Niwas smycken 2
Upptäckte att jag passerat 250 inlägg för ett tag sedan så fick uppmaningen att starta en ny tråd 
Här finns den 1:a om ni vill se vad jag gjort tidigare.
först ut i denna blir ett makrame armband.
Har en tanke och en vilja att lära mig lite fler makrame knutar så jag kan göra lite mer avancerade armband, det ser så snyggt ut när man kollar på andras makrame smycken.
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Fina färger i ditt första makraméförsök. Lycka till med fortsatt experimenterande.
det blir bara kul!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
jämnt och fint knutet och snygg kombo
! jag har också fastnat lite för allehanda knytande på sistone - främst kumihimo just nu men jag har nosat lite på makramé också (men det är lite knöligare rent ergonomiskt än kumihimo så jag gruvar mig lite mer innan jag drar igång de projekten…
) men hursomhelst så ska det bli inspirerande och kul att se dina alster
. (de riktigt inbitna makraméproffsen här gör ju fantastiska grejer som det är en glädje att se och beundra, men det blir liksom inte lika inspirerande när man inte ens fattar hur de gör 
)
det där gröna wrappet var jättesnyggt niwa, ett sånt vill jag också göra
! vad är det för knut du har gjort där - och är den sådär lös i originalet eller är det ett eget lyckat experiment du gjort?
åh vad kul att du gillade det kissidor
blev nöjd själv så det sitter på armen nu.
tror det är kedja med halvslag med dubbel tråd. Hittade en bild där de visade denna knut med olika grader tighta/lösa knutar. Jag ville inte ha det jätte tight för då tyckte jag det blev "konstigt" med pärlorna.
Är det någon som har en annan åsikt om vilken knut det är så kommentera gärna så jag inte säger fel, är ju nybörjare så har inte jätte koll på detta ännu.
"kedja"? finns det en knut som heter så alltså?
ni som inte blir yra i lilla huvet när ni försöker följa trådens väg på bilden - kan ni säga mig om detta månne är "frupärla"-knuten eller någon annan känd knut?
kolla på bild A(andra bilden) nr 4 & nr 5 dubbelt halv slag , jag gjorde med dubbla trådar varannan höger & vänster
http://hhansen-passepartout.blogspot.se/p/makrame-knyppling.html

Det är det vi kallar "fru pärla"-knuten, kissidor
. Det blir jättesnyggt, fast det är en enkel knut, och när man lägger till pärlor så blir den riktigt lyxig! Fint armband blev det! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Tror att den kallas "Halvslag" (knuten alltså.),
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
ja jag tyckte den kändes bekant ommok, men jag blev osäker för jag tyckte den blev så olik sig som lösknuten, lika snygg fast annorlunda liksom
. den har jag ju knutit med, så nu måste jag testa att göra som niwa.
tack niwa för länken, det var en bra sida för gröngölingar 
Jag har testat ännu mer Makramé knytande, så här kommer ett armband till :-)
nu vill jag ha mina trådar som jag beställt så jag äntligen kan använda mina rocaille pärlor i mina armband. Tråden jag har är alldeles för tjock :-(
Har ni tips på makramé sidor/ böcker avslut ja allt så är det välkommet :-)

Såg en bok på jobbet igår. Om du söker på micro macrame på Adlibris så får du upp 2 träffar. Det var den häftade för 129 kr som jag såg och den står nu på önskelistan. Jag kan tyvärr inte klistra kopiera och klistra in längre, vet ej varför men du kan söka själv istället.
den boken av annika degroth är nog den bästa jag stött på men ändå ganska tråkiga projekt men bra för att få till tekniken…
Mmadeit: just nu håller jag på att utforska denna för mig nya djungel och kan behöva all hjälp jag kan få :-)
När du säger tråkiga projekt betyder det enkla eller inte allt för roliga saker som visas?
jag behöver något att som får mig att våga testa och testa olika knutar tillsammans.
Hittills har jag nog bara gjort dekoration till en nyckel ring där jag använt två olika knutar. Resten har samma knut rakt igenom.
Samt att jag behöver lite hjälp med kedjor & halvslag (tror jag det heter
) och roliga tips på avslut.
Tack för all hjälp o tips, vill verkligen lära mig detta men det är sååå mycket nytt
tråkiga = tantiga eller plottriga ;-)
Ett par smycken som skickats till mamma i morsdagspresent tillsammans med ett egen gjort kort.
Hade tänkt att det skulle vara helt i silver, men då det blev så tomt och jag ville ha silver kulor med också och det inte fanns hemma så fick de bli silverfärgade i stället :-( men krokarna o blomformade mellandelarna är silver.

