Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 5799 ggr
sanne62
2

Sannes smycken 4

sanne62
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2 armband har jag bl.a knåpat ihop idag….

+ en silverring som ligger i trumlaren nu….blir nog en bild på den i morgon…

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

sanne62
5

.

Cessy
1

Härliga armband o tack vare de böjda delarna så ser de ut att ha väldigt bra passform. Snygga!Glad

Niwa
1

jätte Fina armband!

är det "vågor" på #1 eller är det mönster i glaset? Ser lite dåligt.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
1

tack flickor… niwa…glaset är räfflat…

[kissidor]
1

jätteläckra Glad! fast för små bilder Rynkar på näsan, man vill ju kunna kolla detaljerna Flört!

är det vanliga hängöglor fast i minsta modellen som vi pratade om förut, eller använder du en annan lösning när du länkar ihop dem?

vad tycker du själv förresten, vilken modell blir bäst på armen, denna med flera kortare länkar eller de du gjorde först med en längre fokalbit och kedja runt resten av armen?

sanne62
1

tack kissidor..

http://www.continenta.com/showimage.php?img=prodimg/bakstycke8633SP.jpg&width=196&height=203

dessa små fästena köpte jag på continenta…både silver och guldfärgade…

mellan dom har jag en vriden 6mm ring…

http://smyckestillbehor.se/lankar-mellandelar/silverplaterade-vridna-motringar-6mm-125mm-grova-saljs-per-pase-med-10st/

små bilder ??? kollar du i mobilen då ?

båda alternativen funkar faktiskt lika bra…men visst e de roligare om det är mest glas i alstret…Flört

är det någon som har tips på hur man själv får på sig armband med karbinlås o ring ..????

jag har väldigt svårt på vänster arm och på höger kan jag ju bara glömma det…de e jobbigt att behöva be om hjälp alltid så det blir sällan att jag använder armband…

[kissidor]
1

oj jestanemej, köpte du så små Förvånad!

nix det gör jag inte, jag har försökt klicka upp dom både hemma i chrome och här i ie9 och de uppklickade bilderna är inte ett dugg större än de man ser direkt i inlägget.

det finns särskilda armbandspåtagarhjälpmedel att köpa, länge sen jag kollade på det och minns inte vad dom kallades men på e-bay iaf har jag sett det. men sen kan man böka till en liknande mojäng själv av ett stort gem också. få se nu… jo här har vi länken: http://lifehacker.com/5690114/use-an-paper-clip-to-put-on-bracelets-the-easy-way?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+lifehacker%2Ffull+%28Lifehacker%29 Glad

sanne62
1

kissidor….du e fantastisk !!!!!

du har bannemaj svar på alla frågor….vilket bra tips…ska genast prova detta när jag kommer hem i kväll…..Skrattande

ang. bilderna så har dom samma storlek som vanligt…om du vill kan jag ta närbild senare ikväll…

Cessy
1

Jo Sanne - jag håller med kissidor om att bilderna är små. För när man klickar upp bilderna så vill i alla fall jag att de då ska bli ett steg större än orginalet som visas direkt i tråden o det blir inte dina bilder o det är lite synd när man vill skärskåda glas o detaljer för att helt enkelt se lite mer o bättre så går inte detta. Bilden som ligger direkt i tråden är lagom, men den hade gärna fått bli lite större då man klickar på den.

Ja det där med gemet är ett bra trick kissidor. Speciellt då man är stressad o har bråttomSkrattande

sanne62
1

hur gör man för att få bilden att växa vid klickning då ????

Cessy
1

Att de är större i orginalet när du lägger in dem. iFokus minskar dem till hanterbar storlek i tråden o låter dem bli större när man klickar på dem.

Jag ställer in min kamera på näst högsta upplösningen o sedan är jag gammeldax så jag förminskar dessa sedan i gamla paint  (oftast förminskar jag dem till 30-40%) o detta brukar bli lagom när de sedan ska visas här på iFokus eller på andra ställen. Då är de inte för tunga att ladda ner för dem som sitter med sämre uppkoppling men ändå lagom för att visas o de som vill se bättre kan klicka upp bilderna o i alla fall få dem lite större.

Så det handlar alltså ursprungligen om din inställning i kameran - vilken upplösning du använder då du fotar o nästa steg är då hur stora du väljer lägga upp dem här på iFokus. De ska inte vara för stora o tunga men inte heller så små att de inte går att klicka upp i en storlek större för dem som vill se lite mera.

jagga-ewe
1

Sanne, man har en större bild som man laddar upp. iFokus krymper till den själv så den blir lagom i tråden, men när nån klickar på den får man en större bild. Jättesmidigt!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[kissidor]
1

hehe, jag ska inte ta åt mig all ära sanne Skrattande, det var inte jag som ursprungligen hittade länken. men jag har nog ett lite över genomsnittet minne för saker jag sett eller hört, så känner jag igen det så kan jag ofta luska fram det Flört

sanne62
6

har provat att göra foton större nu…+ att det är närbilder på detaljer…

sanne62
5

baksidan med de små fästena…

jag har ökat från 400 till 800 pixlar…ingen större förändring…hur stora orkar servern med ?

