Pärlbroderibryderi...
En fråga…har börjat lite med att pärla runt mina glascabbar, men tycker att kanterna är svåra att få till snyggt. När man är färdig och klippt bort överflödigt tyg under cabben så syns tyget ändå runt kanterna. Nån ide? Jag är absolut inte van vid sånt här och när man kollar runt på nätet och här i trådarna så ser alla kanter så snygga ut.
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Man lägger på ett annant tyg (ofta mocka eller läderimitation) på baksidan o så syr man ihop det med framsidetyget samtidigt som man kantar runt med pärlor för att kamoflera tygkanten.
ok, ja det har jag sett, men på en del bilder verkar det som om ingen kantning görs…och ändå syns inte tyget.
Lyckomia
Jo men då är det ofta så att man kanske använder samma pärlor till kanten som till sista raden runt o man väljer också att lägga pärlorna ner så de ser ut som en sydd rad o inte kant (att man inte satt pärlorna på högkant) o därför ser det ut som stt tyget inte syns för sista raden är eg, kantningen.
ja så kan det ju va, beroende på om man har pärlorna på högkant eller ej…tack
Lyckomia
den va fin…….
Lyckomia
På den här bilden, om du öppnar upp den helt så syns kantningen väldigt bra
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
tack Allamej, jag förstår, få se vad det blir av det……………..bild?
Lyckomia