Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketter: glasfusingsilverlera
Läst 8582 ggr
Annicka.C
2

hobbyland frakt?

Är det någon som brukar köpa eller har köpt från dem?

verkar som minsta fraktkostnad är ca 30 euro…tänkte ev beställa lite dekaler o de väger ju inget… tyckte det var en dyr frakt!!

http://www.hobbyland.eu/eng/

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

mialycktman
1

ska kolla in det………

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

mialycktman
1

ja det var dyrt!

Lyckomia 

[kissidor]
1

jag tror inte man behöver betala sådär mycket i frakt om man ska ha bara nåt smått, har för mig att mmadeit beställde från dem och mailade och frågade innan och fick betala väsentligt mindre. men det är nog säkrast att du mailar först iaf.

Mmadeit
1

ja jag fick betala något mindre men då jag köpte en del lampworking stavar etc så vart frakten 25 euro iallafall… skall du handla därifrån så tänk på att dem har de svår åtkommliga grå reparations kiten…

Cessy
1

Annicka: Om du ska beställa så vill jag gärna vara med o dels ta några dekaler o dels ett reperationskit, för bath potters verkar ju inte få in några nya reperationskit *suck* o blir vi två, så blir ju frakten rimligare, men maila dem o hör först ändå så du har besked på hur de räknar frakten.

Annicka.C
1

jag har mailat dem! Väntar på svar…Ja ju fler dessdå billigare Skrattande Jag provade även att lägga till primer, men frakten blev inte högre…jag hör av mig!

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Cessy
1

Kanonbra Annicka, för de hade ju dels dekalpapper i olika färger (att man själv ritar o klipper eller stansar ut figurer) o dels hade de platina-zebran som jag jagat o så då lagningsguckan, så jag är hemskt gärna med o det goda är ju att det åtminstone inte blir några oväntade påslag i o med att det är inom eu.

Annicka.C
1

Blir dekalpapperna lika dicroglasen efter bränning? ser man mycket skillnad?

Hoppas du förstår vad jag menar…

Mvh.Annicka

Cessy
1

Ingen aning Annicka, men vanliga dekaler blir ju inte lika dichro (tänker på de svarta o vita dekalfigurerna) så det tror jag inte. Utan då får man nog ha dichroslide - silvergrejs.se har bästa pris i Sverige på dichroslide - för att få dichroisk effekt. Guld o silver/platinum får ju blank effekt utan dichroiskt inslag. Så jag tänker dels ta zebran som jag letet efter o så tänkte jag just ta platinumfärgat dekalpapper o hoppas på att detta blir blankt, men grått går ju också om än något tråkigare. Tänker ha det till att stansa ut o så kanske en annan färg också för att ha o testa o så då guckan förståss.

Annicka.C
1

Hej! Fick till svar att frakten är 24,95+vat till sverige Rynkar på näsan så att jag antar att det blir de där 30 eurona…

men det kanske finns nån mer som vill ha nåt därifrån??

Mvh a

Mvh.Annicka

mialycktman
1

jag kan tänka mej några saker!

Lyckomia 

Cessy
1

Ja nu när jag tittade en gång till så såg jag ju att de enfärgade dekalarken var otroligt billigaFörvånad Vissa färger är givetvis dyrare, men en svart 20x30cm ark kostar med dagens valuta inklusive VAT 31,14kr o det är ett fantastiskt bra pris o dessutom har de ju massor av färger att välja på, så jag kommer def. få svårt o väljaSkäms

Annicka.C
1

Ja, jag vet!! Om det e nån färg vi båda vill ha så kan man ju dela på ett ark eller 2…eller som mia vill ha.

Vi kan väl kolla lite till…

Mvh.A

Mvh.Annicka

[kissidor]
1

bla de där var jag in och kikade på för nåt par månader sen… får jag också vara med och handla lite Skrattande?

flower1
1

Vill ni sänka frakten ytterligare, så kan jag också tänka mig vara med Skrattande. Någon som vet om de guldmönstrade dekalerna fungerar i HotPoten? Att dela ark låter också intressant…

Här är min hemsida.

mialycktman
1

Fler? Bra ide där att dela ark!

Lyckomia 

Annicka.C
1

Det e väl klart!! Har ingen aning om de funkar i hot potten..

Jag skulle ev. behöva primo primer, är det någon annan som behöver något som e lite tyngre??

Jag skulle vilja ha lite zebraplatina som cessy, sedan är där 2 andra

http://www.hobbyland.eu/eng/prod/00000023/00000566/00000646/21369.htm

http://www.hobbyland.eu/eng/prod/00000023/00000566/00000646/21305.htm

som jag skulle kunna tänka mig att dela om någon annan e sugen…

är även öppen för andra "delningar"

Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
1

Några ark vill jag nog ha själv, såvida vi inte beställer nästa storlek 60 x80cm för så stor vill inte ens jag ha självOskyldig, men svart o Zebra vill jag i alla fall ha 20x30cm av men delar som sagt var gärna ett 60x80 ark med flera andra.

Delar gärna andra färger i de mindre arken, såvida vi inte är så många att det blir bra o dela ett stort ark istället. Så vad vill ni ha tjejer?

Gulddekaler är kittsligt i burk, men funkar oftast. Mia har ju lyckats bra med gulddekaler i burken.

mialycktman
1

Men Annicka.C just det jag hade skrivit upp!!!!!!!!!!!! Jag delar gärna!

Plus att jag undrar över "guckan" ni pratar om, ska man beställa det kansk? Inte för att jag behöver nu men………

Lyckomia 

mialycktman
1

Japp, Cessy men jag har gulddekaler så det räcker…………

Lyckomia 

mialycktman
1

är det nån mer som vill dela på nåt?

Lyckomia 

Cessy
1

Den första av dina länkar Annicka delar jag gärna med dig. Zebran kan jag dela om vi tar den stora för kanske flera andra också vill ha zebra?

Cessy
1

Ingen som vill ha Pink eller Dark Pink?

eller dela en gul eller orange (tänke solar o månar o till blommor o fjärilar men en hel 20x30 är nog lite mycket)

eller den här platinum känns också intressant.

flower1
1

Annicka - vi verkar vara några stycken som har samma smak Skrattande. Just dem har jag också sneglat på, speciellt den i första länken! Har inte hunnit kika så mycket i övrigt än… Återkommer….

Här är min hemsida.

mialycktman
1

Jag vill ha zebra, plus de två länkarna Annicka.C nämde, men Pink och gul/orange är ok oxo.

Lyckomia 

ommok
1

Jag är också mycket intresserad av att handla lite dekaler från Hobbyland, så jag delar gärna frakt med er övriga. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill ha än, det är så mycket som lockar och jag har inte hunnit titta igenom vad de har än.

Men jag vill också ha av den första länken, Annicka, och av platinumlänken, Cessy, och kanske Pink eller Dark Pink. Mer blir det säkert…

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

mialycktman
3

lets get together girls!

Lyckomia 

Annicka.C
1

Vad bra!! Då e vi 6 st så då blir den frakten bara ca50:-/pers Glad

Ja kolla vad ni vill ha…såg att det va low stock på grå gucka, men ingen aning om hur många där e kvar. Så kolla gärna så snart som möjligt.

Jag kan även tänka mig en liten bit guld http://www.hobbyland.eu/eng/prod/00000023/00000566/00000646/21344.htm

och några delar av de färgade dekalpapperna…

Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
2

Kanske borde vi maila varandra istället för att bringa reda i detta? Nu vet jag inte hur dagen ser ut. Har en sjuk son (jo han är nästan vuxen, men sjuk blir han ju inte så gammal precis) o igårkväll var han ganska dålig o blir han inte bättre under dagen så blir det antagligen antingen vc eller jourläkarcentralen som gäller o då kommer jag inte direkt kunna svara på vare sig det ena eller det andra. Bara så ni vet läget.