[kissidor]
1

just sådär ja sanne, så att de blir ca dubbelt så stora när man klickar upp dem för att titta närmare Glad!

ja det var ena rackarns små bakstycken du har där som sagt, jag har testat den modellen så jag vet hur pyttiga de är! bra iofs att de inte tar så mycket plats, men de var pilliga att hålla på med eller hur?

sanne62
1

jag märker nästan ingen skillnad på storleken på min laptop när jag klickar på bilden…men det räcker ju att andra gör det …Glad

inte så värst pilligt att hålla på med mer än när jag raspade dom med diamantfilen för att ev. få det att sitta bättre…

[kissidor]
1

du har nog bättre finmotorik än jag, det har de flesta Flört. men jag och cessy, vi har klumpiga tassar - stämmer inte det cessy Skrattande?

sanne62
7

här är ringen jag skrev om lite kort igår…min svägerska har länge sagt att hon vill ha en silverring med en stor kula….

min bror ska ge henne den i födelsedags-/10:årig bröllopsdagspresent…

hoppas hon inte tycker den är FÖR stooooor….för den är stor….tycker själv den är läcker…överväger att göra en till mig själv….men bara materialet går på runt 500:-

sanne62
6

.

[kissidor]
1

oooohhh så häftig Cool! vilken perfekt bröllopspresent Glad!

Cessy
1

Sanne: Kanonbra. Nu blir bilderna betydligt större när man klickar på dem. Jättebra!Glad

Oj var det sådana pyttisar till fästen - jo Kissidor det stämmer precisSkäms Klumpiga tassar har jag o jag skulle aldrig klara av ditt pilleri Sanne som man ju såg att du klarar med silverleran. Små detaljer o finlir tycks passa dig väldigt bra, men jag tappar tålamodet direkt när det är för småttigtSkrikandesSkäms

Helt underbar ring du har gjort till din svägerska som din bror ska ge henne i födelsedagspresent. Superläcker o förstår att materialet till en sådan kostar, men både din bror o svägerska borde bli superduper nöjda över en sådan fantastisk ring!Skrattande

mialycktman
1

ringen är kanon!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
1

tackar så mycket cessy, kissidor och mia….Skrattande

sanne62
6

ytterliggare ett armband …

red (?) on silver ripple

kan någon förklara varför det heter red ??? borde heta blue !

[kissidor]
1

den transmitterade färgen står ju alltid först sanne, men på svart botten ser man ju bara den reflekterade Flört. men de har nog skrivit lite slarvigt, det glasets fullständiga namn bör vara red/silver blue ripple on black

hur som helst så blev det ju ett vrålläckert armband av det Tungan ute!

Cessy
1

Jösses vilket snyggt armband o om dichrot har kissidor redan förklarat o måste bara säga att just detta dichrot var superdupersnyggt

mialycktman
1

Urläckert!

Lyckomia 

sanne62
1

tack tjejer ;)

leja
1

Verkligen häftigt!

Vad ska man ha som signatur tro?

sanne62
1

tack så mycket leja ! Skrattande

Niwa
1

Jätte läckert!

Annicka.C
1

Underbar ring Sanne!! och armbandet är super snyggtSkrattande

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Mmadeit
1

inte en ring JAG skulle kunna bära men likväl rent ut sagt SKITHÄFTIG! *amen*

sanne62
1

tack, tack niwa

sanne62
1

oj….här måste ha varit någon fördröjning på inläggen…såg inte era snälla kommentarer, mmadeit och annicka förrän nu ….så tack till er med SkämsGlad

sanne62
5

lite nytt för dagen …samma glas som i armbandet men med täckglas.

sanne62
5

samma glas igen men nu med en strimma dichroglas på …

sanne62
5

och en till, ett hänge med ett upp o nervänt dichro. IRL är det ett härligt djup i det men det syns dåligt på bild…

sanne62
1

nu blev ju storleken på bilderna tvärtom…när man klickar på dom blir det små bilder…hur gick det till ??? jag har ju gjort som vanligt… ObestämdFörvånad

Niwa
1

hos mig blir de samma stl när man klickar på dem :-) fina hängen du gjort

sanne62
1

tack niwa…då e de min laptop som kivar med mig….Glad

Niwa
1

några blir to.m lite större :-)

Cessy
1

Jättefina hängen o söta örisarGlad

mialycktman
1

Fina örhängen!

Lyckomia 

[kissidor]
1

färgerna och djupet i #40 ser helt fantastiska ut även på bild, kan tänka mig att det är helt magiskt irl Glad

sanne62
1

tack tjejer…

sanne62
5

då var det dax för lite bling-bling igen….

sanne62
6

.

sanne62
5

en ring…

sanne62
5

en ring till …

sanne62
5

ytterligare en ring …

mialycktman
1

både 49 och 50 var läckert!

Lyckomia 

sanne62
6

och sista bilden för idag blir ett armband…

mialycktman
1

ringen 53, var superduper!

Lyckomia 

sanne62
1

tackar så mycket, mia  Skrattande

Cessy
1

Härliga cabbar/smycken du har gjort. Personligen gillar jag givetvis 52 mest, men kan inte bestämma mig för ifall det är en cykelsadel eller en Ahlgrens bil som den påminner om.FlörtOskyldigSkrattande

sanne62
1

tack cessy…jag tänker cykelsadel när jag ser den ….Flört

Emo
2

Vackra bilder på vackra alster.

Dina ringar är så annorlunda och fina.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[kissidor]
2

mums, gillar ringarna - jag tycker ännu bättre om de röda Glad!

sanne62
0

tackar och niger, emo o kissidor….Glad

Niwa
0

Vilken superläcker färg på #55 !!!1

sanne62
0

tackelitack niwa Skrattande

Annicka.C
0

Härliga grejer Sanne Skrattande vad är det för glas du har i #50? färgen e jättefin!