Mmadeit: den andra som man får som träff (pocketboken), har du tittat i den också så du kan jämföra de två böckerna man hittar på Adlibris hemsida?
Det jag fastnade för i den jag först nämde var just att det visades hur man gör. Sen kan jag väl inte påstå att allt föll på läpp. Men för en nybörjare så kan den vara värdefull. Och 129 kr är egentligen inte mycket pengar för en bok. Engelska böcker brukar ju vara förhållandevis dyra och några svenska böcker i ämnet har jag inte funnit.
jättefina knutar niwa
- och grönt är skönt
.
så glad din mams kommer att bli för de söta örisarna med så fint kort
!
min blogg om bl.a kortmakeri http://niwasscrap.wanis.se om någon vill se hele kortet till min mamma där örhängena var med i.
Så fina smycken!
Är lite avis på er som kan knåpa och pyssla på detta vis. Mina händer klarar inte av sådana tålamodskrävande pill saker.
#23 tack Kissidor för din gulliga kommentar och tack för kommentaren om knutarna, tyckte det var jätte svårt att få det jämnt o snyggt i början.Men det känns som ja börjat få lite känsla för hur hårt jag ska dra åt dem.
tack R&Smattte, tycker det är rätt rogivande att sitta och knyta makramé än så länge, fast jag gör ju inget jätte avancerat än så länge och det var rätt skönt att göra ett avrott med mammas örhängen :-)
BitteS & Mmadeit jag har kollat på böckerna ni pratar om och har satt dem på önskelistan tillsammans med några till & hoppas att min sambo skall ge mig någon i present när jag fyller år nästa vecka 
Hoppas att hinten om födelsedagspresent går hem Niwa för att knyta verkar ju vara en grej för dig. Själv är jag ingen knytare, men blir otroligt imponerad av alla som har tålamod till detta. Örisarna till din mamma blev ju jättefina
jag fick två böcker av Annika de groot i present av familjen, men tyvärr var den ena slut och de skulle inte få in fler. Men den som jag fått rekommenderat härinne var den jag fick.
Jag måste säga att jag gillar den just för att det var bra tips på hur man börjar, knutar, tips på mönster et.c sedan kanske inte alla var de finaste kreationerna men det kan jag leva med. Jag tänker ju inte kopiera hennes exempel till punkt & pricka i alla fall :-)
Nu vill jag bara att grabbarna skall somna så jag kan börja 
Håll tummarna att jag lyckas med något i all fall och att det ser allt för illa ut.
Grattis till böckerna
o klart det är coolt med en dödskalle
Han blir säkert supernöjd med det armbandet
#30 Fin! Ett sånt i grönt hade min dotter gillat. 
Tack tjejer hoppas att han kommer att ha det på sig bara, han brukar ta av sig smycken rätt fort, men detta kanske kan få sitta på ett tag ;-)
R&Smatte: Det var inte så svårt att göra detta med en kumihimo disk, detta är mitt första försök någonsin, så det borde säga ngt om hur pass enkelt det är ;-)
Jag gjorde ett likadant armband fast i vitt och grönt till min 4 åring också, men han tog det till dagis i morse innan jag fotat det och nu är jag inte säker på att det kommer hem igen :-)