Min mailadress är cessylovescats@yahoo.se

mialycktman
1

kanske enklast om alla mailar sin "önskelista" till en person, den sammanställer och ser om några ska ha samma saker och kan då bestämma hur stora ark vi ska ha, mailar tillbaka till oss andra och kollar om det är ok. Vi för över pengar, den personen beställer………sen vet jag inte hur vi ska dela upp alla grejer…….och vem vill vara "den" personen, det blir ju lite jobb?Flört

Lyckomia 

Cessy
1

Jag vill ha följande:

* Gucka

* Svart dekalpapper -  20x30 cm o jag vill ha hela biten själv

* Vitt - 20x30 o jag vill ha hela biten själv

* Gult dekalpaper -  denna ljusgula får det bli. Delar gärna men vill minst ha 20x10 cm av den o vill ingen annan ha så tar jag den själv

* Pink o jag delar gärna - dock vill jag minst ha en 20x10cm bit. Kommer ta den själv även om ingen annan vill ha.

* Sky Blue o jag delar gärna - dock vill jag minst ha en 20x10cm bit. Kommer ta den själv även om ingen annan vill ha.

* Violet o jag delar gärna - dock vill jag minst ha en 20x10cm bit. Kommer ta den själv även om ingen annan vill ha.

* Platinum Delar gärna men vill minst ha en 20x10 cm bit. Kommer ta denna själv om ingen annan vill ha.

* Embroidery Platinum: Minst 20 x30 o vill flera ha kanske vi kan dela på ett större ark?

* Zebra - 20x 30 o vill ha hela själv.

*Embroidery Gold Minst 20 x30 o vill flera ha kanske vi kan dela på ett större ark?

Jag tar gärna 10x10 cm av din Guld Annicka  o även 10x10cm av Volutes Gold/Metal Gold

flower ska ta  826 Bordeaux o 819 Blu. Av dessa tar jag gärna 10x10cm om det är ok?

I övrigt avstår jag mera för det här blir myyyycket nog ändåSkäms

Vi kan ju om många vill ha större bitar - ta 60x80 cm istället o om det är för stort så kan vi ju istället ta två ark av 20x30 cm!

Cessy
1

Tror att det är bättre med massmail - Att en håller i beställning (Annicka?) o att mailet går ut till alla, för annars vet ingen till slut någonting o det är ju viktigt o veta ifall någon nu vill dela vissa färger. Annars blir det nästan ett olösligt jobb för den som ska hålla i det.

mialycktman
1

Jag vill ha:

gucka….

zebra platina……..gärna 20x10, kan oxo ta en hel själv….

pink……823 gärna 10x10

volutesGold/Gold Metal…gärna 20x10, kan oxo ta en hel själv

embroydery platinum….gärna 20x10

gult 809…..gärna 10x10

delar gärna annat om det dyker upp!

håller med Cessy om volutes platinum/black, tänkte inte på det så den skippar jag.

Lyckomia 

Cessy
1

Är lite skum på volutesGold/Gold Metal för i större bit så står det även black efter den o i så fall innebär det ju att även den är på svart bakgrund?

Cessy
1

Sedan funderar jag på dena sea critters, men får se först hur mycket det drar iväg med de andra dekalfärgerna först innan jag bestämmer mig.Oskyldig

mialycktman
1

ja, cessy såg precis detsamma med den större biten, vad svårt det blev nu, vill ju gärna att glaset under ska synas……..

Lyckomia 

mialycktman
1

en annan grej har jag märkt nu………det går inte att länka, man ska använda tangenterna i stället står det, vad menas?

Lyckomia 

Cessy
1

Jo det blir liksom snyggast. Man vill ju att dekalerna ska highlight:a cabben o inte att dekalen ska vara hela cabben.Obestämd

Cessy
1

Man markera det som ska länkas sedan trycker man på den liggande 8-an uppe i verktygsfältet o kopierar in länken i översta fältet i rutan som kommer upp o väljer sedan infoga.

mialycktman
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

AHA, där fick jag lära mej nåt nytt!

Lyckomia 

Cessy
1

Varsegod MiaGlad

mialycktman
1

men min liggande 8 blir aldrig aktiverad så man kan klicka på den………ursäkta avbrottet i tråden………

Lyckomia 

Cessy
1

Låt oss säga att du ska markera Gold för att få en länk till Golddekalen.  Då sätter du muspekaren före ordet o håller den vänstra knappen på din mus nere o drar över hela ordet du ska göra till länk precis som när du ska markera för t.ex fet stil eller för kursiv stil. Texten du markera bli då vit i en blå ruta. Då tänds den liggande 8-an o du kan då kopiera in länken i översta rutan i boxen som kommer upp o sedan väljer du infoga.

mialycktman
1

AHA igen…………tack!

Lyckomia 

Cessy
1

Varsegod o hoppas du får det fungera nu.Glad

sanne62
1

(jag tackar också…har undrat länge hur ni gör …Obestämd )

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Annicka.C
1

Hej igen!

Ja jag kan ta emot allas önskemål, sammanställa, fördela osv. inga problem!!

Lättast är nog om ni skickar ett mail till annicka_cederberg@hotmail.com

(där är ett _ i mellan för o efternamn…syns lite dåligt)

Cessy & Mia ni behöver inte skicka för ni har ju redan lagt upp er önskan Flört

Mvh.Annicka

mialycktman
1

ok, tack Annicka.C för att du tar rollen som chef!

Lyckomia 

Cessy
1

Annicka: Sammanställer du då allas önskemål o skickar ut till oss alla? Ja ifall vi ska vara med o dela, så måste vi ju alla se vad som finns o dela på o vad som inte är delbart.

Jag är t.ex sugen på någon blå - turkos nyans men vill inte ha ett helt ark själv. Kanske är det någon annan som vill ha o där var ju rätt många olika blå nyanser, så jag ville inte vara styrande i det valet, utan tänkte att kanske någon annan vill ha en speciell nyans o då kanske jag kan hänga med o få köpa en bit av den. Samma gäller grönt o så finns där ju massor av andra som också var intressanta men jag ville ju se o vänta in er andra.

Så kort sagt jag vill gärna se allas val sedan o hoppas att alla markera vad de vill ha själva o vad de kan dela på o hur mycket de minst vill ha.

Mia o Sanne: Jag läste detta för några år sedan på något iFokus forum, annars hade jag inte heller vetat hur man gjorde.Oskyldig

Cessy
1

Annicka o alla andra också förståss Flört Jag gör en ändring, för jag tror att Volutes Gold/Gold Metal är på svart bakggrund så jag skippar den. Däremot vill jag ha en annan sirlig Guld - samma som platinumet jag valt o ber en bön för att dessa båda har neutral bakgrund så att man ser glasets färg på cabben Embroidery Gold 20 x 30 cm

Eftersom jag kan så går jag in o ändrar i mitt långa inlägg också så då finns alla mina önskemål - hitentills i alla fallOskyldig i en o samma tråd.

Cessy
1

Åh bara för att krångla så finns där såg jag ju nu två olika Volutes Gold /Gold Metal o den ena sorten är black o den andra inte så kanske den som inte har black i namnet faktiskt är klar, så Annicka jag anmäler intresse för 10x10cm trots allt av denna som inte har black i namnet.

mialycktman
1

jag ändrar ej, är det svart så är det svart………chansar!

Lyckomia 

flower1
2

Jag kikade på sidan i gårkväll och hittade en del dekaler jag vill ha. Jag tittar klart ikväll direkt efter jobbet, och mejlar sedan dig, Annicka Glad. Hoppas att det är ok. Tack för att du sammanställer o s v, Annicka!

Här är min hemsida.

Annicka.C
1

Hej igen!

Det går jättebra flower Glad, hur går det för ommok & kissidor då? Hittar ni något som ni vill ha?

Mvh.Annicka

Cessy
1

Ommok vet jag inte alls, men Kissidor är iväg på en minikyssning, så hon kan nog inte svara.

