Annickas glassmycken 2!
Hej!
Dags att starta en ny tråd
!
Här lägger jag upp bilder på de glassmycken som jag fusar i min micro hotpot.
Min första tråd hittar du här
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Då var det åter dags för lite nya bilder…först en pendel i blått.
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Sedan ett lite större smycke i lila/grå ton.
Mvh.Annicka
Och en STOR ängel i svart glas.
Mvh.Annicka
Sist idag ett smycke i guld/orange/grönt.
Mvh.Annicka
Härliga smycken du pysslat till
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Jättefina hängen o den blå pendeln var verkligen kanonsnygg.
mmmmmmmmm nice!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
snygga saker igen 
Fina alla, i synnerhet den i #4
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jättefina :-)
Tackar o bockar…dags att beställa lite nytt glas på fredag
Jag har en manfri vecka så nu blir fusing för hela slanten!!
Mvh.Annicka
ja pendeln är snygg
- vad är det för en liten plupp som sitter på den, en cz eller en dichro dot eller vad?
gillar den i #4 också, räknar med att det kommer fler liknande i andra färger - speciellt i och med att du fyllt din första tråd på vad som förmodligen är rekordtid härinne 
så… när katten är borta dansar råttan på bordet 
? ha så kul
!
Verkligen fina hängen. Många som är favoriter hos mig.
snygga hängen, pendel i blått är min favorit
kissidor:Tack!! Den lilla pluppen e en liten dicro plupp
o ja #4 har 2 systrar som precis kommit ur burken…hade en beställning på färg o form..så jag gjorde 3 olika så hon får välja! Jag var bara tvungen att titta 2 ggr på din kommentar…för precis så skrev jag innan på FB, När katten e borta…konstigt, men kul det har jag så här kommer några bilder till.
53goran och LenaE: Tack så mycket!
Mvh.Annicka
Här kommer ett set i irid gold om black och ett lila dichroglas. Armband, halsband och en ring finns som ser lika dan ut som halsbandet fast något mindre stl. den lila färgen är inte riktigt lika blå i verkligheten utan riktigt lila.
Mvh.Annicka
armbandet…
Mvh.Annicka
Tjo hopp…redigerat dåligt…ursäkta den STORA stl. 
Mvh.Annicka
Härlig lila glöd på cabbarna utan klarglas. 
Var köper du stommarna till dina armband någonstans?
Jättefina saker du gör. Hur gör du för att komma ut till en bredare publik ?Vart säljer du dina smycken?
MLL
Åhh, underbart armband!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Trevliga modeller.
nice som vanligt…………..:))
Lyckomia
Tack så mycket!..lika roligt varje gång jag ser att någon varit inne o kikat på mina saker 
Cessy armbandsstommen är köpt på PMC…köper man 10st kostar de 495:- http://www.pmc.se/armband-ovaler-forsilvrat-17cm-for-att-limma-pa-dekorationer/1230-0
MLL jag har turen att ha en mamma som har frisörsalong, så hos henne säljer jag endel, sedan har jag en sida på FB "Ditt smycke/smyckeskonditorn" o sedan började jag bygga en hemsida…men bytte leverantör, så nu har jag börjat om…hoppas kunna öppna den under våren
Jagga-Ewe, Emo o Mia tack så mycket!
Mvh.Annicka
Annicka: Tackelitack för svar o länken
Själv har jag antingen satt örisfästen bak på cabbar o på så vis gjort armband av dessa med motringar i mellan. Eller så har jag använt mig av en sådan där stel armring där man bara limmar en cabbe mitt på, men det här ger ju ett helt annat intryck. Får nog investera i några sådana armbandsstommar o testa i alla fall.
Ja det tycker jag cessy…dom e både snygga o lättburna…säljer som attans, visseligen kanske jag inte e jättedyr (160:-) men ändå.
Mvh.Annicka
HEJ! Dagens skörd…ett set i grönt o gold irid on black.
Mvh.Annicka
sedan ett halsband o armband i svart, gold irid on black, square 1 dichro.
Mvh.Annicka
Vet inte riktigt vad det e som händer med mina bilder…har förminskat dem, ändå blir det super size…
Mvh.Annicka
och sist en ring o halsband i snarlik look…grönt/orange/svart.
Mvh.Annicka

Jättefina saker du gör, Annicka! Dina "tavlor" är väldigt vackra och jag gillar särskilt #4. 
När det gäller bilderna så är det bredden som avgör hur stor din bild blir. Den kommer att ta upp så mycket plats som den kan på bredden, och sen blir höjden därefter. Så när du lägger in bilder som är höga och smala blir de stora, och när de har lägre höjd än bredd så blir de mindre.
Själv tycker jag att det är bara bra om de går att förstora när man klickar på dem, så att detaljerna syns bättre, då jag oftast jobbar på en bärbar dator med liten skärm. Men när bilderna blir som ovan syns dina smycken ganska bra ändå. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
mmmmmmm lovely
Lyckomia
jättefina !
Gillar också dina fina glassmycken
_
Jättehärliga smycken - så snygga i din egna speciella stil
precis, annicka-smycken
! #27 och #30 är suuupersnygga
!
jag tycker det är bra att bilderna är stora nog att man kan se smyckena ordentligt redan direkt, men jag skulle också gärna kunna granska dem lite närmare ändå genom att klicka upp bilderna - nu är det ju samma storlek, och ibland kan man vilja titta närmare på nån detalj.