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

sanne62
1

tack annicka !

glaset i #50 är ripple candy apple red…med små bitar dichro on clear på (corkskrew eller splash eller lava) och sen täckglas på…

att de stora har lite olika färg beror på att den vänstra körde jag först utan täckglas men det blev inte bra till det jag skulle ha det till, så jag la på täckglas efteråt och fusade om…

FinaStina59
0

Oj så mycket fint du gör.

Ringen till svägerskan är bara sååååå läcker. Glad

sanne62
1

tack finastina … ja, jag nästan hoppas att hon tycker den är för stor, så jag själv kan behålla den…Skäms

sanne62
3

eftersom jag har mer tid att pyssla med glas nu när jag har semester, så får jag ju ta mig an gamla ofärdiga projekt som bara har legat och inte fixat sig själv…??!!

bl.a fick jag knackat ut det missfärgade glaset från silversargen jag gjode av silverlera i våras…men det är sista ggn jag slipar till en cabbe så den ska passa i en färdig sarg…det blev sådär…och fastän jag slipade lite åt gången, så blev det glipor…

kommer nog aldrig att bära det, så kunde egentligen bara slänga direkt…

sanne62
3

när jag ändå hade silverleran framme till svägerskans ring, så lekte jag lite till …

sanne62
3

dom här blev olika stora, så dom har blivit friserade med slipen nu ….

sanne62
3

här är också slipen skyldig till att det blev 2 ringar, en "lagomstor" och en pytte i det underbara light aventurine green glaset ….

sanne62
3

en nying i samma glas som #50 …

sanne62
3

ett nytt armband blev det också …

Cessy
0

Åh så synd att du blev missnöjd med #69 för det ser väldigt vackert ut på bilden. Visst ser jag små glipor men det är ingenting som stör mig, men det är ju en annan sak hur det ser ut IRL.

De små dropparna är jättesöta - skönt att ha slipen eller hurFlört Pusselbitarna var också jättefina o light aventurin o vanlig aventurin är ett underbart glas som glittrar jättevackert o även hänget o armbandet blev ju jättefinaGlad

sanne62
0

tack cessy…ja jag är glad att jag numera är ägare till slipen…den räddar många cabbar från "soptippen"

tack alla ni som gav tips och råd om den …..Skrattande

Cessy
0

hm … jag menade inte att du skulle behöva tacka Sanne, men slipen är underbar att ha för att rädda cabbar o ger ju dessutom ett proffsigare intryck på många av cabbarna. Så det att man kan fusa om o lägga på mer glas o att man kan slipa till gör att så småningom brukar det bli hyfs på det mestaOskyldigSkrattande

mialycktman
0

de gröna ringarna och 74 var super duper!

Lyckomia 

sanne62
0

tack mia : )

[kissidor]
0

SLÄNGA #69 :O? Men är du rubbad sanne :-D ? Den är ju jättesnitsig! Och du vet vad vi brukar säga om smådefekter, det ska ju synas att det är handgjort ;-). Härliga små droppar och rundlar du fått till mha slipen :-)

sanne62
0

loooooooooooooooooooool…ja, jag är kanske rubbad….(några skulle säkert nicka instämmande)

smådefekter är helt ok men denna har STORA defekter, tycker jag….får se om jag orkar ta mig an den igen och försöka få bättre passform på en ny cabbe…Obestämd men den får nog ligga o mogna ett bra tag … nu orkar jag inte se den ….

sanne62
5

har armbandsmani just nu … Glad

Cessy
0

Båda två är jättenygga även om jag faller mest för det högra. Det är en lyxigt snygg modell du har på dina armbandGlad

sanne62
0

tack cessy…Skrattande jag tycker dessa rippleglasen blir snygga tackfusade och utan täckglas….

Cessy
0

Jo de kommer mer till sin rätt då o de tillhör dessutom de dichroglasen som är ganska känsliga för för hög temp vid fullfus (får lätt utbrända fläckar) men de är i gengäld väldigt läckra tackfusade o så här har du ju fått dem kanonsnygga SanneGlad

Niwa
0

Jätte fina härliga armband.

mialycktman
0

somrigt med glasarmband!

Lyckomia 

sanne62
0

tack niwa och mia … Skrattande

Allamej
0

Jag faller ju mer för det eldiga till vänster :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

sanne62
0

tack allamej…Skrattande

jag håller tummarna för dig i the bead battle…men du behöver inte oroa dig…din vita ros har etsat sig fast på min hornhinna…och e ditt bidrag hälften så fint som den, så har du kammat hem segern….Flört

Allamej
0

Nope, det är det inte…

Det finns en komponent som jag älskar men jag vet inte om den kan ta hem första ronden :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

sanne62
0

det måste vara olidligt spännande…när är det hela avgjort ?

Allamej
0

om lååååång tid… resten av de tävlande kommer inte ut förrän efter helgen

sanne62
2

2 armband till har blivit klara idag…dom sista på ett bra tag…jag lovar…Skäms

de e knepigt med foto och färger…det till vänster är mycket mer rosa IRL och det blå skiftar i vackert liiiiila…

sanne62
2

lite örhängen blev det av "resterna" …

sanne62
2

några ringar blev det också …

sanne62
2

och sistan för idag…ett vanligt hänge…

mialycktman
0

ringen i mitten, SO NICE!