Annicka: Hur gör du? Sammanställer du allt o skickar ut till oss alla? Så att alla vet vad som alla vill ha o om där är några färger som kan delas o.s.v.?

ommok
1

Jag håller på att titta igenom vad jag vill ha, och sen mailar jag dig, Annicka. Det kan nog dröja till i morgon kväll innan jag bestämt mig helt. Hoppas det är ok.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

ommok
1

Det lär nog bli en del, svårast är det att ta bort sådant jag vill ha men knappast kommer att använda. Skäms

Annicka.C
1

Helt Ok Ommok! om kissidor e iväg så e det ju ingen panik ännu Flört

Ja cessy jag tänkte att jag gör en sammanställning över vad alla vill ha och även vad som finns över om man vill dela osv. o mailar ur till alla o räknar ut ca kostnad Glad/pers.

Mvh.A

Mvh.Annicka

mialycktman
1

Du är super Annicka.C!Skrattande

Lyckomia 

Cessy
1

Kanonbra Annicka!Skrattande Tackelitack

53goran
1

Lite sent kanske, men kan man få hänga på och beställa?

Annicka.C
1

Det ska nog gå bra! Vad är det som du vill ha?

Mvh.A

Mvh.Annicka

flower1
1

Eftersom vi väntar på fler, så kanske man kan vänta tills i morgonkväll med att mejla listanObestämd? Jag har ett lite för högt värde i varukorgen Skäms, och måste välja bort lite…. Sedan har jag märkt att fotona stämmer inte överens med texten på flera av dekalerna… Lite för trött nu att luska ut vad som är rätt och fel. Jag märker dock att vi är rörande eniga angående vad vi vill ha Skrattande. Mycket av det jag har i varukorgen finns omnämnt här av er andra!

Här är min hemsida.

mialycktman
3

Vilken bra smak vi har!Flört

Lyckomia 

Cessy
2

Var inne igen på Hobbyland o tittade o måste rusa ut därifrån, för ju mer jag tittar ju mer vill jag haSkäms, men roligt att vi blir så många för det gynnar ju oss alla med tanke på Hobbylands hiskeliga frakt. Ska bli så kul att både få tag i zebra o de andra mönstrade dekalerna såväl som att få tag i lite enfärgat att kunna stansa ut lite figurer i.Glad

Fast jag tror inte denna zebran ser riktigt ut som den zebran jag har haft hemma från PMC. Blir lite skum på bilderna, för de kan vara förstorade men zebran kan alltså vara mer bredrandig än den jag har. Dock har jag bestämt mig för en sak o det är att även om det blir dyrt så är jag ju dum om jag inte utnyttjar tillfället Så Zebra, Emboidery Silver o dito Gold + Black kommer jag ta 20x30cm av. Då många verkar intresserad av en del av dessa så går vi kanske upp o tar den större storleken (Vissa är 60x80 o vissa -de mönstrade - är bara 60x40)

Jag specar inget med de enfärgade helt ännu för där låter jag det bero på vilka färger o hur mycket ni vill ha, för där kan det ju vara så att det är roligare att få lite av många (dock inte mindre än 10x10 för annars har man ingenting alls att jobba med) Om vissa färger inte kommer med som någon gul eller Pink så kommer jag ta dessa själv, men här är jag alltså mycket mer osäker på vad jag vill o inte vill ha storleksmässigt o hoppas mer kunna anpassa mig efter hur ni andra väljer o vill ha.

När jag höll på o velade här hemma o sa - det blir dyyyrt, så tittade Göran på mig o sa. "Sa du inte precis att frakten därifrån är så himla dyr så att du kommer aldrig att beställa därifrån själv?" Jo svarade jag. Han fortsatte: -"o du använder ju dekaler en hel del o jag har ju hört dig beklaga dig över zebran o brist på solar/månar o annat, Varför tvekar du då?" Så det var detta som fick mig att bestämma mig för att i alla fall ta 20x30 av de arken ovan o sedan får jag se vad det blir mer utefrån era önskemål.Oskyldig (o jo han gillar mina träd o savanna sunset o sjöbottencabbar en hel del, så det är väl därför han tagit in att jag behöver dekaler.Flört)

Annicka.C
1

Va bra att du har lite köpsuport hemmifrån och att han inte sätter hälarna i marken när du behöver handla liteGlad…det e ju ganska mycket man behöver…jag skulle oxå vilja handla från pandahall…lite bakstycken osv. de har stora förpackningar så det går ju bra att dela,  kanske finns det fler som vill handla därifrån??? man kan ju ta det nästa månad om man inte vill tömma sitt konto helt…

Mvh.Annicka

Cessy
1

mm …. nästa månad kan jag def. vara intresserad, för förutom bakstycken så behöver jag också köpa lite små organzapåsar. Eg. behöver jag nog organzapåsarna mer än bakstyckena, men jag tar gärna en del om du vill dela. Fast som sagt var inte denna månaden, för det här äventyret blir dyrt nog än då på hobbyland.SkämsOskyldig

Annicka.C
1

Va bra..då fixar vi en ny tråd i nästa månad o e det fler som vill va med så e det bara att hänga på…vad man ska tänka på är ju att frakten här hemma blir dyrare eftersom de sakerna är lite tyngre än dekalerna Flört(….sedan har jag gjort en beställning av en vän som arbetar i kina…men har inte hört av honom, så det e lite med reservation…för om han hittar det jag vill ha så behöver jag inget därifrån.)

Mvh.A

Mvh.Annicka

mialycktman
1

jag vill oxo vara med på pandahall…………å tack Cessy för påskägget som dök upp när jag kom in här! Gulligt!

Lyckomia 

Cessy
1

Varsegod MiaGlad

Annicka: mm …….. jag har försökt skicka med en beställning till två olika kinaresenärer om hängfästen/bails men de har aldrig hittat sådana. Fast om han jobbar där så innebär det ju att han har andra kontakter o andra möjligheter att få tag i sådant.

När du vet om han fått tag i grejorna o du då vet om du är intresserad av Pandahall eller inte så kan du väl säga ifrån. Dock passar mig nästa månad utmärkt, för även om frakten inom Sverige inte blir dyr med dekaler, så har jag ju redan en hel del dekaler på min "vill ha lista" Fast eftersom jag förbrukar mycket så är det ju inte fel att investera i sådant billigtOskyldigSkämsSkrattande

[kissidor]
1

förlåt att det varit tyst från mig ett tag Skäms! jag hann helt enkelt inte skriva nåt innan jag åkte, men nu är jag tillbaks och jag vill ha dessa:

20x30 cm enfärgade i

21322 svart

21317 vitt

21339 bordeaux

samt är även intresserad av upp till en tredjedel av

21344 gold

21345 platinum

(sen är vi ju många som vill ha svart så där blir det antar jag i praktiken att vi delar på ett jätteark)

Annicka.C
1

Hej! Det e lugnt kissidor…vi väntar in 53goran,ommok och flower1 innan jag kan göra en sammanställningSkrattande

Mvh.A

Mvh.Annicka

Mmadeit
1

nu kommer jag och "lägger mig i" när det gälelr bails. det KAN vara intresant för er som tänkt köpa rätt mycket att gå in på Dorabeads.com och söka på glue on bail.

de har "fri frakt" men minimi ordet på 80 dollar (drygt 570 kr:-) man kan få 500 st av de små lövformade bailsen för 16 dollar tex (10 st 50 pack) … och de har även organza påsar och anant smått och gott inte samma stora urval som  pandahall men jag tycker det är trevligare förpackningsstorlekar och inte alls svårt att bränna 600 spänn där ;-)

Annicka.C
1

Hej igen! Tack för sidan mmadeit Glad Ja där fanns ju endel…men jag tycker att pandahall har lite snyggare hängen…tyvärr är ju förpackningarna så himla stora… Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
1

Tack för länken MmadeitGlad Antar att du har handlat en del där o att det har fungerat bra? Åh de hade ju storpack av fjärilspåsarna o om det är fri frakt därifrån så kan det ju faktiskt vara värt en del, för bails väger o då blir frakten även en del. Jag har i alla fall sparat länken för att undersöka den närmare senare.

Mmadeit
1

jadå cessy en del har dem fått skicka hem till mig och inte en enda gång har det hamnat i tullen heller, senast var paketet 10*20*20 och vägde en hel del då det innehöll storpack med hattpinar, bindringar ett 30 tal meter läder mm

Mmadeit
1

de har föresten en del papper punsar oxå (till dichro slide'en)

flower1
2

Tack för länken Mmadeit! Ser helt klart intressant utGlad! Har sparat den.