men det blev ett litet likadant fast utan döskalle och ett knutet lås till grann tjejen
Måste förresten visa vad som landade i min brevlåda i dag!!!
en släkting till mig frågade mig för ngn månad sedan om jag kunde göra nft med kristaller
Men han sa att de var upp till 5 cm stora. blev lite fundersam då 5 cm till smycken är rätt stort.
Idag dök detta upp :-)
en påse med runda och runda platta swarowski kristaller i ca 1-1 1/2 cm storlek
Vill bara tala om det för ngn som förstår min glädje
Jag förstår dig till fullo :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag fick en förfrågan om vrist länkar till några av mammas kompisar.
7 st klara att skickas 
Skulle gjort fler om inte kjolarna & vingar tog slut :-(
Först ut är lila.
De lila pärlorna på sidan om änglarna är avslutet på kedjan.
har ingen ring att fästa låset i utan jag har valt kedjor där man kan fästa låset vart man vill, då det är sååå svårt att göra olika stl som passar..
#38 Kär som attan! Gud så fint. Jag har ju sådana där kjolar till änglar så jag funderar starkt på att prova att göra en ängel. Wow åter igen för dina fina smycken.
Vad använder du för tråd/band i sista smycket? Väldigt snyggt gjort!
Fina vristlänkar o härligt RAW-armband
o vilken skattpåse du fick av din släkting.
Tack gulliga ni tjejer för era snälla kommentarer!
#45 i detta hade jag nylon lina, kanske inte det ultimata men hade inget annat hemma som funkade, hade smycke wire men den var för grov :-(
Har dock använt det på flera likadana armband och de håller än 1 år senare.
Cessy visst var det en riktig smaskig godis påse jag fick,blev så glatt överraaskad när jag fick den. Hade glömt att han frågat mig om kristaller.
#47 En släkting till mig frågade om jag kunde tillverka ett fint smycke till henne…men tror hon menade som hon kunde få, inte betala material ens. Jag skulle bli superglad för en sådan gåva. Du har tur du. 
#48 R&S matte jag blev superglad över kristallerna jag fick, men blir lite snål nu, vill göra ngt riktigt fint av dem
men vet inte vad så de blir väl liggandes ett tag tills jag vet vad.
Tyvärr är det inte alla som inser att det faktiskt kostar att göra smycken, man har ju gjort dem själv.
Jag gör bara smycken till dem jag vill/gillar och det jag själv vill ge dem. Min mor får självklart välja nästan fritt men i övrigt.
Jättefint armband o du är ju på god väg Niwa med ditt experimenterande.
Oj vad mycket fina smycken du har gjort Niwa
Nä, den där tiden till att göra vad man vill är alltid alldeles för liten…
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
väldigt sommarläckert turkost armband och jättesöta änglafotlänkar
.
jag har experimenterat med makrame igen och det blev ytterligare ett armband.
Röd bomulls tråd 1 mm med klara rocaille pärlor.
Jag måste verkligen träna på att göra avslut och gömma o klistra avklippta trådar. på detta blev jag hyffsat nöjd med armbandet men avslutet bläääää!

