Hjälp med idé!
Vad krävs av ett smycke för att det ska ha en chockeffekt?
Spåna, kom med idéer för jag behöver hjälp!
Jag har hyperfokuserat min hjärna till brännpunkten så jag kan verkligen inte komma på något.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag tror att om du kombinerar ditt senaste stora smycke, halskragen, med öga-armbandet så lyckas du ganska bra. Nåt väldigt stort med nån rejält uppseendeväckande detalj. För egen del skulle jag nog ramla backlänges om jag mötte en kvinna med ett öga stirrande ut från bröstkorgen.
Eller ett smycke på oväntat ställe. Nåt lite udda utformat piercingsmycke för näsan kanske? Man väntar sig ju bara en liten pärla där, nåt hängande i näsvingen skulle kunna chockera.
Eller ett sytt pärlpannband där det hänger ner en detalj i näsroten. Funkar inte så bra för oss med glasögon, men… Helt klart nåt som skulle kunna få Expressen att sätta "smyckes-chock!" på löpsedeln om det bärs av rätt person.
Men det klart, det beror ju på hur övrig klädsel är oxo. Ett sånt smycke på Lady Gaga tex, skulle ju försvinna i den totala utstyrseln.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
God tanke Gillar den :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Vilken av dem? :D
Ebmfh
Trollcaféet
Om man ska skapa smycken med chockeffekt så tror jag att det viktigaste är att man funderar på vad man vill uppnå. Är man klar över vilket syfte man vill uppnå så är det lättare att hitta medlet för att uppnå det.
Rent personligen tycker jag en hel del av dem i Battle of …… har en viss chockeffekt. De är förvisso mer avsedda att imponera, men sätt ett sådant smycke på en kvinna till vardags o låt henne vandra iväg på ICA o handla o det hade skapat en ganska stor chockeffekt.
utan att smycket vare sig var läskigt, äckligt eller anstötande. Chockeffekten ligger i maffigheten.
Så vad är det man vill uppnå o på vilket sätt vill man att folk ska reagera - det måste man nog vara mycket klar över. Vill man att någon ska kunna tänka sig bära det eller vill man bara skapa något som folk pratar om? Jag ser folk försöka överglänsa varandra inne hos BS o det ena halsbandet är maffigare än det andra men hur många av dem är bärbara i verkligheten eller skulle kräva en oscarsgala för att kunna bäras? Vet du vad du vill så kommer du också hitta medlet för att uppnå det.

Jagga-ewe att kombinera mina olika designelement + att jag har aldrig gjort något huvudsmycke
Allamej: Du menar ett brett pannband med ett extra öga vid näsroten? Ja, det vore nog chokerande, på såväl ICA, Oscarsgalan som schlagerEM! *skratt* Go for it, grrrrl! ;)
Ebmfh
Trollcaféet
att göra något skrämmande och/eller anstötligt är ju det mest uppenbara och enkla sättet att chockera - det vore roligt om du kom på ett annat sätt allamej, även om det är tomt i mitt lilla huvud ang vad det skulle kunna vara
.
Det behöver egentligen bara ha en WOW faktor… ja jag prenumererar på Manekis blogginlägg :D
Kom genast att tänka på dessa
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Tja att slakta en Barbie replika har jag nada problem med… enda dom är bra till i mina ögon.
Fast slaktade Barbies känns ganska "gjort" och inte så chockerande idag, väl? Håller med om att det är det bästa man kan göra med dem annars. :D
Ett smycke som ska bäras med bar överkropp o som bara döljer bröstvårtorna lite sporadiskt skulle väl kunna va nåt uppseendeväckande annars?
Eller, varför tänker vi kvinnliga smycken? Ett mustach-hänge till den här killen kanske? Jag vet att han vill ha små julgranskulor att hänga i, så varför inte andra smycken. Han är dessutom ganska van att väcka uppståndelse… ;) (Känner honom genom Jaguarklubben)
Ebmfh
Trollcaféet
Just nu tänker jag wow faktor istället för chockfaktor… enklare och man får mer utrymme i skapandet :D
Pratade just med min mamma, hon undrade vem som gjort halsbandet som jag ska tävle med i BOTB och när jag sa att det var jag så skrek hon rakt ut VA!?!
Så nu fattar hon varför jag var så stressad… :D
Men, hur tänkte hon då? Om du ska tävla med det kan väl inte nån annan ha gjort det? *skratt*
Ebmfh
Trollcaféet
Hon trodde nog aldrig att jag skulle göra något sådant :D
Varför inte något (kanske) nytt sorts smycke? Jag tänker någon form av kombination pannsmycke-halssmycke…fick en bild i huvudet på något, försökte göra nån enkel skiss i Paint - och kom på att man isf kan ha nå dingel vid öronen också…när man liks är igång 
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Tillägg: om det görs i någon form av netting så lär det ju falla ganska bra…känner jag det som. Åsså en massa bling och tjosan…
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Har en väldigt rolig tanke i huvudet nu… men en undran, svarris rivoli topaz, kan den klassas som gul?
Eva jag tar ditt tips :D Och den här gången har jag fixat en modell, går ju inte att visa annars :D