Annicka - det var inte lätt att välja, då det fanns så mycket man vill ha Skäms. Sedan upptäckte jag att ett flertal bilder inte motsvarade produkten som beskrevs i texten… Och volutes platinum och volutes gold har samma ordernr Obestämd… Lite oreda i webshopen m a o.

Nåväl - så här ser min preliminära lista ut just nu:

11094 - reparationskit (om det finns tillräckligt många, andra har tingat före mig)

21322 - 807 Black 20 X 30 cm. Vill ha hela.

21344 - 831 Gold 20 x 30 cm. Önskar 10 x 10 cm OM någon vill dela, annars hoppar jag denna

21345 - 832 Platinum 20 x 30 cm. Önskar 10 x 10 cm OM någon vill dela, annars hoppar jag denna.

21352 - Embroidery gold 20 x 30 cm. Delar gärna. Vill helst ha 20 x 10 cm.

21354 - Embroidery platinum 20 x 30 cm. Vill ha hela själv.

21359 - Marmorized gold/amber 20 x 30 cm. Delar gärna, men tar den ändå även ifall ingen annan vill ha av den.

21369 - Volutes platinum/black eller gold/gold metal 20 x 30 cm. Delar gärna. Vill helst ha 20 x 10 cm. (Blir en överaskning vilken färg det blir, då båda har samma ordernr Flört)

12587 - Mini gold decals - trees 10 x 10 cm. Tar hela.

Jag PM:ar min mejladress till dig.

Tack igen för att du ordnar med detta!

Här är min hemsida.

Cessy
1

Låter helt klart intressant Mmadeit. Får allt bli en runda dit någon gång framöverOskyldig

ommok
1

Det är så svårt att korta ner listan, vill ha alldeles för mycket. Skäms Så här ser min preliminära lista ut. Delar gärna de flesta arken, och finns det ingen som vill dela, så får jag ta ställning till om jag ändå vill beställa det.

Detta vill jag ha:

#9968 GOMMA PER DECAL MEDIA

#21322 FUSING DECAL - 807 NERO 20 X 30 CM

#12598 FUSING DECAL - ASSORTIMENTO AZZURRO / BLU 7PZ   Kan dela om någon vill dela

#21344 FUSING DECAL - 831 GOLD 20 X 30 CM    Delar gärna, tar det som blir kvar, helst minst 10 x 10

#21368 FUSING DECAL - BRANCHES GOLD 20 X 30 CM    delar gärna, vill ha max halva, annars får den vara

#21352 FUSING DECAL - EMBROIDERY GOLD 20 X 30 CM  Delar gärna

#21354 FUSING DECAL - EMBROIDERY PLATINUM 20 X 30 CM  Delar gärna

#21359 FUSING DECAL - MARMORIZED GOLD/AMBER 20 X 30 CM   delar gärna

#21358 FUSING DECAL - MARMORIZED GOLD/GREEN 20 X 30 CM    delar gärna

#21369 FUSING DECAL - VOLUTES GOLD/GOLD METAL 20 X 30 CM   delar gärna

#21305 FUSING DECAL - VOLUTES PLATINUM/BLACK 20 X 30 CM    delar gärna, vill ha max halva annars får den vara

#21366 FUSING DECAL - ZEBRA PLATINUM 20 X 30 CM   delar gärna, men vill ha minst 20 x 10

#12587 DECAL ORO PER FUSIONE - ALBERI 10X10 CM   vill ha hela

#12589 MINI GOLD DECAL - DRAGONFLIES 10X10CM.   helst hela

#12584 MINI GOLD DECAL - FLOWERS B 10X10CM.    delar gärna

#12581 MINI GOLD DECAL - BUTTERFLIES 10X10CM.   delar gärna

Hoppas du kan få någon ordning på detta och återkomma innan du beställer, Annicka! Flört Mailar dig min adress nu.

Mvh, Margareta

mialycktman
1

jag delar gärna

#12581 MINI GOLD DECAL - BUTTERFLIES 10X10CM.

med dej Margareta

Lyckomia 

Annicka.C
1

Jag ska sätta mig i helgen o börja se över allas önskemål…tror vi fortfarande väntar på ngn.

Mvh. A

Mvh.Annicka

flower1
1

ommok - du är medveten om att # 21368 BRANCHES GOLD är en av de produkter som har fel bild? Branches = "grenverk". Volutes = "spiralhöljena". Kul att du också vill ha marmorized gold/amber! Jag funderade också på den gröna varianten, men får se vart det landar först. Så svårt att välja bland alla dessa vackra dekaler! Vilka trevliga problem vi har! SkrattandeGlad

Och återigen, Annicka! Tack för att du fixar och donar med detta!

Här är min hemsida.

ommok
1

Tack, Flower! Jag noterade inte att det var fel bild, men grenar är vackra så det måste vara fint i alla fall. Flört Och jag vet ju att det är flera som vill ha samma, så det kanske är bättre att beställa ett stort ark av t ex zebra platina, och dela på alla som vill ha av det.

Jättebra att du delar med mig, Mia! Det blir ju väldigt många dekaler på ett ark, jag räknade till 64 st fjärilar. Så det blir toppen att dela! Skrattande

Jo, som jag skrev tidigare, så har jag väldigt svårt att inte beställa allt jag vill ha, men jag vet ju att jag inte har använt dekaler i stort sett alls innan. Men jag köpte ett paket dicro slide från Noora på symässan i höstas, och har provat att stansa och fusa en gång. Det blev faktiskt riktigt fint, och fungerade perfekt i min ugn. Så nu har jag inhandlat nya stansar, för att kunna göra fler saker. (Har försökt med fuseworks dekaler (blommor) i burken, men de ville inte bli bra alls. Antagligen blir resultatet ett helt annat i ugnen, så jag ska göra fler försök med dem.) Det blir så fint med dekaler på enkla cabbar. Skrattande

Annicka! Jag glömde att jag gärna tar en bit Pink också, om Cessy köper den.

Cessy
1

Av den ljusgula, skarpare gula o orange väljer jag att ta den ljusgula helt enkelt för att den passar bäst både såväl som sol som måne o samtidigt har lättare för att blandas in bland andra färger.

Mellan Pink o Dark Pink så tar jag Pink eftersom både Ommok o Mia uttryckt intresse för den. Dock vill jag minst ha 20x10cm av den.

Sedan lägger jag faktiskt till Sky Blue, för förhoppningsvis är den ganska turkos o turkos är alltid populärt.

Sedan måste jag ju som lilalovers ha violet också o vill någon annan ha så går det bra, men minst 20x10 vill jag ha själv.

Vill någon ha av dessa enfärgade går det bra - jag vill dock minst ha 20x10 av dem o vill ingen ha av dessa, så tar jag dem ändå. Däremot så skippar jag sea critters, för det känns som jag har en hel del "sjödjurs"-dekaler ändå om än i svart o vitt o gulddekalsarken är inte alls lika billiga som just de enfärgade eller mönstrade arken är.

Annicka.C
1

Cessy om du hade haft möjlighet att sammanställa allt vad du vill ha i ett o samma inlägg så hade det underlättat lite då du har ändrat några ggr. och så är jag säker på att få till det helt rättGlad Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
2

Ja men det gjorde jag redan i natt Annicka. I mitt ursprungliga långa inlägg #31 la jag in allt så att du kan kopiera det o få allt i ett. Detta har jag ju gjort hela tiden för att att du inte skulle behöva leta i en massa trådar efter vad jag vill ha o hur jag ändrat, men tydligen har jag varit dålig på att förklara att jag skriver först ett nytt inlägg så att det finns något som markera o visar på förändring, men det är alltså alltid det samlade inlägget #31 o som har länkar till allt som visar vad jag vill ha.

53goran
2

Då är jag äntligen med, det jag vill ha är

http://www.hobbyland.eu/eng/prod/00000023/00000566/00000646/21344.htm det är gold 20 x 30 och jag delar gärna.

http://www.hobbyland.eu/eng/prod/00000023/00000566/00000646/21368.htm kan dela.