Lyckomia 

ommok
0

Så mycket fint du gjort! Gillar alla, särskilt #69 och 97, men dina fina silverlerapusselbitar och de söta dropparna i #71 är också superfina. Och armbanden är väldigt snygga, speciellt det högra i #82 och det högra i #94. Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
0

Jättefina smycken men även denna gången faller jag mest för armbanden - båda två är supersnyggaSkrattande

Alex05
0

Fina smycken, är speciellt förtjust i dina ringar!! Skrattande

jagga-ewe
0

Snygga saker, jag gillar främst hänget i #97, mina färger!

Ebmfh
Trollcaféet

sanne62
0

tack tjejer… Skrattande

flower1
0

Älskar silverpusselbitarna Glad! Och vilken häftig ring! Har du använt korklera i burken och spritsat??? Jag trodde inte att det funkade i burken och har endast gjort varianten med hoptrasslad finsilverspiral som penslats med silverpasta och sedan bränts med butangasbrännare. Svägerskan bör ha blivit glad!

Sedan känner jag igen ditt resonemang kring den silverinfattade glascabben. Man ser själv defekterna och vet hur det var tänkt att det skulle se ut, men alla i omgivningen tycker att smycket är helt fantastiskt och förstår inte vad man pratar om när man inte är nöjd! Jag tycker att smycket är jättefint!

Sedan är jag väldigt förtjust i dina armband! Färgvalet är helt perfekt också OskyldigGlad!

Här är min hemsida.

sanne62
0

tack flower Skrattande

skönt att någon förstår mitt missnöje med silversargcabben…Gråter

ringen ja…jag spritsar lera runt en flörtkula som jag sen bränner med butangasbrännaren.(utomhus,för annars tjuter brandvarnaren) sen fäster jag den på ringen och bränner allt tillsammans …

jag har bara använt burken till silverlera tillsammans med glas annars är det butangasbrännare som gäller…då har man full koll på värmen….

vad är finsilverspiral för något ? låter spännande…

flower1
0

Finsilverspiral = finsilvertråd som virats/coilats runt en mandrel och försiktigt dragits ut till en spiral Skrattande. Spiralen går sedan att forma eller "knöka ihop" som vi säger härnere i Skåne till t ex en boll eller ett hjärta, som fixeras här och där med lite silverpasta. Sedan bränner man det hela med butangasbrännare så att det fixeras. Vi testade det på silverlerakursen jag gick för något år sedan…

Flirtkula - det måste testas Glad!

Jag håller med dig - enda gången jag kört burken med silver är ihop med glas. Annars är det butangasbrännaren som gäller!

Här är min hemsida.

sanne62
0

ahaaa…de va så enkelt…jag trodde att det fanns ett färdigt "trassel" av något slag som jag missat….Flört

[kissidor]
0

jamen det är klart man får mani och vill göra fler i alla regnbågens färger när nåt blir så lyckat som de armbanden Glad!

ringarna i #96 är också superläckra Tungan ute!

Annicka.C
0

Oj vad med fina grejer igen Sanne! #69 får du inte ge upp om den är jättesnygg!! Och du kommer kunna fixa till den så att du själv blir nöjd oxå, för du e superduktig!

Jag gillade glaset i både den och #74, vet du vad det heter?

Mvh.A

Mvh.Annicka

sanne62
1

tack kissidor och annicka Skrattande

annicka, glaset heter green pink on ripple black …

ang. #69 så, som sagt…den får ligga till sig ett tag igen…jag tycker det är synd att sargen ska gå till spillo…ska göra ett försök med ett glas som blir bra utan täckglas och finishfusa det i sargen direkt , för det är ju klarglaset som ger problem med missfärgningar…Rynkar på näsan

Annicka.C
0

Tack Sanne! Jag hittar inte den hos WG…har du köpt den någon annanstans?

Mvh.A

Mvh.Annicka

sanne62
0

ja just de…det glömde jag bort…Skäms

PMC har några fina glas som jag inte kan hitta på WG …. dyyyyra men fina….

Cessy
0

PMC köper mycket från ProFusion o de har svindyr frakt o om man får tulla så är det billigare att köpa det hos PMC än att ta hem det själv. Jag blev ju tvungen att snabbt som attan ta hem zebradekalen som PMC slutat föra men som de köpt från ProFusion, för tidningen där Anna Lindells smycke ska publicerades ville att läsarna skulle kunna erbjudas o köpa sådan zebracabbe o jag hade ju inte mer silverzebradekal hemma. Så i full panik fick jag kasta mig ut o handla två ark o frakten var hårresdande (de hade stoppat de stackarsdekalarken i en stor lådaFörvånad) o så åkte eländet fast i tullen också. Som löken på laxen så kommer säkert inte en enda vilja köpa någon zebracabbeObestämd Nåja nu har jag i alla fall zebradekal hemma, men jag önskar def. att PMC inte tunnat ut sitt dekallager o de verkar ju tyvärr minska allt mer efterhand (ja profusion har även glas).

sanne62
0

och vem är anna lindell ?

är det någon som alla ska känna till ?

i vilket sammanhang då ?

och vilken tidning?

och varför skulle det säljas zebradekalcabbar?

och varför skulle det inte köpas några nu ?

du har väl sålt många av dom om jag inte minns fel?

många frågor på en gång… och här kommer en till …

jag har inte förstått det där med tullavgift…vad är det som bestämmer det ?

är det från vissa länder ? eller vissa varor ? eller är det storlek/vikt på försändelsen?

eller har man bara otur om man blir "utvald" att betala tullavgift ?