Tack så mycket!!
Omok, tack för fotoinfo.
Ja, jag har nog hittat min stil, vilket känns bra, men samtidigt så fastnar jag i en kännsla att det mesta ser likadant ut….samtidigt kan jag bli förvånad över hur vackert ett smycke/set kan bli. tex. #27, det gröna settet är ofantligt vackert. (Om jag får säg det själv, hade jag varit en grön/guld person hade det inte blivit sålt!)
Och jag tror att anledningen till att ni gillar tex #4, #27, #30 är ju oxå för att ni som har ett tränat öga och kunskap ser att dessa smycken ligger det endel jobb bakom
För jämför man med tex #28…så är det ju inte lika mycket arbete och tårar bakom detta.
Finns det verkligen ingen av er som gör/har gjort/eller har sett liknande stil på glassmycken? Jag har inte sett det men tycker att det borde ju finnas…
MVH.A
Mvh.Annicka
Tja det är väl så Annicka att vissa saker du gör - gör även andra, medans att det är så att om man tittar på bilderna så ser man att smyckena är gjorda av samma person. Att det finns vissa element som är typiskt dig. Som plupparna, som att gärna använda sig av ram o ibland även dubbla ramar o där det understa glaset som bildar ramen i regel alltid matchar något i det som ligger överst.
Att du lägger ihop många glasbitar som bildar ett smakfullt mönster gör ju flera. Så vissa är väl mer typiska Annicka-smycken o de andra ser man när man betraktar dem att de är gjorda av samma person, för de innehåller vissa av de element som du brukar ha.
4, 30 o ängeln är de ju som är särdeles typiska. Sedan är där ju några som du mer markera med en blupp o det är ju ditt signum. Andra som 16,17, 28 o 29 gör ju flera men ihop med de andra så ser man ändå ditt färgval o att de hör ihop med dig.
Tack för din utförliga analys Cessy!!
Man vill ju gärna göra något som inte alla andra gör…samtidigt så är det givet att det blir en blandning…anledningen till att jag frågar är ju för att jag har surfat runt o tittat efter liknande men hittar mycket sällan något som ser ut som mina med ram o pluppar…men det kommer kanske
.
Mvh.A
Mvh.Annicka
mm … känner ändå att jag glömde avsluta med det viktigaste o det är att dina smycken är fantastiskt snygga. Sedan finns ju här inga Musse eller Mimmi Piggar i denna tråden o de är ju också väldigt typiskt för dig o de är jättehärliga. Så länge jag inte har tillgången till ugn så har jag inte ens orkat tänka tanken o fusa en massa små bluppar o göra mussar, men sedan kanske jag gör en eller två för jag tycker de är jättehäftiga o även din kisse var ju superfin, så något åt det hållet kommer det bli - så småningom. Hoppas att det inte gör någonting? Lovar att jag kommer skriva var jag sett mussar först, så att jag alltså hänvisar till dig om jag lägger upp dem på bild någonstans.
Cessy…tack så mycket
Givetvis så är ok att kopiera det man gillar…det är ju det bästa beröm man kan få! Sedan vet jag inte om det e ok o göra musse…så om ni hör av Walt Disney så nämn inte mig
Tyvärr så gick min knäcktång precis sönder…så nu får jag ha en vit vecka i väntan på ny tång
Mvh.A
Mvh.Annicka
aj aj aj …..inte kul….hoppas du ändå fick mättat din fusing-körtel vid man-fria-veckan…
aj aj aj…………kan inte vara utan tången!
Lyckomia
utförlig och perfekt analys cessy
, håller med på varenda punkt, inklusive de tillagda i #41!
åh vad tråkigt med tången annicka
! men du behöver ju inte knäcktången till allt, så du kan väl fusa den här veckan med även om du inte kan fusa precis vad du vill?
Nej jag e inte mätt ännu,
han e borta till tisdag..
Nä usch nu måste jag ju testa att fusa allt kraffs…men vad ska en desperat kvinna göra
det brukar ju inte gå så bra för mig…men men jag kanske lär mig nåt!
Tack så mycket kissidor för medhåll av cessys analys
Mvh. A
Mvh.Annicka
Åh vad trist att knäcktången gick i sönder.
Ibland knäcker ju jag med händerna o jag vet att Needful brukar lägga en bit bubbelplast runt det glaset som ska knäckas o käncker sedan biten med händerna. Kan ju vara värt o testa om man är utan knäcktång o gärna vill fusa.
har du provat med att knacka på snittet med tex den där skruven som sitter i skärarhandtagets ände annicka?
Tack för era tipps!
Ja kissidor det e ju så jag brukar göra när jag inte skär raka snitt…att jag inte tänkte på det
…
Mvh.A
Mvh.Annicka
supersmala strimlor får du nog inte ut på det sättet, där är det nog knäcktång som gäller - men bra många snitt går ju att göra så med iaf
. och som cessy säger går ju en hel del att nypa isär med fingrarna också - eller om det är för små bitar kanske du kan ta tag i den lilla biten du vill ha loss med typ en vanlig plattång el dyl och sen bryta isär det.
Läste en artikel om att nu kommer stora smycken igen, det verkar som de kommer redan i vår.
Annicka du gör otroligt snygga saker edt är roligt att se dem.
Att bryta glas med händerna går väl bra om det är stora bitar men om det är strimlor då föredrar jag knäcktång i stället för ett snitt i handen, det blöder så mycket.
Knäcktång med justerskruv har jag sett till väldigt olika priser, slojd-detaljer.se har en tång som jag provat och har köpt, den fungerar mycket bättre än de som är av plast. Plasttången tycker jag är för mjuk i skänklarna så man får inget bra tryck på sidorna bredvid snittet även om man klämmer åt ordentligt.
Nej, ni har nog rätt…några supersmala lär det nog inte bli på några dagar.
o nypa isär med fingrarana är nog inte för mig…har bara 1/3 styrka i min högerhand för tillfället, så jag tror att jag väntar helt enkelt.
Ok Björnidet bra att veta vad som är på G
& Roligt att du tycker om det jag gör, har du någon egen länk där jag kan se dina saker? Jag lämnade min #3 Stora ängel idag till beställaren som blev jättenöjd!! Så det får nog bli lite flera liknande…
Ja jag insåg att jag föll på min egen snålhet
…men jag kastade mig in på datorn direkt och beställde en ny liknande den som du beskriver.
Mvh.Annicka
Tänkte lägga upp lite fler bilder…i brist på annan sysselsättning 
Mvh.Annicka
#53, ser fint ut, synd bara att det är så liten bild.
_
håller med…kan du inte försöka få bilden större ? det verkar vara ett alster värt att se ! 
Ok…ett nytt försök 
Mvh.Annicka
Det blev bättre
sedan kommer en olivia…
Mvh.Annicka
Sedan ett blått tackfusat!
Mvh.Annicka
Och sist en pendel i blått o rosa…
Mvh.Annicka
Ja nu blev det bra. Så fina saker du fusat.
_
Ja nu blev det bra storlek på bilderna o det var en serie fina hängen du har gjort
mycket snyggt alltihop. bra att du valde större bilder.
det är svårt att se hur stora dom är…hur högt är tex korset ?
bra med stora bilder, alla fina som vanligt:)
Lyckomia
Jättesnygga smycken du gör Annicka
Måste tipsa pckså att det tog säkert ett år innan jag skaffade knäcktäng, innan dess använde jag de små hacken på baksidan av glasskäraren och knäckte med, (fast då gäller det att man har en rak modell) om det var för smalt att bryta med fingrarna
jag ar en sådan som på bilden och där syns "hacken"