Finns mycket mer, men provar detta denna gång.

Tack för att jag får vara med.

flower1
1

53goran - ursäkta att jag lägger mig i, men säger samma sak till dig som till ommok - det är fel bild i webshopen på din länk 2. Såhär ser branches gold ut: http://www.hobbyland.eu/eng/prod/00000023/00000566/00000646/21314.htm

Såhär ser volutes gold ut: http://www.hobbyland.eu/eng/prod/00000023/00000566/00000646/21315.htm

Eftersom det är en allmän röra i webshopen, lär det antagligen bli en överaskning vad som slutligen levereras ObestämdSkrattande.

Här är min hemsida.

[kissidor]
1

och väljer man italiensk text så står det inte samma sak… Rynkar på näsan

flower1
1

Nu har jag gått igenom sidan igen Skrattande. Sidan är ju italiensk, och ändrar man inte språket, utan istället använder sig av google translate, så stämmer bilderna överens med texten Glad. De har tydligen slarvat med sina översättningssidor…

Jag har nu gått igenom sidan igen, på italienska, och jag vill ha följande (beställningen i nr 78 ersätts av nedanstående preliminära listaSkäms):

# 21322 Fusing decal - 807 Nero 20 * 30 Hela

# 21339 Fusing decal - 826 Bordeaux Delar gärna, men vill ha minst en tredjedel.

# 21332 Fusing decal - 819 Blu Delar gärna, men vill ha minst en tredjedel.

# 21344 Fusing decal - 831 Oro Önskar 10*10 cm OM någon vill dela, annars hoppar jag över denna.

# 21345 Fusing decal - 832 Platino Önskar 10*10 cm OM någon vill dela, annars hoppar jag över denna.

# 21359 Fusing decal - Marmorizza to oro/Ambra Delar gärna, men önskar minst en tredjedel av denna.

# 21358 Fusing decal - Marmorizza to oro/Verde Delar gärna, men önskar minst en tredjedel av denna.

# 21352 Fusing decal - Ricamo Oro Delar gärna, men önskar minst en tredjedel av denna.

# 21354 Fusing Decal Ricamo Platino 20*30 cm Hela

#21368 Fusing decal Volute Oro/oro Metal Delar gärna, men vill ha minst en tredjedel av denna.

# 21369 Fusing decal - volute Platino/Nero Delar gärna, men vill ha minst en tredjedel av denna.

# 12587 Decal oro per fusione - Alberi 10x10cm Hela

# 12581 Decal Oro Per Fusione - Farfalle Önskar max en fjärdedel, annars hoppar jag över denna.

# 11094 Kit Riparazione Contenitore microonde (om det finns tillräckligt många, andra har tingat före mig)

Ber om ursäkt för att jag ställer till det med ny beställningslista Skäms.

Här är min hemsida.

mialycktman
1

tänker lägga till lite…………

BULLSEYE FRITTE - 1401 CRISTALLO TRASP. GR.01 - 100 GR.

FUSING DECAL - 807 BLACK 20 X 30 CM hel själv

+ det andra:

gucka….

zebra platina……..gärna 20x10, kan oxo ta en hel själv….

pink……823 gärna 10x10

volutesGold/Gold Metal…gärna 20x10, kan oxo ta en hel själv

embroydery platinum….gärna 20x10

gult 809…..gärna 10x10

och dela

#12581 MINI GOLD DECAL - BUTTERFLIES 10X10CM.

med margareta……..

hoppas det e ok Annicka.C……

Lyckomia 

53goran
1

Det går vilken som för min del av min nr 2. Men jag nöjer mig med 2 olika dekaler.

Annicka.C
1

OK! Jag tror att alla har gjort sina beställningar!

Cessy jag insåg inte att du gick in o ändrade i ditt inlägg Skäms, men det e ju jättebra!

Om jag förstår det hela rätt så ska man lita på bilderna??!

Ser över beställningarna i morgon och återkommer…Skicka gärna era mailadresser till mig om ni inte redan gjort det Skrattande

annicka_cederberg@hotmail.com (där är ett _ mellan för o efternamn)

Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
1

Mia: Vet inte om du har sett men jag tar inte gul 809 utan det blir ljusgul 808. Jag tar denna oavsett om någon annan vill ha den eller inte men delar gärna om någon vill ha (Annicka detta är inget nytt utan detta skrev jag redan igår natt, så det förändrar inget.) Att jag tar den ljusgula är för att jag tror att den gör sig bäst som sol/måne speciellt ihop med svarta eller vita dekaler.

Däremot tar jag den Pink som du o Ommok ville vara med på, så där får du gärna ta en 10x10 om du vill.

Sedan såg jag nu som hastigast att jag tror flower tagit Bordeaux o Blu o där tar jag precis som jag skrivet i mitt huvudinlägg #31 10x10cm om det är ok. Av alla enfärgade dekaler som jag inte själv tar, så har jag ju skrivet att jag gärna vill ha en 10x10 ruta om nu den personen vill dela förståss!

mialycktman
1

Ljusgul 808 blir bra, håller med dej den passar nog bättre till solar och månar, så jag delar gärna.

10x10 av Pink låter finfint oxo!

Har nån nåt mer att dela så hänger jag på!

Lyckomia 

Cessy
1

Ähum nu är jag besvärlig men jag har velat fram o tillbaka över vitt. Men jag har nu bestämt mig jag ska ha vitt också o denna vill jag ha helt självSkäms Tänker blommor på färgat glas så kan vitt alltid vara mest neutralt o fint eller uppblandat med färgade blommor.Oskyldig

Annicka: Har lagt in ändringen i #31

Mia: Kanonbra - då blir det ju bra med den ljusgula trots allt.Glad

Cessy
1

Åh nu blir jag jätteskum på deras sida, för bilden på zebra 20x30 leder till translucent o det blir även samma på italienska.Förvånad Det ser nästan ut som att Zebran bara finns i 60x40cm? Om så är fallet, så får ju vi som vill ha Zebra dela på ett sådant ark två o två, så får vi ju 20x30. Jag går o ändrar länken i #31 o låter den leda till 60x40 arket o skriver att jag vill ha hälften.

[kissidor]
1

du menar dela fyra och fyra cessy?

ja det var lite rörigt tyvärr Obestämd

Cessy
1

Blir det 4:a? 20x 30 x 2 blir det inte 60x40?

ommok
1

Cessy, om du vill ha hälften av zebra-arket, så blir det 60x20 eller 30x40. 20x30 blir varje del om vi delar arket i 4 delar, men du kanske ville ha så stor bit som 30x40? Hur många är det som vill ha av det?

Cessy
1

Nej nej ….. det var jag som delade 60 x 40 med hälften o fick det till 20x30 o jag fattade ärligt talat inte varför det blev så mycket dyrare nuSkämsSkämsSkäms Jag vill alltså inte ha mer än 20x30 o dela ett 60x40 ark på 4 blir ju kanonbra då.Skrattande

Cessy
1

Hur många har jag inte riktigt koll på Du o jag o Mia är kanske de ända? Tusan också, för jag vill verkligen ha zebra, men 20x30 räcker liksom långt o att beställa 20x30 tror jag inte på för det heter bara zebra i den engelska texten o är translucent på bilden o på italienska står den också som translucent, så det är nog vad man får om man beställer tyvärr.

[kissidor]
1

en sak jag har tänkt på är att man vet ju inte mönsterstorleken, den framgår ju ingenstans. jag skulle nog kunna tänka mig att den där zebran är betydligt mer stormönstrad än i profusions små 10x10 dekalark, bara så ni har det i åtanke

Cessy
1

Jo jag har redan skrivet det ovan någonstans - att jag tror att denna zebran är mer grovmönstrad än den jag har haft hemma, men jag vill ändå ha hem den o testa.

För ser du på embroidery platinum o embroidery gold så är det ju ganska stor skillnad att se mönstert på en cabbe o på ett ark. Så det gäller bara att hoppas att zebran inte är fullt så bredmönstrad som den verkar på cabben, men att den är mer bredmönstrad än den jag har använt tidigare det utgår jag ifrån.