Alex05
0

Om du köper nåt från ett land utanför EU är du enligt lag skyldig att betala tull och moms. Tullavgiften är reglerad i en s k tulltaxa beroende på vad det är för typ av vara, så är det olika tullavgifter på dessa i % räknat. Har du tur, så slinker paketet genom tullen, men har du otur så får du betala dessa avgifter. Det är inget man kommer ifrån.

Cessy
0

Åh jag har pratat om tigerguld/Anna Lindell i min egen tråd. Hon gjorde ett smycke där en av mina zebracabbar var centerpiece o tyvärr hittar jag inte bilden nu. Hon har kanske varit tvungen att ta bort den eftersom hon ska få halsbandet o mönstert publiceras i engelska tidningen Bead (ska visst komma med i dec. nr.) Då ville tidningen försäkra sig om att läsarna skulle kunna köpa zebracabbar så att de kan göra mönstert exakt om de så önskar detta, så därför blev det urakut att skaffa zebradekal.

Anna Lindells alias är Tigerguld o hon driver numera denna affären/företaget på heltid. Hon var den som gjorde den pärlade bubblan (volkswagen) Beadle som vann med på facett i våras o som ledde till att hon omedelbart fick en inträdesbiljett till den pågående tävlingen Battle of The BeadSmith.

Visste att jag pratat om detta i min tråd o trodde att du hade läst o ber om ursäkt. Var inte meningen att förvirra dig. Trodde helt enkelt att du vissteSkäms

Man ska eg. betala tull o införselavgifter på allt utanför EU o exakt hur det där beräknas vet jag inte mer än att det beror på varornas värde o om sedan vikten också spelar roll - det har jag ingen aning om. Sedan tar de också betalt för att de har "roat sig" med att kolla, så eg ska man alltid räkna med att varor man tar in kan bli ca 35% dyrare än det man redan har betalt. Har man företag måste man tulldeklarera sina varor, men som enskild köpare där man inte har något direkt försäljningssyfte så köper man o väntar o ser vad som händer. Ibland har man tur o ibland otur, men ska man hårddra det så ska man alltså eg. betala tull/inföselavgifter på allt utanför EU som man tar in till Sverige,

sanne62
0

tack för förklaringen båda två…då ska man alltså passa sig för att beställa utanför eu… cessy, är det möjligtvis så att du skrev om anna innan jag kom in på iFokus i januari ? för jag är ganska säker på att jag skulle kommit ihåg en sån rolig sak…

Cessy
0

Njae jag har för mig att det var någon gång i våras (men det kan ha varit inne i privata snacketråden, för jag hittar inte det ute i min tråd) för det var då Anna la upp smycket på fejjan som jag alltså tyvärr inte hittar nu, men jag tror alltså att hon var tvungen att ta bort det eftersom det ska publiceras. (Det är alltså hon som även har köpt mina tigercabbar) Anna har ju sedan några månader själv en ugn men då hon har många järn i elden så har hon ännu inte hunnit med att fusa så mycket. Så småningom lär hon alltså göra alla sina cabbar själv.

Njae man kan beställa, men man bör alltså alltid lägga på den % som gäller för det man har beställt (kan variera men jag räknar alltså alltid med 35% för säkerhets skull, för jag kan inte reglernaSkäms). Glas åker ofta i tullen o likaså det som är skrymmande, en det är också så att vissa ställen där man bställer ifrån så är det alltid så att man ryker på tull/införselavgifter. När jag har tagit dekaler har jag oftast klarat mig men Profusion blev alltså både svindyr frakt + införselavgifter så hade jag bara fått tag på dekalerna i Sverige så hade jag lika gärna kunnat beställa dem här. Den enda som verkar sälja dekaler med vettig frakt är aae glass, men de dekalerna finns ju delvis hos warmglass numera. Fast de är ett steg billigare direkt hos aae glass - om man slipper att tullen vill titta på dem förståss.Flört

Cessy
0

Vill du att jag ska ta bort alla de här inläggen - dina o mina, för det blev ju en oavsiktlig lång diskussion o kidnappning av din stackars smycketråd - SorrySkäms

sanne62
0

nä de e ok att dom är kvar…men tack för att du frågade…Glad

Mmadeit
0

Länk till Annas smycke på fb med cessys cab den ligger på tigergulds fanpage i ett album från en av hennes utställningar därför svår att hitta.

Cessy
0

Åh tack Mmadeit, för jag hittade som sagt var inte den.

sanne62
0

ohhhh tack för att du tog dig tid att hitta bilden mmadeit…jag blev så överraskad att jag kunde se den eftersom jag inte har fb…Glad

det var ett mycket,mycket vackert, välkomponerat smycke…skitsnyggt helt enkelt…o cabben är läcker ensam också….Skrattande

jag blev  också nyfiken på andra pärlarbeten ni pratat om…t.ex annas vw och någon hade gjort en sko…

tror ni det är möjligt att få se dom också ?? Skäms

Cessy
0

Bubblan har du i #116 = Beadle

Här är facetts vinnaralbum men vet inte om du kan se det då där ju är en hel sida med bilder. Du får kolla.

sanne62
0

tackar cessy !  bilden i #116 kunde jag inte få fram men nu var den ju ändå med i albummet…det är skoj att kolla på även om jag inte pärlar själv….