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Kära nån vad du har lagt ut mycket denna månaden. Och så snyggt!
Du har verkligen fått en egen stil och design på dem. De första två… De är ljuvliga… Och de smala är så speciella och de som ser ut att ha en platta under är förtjusande orginella!

Glittertind
det är verkligen kvalitet på dina alster annicka, kanonfina och enormt välgjorda vartenda ett
! korset skulle jag gärna ha tittat ännu lite närmare på
, jag ser inte riktigt hur du har gjort det undre lagret och jag är nyfiken 
Så många, så fina alster. En glädje att få beundra dem.
Tack så jättemycket allesammans

Sanne korset är ca 4x2 cm.
Needfull Things: Ja jag upptäckte idag att det går alldeles utmärkt att knacka isär bitarna
det har jag visseligen gjort tidigare oxå, men aldrig med de raka snitten! Jag köpte nämligen ett dicro.crincel starter pack på WG som kom i veckan, så nu måste man ju kolla färgerna 
Kissidor: korset är gjort med ett mörkblått bottenglas som jag lagt ett strukturerat dicroglas på och sedan en tunn "pinne" klarglas…egentligen så är väl inte korsen jätteroliga att göra…jag tycker det är svårt att få dem att behålla formen, kanske har jag lite bråttom…som vanligt, men de är ju väldigt omtyckta så det lär nog bli fler med tiden.
Mvh. A
Mvh.Annicka
Fina smycken du gör!
Korset är riktigt snyggt!
Men åh så mycket fint!
Ängeln i #3 - bara såååå vacker!
Annicka, du gör verkligen jättefina smycken
, välgjorda och genomtänkta.
Så småningom ska jag också lägga ut lite bilder på mina smycken…men det är så svårt att fota dom rättvist tycker jag.
Jag har sett att du på vissa smycken sätter i en sten, hur gör du för att få den att fästa?
ja så mycket såg jag av hur du gjort med korset annicka
, det var inte det jag undrade. utan hur du gjort med det understa lagret för att få den där fina rundningen i innerhörnorna? har du orkat skära sådär fint eller?
Å hej allesammans!! Tack så mycket för all fin kritik
.
Gosa: först fusar jag, sedan borrar jag en liten grop lägger dit en cubic zirconia och fusar sedan igen så att den fastnar.
Kissidor: Aha det var det du undrade…Nej jag har inte skurit, det e jag för lat för…det handlar om att avbryta fusningen precis när glaset börjar dra i hop sig.. och då får jag detta resultat.
Mvh. Annicka
Mvh.Annicka
aha….du har blivit opererad….så det är därför vi inte fått se nått på länge…jag började faktiskt undra….saknar dina saker…
Tack! va gullig du e. Ja så e det…det dröjer nog någon vecka till innan jag kan göra något, är bara vänsterhänt för tillfället :( men får hoppas det blir bra.
Jag e inne o läser det ni skriver..men iom. att det tar lite tid att skriva för mig så har jag inte orkat kommentera så mycket, blir bättre sedan igen ;)
Mvh.A
Mvh.Annicka
Hej igen! Nu har jag äntligen kunnat testa lite igen
så här kommer lite fotobevis..först så fick jag börja med sådant som jag hade färdig skuret, här kommer bror blå o bror grön..har även 2 systrar i rosa som ej blivit limmade ännu
De är gjorda av klarglas o konfetti o sedan om fusade på mina "dubbelramar" Kram A
Mvh.Annicka
…bror grön…
Mvh.Annicka
Sedan givetvis en musse med armband..i lila, rosa o grått! 
Mvh.Annicka
Sedan har vi ett set i gult, svart o guld…
Mvh.Annicka
Sedan har vi det näst sista…ett set i blått o silver!
Mvh.Annicka
Sista för idag, ett hänge i vitt,svart o silver 
Mvh.Annicka
Allt är SÅ TJUSIGT! Men ängelhänget i nr 80 föll mej mest i smaken! Mums!
Lyckomia
Åh vad mycket snyggt.
Snyggt med dina egna streaky-confetti glas o jag som eg. inte alls är grön föll ändå jättemycket för det gröna #77 o ängeln är bara så vacker #80 o "pianot" #81 är jättehäftigt

Fina smycken!! Gillade hänget på smycket #80 var hittar man sådana?
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
härligt att se dig igång igen !
fina allihop

Så fina! Speciellt #79 tycker jag om, så elegant set.
Men alla är vackra på olika sätt.
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Vackra alster och trevlig variation.
Jag bara njuter av att se på allt d
et fina!
Glittertind
Tack så mycket allesammans
Det är skönt att vara igång lite lätt igen!
SusannAlg jag antar att du menar hänget i #81? Det e från PMC.
http://www.pmc.se/hange-5st-med-kulor-forsilvrade-att-limmas-pa-baksidan-av-tex-glassmycke/1237-0
Mvh.A
ps. Alla smycken utom det gröna #77 är till salu om någon e sugen 
Mvh.Annicka
Mycket fina fusingsmycken du gör. Du har en egen stil som du verkar hålla dig till, tyckte om alla men kanske föredrar "Bror grön", i dessa sammanhang ser man f.ö. inte så ofta gröna cabuchoner.
jag gillar också bror grön jättemycket
! och det strama svartvita i #81
! och ja - jag fattade först inte vad mia pratade om för ängel
, fast jag tyckte ändå att hänget i #80 var fint - men nu ser jag ju, och då tycker jag ännu mer om det
. försöker kisa och se vingarna bättre men jag misslyckas - är de också konfetti eller?
Tack så mycket!
Nej kissidor vingarna är gjorda av fiberfilt som jag klippt till.
Nej…Änglen var lite svår att fota 
Mvh.A
Mvh.Annicka