Cessy
1

Tjohoooo Jag har hittat zebra 20x30 på italienska Så då löser det ju sig. Jippy!th_studsmatta För jag vill gärna ha den o skulle den vara mer bredmönstrad så är den förhoppningsvis användbar ändå, men nu drar jag inte med mig någon annan som också måste ta ifall ni tror att den är för bred o vill backa eller i varje fall att ni inte vill ha så stor bit. Nu kan ju ni dela på en 20x30bit så blir det ju rimligareSkrattande

mialycktman
1

Nu e det virrigt………….hur stor bit får vi då som vill dela på zebran?

Lyckomia 

Cessy
1

Beror ju på hur många ni är om en 20x30 bit Mia. Det är ju du o Ommok som skrivet o jag vet inte om där är fler som vill ha.

mialycktman
1

Jag vill ha minst 10x30 i alla fall.

Lyckomia 

ommok
1

10x30 räcker för min del också, så är det inte fler som ska dela så kan vi ta vi halva var av den som Cessy hittade, Mia. Bra att den fanns i mindre storlek också! Glad

mialycktman
1

Super!Skrattande

Lyckomia 

Annicka.C
1

Hej!

Jag har mailat alla utom 53Goran dig har jag pmat…

Ommok jag ska räkna om ditt sedan mailar jag ut kontonr. till er!

Mvh.A

Mvh.Annicka

Annicka.C
1

All info är nu utskickad…väntar på allas Ok och insättning innan jag beställer Skrattande Mvh.Annicka

Mvh.Annicka

53goran
2

Pmat, dig Annicka att jag har satt in pengar. Glömde säga att du ser det omgående då vi har samma bank.

Cessy
1

Låter kanon Annicka.Glad Som du vet satte jag in tidigare idag o ser nu fram mot en massa dekaler att leka med sedanOskyldig Stort tack för att du sköter det här o orkat bringa reda i alla mina o andras turer.2 Fantastiskt att vi kunnat samordna oss så här många o få ner frakten till vettiga nivåer o tänk tjejer vad mycket dekaler vi kommer att få hem sedanSkrattande

Annicka.C
1

Hej!

Eftersom alla inte har samma bank som jag så tar det någon dag till (men så e det ju :)) Väntar svar från Ommok, men det e ju påsk så förmodligen e det fullt upp med att koka ägg Flört

Cessy, Mia, 53Goran, Kissidor…ert har kommit in!

Flower1 Jag såg ditt mail o håller koll i morgon!

Mvh. Annicka

Mvh.Annicka

mialycktman
2

Jag e oxo superglad att vi kunde göra detta, men det krävs att en person tar hand om det, tack Annick.C………….kram

Lyckomia 

ommok
1

Har du fått någon att dela den gröna med, Annicka? Annars tar jag gärna en bit av den också. Flört

Jag vill lägga till följande formar till min order:

http://www.hobbyland.eu/eng/prod/00000023/00000566/00000676/10549.htm

http://www.hobbyland.eu/eng/prod/00000023/00000566/00000676/9921.htm

Tack för att du gör allt detta jobb åt oss!

Kram, Margareta

Annicka.C
1

Du kan få en bit av den gröna blir 10x10 bra eller vill du ha 10x20?

Fixar formarna med Glad

26.17+14.52+1,17 (om du vill ha 10x20)=41,86= 388,50:-

Så 388,50:- till på den summa som jag mailade till dig Ommok.

Sedan skall allt snart vara klart för beställning.

Mvh.A

Mvh.Annicka

ommok
1

Jag tar gärna 10x20, om du kan avvara så mycket. Skrattande Då ska jag strax föra över beloppet till ditt konto. Du har det senast i morgon. Mailar bekräftelsen från banken, så du vet.

Tack!

Annicka.C
1

Tack Tack!!

Skrattande

Mvh.Annicka

53goran
1

Även jag säger stort Tack till dig Annicka. Detta är guld värt.

ommok
1

Nu har du pengarna på ditt konto, Annicka! Stort tack för allt!

big_hug.gif

Annicka.C
1

SÅÅ! Då var allt beställt th_studsmatta Det visade sig att det stämde bra med forex valutaomvandlare…det blev 14:- över efter betalning. (Men då har jag givetvis inte räknat med de pengar som ni Kissidor o 53goran lagt till för sverigefrakt)

Nu är det bara att vänta med spänning Tungan ute

Om ni inte mailat er adress till mig så kan det vara bra att göra det, annars är jag ju tvungen att behålla era saker…o det vore ju syndFlört

Mvh.Annicka

Mvh.Annicka

Cessy
1

Ja det vore ju verkligen synd, för så som jag läääängtar efter dettaOskyldig Tack för att fixat med detta Glad

flower1
1

Återigen ett stort tackGlad! Kul att allt verkar ha gått att beställa (guckan var ju bara några få kvar av) Du får höra av dig hur mycket det blir i inrikesporto sen! Så kul det skall bli med lite nya dekaler! Har redan flera idéer Skrattande! Kram!

Här är min hemsida.

mialycktman
1

har mailat min adress för det vore ju synd om grejerna blev kvar hos dej:)

det skulle bli så jobbigt för dej att ha så mycket dekaler……….Flört

Lyckomia 

Annicka.C
0

Hej!

Vi har fått ett prel. leveransdat………….17/4    Skrattande

Mvh.A

Mvh.Annicka

mialycktman
1

olala, kul!

Lyckomia 

SusannAlg
1

Synd att jag missade denna tråden… men så kan det gå när man har semester…. men det kanske blev så mycke dekaler så man kan "köpa" lite av er som handlade…. Cessy vi ses ju hos Emo snart….. Flört

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

flower1
1

Åh, redan den 17:e Glad! Här går det undan! Kram!

Här är min hemsida.

Annicka.C
0

Jag har fått paket Tungan ute Nu så e det dela dela hela dagen!!!

Mvh.Annicka

Cessy
0

Ja nu har du ett bautajobb framför dig, men det ska bli så kul sedan när brevet kommer.Skrattande Inser att jag framöver måste köpa fler punchar så att jag kan variera dekalerna lite mera.

Annicka.C
0

En liten fråga…det svarta arken blir ju lite större än ett A4 kuvärr är det någon som vill dela sitt svarta ark så att jag får ner det och hur i så fall? Så stort som möjligt eller 2 lika stora bitar? Kram A

Mvh.Annicka

Cessy
0

2 lika stora bitar blir bra för min del.Glad

Annicka.C
0

Bra! Skrattande

Mvh.Annicka

[kissidor]
0

det går utmärkt att dela mitt svarta mittpå också Glad

Annicka.C
0

Tack! Skrattande

Mvh.Annicka

ommok
0

Jag har inget emot att du delar mitt ark på mitten. Glad

mialycktman
0

Inte jag heller……………Skrattande

Lyckomia 

Annicka.C
0

Vad bra!! Då skickar jag det i morgon Skrattande

KRAM!

Mvh.Annicka

flower1
0

Funkar här med Glad

Här är min hemsida.

Annicka.C
0

Vad bra! Då postar jag det nu på fm. så får vi hoppas att det kommer fram denna veckan…Cessy jag tror du har rätt ang. zebraplatina…den såg mycket mer stormönstrad ut än de du haft tidigare Rynkar på näsan så e du lite berädd! Återkommer om fraktkostnad…

Oj glömde skicka detta meddelande…nu e allt postat men fast jag försökte packa så bra som möjligt så tycker jag det blev dyrt Skäms…så här i efterhand skulle kanske Ommok delat så att frakten skulle blivit lite billigare för dig.(Formarna tog lite plats)

Nåväl så här blev det…jag fick köpa ett par kuvärr men det blev ju 17:- över vid valutaomvandlingen så det e ok.

53Goran: du har betalt din frakt redan.

Kissidor: Din frakt kostade 36:- (-18:- som du redan satt in) =18:-

Mia: Din frakt kostade 48:-

Cessy: Din frakt kostade 48:-

Ommok: Din frakt kostade 60+48:-=108:- (jag har skickat ett paket med formarna o ett kuvärr med dekalerna)

Flower1: Din frakt kostade 48:-

Men med facit i hand så blev det ju ändå billigare än om vi hade beställt var o en samt att vi nu haft möjlighet att testa lite fler dekaler då vi delat.