Cessy
0

Aj då - konstigt att du kan se vissa men inte andra. Kunde du klicka in på bilderna eller fick du nöja dig med de små bilderna?

sanne62
0

jag kan klicka upp bilderna….ska kolla ordentligt senare…måste göra mig i ordning nu, för vi ska köra till smygehamn o kolla på en utställning/försäljning av fusade ting/smycken på köpmansmagasinet…spännande att kolla in o granska andras grejer…Flört

Cessy
0

Låter skoj Flörto bra att du kan se bilderna Glad

sanne62
3

lite nytt har det blivit igen…

sanne62
3

.

sanne62
3

ett set i grön/blått…ohhhh vad det glittrar i ljus….Glad

sanne62
3

lite ringar, med hjälp av slipen…Glad

sanne62
3

.

sanne62
3

o sistan för i natt …

mialycktman
0

det gröna setet, me like!

Lyckomia 

Cessy
0

Allesammans var fina men 129 var bara så läcker Tungan ute

jagga-ewe
0

Åhhh, #131! Om det dessutom är blågrönt (ser bara grönt ut här) o gnistrar, då måste det vara hur underbart som helst! Hade det varit på vit metall (silver, typ) och armband istf ring så hade jag köpt det på stört!

Ebmfh
Trollcaféet

[kissidor]
0

nu är hon igång igen och det med besked Skrattande! riktiga läckerbitar allihop sanne, hur sjutton ska jag kunna välja ut en favvo här Obestämd?!? fast #129… Tungan ute och så tänkte jag lägga till några till men insåg att då blev det allihopa så jag struntar i det Skrattande

53goran
0

Mycket fint, men jag tycker nog bäst om armbanden.

sanne62
0

tack för era goa, vänliga kommentarer, tjejer Skrattande

jagga-ewe : framifrån är det grönt med tunna blå linjer…men från sidan är dom blå…och det var ingen diskussion om att gulddetaljer passade bäst till detta…Flört

armband i samma glas är på schemat idag. (fast jag lovat att inte göra fler på ett tag Oskyldig)

Annicka.C
0

#131 Sanne den e bara sååå BRA!!! Å #129 Mmmm.Glad

Mvh.A

Mvh.Annicka

sanne62
1

tack annicka … Skrattande

sanne62
4

nya liknande alster …Obestämd

sanne62
3

.

sanne62
3

.

sanne62
2

.

mialycktman
0

Åh 145!

Lyckomia 

Annicka.C
0

Oj, vad mycket snyggt du har gjort igen sanne!!

Dina armband är supersnygga Skrattande

Mvh.Annicka

Niwa
0

åh vad mycket fint,det röda setet var jätte fint men alla var fina!

ommok
0

Mycket snyggt har det blivit, gillar speciellt 129 och det röda setet i 145. Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
0

Jättefint armband o en massa snygga hängen.Glad

sanne62
0

tack töser … Skrattande

men det känns som det bara är samma, samma med olika färgvariationer bara hela tiden…väntar på en snilleblixt….hoppas den kommer snart ….Obestämd

trettielva
0

Så snygga grejer du gör!

sanne62
0

tack så mycket, trettielva Skrattande

[kissidor]
0

det armbandet blev supersnyggt, och sen är det många läckra hängen Glad. är det silverfolie i det vänstra av de blå?

jomen när man har fått till en riktigt lyckad modell av nåt så är det klart att man vill göra den i alla möjliga färger och varianter - när du blivit helt mätt på det kommer du på en helt ny superläcker design igen Flört

sanne62
0

tack kissidor…nä det är inte silverfolie…bara vanlig dichro on clear …

jo, nog behöver jag komma på nått nytt alltid….väntar på blixten….Flört

sanne62
3

nu har jag haft 2 roliga glasdagar och lekt med "randning" … jag tycker det blir superläckert när man ser färgerna sen breda ut sig när man fullfusar bitarna…

sanne62
2

spillet kan man använda till ringar t.ex…

sanne62
2

.

sanne62
3

det var längsen jag gjorde en droppe, så nu var det dax…

[kissidor]
0

Åh wow :-D! Men sanne det här var väl ett nytt koncept? Och de är kalasläckra! Gillar speciellt den högst upp till vänster!

sanne62
0

tack kissidor…nja…nytt vet jag inte…jag har gjort sånt innan men dessa färgerna blev mycket bättre tillsammans….

mialycktman
0

159 var så fin! Droppen oxo!

Lyckomia 

flower1
0

Nr 134 gillar jag skarpt! Den påminner lite om en vapensköld i formen, men ändå inte… Läckra fäger Tungan ute! Armbanden tycker jag att du skall fortsätta göra, för de är läckra och inte helt vanliga. Har du gjort en egen form för att få till "böjen"?

Här är min hemsida.

flower1
0

Nr 129 är väldigt vacker i färgerna. Nr 134 gillar jag skarpt! Den påminner lite om en vapensköld i formen, men ändå inte… Läckra fäger Tungan ute!

Nr 144, den högra med ormen tycker jag också är helläcker. Less is more!

Setet i nr 145 har häftigt mönster i varma, härliga färger! Armbanden tycker jag att du skall fortsätta göra, för de är läckra och inte helt vanliga. Har du gjort en egen form för att få till "böjen"?

Här är min hemsida.

sanne62
0

tack så mycket, flower ! Skrattande

ja, "formen" till armbanden har jag gjort själv…det är inget avancerat….bara bågar i gips….