Ja, Annicka…. naturligtvis menade jag #81….. tack!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Annicka du gör helt bedårande fina smycken 
Jag gillar ALLT du gjort och delat med dig av… lycka till i fortsättningen…
Annicka! Du kan ta bra betalt för dina smycken! Så vackra! Och som sagt - man ser direkt att det är du som skapat dem, då du har en egen stil!
Det är svårt att peka ut någon favorit, men nr 77 bror grön är ju helt underbar! Ett konstverk! Smart idé med fiberfilt som vingar i nr 80!
Här är min hemsida.
Tack! Vad gulliga ni är..sitter här o rodnar 
. Det blir himlafint med fiberfilten i…kommer att användas fler gånger. Ja det e många som gillar den gröna, jag har gjort ett par till men de är inte runda o mina konfetti e slut…hade bara ett sådant litet test paket
men det blir det mer av vid nästa runda på WG.
Mvh.Annicka
Här var det många fina saker
Vet inte vilket jag gillar mest, de är alla fina på sitt sätt!
Lite nya saker…ett äggande armband så här efter påsk…
Mvh.Annicka
…och ett tillhörande halsband
Mvh.Annicka
sedan en ängel som blev "överfusad" o fick bli en fjäril istället.
Mvh.Annicka
Och syster rosa!
Mvh.Annicka
Och ett rutigtexpriment…
Mvh.Annicka
Och en slippsnål som blev lite ving o fick bli ett halsband istället…
Mvh.Annicka
Många vackra saker. Olika också, så bra. Välgjorda.
många fina saker igen…
Jättefina smycken o änglafjärilen blev ju jättesöt.
Gillar också fjärilen.
Kul att se att du kommit igång igen.
_
Fjärilen blev underbar, är det finsilver? är det svårt att få det att sitta så det inte glider omkring?
Lyckomia
Men gú vad mycket vackert!!!
Vad glad jag blir av alla vänliga komentarer
Ja Goldenbeadcat det e jätteroligt att kunna göra lite saker igen.
Mia: Nej jag gör kanaler av fibertråd när jag lägger i hop glaset, och trär sedan igenom sterlingsilver tråd. Jag har provat att smälta in finsilvertråd men klarar inte av att reglera värmen så bra som det behövs, så det smälter
så jag har gett upp det tills jag köpt mig en ugn.
Mvh.A
Mvh.Annicka
mina favoriter i denna omgång blir änglafjärilen och den vinda slipsnålen, de är båda på varsitt sätt supersnygga
! visst är det roligt med lyckade misslyckanden 
?
Men vad är änglavingarna/fjärilsvingarna gjorda av då?
Lyckomia
Mia vingarna är gjorda av sterlingsilvertråd, men jag har inte med den från start utan trär igenom den efter fusing, däremot så om jag hade haft en ugn så hade jag kunnat använda finsilvertråd och smält in.
Mvh.A
Mvh.Annicka
ok, men hur gör du så små hål?
Lyckomia
Jag lägger fibertråd i mellan glasskivorna
väldigt tunn.
Mvh.A
Mvh.Annicka
aha
Lyckomia

Så fina och annorlunda. Kul att se.
Vad ska man ha som signatur tro?
Roliga och annorlunda smycken, smart det där med hur du apterar vingarna. Nöden är uppfinningarnas moder och på det här sättet har du antagligen större kontroll över resultatet.
Tack Leja och Bimse!
Ja, jag har ju även provat att bränna in vingarna när jag gick en kurs på ABF, jag tycker det var lättare att få vingarna jämna då…på det här viset så händer det att utgångarna flyttar sig lite vid bränning och genast blir resultatet att vingarna ser lite sneda ut
men men så e det ju, man gör så gott man kan!
Mvh.A
Mvh.Annicka
Dags för lite nya bilder…först en blå.
Mvh.Annicka
Ett turcos/lila.
Mvh.Annicka
En jadegrön.
Mvh.Annicka
En lila.
Mvh.Annicka
En till i lila.
Mvh.Annicka
Och sist ett multifärgat.
Mvh.Annicka
åhhhhhhhhhhh….alla jättevackra men multin får det att vattnas i glastarmen…..
förresten…hur lång rem sätter du i dem…för det känns som att sånna här stora smycken vill man inte ha i halsgropen, utan längre ner utanpå tröjan/blusen ….
Håller med Sanne. Jag kan inte skriva det bättre. 
jaden och multin………….mums!
Lyckomia
Jättevackra hängen - allihopa!
ååååhhhh så vackra den jadegröna och den lite påskäggsrunda lila var
!
Tack så jättemycket!!
Sanne: jag sätter alla hängen på 40-45cm halsband men om den som köper vill ha ett längre fixar jag det, ofta så behövs det ju ett längre halsband till ett stort smycke. Hoppas ni orkar med några foton till…Först ett röd/svart.
Mvh.Annicka
Sedan ett gul/svart.
Mvh.Annicka
Ett lila.
Mvh.Annicka
Och sist ett i grönt 
Mvh.Annicka
fler fantastiska skapelser….
och vi orkar se så många foto, du orkar lägga in…
det är alltid lika spännande att öppna din tråd….
japp, orkar med ännu mer! Det röda mmmmmmmmmmme like!
Lyckomia
Lite fina foton. Precis vad läkaren rekommenderade 
Är jättefascinerad av allt vackert ni fusar
_
så smarriga
- och glitter i all ära naturligtvis, men faktiskt så faller jag allra mest för det rödsvarta. har du grejat med svart powder frit, eller har du helt enkelt lagt black/clear streaky ovanpå det röda?
Undrar också hur den svart/röda är gjord, för den är helt underbar. Ja alla är fina men den har något extra.:-D