Hoppas allt e ok. Mvh.A

Mvh.Annicka

Bimse
0

Åhh, nu har jag ögnat igenom denna tråd och sett vilka underbart fina dekaler ni har skaffat, mums. Dekalerna har ju verkligen så mycket finare än vad det var för några år sedan. Jag fusar ju inte, men man blir ju faktiskt sugen på att börja och ser fram emot att få se era färdiga smycken och andra föremål istället. Sambeställning är ju bara för bra att kunna genomföra och speciellt när det inte går att få tag i här i Sverige. Måste bara fråga, vad använder man punchar till i sådana här sammanhang?

[kissidor]
1

annicka min diff sitter på ditt konto, tackitack för allt Glad!

bimse du ser ju att vi har bla köpt stora enfärgade ark - man stansar ut figurer ur dem med puncharna Flört

ommok
1

Annicka! Toppen! Supersnabbt jobbat med detta! Dina pengar sitter på ditt konto nu. Stort Tack för allt ditt jobb! Glad

mialycktman
1

Tack Annicka!!!!!!!!!!!!! Ska genast gå in på swedbank och föra över pengarna. STORT tack för allt jobb du gjort och att det gick så fort och smidigt för oss andra. KRAM!

Är gärna med om vi gör en liknande resa en annan gång!

Lyckomia 

Cessy
0

Tackelitack Annicka! Pengarna finns nu på ditt konto!Glad

Vet ni vad jag tänker nu med viss panik? Jag behöver fler PUNCHAR!FörvånadSkämsSkrattande

53goran
0

Även jag säger TACK Annicka. Ska bli spännande och se vad som kommer.

Annicka.C
0

Varsågoda! Skrattande Ja jag tänkte…vad har jag gjort…aldrig andvänt dekaler någonsin Obestämd…men jag har ju er proffs!! O inte äger jag en enda punch heller..men jag har ju sax Flört. Kram A

Mvh.Annicka

flower1
0

Tack Annicka! Jag förde precis över pengar till ditt konto, och denna gång sattes datumet till dagens datum….

Kram!

Cessy - ja punchar kan man inte få för många av SkämsSkrattande. Jag är såå sugen på att köpa den med trädet! Så snyggt den blir! Kan tyvärr inte ladda upp bilder just nu, då jag måste tömma bort lite gammalt först…

Här är min hemsida.

Annicka.C
0

Vad e det för trädpunch flower?

Mvh.A

Mvh.Annicka

flower1
1

Annicka - Cessy var snäll och lånade ut sin trädpunch på en träff vi var. Så här ser den ut: http://www.cchobby.se/lever-punch-25-mm-tree-1-st.aspx

Här är min hemsida.

Cessy
0

flower: Kan du ta med dina punchar till Röke så kan jag ta med mina? Skulle gärna vilja ha lite svarta katter o vita o så lite rosa o blå fjärilar.Oskyldig

flower1
0

Låter som en trevlig idé! Jag vill gärna ha lite fler träd OskyldigSkrattande. Jag tar med mig punchsamlingen (Skrattande lätt att misstolka som alkoholhaltiga drycker, men det är givetvis stansarna jag menar Skrattande) till Röke.

Här är min hemsida.

Cessy
0

Kanonbra!Skrattande

mialycktman
1

Hämtade ut ett mysigt paket idag!!!!!!!! Massor av fina dekalpapper! Va kul det ska bli……….tack Annicka.C igen!

Lyckomia 

Cessy
1

Tackelitack Annicka! Det låg i brevlådan nu när jag kom hem. Vilket jobb du har haft, men jättegulligt att du fixade detta

SusannAlg
0

Jag har några punchar också… tar med dom till Röke.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

flower1
1

Ett stort, härligt kuvert med välinslagna dekaler låg i brevlådan när vi kom hem ikväll Glad! Stort tack, Annicka! Vilket jobb du lagt ned på detta! Kram!

Här är min hemsida.

Cessy
0

Sanne o Susann

Angående dekaler så kan jag dela med mig o sälja av följande. Vill ni ha mindre bit så är det ok men jag anger är max. (Alltså detta gäller per person, så var o en av er båda kan max få köpa  dessa bitarna nedan)

Svart 10x10cm

Vit 10x10cm

Zebra 10x10cm  - obs väldigt bredrandig! Måste vara stoooora cabbar för att synas!

Embroidery Platinum 10 x10 cm

Embroidery Gold 5x10 cm

Light Yellow 5x10cm

Sky Blue 5x10cm

Violet 5x10cm

Sedan finns det kanske andra som kan dela med sig o sälja av något av sina dekaler?

flower1
0

Ett litet tips - jag köpte tyvärr ingen gummiklump som man slätar ut och tar bort överflödigt vatten med med när man applicerar dekalen, men har upptäckt att det funkar hyfsat bra med en slickepott. Hur gör ni andra "vana" dekalfusare?

På de små dekalerna (fjärilar och träd) står det att man skall förvärma dem innan man fusar. Brukar ni göra det? Kanske bäst att stoppa dem i den vanliga ugnen en liten stund innan fusing, eller?

Här är min hemsida.

sanne62
0

cessy: du ÄR en ängel…köper gärna en av varje som du räknade upp…pm:a om pris o kontonummer…Kyss (läses som tusen kramar)

flower1
0

Skrattande Glöm min fråga 2… Jag missuppfattade texten…

Här är min hemsida.

Cessy
0

Jag torkar av ytan på cabben med lätt våtat hushållspapper. Sedan lägger jag på dekalen och s.a.s. torkar fast den med det lätt våta hushållspappert. Viktitigt att jobba från mitten o utåt mot kanterna så att ingen luft fastnar under dekalen (att alla luftbubblor pressas bort. När jag är nöjd med placeringen o att den sitter slätt, så lämnar jag cabben o sätter fast nästa dekal likadant. Sedan går jag tillbaka till den föregående dekalen igen o torkar på nytt över dekalen med det lätt fuktade hushållspappert för att försäkra mig om att den sitter ordentligt fast. Att det inte finns någon luft under dekalen o att den ligger slätt mot ytan.

Ärligt talat vill jag inte jobba med något hårt material mot dekalen, för det finns risk att man skadar den eller töjer ut den, så för mig är det fuktiga (lätt vått) hushållspappert perfekt o jag vill vare sig ha gummiklossar eller någonting annat. Så här får jag det att funka o det är ju det man måste hitta. Sitt eget sätt att känna att man fått fast dekalen utan rynkor, utan luft o utan att man skadat den o att den sitter hårt fast mot glaset (inte går att flytta).

Cessy
0

På tal om punchar, så brukar punchar vara en dyr historia o oftast hittar man lite här o där i olika scrapbookingbutiker o som regel brukar frakten bli betydande. Nu när jag sökte för tredje gången hittade jag plötsligt Pema. Tyvärr hade de inga katter eller hundar, men de hade flera olika daisys o så boklöv (kallas även rosenlöv i en del butiker) o rönnblad/gräs i flera olika storlekar. Priserna på puncharna var vettiga o det är fraktfritt över 300kr, men de har istället en administrativ avgift oavsett ordersumma på 49 kr. (Minimiorder 100kr)

Nå hur som helst fann jag dem ändå prisvärda o även om de inte har jätteutbud inom stansning så är det ändå en del att välja på men som sagt var tyvärr inga katter, men ändå värda aatt tipsa omFlörtSkrattande

53goran
1

Även jag hade fått paket idag. Det var ordenligt förpackad, så även jag säger tack för det arbete du har lagt ner på denna beställnng.

ommok
0

Jag har också fått mina två paket, ett igår och ett idag. Allt mycket väl packat. Du måste ha lagt ut en hel del på brev och kartong till mina formar. Har du tagit betalt för det? Annars maila mig eller pm:a här vad de kostat dig.