[kissidor]
0

ojdå, kom det mera - det missade jag Skäms. jättefina de också, som du säger mycket lyckad färgkombo Glad. men jag tycker fortfarande allra mest om den högst upp till vänster i #157, för den ser faktiskt ut som en sån där riktigt superläcker agatskiva Glad!

fast droppen är också mums - jag inser ofta att jag själv är på tok för klåfingrig när jag gör smycken, jag kan inte låta det vara med bara ett sorts glas utan ska dit och kladda med 10 sorter i olika flisor och lager - när det blir så himla snyggt med bara det enkla och rena Skrattande

Cessy
0

Fina smycken Sanne o det har väl knappast undgått någon att jag älskar att ösa frit på allt i tid o otidOskyldigSkämsSkrattande så jag faller ju mest för den högra tackfusade ringen i #62 o så det liknande men fullfusade hänget i #63Glad

sanne62
0

Skrattande tack tjejer…

cessy: jag tror jag vet vilka dina favoriter var även om du blandat ihop siffrorna…Flört

Cessy
1

OopsSkäms Ringen till hö. i #158 o så hänget i #159 ska det ju givetvis vara. Får väl skylla på att jag inte tål värmenOskyldigSkrattande

Annicka.C
0

Snyggt Sanne, jag gillar den högra ringen lite extra o droppen e supersnygg Glad

Mvh.Annicka

sanne62
0

tackar tackar ….

sanne62
3

idag är det väder som passar att vara inne i…passar på att lägga in lite nya alster …

dessa var svår att fota…blir mycket reflexer…

sanne62
3

.dessa är alla från mina experiment med "ränder" …

sanne62
3

.

sanne62
4

.

sanne62
3

.

sanne62
3

.

sanne62
3

.

mialycktman
0

Å vilka läckra!

Lyckomia 

Emo
0

Många fina och annorlunda cabbar.

[kissidor]
0

Åh så läckra de är :-D! Som jag sa förut också så ser de ut som såna där riktigt habegärsframkallande agater :-P!

sanne62
0

tack mia, emo och kissidor….Skrattande

Cessy
0

Fina cabbar o de gröna i 174 är superläckraGlad

sanne62
0

tack cessy Skrattande

Niwa
0

Mycket fint, den högra i 174 ser ut som en blomma i närbild.

R&Smatte
0

#179 Så vackra!

sanne62
0

tack så mycket, niwa och r&smatte…kul att ni pärlare också tittar och kommenterar…Skrattande

sanne62
3

varför ska de va så attans svårt att fånga liiiila på bild ??? Skrikandes

detta setet är verkligen liiiiiila !

även de bitarna som är blå på bilden….

Cessy
0

Ja lila är jättesvårt o vissa kameror har ursvårt för att fånga just lila, men setet ser bara så läckert ut Sanne,Skrattande

Annicka.C
0

# 173 & #174 e jättesnygga sanne, hur får du till dem så randiga?

Ja lila e supersvårt att få rätt färg på & jag håller med cessy! Glad

Mvh.Annicka

Emo
0

#189 Passar bra med isbitar i hettan nu. Skrattande Fina!

sanne62
0

tack töser…

Annicka: jag fusar ihop 5-6 olika färger …

leja
0

Verkligen fina "godis"bitar du gjort. Ser så läckra ut alli hop som du gjort sen jag var inne sist!

ommok
0

Så mycket fint du gjort! Gillar speciellt droppen i #160 med sina härliga färger, #173, 174 och #178 som alla har så fin randning. Skrattande Jag undrar också hur du fått till den? Obestämd Det lila setet i #189 är också jättefint. Skrattande

sanne62
0

tack så mycket leja Skrattande

Niwa
0

KAn ju inte låta bli att kommentera när du gör så mycket fint Flört
Det lila setet vart jätte läckert!

mialycktman
0

Det lila är underbart!

Lyckomia 

sanne62
0

tack ommok, niwa och mia ….men jag önskar ändå att den lila färgen synts bättre…det har bara blivit bra EN (1) gång…och det är ju lika konstigt det !!??Förvånad…

se #180 i 3:dje tråden om ni vill/orkar…

nu när jag bläddrade igenom mina bilder, såg jag svägerskans ring…så för er som undrar, så tyckte hon jäääääääättemycket om den… Skrattande….

sanne62
4

ett nytt liknande lila set…några dichro-stringers fick följa med för att piffa upp….

Emo
0

Kul modell det också. Bra med så få nyanser när du har så mycket form.

sanne62
0

tack emo    och det har du alldeles rätt i Glad

Cessy
0

Häftigt set o lila är aldrig felOskyldigFlörtSkrattande

trettielva
0

#189 - Underbart!

sanne62
0

tack cessy o trettielva Skrattande

[kissidor]
0

superhäftiga lila set sanne Glad, riktigt kaxig form Skrattande!

sanne62
5

tack kissidor….

här är en annan lila variant …

Cessy
0

Åh woow Tungan ute så snyggt! (Jo jag är ju en sucker för fritSkäms) är det violet striker du använt?

sanne62
0

tack cessy…ja visst e de violet striker…och ni som också har det glaset vet ju hur liiiiila det verkligen är….Skrattande

men blupparna har nästan övergått i en brun nyans…beror det på att dom är fusade 2 ggr ? eller för att dom är "tjockare" ? reagerar violet striker olika på olika värme och längd i hotpot och ugn ?

Cessy
0

Japp - ju högre värme ju djupare färg o ditt set är supersnyggt så jag lånar nog den idén om det är ok med dig Sanne?

sanne62
0

det är självklart ok, cessy…du sätter nog din egen prägling på ditt set ändå….Flört

mialycktman
0

Å så fint set!