Åh, så många underbart vackra cabbar! 
Ännumera tack 
! Ja den rödsvarta blev verkligen vacker i sin "enkelhet" ja det är ett svart/klarglas streekyglas ovanpå ett rött!
Mvh.a
Mvh.Annicka
Enkelhet o enkelhet. Det gäller ju faktiskt att komma på det o se möjligheterna i glaset framför en. Supersnyggt blev det i alla fall
Hej igen! Nu har jag fixat en ny FB sida som ska stämma med min blivande hemsida, gå gärna in o kolla o "gilla" om ni vill. 
https://www.facebook.com/pages/Smyckeskonditorn/175964079170575
passar på o lägga upp lite foton med..
Mvh.Annicka
Och ett par ljuslila…
Mvh.Annicka
Lite nya armband…
Mvh.Annicka
…
Mvh.Annicka
Orange örhängen.
Mvh.Annicka
Halsband…
Mvh.Annicka
Varit inne o gillat din fb sida o det ska bli kul o följa dig på fejjan
Jag ska också bygga upp en sådan fansida o har reggat en men inte hunnit med o göra något med den. Får göra det senare
Som vanligt jättefina smycken du har gjort o denna gången faller jag nog mest för det röd/svarta armbandet o dito hänge. Rött o svart blir så snyggt ihop.
Tack Cessy! Det är roligt att visa upp sakerna både här o där…risken är att det blir lite mycket att göra bara
. Mvh.A
Mvh.Annicka
najs igen ! 
Många trevliga saker. Armbanden kan varieras mycket. Bra.
nr 150 nice!
Lyckomia
Tänkte bara att jag skulle dela med mig av ett favoritsmycke just nu…
Mvh.Annicka
ett armband till…
Mvh.Annicka
WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lyckomia
örhängen…
Mvh.Annicka
Tack Mia!
Hmm, blev nog fel örhängen testar igen…
Mvh.Annicka
Jättefin idé med trollsländan o att bygga kroppen så elegant med pluppar. Ska bli spännande o se hur de övriga trollsländorna blir sen.
ja du, den trollsländan förstår jag hur den har hamnat på din favoritlista….
Åh så fina de är på olika vis! Jag älskar de glittriga i olika färger….

Glittertind
Jag kan inte annat än att hålla med trollsländan i #156 är ju bara för underbar
_

Det är ju konst mer än smycken, du får satsa på konstsmycken. Så fint och annorlunda men ändå användbart.

Många nya underbara smycken! Jag gillar dem alla. Förstår att du har trollsländan som favorit, den är mycket vacker! 
Tack så jättemycket tjejer!!
Idag har jag limmat hängen på ca 40 smycken…bilder kommer med tiden, tills dess får ni gärna titta in på min Fb sida. https://www.facebook.com/Smyckeskonditorn Kram.A
Mvh.Annicka
Verkligen fina alster, även jag gillar trollsländan mest.
Så roligt att få se alla fina och ovanliga varianter.
Nu är min webbsida öppen
kolla gärna & skriv gärna i min gästbok! Kram A
Mvh.Annicka
kikade in och tycker det ser fint ut. Bara en yttepytte sak. Det heter slipsnål med bara ett p
_
Jätte vackra smycken!
Allra helst örhängena - sånt ser man inte så mycket av (iallfall inte jag) när det gäller fusing…

Mycket fin sida du har skapat, och jag gillar din header! Personlig och tydlig! Fina smycken har du också, men det visste jag ju redan. 
Lycka till!
Tack Goldenbeadcat! Rättar 
Tack så mycket tjejer!
Mvh.Annicka
Nu e det nästan lite jobbigt att lägga upp nya bilder
det e inte mycket som slår trollsländan i mina ögon. Men ändå…
Mvh.Annicka
Och ett set i rött…
Mvh.Annicka
ringen…
Mvh.Annicka
och en rosa droppe…
Mvh.Annicka
Fin websida!
Lyckomia
Tack Mia!
Mvh.A
Mvh.Annicka
Nya fina smycken o som du redan vet tycker jag att din hemsida också är jättefin.
Snyggt! Snyggt!
Tittade på din hemsida också… Superfint, men ett fel: Alldeles på tok för billiga armband!!!! Du får inte jämföra ditt handarbete med kinesiskt masstillverkat skräp.
Glittertind
trollsländan är helt outstanding naturligtvis
, men den rosa droppen i #180 är inte heller så pjåkig
! och allt det andra är ju också snyggt såklart
. och vilken fin hemsida du har gjort
!
Tack så jättemycket!!
Men va 17 jag har ju höjt priset på armbanden redan
Vad ska jag ta då? Prissättning är jättesvårt, jag vet att jag är ganska billig på vissa halsband om man jämför med vissa andra "glaskonstnärer" men de har ju varit med ett tag…o jag vill att om man tycker om ett smycke så ska man ha råd att köpa det…
Mvh.A
Mvh.Annicka
Annicka: Jag tar 250 för sådana med billigare glas o 300 för de med dyrare glas (eller att jag har jobbat mer med cabbarna o fusat dem i flera omgångar) o de är svårsålda för många tycker att de är för dyra. Blir mest att jag gör sådana armband på beställning. Tidigare ville jag def. inte gå under detta priset för då gjorde jag ju alla cabbar i ett armband en o en, men numera är de ju mer lättgjorda (precis som de är mer lättgjorda för dig nu i o med att man kan göra många cabbar i ugnen) så sammanfattningsvis - jag tycker inte du är för billig.
Jag brukar säga att med vanliga småcabbar tar jag 60 kr st. Sätter jag ihop dem (typ till ett armband) eller folk köper flera så tar jag 50 kr st. Är det dyrare glas eller att jag jobbat mer o fusat dem i flera omgångar så är priset givetvis högre per cabbe. Så du behöver däremot inte ha ett enhetspris på dina armband utan låt glassort o arbete bakom styra vad de kostar.
snyggt jobbat tjejen !
Fy
17 för när det hänger sig, får skriva om…
Tack för infon Cessy
Jag får väl se hur de säljer, för man vill ju sälja några.
Jag tänkte att jag skulle lägga upp några bilder på smyckena som blev till vid min senaste tackfuse, jag har bara fotat de rosa och några blå så det är färgerna ni får se idag, jag lägger inte heller upp alla bilder men om ni är nyfikna får ni mer än gärna kika i det rosa och blå albumen på min FB sida.
Jag vet att vissa var nyfikna på mina trollsländor så jag börjar med dem…
…blå/röd…
Mvh.Annicka
…Blå/turcos…
Mvh.Annicka
…Blå tavla…
Mvh.Annicka
…svart/blått tackfusat halsband.
Mvh.Annicka
…liten tavla…
Mvh.Annicka
…Cerist ängelkors…
Mvh.Annicka
…lila/rosa tavla…
Mvh.Annicka
trollsländorna var super! Lilla tavlan är jättefin!
Lyckomia
nu börjar det bli svårt att välja
vill ju visa alla…
…näst sista en rosa/svart tavla..
Mvh.Annicka
Tack Mia!!
…allra sista så jag inte tröttar ut er
ett rosa tackfusat halsband…
men som sagt, fler nya smycken finns på min FB sida. Mvh.A
Mvh.Annicka
Oj Niwa, var du snabb o hamnade där imellan? 
Tack så mycket! Mvh.A
Mvh.Annicka
Ja den i #191 var fantastiskt mycket i min smak. Ja de andra är ju också fina
_
Trollsländorna var helt ljuvliga o jag tycker mycket om ängeln på korset även om jag blir lite kluven till symboliken. Dina tavlor när du plockar upp ramen o bakgrundens färger är helt ljuvliga, men trollsländorna blev som sagt var helt fantastiska
Tack så mycket Goldenbeadcat o Cessy!
Ängeln på korset bara skulle va där…jag vet inte varför, men ibland så känns vissa saker rätt. Symboliken har jag inte skänkt någon tanke…ibland e man ju helt hjänbefriad när man pysslar, jobbar mer med hjärtat
. O tack än en gång!
Mvh.A
Mvh.Annicka
Ja men ängeln är helt rätt där Annicka - det är bara när man tänker vidare o tänker "korsfäst ängel" som det blir lite fel. Men ängeln sitter ju inte som den vore korstfäst o ängel o kors hör ju ihop, så jag blir jättekluven. Å ena sidan är hänget kanonfint o å andra sidan så blir symboliken fel i mitt huvud, men strunta i det, för den är som sagt var jättefin o det är jag som tänker knäppt!!!
Dina glassmycken är så riktigt snygga konstverk!
Snygga smycken och fin variation.
Tack shigne och Emo! Och tack Sanne såg att du oxå hamnade i mellan när jag la upp första bilden idag
. Mvh.A
Mvh.Annicka
jo precis, man vill ju sälja några - och min målgrupp är iaf inte amerikanska lyxhustrur, utan är det för dyrt har de inte råd att köpa hur fint de än tycker att det är. och har de råd att kosta på sig ett eller kanske tom flera smycken som de tycker är vackra så blir de så glada att det är också lite av en betalning att se det
.
man får försöka hitta sin egen nivå - men självklart måste den nivån ta hänsyn till arbetet bakom och mest pedagogiskt är det kanske om man har en prisvariation med hänsyn till arbetsåtgång och materialkostnad inom sina egna alster, så de kan se att man inte är rakt av dyrare än den eller den utan att det finns en väldigt bra orsak till att vissa alster kostar mer. fast inte för att jag har fått den pedagogiken att gå hem nånsin
, men jag kan ändå tycka att den borde det
. fast mina kunder har väldigt svårt att se att något annat än storleken kan påverka priset, så det är inte mycket mening med att gno som en räv med detaljer och använda sitt lyxigaste glas till ett litet hänge, det blir svårsålt till rätta priset det
!
underbart ögongodis i denna batchen också
, och kan man inte tänka sig att ängeln är där för att rädda den korsfäste
?
Ögongodis igen! Vilka fina sländor!! Och de tre blåa efteråt blev jag såå förtjust i. 
Glittertind
Tack kissidor! Ja jag håller med dig, du har så rätt i det du säger…och jag blir så glad bara någon vill köpa och bära mina smycken…
Tack glittertind
alla e till salu
om du vill bära något annat änn dina egna underbara smycken.
Jag blir så glad av alla snälla kommentarer!!
Mvh.A
Mvh.Annicka
Tänkte skicka med lite bilder för dagen på mina glassmycken…
Mvh.Annicka
…
Mvh.Annicka
…liten blå..
Mvh.Annicka
…steelblue…
Mvh.Annicka
och sist en rosa ring..
Mvh.Annicka
snyggt som vanligt 
Som vanligt är det jättefina smycken Annicka!
Vad är det för vit du använder som bakgrund - white opal eller är det någon annan av de vita du brukar jobba med?
Tack tjejer!
Det är vanlig vit opal Cessy! Och det är jättekul att du är inne o kollar även på min Fb sida, där hamnar ju lite mer foton 
Mvh.A
Mvh.Annicka
Superfint!
Glittertind
213, 214! japp dom e bra!
Lyckomia
Tack Annicka för svaret.
Jo men det är klart att jag kollar när jag får syn på dina bilder i nyhetsflödet
den vårgröna i #212 var pigg och steelbluedroppen i #215 var lite extra läcker också - men det är ju ganska svårt att peka ut sina favoriter när alla är så snygga… 

Verkligen fina, gillar dina ringar, fast jag egentligen inte gillar ringar.
Tack kissidor och Leja! 
Tänkte bidra med lite nya foton…och som vanligt finns fler att hitta på min Fb.sida (länk längre ner) En trädcabbe…
Mvh.Annicka
…en till…
Mvh.Annicka
ett grönt tackfusat…
Mvh.Annicka
ett lila ansikte, tyvärr syns inte dragen så mycket…får testa med lite olika färger
Mvh.Annicka
sedan kör vi ett rött..
Mvh.Annicka
lite örhängen…rosa
Mvh.Annicka
…röd/oranga…
Mvh.Annicka
och sist ett par blå…
Mvh.Annicka
snyggt alltihop…jag är glad att du lägger ut dina bilder här också för jag har inte fb….
däremot kollar jag in din hemsida med jämna mellanrum…
Ansiktet och den röda superduper!!!
Lyckomia

Mycket snygga allihop! Så mycket du har gjort igen, att du hinner!!!
Imponerad! 
Ja att jag gillar träd vet du ju redan o dina är jättefina. Ansiktet är jätteläckert o jag undrar vad det är för glas du har använt till det? Det röda hänget o örisarna är också fina
Upprepar att jag är fascinerad av vad ni gnor på och producerar mycket fina saker
_
ÅHH
förlåt jag har glömt att svara…Tack så jättemycket allihopa!!
Cessy jag vet inte riktigt vad det var för fritt men jag ska se om jag hittar den lilla påsen..det var sådan mix påse som jag köpte, återkommer!
Mvh.A
Mvh.Annicka
härligt molniga himlar på trädcabbarna
, och en jätteläcker färgkomposition i ansiktet även om det nog tyvärr är svårt att få anletsdragen att framträda riktigt tydligt annat än i enfärgat
Hej!
Har gjort lite nya saker men inga komplicerade…tänkte ändå lägga upp ett par bilder så ni vet att jag lever
Först ett armband i lime…
Mvh.Annicka
och ett i rosa/vin…
Mvh.Annicka
sedan en härlig grön ring…
Mvh.Annicka
och en i turcost!
Mvh.Annicka
kul o se att du är med på banan igen !!!
det var snyggt allt som vanligt, kan inte bestämma mig för vilket jag gillar mest…den gröna, läckra ringen eller armbandet i rosa-vinrött…så jag väljer båda !!
vad är det för dichroglas i två av de rosa blupparna ?? känner inte alls igen det…spännande…
Vackra variationer.
ringarna gillade jag!
Lyckomia
Tack tjejer! 
Sanne det är green/magenta som jag har lagt ett stringer/fritt glas över.
Mvh.A
Mvh.Annicka
Fina ringar o armband o givetvis faller jag mest för det lila-rosa-vinröda armbandet

Gillar ringen i #243, ja de andra är också fina
_
Tack så mycket! 
Jag vet att de egentligen inte är särskillt speciella smycken men de e så roligt att få respons från er..det hjälper till att komma igång när de e lite segt!
Kram A
Mvh.Annicka

Gillade det gröna armbandet, men de andra var fina med.
Tack Leja!
Mvh.Annicka
Dags att starta en ny tråd
Här hittar du den… http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4ff08820d4ebea157601c8a6-annickas-glassmycken-o-annat-3
Mvh.A
Mvh.Annicka