Stort tack för att du lagt ner så mycket tid och engagemang i den här beställningen! Det gick jättefort, och jag är väldigt glad över att ha fått hem så mycket att leka med! Glad

mialycktman
0

Jag behöver fästen till bra pris…….blir det Pandahall nu Annicka.C?

Lyckomia 

Annicka.C
0

Ja jag hoppas att alla fått sina paket så att det inte är något på villovägar Glad

Jag har återanvänt så mycket sparat embalage som jag hade..jag behövde bara köpa till 2 kuvär o de pengarna hade vi tillgodo från valutaomvandlingen…

o portot har ni ju betalt in för (tror jag, har inte kollat kontotSkäms)                     Så allt e som det ska!

Mvh.A

Mvh.Annicka

ommok
0

Tack för det, Annicka!

Mia, jag behöver också fästen, så ett inköp från Pandahall skulle jag inte säga nej till. Har tittat mycket på deras sida, men inte handlat från dem än.

mialycktman
0

Jag har oxo kollat runt lite där, det går ju åt en del fästen när man gillar glasfusing:)

Nån mer?

Lyckomia 

sanne62
0

ja ev…. jag måste kolla vad det finns där först….

sanne62
0

vid en snabb koll tyckte jag inte där var nått som jag ville ha….vad är det ni vill ha just därifrån ????

Cessy
0

Tja jag tror de flesta vill ha bails o visst vill även jag ha lite men inga massor. Det jag dock är ute efter är dels små organzapåsar o dels mellanpåsar o framförallt vill jag ha fjärilspåsarna eftersom det är dem som de allra flesta tar när de får välja själva.

mialycktman
0

bails, ringstommar, ändfästen, kanske läderremar……..

Lyckomia 

sanne62
0

e dom så mycket billigare än tex pagoni ?

Cessy
0

Åh ska man köpa bails i sverige så föredrar jag def. continenta. Dels pga av priset o deras läderpris är också riktigt bra. Men ja visst är pandahall billigare, men man får också vara beredd på skiftande kvalite. En gång kan en vara kanon o nästa gång kan en vara vara ganska dälig, men detta gäller alla kinesiska affärer.

Tittade nu o såg att Pandahall bara har fjärilspåsen i rosa o det var ju inte riktigt vad jag tänkte mig. Nu hade det andra stället Mmadeit länkade till - dorabeads - just dessa påsarna o eftersom jag inte är så på jakt efter bails så har jag inte beslutat mig för hur jag gör ännu.

[kissidor]
0

ursäkta att jag inte sagt till tidigare Skäms, men jag kom hem missinassen i torsdags och var ganska utslagen på fredan Oskyldig, men där låg iaf ett mycket välemballerat paket och väntade, än en gång tack annicka !

ommok
0

Om någon är intresserad av lite blått dekalpapper så köpte jag ju ett paket med alla nyanser nr 816 - 822 (de har artikelnr 21329 - 21335), och jag kan tänka mig att avvara lite av dessa ark. Kan också tänka mig att sälja lite av det svarta dekalpappret.

sanne62
0

ommok : jag är intresserad !

Annicka.C
0

Hej!

Jag har inte riktigt råd att vara med på pandahall…jag köpte lite från continenta o fick hem det dagen efter Skrattande (va riktig kris här på fästen) Jag fattar inte att jag inte har handlat från dem tidigare…hyfsade priser.

Bra att du med fått dit paket Kissidor!

Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
0

Nej jag har def. inte råd denna månaden utan det får bli i maj för min del om jag ska ha påsar. Javisst har Continenta bra priser o hjärtfästena fungerar bra. Fast jag vill ju gärna även ha den lövformade, så man behöver ju både o. Fast ska jag köpa i Sverige så är def. Continenta mitt val. De har också ringstommar o armbandsstommar till vettiga priser o som sagt var läder har de på rullar också till bra pris.

sanne62
0

nä jag är inte med på pandahall heller….och continenta har nästan inget jag vill ha…jag är SÅ nöjd med pagonis runda bails…och läderpriser skiljer sig inte mycket åt någonstans, tycker jag….det handlar bara om kronor och ören ….

Cessy
0

Tja 50 meter svart läder 1mm, 1,5mm eller 2mm kostar 200kr Det är 4 kr/m o det hittar du inte någon annan stans i närheten av i Sverige.

Samma pris för de färgade 1,5 mm läderbanden så det är ganska mycket det skiljer trots alltFlört

o det skiljer en hel del även på hängfästena men vilken form man vill ha handlar ju som alltid om tycke o smak.Oskyldig

sanne62
0

jag menar att om nu t.ex pagoni har det mesta jag vill ha till mycket låga priser och dom skickar fraktfritt, så tycker jag att "förlusten" på 30-40 :- på 10 meter snöre uppvägs av bekvämligheten av att bara behöva göra en beställning…en betalning. osv osv…

mialycktman
0

ok, det låter som om detta får bli en annan gång/månad………säg till bara!

Skrattande

Lyckomia 

ommok
0

Ja, då tar vi det senare, jag har ingen brådska med beställning heller. Jag har en del hemma, men det är alltid trevligt att få lite nya varianter att leka med. Flört

#181 Shigne, du får gärna köpa lite av mig! Hur mycket vill du ha, och i vilka färger? Jag kan tänka mig att sälja ca 10x20 av varje färg just nu, så pm:a mig om vad du vill ha så skickar jag prisuppgift mm.

Cessy
0

Är det någon som antingen vill sälja till mig av vitt ark o gärna även svart o silvertapetblommorna, men allra mest behöver jag vitt dekalpapper. Eller vill någon vara med på en ny sambeställning?

[kissidor]
0

cessy jag har mycket vitt och svart kvar, hur mycket ville du ha?

som du vet har jag ju redan shoppat loss lite denna månad, så en ny beställning är inte aktuell för min del just nu även om jag iofs är spekulant på några av de sorter jag var för feg för att ta förra gången Skäms

ang den svarta - ingen annan som upplevt som jag att den är väldigt tunn och dels tom lätt går sönder när man lyfter den utstansade biten av sitt papper och dels sen bränns ur mycket lättare än "vanlig" svart dekal?

Cessy
0

OM vi sambeställer juli (alltså någonstans mellan 20-28 juli eller samma tidpunkt i augusti), så kan jag vänta. Det är vitt som är mest akut för min del, för svart har jag att jag klarar mig rätt bra. Eg. mest att jag vill vara säker på att jag har för att jag vet att svart går åt en hel delSkäms

Jag har ju haft en del problem med färgade ark o inser nu när jag läste på Hobbyland att jag bränt såväl svart som färgade ark vid för låg temp om man läser vad de skriver.

600C: Colors between #808 and #819 will result transparent.
650C: All colors, except #803-831-832, will result bright and scratch resistant.
690C: Pre-firing temperature for #803-831-832.

Vitt, Zebra o tapetblomman blir hur fina som helst vid 660-675 grader men platina, gul, rosa, lila o blå har blivit transperanta o det beror ju tydligen på för låg tempObestämdSkäms så jag ska testa högre temp innan jag dömmer ut dem. Lite synd för då kan ju inte dessa Hobbylandsarksdekaler gå samtidigt som jag slumpar ett fat i alla fall inte de vanliga faten som jag i regel slumpar mellan 670-675 grader.

Svart har konstigt nog blivit bra för mig kissidor i de få figurer jag gjort med svart, men svart har jag gett bort mest av så jag är inte bekväm med det jag har kvar i lagerOskyldig Jag klarar däremot inte de små katterna i svart, för där brister de varje gång jag har haft dem i vatten o jag ska ha loss dem från pappert. Däremot större figurer har inte varit något problem o de har blivit fina trots att de då blivit brända vid eg. för låg temp.

Nå vill någon/några vara med på en sambeställning i slutet av juli eller slutet av august så klarar jag mig o blir det beställning så ska jag ha 60x80 cm ark själv av vitt o svart o så 20 x30 av tapetblomma. Om det blir fler färger beror lite på hur testen utfaller om jag fusar dekalerna vid rätt temp. Blir de fina då, så kommer jag nog ta lite fler färger då också.

Så vad sägs - är någon intresserad av sambeställning i slutet på juli eller augusti?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.