Lyckomia 

leja
0

Verkligen fint set.

sanne62
0

tack mia och leja Skrattande

Cessy
0

TackelitackGlad o förresten glömde säga att både pink striker o violet striker slår mot en brunaktig ton o delvis hög värme men också som du är inne på - tiden, hur länge något fusas i högre värme har betydelse för hur det brunaktiga kommer fram.

Fast Pink Striker i frit får jag inte bra hur jag än gör.Rynkar på näsan För ser man inget ljus genom cabben ser den brunmelarad ut o ser man den genom ljus så är det riktigt fint rosa, så det är en färg jag lärt mig avsky då det gäller frit, men tycker jättebra om i planglas o irid planglas.

Annicka.C
0

Å #207 va nytt!! Snyggt Sanne Skrattande

Mvh.Annicka

sanne62
0

tackar så mycket annicka Skrattande

SusannAlg
0

Sååå läckra!!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Emo
0

Ännu en kul och vacker modell.

[kissidor]
0

roliga och läckra Glad

sanne62
0

tack till er också, susann, emo och kissidor…Skrattande

R&Smatte
0

#200 Wow. Jag älskar lila och jag älskar verkligen formen på dessa.

Niwa
0

läckert lila!!!Skrattande

R&Smatte
1

Min dotter frågade om hon kunde få dina smycken. Haha.

sanne62
0

ahhhhh, så gulligt av henne …. ja, hon får väl fråga tomten Flört

tack förresten till både dig och niwa för era positiva kommentarer. Skrattande

sanne62
4

gjorde 2 liknande set till,  i andra färgställningar….

sanne62
2

.

sanne62
2

och när jag ändå höll på, så blev det några extra ringar Skrattande

ommok
0

Åh, så många härliga hängen du har gjort! Gillar de gröna i #227 extra mycket. Skrattande

sanne62
0

kissidor : titta här !!!!!

ett exempel ur min "präktiga" pärm….så….nu kan du börja ojja dig…..Oskyldig…

men om sanningen ska fram så verkar du ju klara dig utmärkt utan en "facit-pärm"…Tungan ute

Marinas Mix
0

#226 DREGEL….

Mycket tjusiga saker du kommer med. Kul att se dina experiment

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[kissidor]
0

mumsiga Glad, jag föll allra mest för färgkombon i #228!

sanne62
0

tack ommok…va du va snabb !Skrattande

ommok
0

Åh, Sanne, vilken fantastisk pärm att ha inför kommande fusningar! Måste erkänna att jag är väldigt slarvig på den punkten, jag glömmer tom att föra bok på vad jag fusar, vilka inställningar jag använder och hur resultatet blev. Det borde man ju göra, för att underlätta för sig själv.

Jag beundrar dig och mialycktman som fått till det så fint! Skrattande

[kissidor]
0

nu var vi snabba allihopa Skrattande!

ja fy vad präktig du är sanne ! kom igen, take a walk on the wild side och låt det bli en överraskning CoolSkrattande!

ommok
0

Ja, gör det! Jag blir överraskad varje gång, nästan, och det är för det mesta på den positiva sidan. Glad Fast ibland skulle jag velat ha en sådan pärm, där allt finns samlat.

sanne62
0

tack golden och kissidor…och ommok igen…

ja, som tur var började jag ju dokumentera ganska snabbt….skulle jag börja göra det nu när jag har så myyyyyyyycket glas, tror jag inte att jag orkat ge mig på det….det blir ju lättare om man gör det efterhand som man får hem nytt glas…..

ommok
0

Ja, och jag har nog köpt lite väl många blandade dicro-påsar, för att kunna göra så. Det blir så lite kvar, och jag vet inte namnet på alla sorter, kan bara gissa. Och så reagerar en del glas olika beroende på temperatur och hålltid, så det kan tom bli stor skillnad i färgen. Sånt borde man ju också dokumentera… Flört

Jag kommer nog och lånar din pärm när jag inte får till det som tänkt, hoppas det är ok. Tungan uteFlört

sanne62
0

helt ok ommok…Skrattande

Niwa
0

åhh vad mycket fint!! dina set är verkligen läckra och ringarna #228 fick även mig som inte gillar stora ringar att kunna tänka mig lite större ringar Skrattande

sanne62
0

tack niwa…det var ju en komplimang som heter duga….Skrattande

Cessy
0

Åh älskar dina frithängen, ringar m.m. Kommer def. göra sådana för klarglas har jag o frit har jag o jag har ju lekt en hel del med detta men i större skala (läs fat) o jag kommer def. testa detta nästa gång jag ska tackfusa något. Jätteläckra är de Sanne!Glad

sonette
0

O vad mycket fint du gjort.Jag är inne i en period när det inte går någe braGråtermen det är väl bara påt igen!

mialycktman
0

de blå ringarna var jättefina!

Lyckomia 

sanne62
0

tack cessy, sonette och mia….

sonette: vi har alla våra svackor….men det vänder….

Annicka.C
0

Jättehärliga frittsmycken sanne, jag förstår att du liknande i andra färgerSkrattande

Mvh.Annicka

sanne62
1

tack annicka….jo det är väl så, att om man blir nöjd med något vill man göra fler men samtidigt vill man ju hela tiden komma på nya saker….Glad

leja
0

Verkligen fina smycken. Så läckra.

sanne62
0

tack så mycket leja !  Skrattande

sonette
0

Jätteläckert med de tackfusade örhängena,det ska jag nog prova någon gång.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer