men det kändes enklare så här.
men åååhh
, så vart det en vända till inne på adlibris idag då…
- tur att dom har fraktfritt 
53goran: Jo men det var förra gången som jag tyckte det lönade sig att ta det från Amazon eftersom frakten sjunker när man beställer flera böcker, men eftersom jag bara tog 1 bok (cabochonboken) så tog jag den också från AdLibris, för det är för dålig förtjänst om man tar det det från Amazon i det läget. Fast denna boken som du länkade till BitteS skall jag köpa nästa gång jag handlar böcker där. Fördelen med att handla både på AdLibris o Bokus är ju att man får med ett inbetalningskort o alltså inte behöver använda sitt kreditkort. Kan ju vara bra o veta för dem som inte gärna handlar med kort över nätet( o så funkar ju även filmbutikerna här i Sverige).

Det här är ju det som är så roligt med den här sajten. Man får tips och goda råd från allt och alla. Många av böckerna hade man kanske aldrig hittat om man inte fått tips här.
Jag kan tipsa om en sida man kan gå in och söka böcker på. Bokfynd.nu Där kan man t ex skriva in beads i sökrutan och då får man upp massor av böcker man sedan kan med hjälp av ISBN:nr söka upp på de svenska internetbokhandlarna. Där är inte AdLibris med men de flesta böckerna finns ändå att hitta på deras hemsida om man söker på ISBN.
Jag tar tacksamt emot flera tips på bra böcker i pärlornas värld. Man kan aldrig få för många sådana böcker. Ibland räcker det med att äga dem och få sitta och titta på allt fint alla duktiga människor gör.

En bok jag gärna delar med mig av är denna: 500 beaded objekts, ISBN: 1579905498.
Det är en helt underbar bok att titta i. Inga beskrivningar att apa efter utan bara bilder på de mest otroliga konstverk såm människor gjort av pärlor. En riktig PÄRLA i mina ögon. Den kan jag bläddra i hur många gånger som helst och jag blir lika fascinerad varje gång.
Superläckra smycken. mycket imponerad av att du fått till såna fina former…och sugen blir man på böcker….ajabaja pekfingret INTE klicka i korgen nu…
Hi hi AdLibris rocks!
Lyckomia
Fler bra böcker?
Lyckomia
Jo ibland skulle man ha ett sånt där skyddslock över datamusen, ni vet som i filmer där de lyfter på det för att skicka en bomb haha. Fast jag behärskade mig den här gången

inte jag…………..
Lyckomia

Åhh, vad häftiga, alla tre. Det där halcbandet ser verkligen klurigt ut. Förstår att det är trasselvarning, men varför skall man använda dubbel tråd? Vilken tråd använder du då?
Fd Paerlugglan

Underbara smycken, BitteS! 
Jag kunde inte heller låta bli att beställa boken, den verkar mycket bra. Hoppas bara att mönstren är begripliga. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Jag använde FireLine. Den har ju en förmåga att knyta knut på sig själv när man drar den genom pärlorna och dessutom vill gärna den andra änden (om man syr med enkel tråd) knyta fast sig alldeles av sig själv runt tråden, om ni förstår hur jag menar.
Starten på arbetena i boken är så att man har dubbel tråd som man knyter en knut på. Därefter trär man på de pärlor som går åt till startvarven. När man sedan fogar samman till en ring trär man nålen mellan de två trådarna vid knuten och drar åt tråden och så trär man tillbaka genom den sist påträdda pärlan. Jag tror inte det varit sämre om man knutit en knut som man brukar göra med enkel tråd. Men har man ett mönster så kändes det som det var bäst att göra som det stod
. Fast om jag gör något mer ska jag prova som jag brukar göra.
Det är absolut ingen risk att hänget ska gå sönder i första taget i alla fall.

På WS i Raw spiral på Puss fick vi lära oss att man ska vaxa även fireline, då trasslar den sig inte alls lika mycket som ovaxad. Jag tycker det fungerar bra, även om det kändes lite ovant i början. Har du provat det?
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Nej det har jag inte. Men jag hade faktiskt en fundering på det häromdagen och tänkte fråga här om det var någon som brukar göra det. Jag får kanske beställa hem lite vax då och prova. Tack för tipset.

Jaha, jo visst är det så att man är lite noga med att följa beskrivningen första gången, speciellt om det är lite småklurigt. Sen gör man nog lite som man tycker nästa gång, för man fattar vad det är de "konstiga" råden vill uppnå och man kan få till det på annat vis.
Jo, jag känner igen den konstiga änden på fireline, rätt vad det är så har den lindat sig kring tråden OCH slagit en knut, är den levande månne? Skall kanske också köpa lite vax vid nästa köptillfälle.
Hm, påminner om sladdhärvor, sladdarna ligger raka och fina när man lägger dem bakom byrån eller vad det nu är, men sen när man skall dra fram en sladd så sitter den fast, hoppslingrad så man vet inte vad. 
Fd Paerlugglan

Jätte läckra arbeten du har gjort
Japp att vaxa fireline funkar bra
Den sista boken du nämnde ligger redan i min varukorg på adlibris

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Tjusiga smycken, speciellt det mittersta hänget. 
Ja, jag har ju hört en hel del om den där boken, men har inte tittat närmare på den -- o det kanske lika bra det för ekonomins skull. 

Tack för alla fina ord.
Kul att kunna fresta er till lite nya bokköp 
Fick min bok idag…………my good va mycke fint!
Lyckomia

Hi hi, känner igen reaktionen. Man vill prova på allt!
Oj vad mycket snyggt du gjort!! Å så jämna o fina arbeten… helt klart imponerad!
Undrar varför jag inte sett din tråd förut????

Hi hi, kanske för att jag skyndar långsamt.
Jag måste ha inspiration för att komma igång och finner inget nöje i att vara tvungen att producera. Det är därför jag är lite emot att sälja smycken, för då måste man ju göra dem när kunden vill och inte när inspirationen flödar. Är väl lite egoistisk där.
Sedan använder jag pärlorna även till annat än till smycken.
Jag har gjort skrin t ex

Mycket vackert skrin!
Snygg fågel (kolibri?)
Imponerande arbete med ängeln.

Sen har jag gjort lite smycken av silverlera. Det kan jag verkligen rekommendera. På detta hänge finns det ju även en glaspärla så den kan få vara med här.
Jag gjorde den av två rundlar som fick torka kupade på en glödlampa. Därefter fogade jag samman halvorna med silverpasta. Efter bränning så oxiderade jag det.
Vilken härlig gubbe. Fint arbete.
Hänget är helt fantastiskt vackert. Inte ens oxideringen störde mig :-) beundrar din skicklighet. Ah, Oh, wow eller vad det nu heter nuförtiden.
wow vilka coola tuppar!!!
och sista hänget, hur läckert var inte det då? så snyggt :-)

BitteS jag är imponerad
Asken, ängeln, gubben…ja allt

Tack. Gubben har man väl egentligen ingen som helst nytta av. Men men, hur många gubbar har man nytta av
. Nåja, skämt åsido. De kan allt vara bra att ha ibland.
Silverhänget oxiderde jag enbart för att framhäva mönstret.

Men allt behöver man inte ha nytta av, som man gör eller har! 
Och hänget är verkligen vackert
#89 Det var det jag menade. Det var snyggt med oxideringen, något som jag annars avskyr, men här "behövdes" det :-) Snyggt.
Jätteläckra saker du skapat!! Fågeln skulle då jag inte tacka nej till…
Det klart silverlera platsar här….
Mycket vackra ting du gjort!
Jättevackra saker du har gjort - allehopa, även om jag faller mest för det vackra silverhänget.

Oj, vilka snygga och häftiga saker! Imponerande!
Det sist hänget var ju helt underbart och cool gubbe *fniss*.

Imponerande och kul. Ser fram emot nya skapelser, de är ju nästan konstverk.
wow vilka grejor…
du är verkligen skicklig bitte
!
Vilka fina saker du har gjort! Älskar speciellt halsbandshänget i nummer 42! *kärlek*

Tack så mycket allihopa. Hoppas jag lyckas inspirera er till nya utmaningar.
Jo, #42 är hur coolt som helst…men jag gillar även hänget i silverleran!
Verkligen fina alster du har gjort. Är kanske mest imponerad av fågeln och asken. Måste vara svårt att göra.
Även jag gillade silverlera hänget. Jättefint.

Tjusiga alster! 
Jättefina saker
Lyckomia

Fina smycken du har gjort! // Leta
Helt underbara örhängen. Dem får jag granska när jag får tid över
, sådana vill jag också göra.
Häftiga örisar o läckert hänge. Tror både beställaren o barnbarnet blir jättenöjda

Jätteläckra örhängen och halsband!
Såå fina!

Kul och snyggt. 
Hur börjar du när du gör grejorna i #41 och #103?
jättefina saker allihopa. är helt klart imponerad över din skicklighet både med leran och pyttepärlorna
Mmmm vilka härliga smycken!!

Fina trianglar. 
Jättefina örhängen och hänge.

Emo: jag syr med delicaspärlor för jag älskar att de är så jämna och fina.
Börja med att trä 3 pärlor på tråden och knyt ihop till en ring. Trä tråden genom första pärlan (motsols). Trä 2 pärlor på tråden och trä nålen genom nästa pärla. Detta upprepar du 2 ggr till. För att avsluta varvet och komma upp till nästa varv sticker du nålen genom den sista av de tre pärlorna på första varvet + genom den första pärlan på det varv du nu håller på med (så du kommer ut i hörnet mellan de två hörnpärlorna). Man får lirka lite med hörnpärlorna så de ställer sig lite på kant. Nu har du tre hörn med dubbelpärlor.
Nu börjar du med varv 2.
2 pärlor på tråden sy genom den andra hörnpärlan och trä på 1 pärla på tråden, sy genom första hörnpärlan i hörn nr 2. Trä på 2 nya hörnpärlor och fortsätt så tills du kommer varvet runt. Gå upp till varv 3 lika som du gjorde när du skulle börja på varv 2.
För varje varv du gör kommer det att öka med en pärla mellan hörnen.
Jag vet inte om detta blev förståligt???
Varje tetra består av fyra trekanter som sedan sys ihop i kanterna.
Tack!
Jättefint, då ska jag göra lite efter cybercropen i helgen, om det inte kan bli något där ;-)

Mums vilka söta peyote smycken

Ja i den här tråden händer inte mycket. Men nu har jag i alla fall gjort färdigt ett armband som legat här utan lås i en evighet ungefär . Jag har sytt med Rocaille silverline pärlor i tubular herringbone som jag sedan plattat ut och sytt ner så det blev platt. Låset har jag också gjort själv av lika pärlor. Det blev lite stelt men godkänt ändå. Det glittrar så fint på armen. Fotot däremot är väl inte jordens bästa men det får gå för den här gången.
Jättefint armband! 
Lyckomia

Tack!
Vackert armband och så välgjort.
Det tar en stund att göra. 
Vackert stilrent armband som jag kan tänka mig glittrar mycket IRL
Vilket vackert armband!

Tack så mycket. Ibland stagnerar orken innan det blir klart och sen helt plötsligt så finns den där igen.
Blev sugen att prova en Turk så jag trädde vita frostade silverlined kuber och transparent silverlined 9/0 rocaille. Ca fyra meter hade jag pärlor till. Färdigt blev det ca 75 cm långt halsband. Har ännu inte fixat något lås då jag vill ha koner över ändarna. Men jag tror jag ska försöka fota det i morgon i alla fall så ni får se resultatet. Jag blev i alla fall nöjd med resultatet så långt. Det gick fort att virka det tyckte jag, det bygger ju lite mer än när man virkar en vanlig snodd.
#118 Tjusigt än värre!!!
Händer inte mycket skriver du…..men när det händer så blir dina resultat mycket, mycket vackra!
Inte tusan kan man väl vara på topp jämt! Man lever ett liv också… med både motgångar och medgångar!

Oj, så fin den blev!
Verkligen läcker och användbar!
Åh din turk blev verkligen snygg, stilren o med en väldigt lyxig touch.
Funderade just innan om inte kuber skulle kunna vara en billigare lösning än firepolished o nu vet jag ju svaret o att det dessutom blir kanonsnyggt.
wow vad snygg turk.
Cessy min fösta gjorde jag med "vanliga" billiga ej helt jämna 6/0 seeds som den stora pärlan funkade prima det med och BILLIGT! har testat flera olika former på pärlor och allt har funkat.
Så vackert och stilrent. så roligt att kunna göra så fina saker.

Tack för det. Det händerl ofta att det inte alls blir som man tänkt, så det var tur att det blev lyckat denna gång.

Snyggt och stilrent halsband!
Fint med kuberna som stora pärlor.
Jättefin turk, man kanske skulle prova med lite kuber också.
mycket stilrena och vackra alster
!
jag gjorde också en turk med matta kuber förresten, och 11/0 och bugles. det funkade ju utmärkt att virka med och blev hyfsat också, men det var det armbandet som blev på tok för långt när låset och hela faderittan satt på plats
.
jaså du har inga sterling silver koner hemma du bitte, undras just vem som kan tänkas ha det
?
men dom är inte så värst stilrena, tror det är såna här jag har:
tog väl dom för att priset var överkomligast i och med att dom är såpass genombrutna att det blir mindre silver. fast dom är ju rätt så fina ändå tycker jag, om än lite grilliga kanske. hör av dig vid ev intresse 
Snygg turkisk delight och de där konerna som Kissidor erbjuder skulle passa mycket bra tycker jag.

Snyggt och stilrent.
Fin turk! 
Lyckomia

åh så sobert snyggt med brunt i olika finishar och med dom mörka kopparkonerna till 

Tack, det är liksom jag på nåt vis. Känner på mig att det kommer att bli en favorit.

Verkligen snyggt!
Den var fin den också. Måste vara roligt att göra de här turkarna.
Snyggt, gillar de bruna nyanserna.
Fina turkar,

Tack för det. Det ÄR roligt när de väl är trädda på tråden.
Jättefin turk
Mycket fint chokladigt armband du har gjort.
mmmmmmmmmm mums!
Lyckomia
Jag blir så imponerad och inspirerad av dina arbeten! Kanske snart dags att ta fram Diane Fitzgerald´s Shaped Beadwork. När jag köpte den, hade jag en vision att arbeta mig igenom den från pärm till pärm, för det finns så mycket läckert i den.
#118 är helt underbar! Gillar dina turkar också
.
Här är min hemsida.

Flower: Riktigt så ambitiös är inte jag. Jag väljer ut några gobitar ja
. Men visst finns där mycket fint att prova på.

putt….
Putttar endast fram denna tråd då det blir lättare för Emo att hitta det inlägg som jag hänvisade till i hennes tråd.
Skäms som en hund att det inga nya smycken blir gjorda
.
Vilka fina saker du har gjort BitteS! Du ska inte skämmas, det är ju så att ibland så finns lusten och tiden men ibland så saknas både och, vi tittar gärna när du har möjlighet att visa dina alster igen.
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Tack för hjälpsamheten. Jag har haft mycket glädje av att återse dina vackra och intressanta saker.
Så är det, ibland ägnar man sig åt ett roligt och ibland år något annat roligt. Tyvärr får man ibland också lägga det roliga åt sidan för att ägna sig åt annat som är nödvändigt.
Då kan det vara roligt att gå igenom gamla trådar och läsa alla trevliga kommentarer där.

Tack Annika! Det jag gör platsar inte på långa vägar om man ser på de smycken du gör. Det är många av dina smycken jag suttit och dreglat över och önskat att de var mina
.
Emo: det var ett herrans letande för att hitta min tråd igen. Det är väl så att man tidvis är mer "på" för vissa saker och sedan så är det något annat som lockar mer. Men pärlorna finns ju kvar så rätt vad det är kanske andan faller på igen.
Inte ska man skämmas för att det inte blir några smycken gjorda!!!!
Det här gör man ju för att det är kul, när man hinner och känner för det.
Tyvärr vill sig livet inte alltid som man själv vill men det är sååå kul när man väl hinner sätta sig ner och börja igen!! Jag har själv haft ett uppehåll på 1/2 år och kommit igång alldeles nyligen.
Du har dock jätte fina alster i tråden
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Så fina grejor du gjort. Det skulle inte jag klara av.
Så gick det till:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1445165/en-fabel-berattad-av-hubert
BitteS tack för komplimangen
Jag tycker att du och de andra som jobbar med pärlor är otroligt duktiga och att jag inte kan mäta mig med det, men det är nog så att vi är duktiga allesammans på vårt eget vis och på det vi gör.
Mvh.Annicka
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka

.