Men det ser fint ut. Lycka till med avsluten,
Vad ska man ha som signatur tro?
Armbandet 56-57 ser jättefint ut Niwa o ett wrappis i kumihimo blir ju en tuffare variant

jag har gjort ytterligare ett kumihimo smycke, denna gång blev det en vristlänk & precis när jag skall fota så lägger batterieet av. Skall försöka fota det i morgon.
iFokus är bäst, måste bara säga det då man får så mycket feedback på det man gör samt hjälp när man kört fast 
gulligt!
Lyckomia
oj jisses vad stor den innan blev 
Här är hela armbandet, denna gång blev jag inte missnöjd med avslutet , ja om det inte vart för att jag gjort fel och fick slita upp allt på slutet innan limmet torkade. Så nu har jag lite limrester på några trådar. Förhoppningsvis kan jag skrapa bort det
Läckert armband o jag gillar fransavslutet som blev kanonsnyggt
snyggt…men är det inte jobbigt att öppna om det är tänkt att man ska knyta av och på det varje gång ?
Tack Sanne 62: Nej det ska inte knytas. om du kollar på andra fotot så finns det en rad m knutar på "baksidan". Om man drar lite i armbandet från båda sidor så öppnas armbandet därav alla trådar som hänger löst, de hör till "låset". skall se om jag hittar en tutorial på det så blir det lättare att förstå.
på denna ser man hur "låset " funkar sanne62
http://www.youtube.com/watch?v=q4xA-zhArtk
aha….tack för länken…
Tack så jätte mycket Cessy!!
jag blev ok nöjd med det med tanke på att jag fortfarande lär mig,lite skevt blev det dock men som sagt man lär så länge man lever och jag märker ju en viss skillnad/förbättring för varje sak jag gör och lär mig i alla fall hur man inte ska göra
halvslag och avslut är det jag försöker koncentrera mig på nu, samt att jobba med S-lon (pilligt värre)
ha ha … ja de förstår jag…
fint!
Lyckomia
Du har gjort så många fina alster. Så välgjorda och så fin variation.
Hade alla bilder visats direkt, så hade det varit lättare att se dem.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Ja, enligt min menig har det varit för jobbigt att klicka upp dina bilder. Det är anledningen till att jag missat dem och inte kommenterat dina vackra saker tidigare.
Jo, du har rätt. Jag klippte och klistrade länge. Inte alla gillade det, för en tid blev det dubbla bilder för vissa.
Jag lärde mig att klippa och klistra på Modellbygge. där alla bilder visades direkt. Om man inte själv klippte och klistrade, så gjorde Sajtvärd eller Medarbetare det.
Det blev kanske för många som klippte och klistrade.

wow niwa, du har kommit en bra bit med din makramé - den senaste armbandsmodellen är jättesnygg och avsluten blev ju kanonbra
! men gör du detta med superlon alltså? hur undviker du att bli vansinnig på den? vaxar du den som sjutton först eller?
Oj tack så jätte mycket Kissidor,vad glad jag blir.
Sista var ett test på att använda halvslag för jag tyckte aldrig jag fick till det
samt att få till ett bra avslut.
denna gång kändes slutresultatet ok.
det är lite ojämnt knutet och rocaille pärlorna var olika stora och innan jag fattade att det var därför det blev ojämnt så var jag nästan klar med ena sidan, men nu vet jag till nästa gång att jag inte kan gå efter antal pärlor.
Hur jag undviker att bli tokig på S-lon??
jag har nog inte använt till mer är kanske ett eller två test små arbeten tidigare men tycker det funkar rätt bra.
Jag har nålar som jag fäster trådarna under när jag jobbat klart med dem och vax har jag faktiskt inte använt alls än, det glömde jag
Vad kul det är när man får feedback på att man faktiskt gjort framsteg, känns som man står still i bland. Tack så jätte mycket tjejer!!!!!
Jättefina kumihimoarmband båda två
härliga färger !
härlig färg i 85!
Lyckomia
snygga armband och det blå är underbart i färgen….
Så mycket snygga armband du har gjort Niwa
Det röda i #56-57 gillade jag jättemycket o även dina Kumihimo o makrame e härliga.
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Har du själv gjort den rundflätade läderemmen i #95? Älskar sådana rundflätade remmar -de är så lyxigt snygga o ett gäng fina andra armband du har gjort
Åh det var synd. Hade varit kul o veta hur man gör, men oavsett vad så är ju en rundflätad läderrem ff. lika lyxigt snygg

tack Cessy gillar själv flätade läderremmarr,denna har dock legat ett tag för jag har inte haft några bra avslut som passat. Nu när jag beställde till kumihimo armbanden så passade de ju perfekt till remmen också
Förresten så tror jag att jag sett en tutorial på rundflätning någonstans på nätet….fast vart
Cessy här är en länk till en rund fläta, verkar inte jätte svårt heller.
http://www.youtube.com/watch?v=eNMnQ9yKHN4&feature=related
Fina alster med bra variation. Välgjorda och välkomponerade.
vilka härliga färger i rattailarmbanden, rena vitaminkickarna
!
det är mycket roligt att använda rattail med kumihimoskivan 
Jättefina armband Niwa o jag älskar hur #109 blev med de färgerna

Många härliga armband! Jag är så impad av alla som kan göra makramé-armband. Själva knytandet av "square knot" klarar jag, men hur i sjutton avslutar man? Så det inte blir ändar av de snören man knutit med asså. Eller ska det bli ändar?
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Tack jagga-ewe jag är nubörjare på makramé så jag jobbar själv hårt med avsluten. och försöker komma på olika snygga lösningar.
på #114 har jag helt enkelt dragit alla trådar genom en pärla från olika håll och sedan alla trådar genom en till fast från samma håll och sedan satt på små pärlor och knutit en dubbel knut.
De med satin bränner jag och trycker fast på insidan av armbandet.
På några armband har jag helt enkelt klistrat fast trådarna i ett avslut som på #92 och #94
Jag tänker på tex det i #50/51. Där man har sån där "glidband". Där får man väl slutet på knytandet mitt på "låsknutarna"? Jag är så väldigt mycket mer nybörjare så jag har bara dumma frågor… :)
Ebmfh
Trollcaféet
finns inga dumma frågor jagga-Ewe, försöker jag intala mig själv för då har nog jag ställt alla som finns eller kommer ställa de som finns kvar
De enda dumma är de som inte frågas
Här är en tutorial på sliding square knot, har använt samma på #109-111
http://www.youtube.com/watch?v=q4xA-zhArtk
Aha! Den instruktionen jag hittade på Panduro var mycket knöligare, den där var ju jättesmidig. Hmm, hem o knyta om försöket från igår igen då…
Funderar på om man kan göra knutar runt en memorywire, för att variera det hela lite. Kanske värt att försöka iaf.
Tack Niwa!
Ebmfh
Trollcaféet
Å vilka fina armband du gör!
Lyckomia
jag hade gjort två armband som jag blev riktigt nöjd med (enklare i makrame) fotade dem och la dem i en låda som en väninna skulle ta med sig till jobbet och se om hon kunde sälja lite. När jag sedan skulle redigera dem så hade jag glömt sätta i minnes kortet efter att jag tömt det sedan midsommar
Kunde det inte vart något som jag inte vaar så nöjd med???? attans
snyggt….hur gjorde du ormlänken?
Nice!
Lyckomia
Fina armband o örisar
och ett armband utan tråd 
Tre rader med två nyaner rosa rocaille med en strass detalj i mitten, gällande blomman vid låset så är det inte omöjligt att den försvinner då jag egentligen ville ha ngt annat i starkare rosa där men tyvärr hade jag inget i rätt ton/färg 
till sist ytterligare ett makramé försök, denna gång en nyckelring i form av en fisk. Denna skall jag skicka till mamsen som dejtar en yrkesfiskare
lyckas inte riktigt med knutarna i mitten (mitt i V:ét)men däremot har jag insett att trådspänning är ytterst viktikt och jag behöver något att fästa de trådar jag arbetar med så de inte far runt.
Mycket snyggt har det blivit :-)
när det gäller att hålla trådarna still kan jag rekomendera nån form av korkunderlägg eller ett "project board" och knappnålar i mängder. (bifogar en bild på hur det brukar se ut när jag "jobbar" Har köpt project boards hos anjalu, fru pärla sirlig och caraga tidigare men nu hittar jag dem inte hos nån av dem :-(
Hoppas du fått rätsida på datorn Niwa!
Ett gäng fina armband du har lagt upp. Gillar speciellt #134 för färgerna skull.

väldigt fina färger på de senaste kumihimosarna niwa
. detsamma om det söta lilla treradiga seedsarmbandet!
imponerad av fisken, även om jag inte fattade att den var upp och ner
. hoppas inte datorn fortsätter att krångla!
så ja…nu blev det fina fisken !!!
jaha, jag tyckte den var söt redan på baksidan
, fast visst var den finare från rätt håll 
Jo så här blev det ju genast "lite mer" o känns betydligt lyxigare än baksidan gjorde o som Sanne sa - det blev fina fisken

Många nya fina alster.
Fisken är något alldeles extra.
snygga och roliga fiskar!
Lyckomia
Fina kumihimos
o den blev ju jättesnygg
det syns ju lite dåligt eftersom pärlorna också är mörka, men när jag klickar upp den ser jag någorlunda och det ser jättesnyggt ut
. visst det är jättesnyggt och väldigt maffigt med pärlor på alla trådarna också, men jag är lite svag för att göra som du har gjort så att man inte gömmer tråden och den snygga kumihimoknytningen helt 
jag tycker det piffar till med pärlor i kumihimos..men precis som kissidor, tycker jag också att de försvinner här mot de mörka trådarna….
Tack så jätte mycket för feedbacken tjejer 
Armbandet m pärlor blev inte riktigt som jag tänkt mig, men så är det ett test också

Hade trott att pärlorna skulle bli lite mer utåt på armbandet så de syntes mer.
Får testa rocaille m silverline nästa gång så kanske de syns mer.
EN väninna till mig ville ha vristlänkar, så hon fick kumihimo"setet" i #151 samt denna kedje länk.
Hennes favorit färger är brunt och grönt kanske skall tilläggas
En hjärtformad berlock som jag själv är stört förtjust i samt en turkos m liten hatt som hängen.
ja det finns en matte till alla smycken…man ska bara hitta dom….
Oj jag har missat massa nya snygga smycken
#29 o #34 va helt i min smak ;)
Mvh.A
Mvh.Annicka
Fin fotkedjekänk med söta berocker
länken med hjärtat var super!
Lyckomia
ja det var ett fint hjärta 
fotlänkar blir oftast finast på om de är ganska enkla, både den kumihimoade och kedjan är perfekta tycker jag 
Och till sist ett mastodont arbete
ja i alla fall för mig
Ett makramé armband jag suttit och knutit på till och från i några dagar coh som jag faktiskt blev riktigt nöjd med slut resultatet
Det är första gången jag går ett sådant här avslut och var riktigt nervös att jag skulle "förstöra" armbandet genom ett mislyckat avslut,men för att vara första gången så är jag såå nöjd.
Ja iof med tanke på att jag anser mig vara nybörjare på makrame överhuvudtaget och det är 3:e gången jag ger mig på ngt sådant här någonsin så är jag jätte nöjd.
snyggt jobbat tjejen….klart du ska va nöjd med #169,170,171….
och dödskallearmbanden är perfekta som killarmband….
wow….du gjorde mig ett år yngre på 2 sek.
Häftiga dödskallearmband o ditt mastodontarbete blev jättefint. Förstår att det tog lite tid att göra o så var det ju mina färger så jag faller ju jättemycket för det.

Jättefint armband, vilket jobb. 
döskallarna var häftiga, och ditt stora arbete med armbandet var väl värt.
Lyckomia

Snygga armband, särskilt det sista stora arbetet! Fin färgkombination och fint mönster. Det ser väldigt jämnt och välgjort ut också. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Jag gillar ditt svart/silver-armband, det är läckert. O mastodonten var ju fantastisk, jag fattar inte ens hur man gör sånna där armband! Start jobbat!
Ebmfh
Trollcaféet
Härliga armband, speciellt de i makramé! Efter att ha sett lite makramé i trådarna här, har jag blivit sugen på att prova också, och har köpt hem lite tråd. Vi får se när det finns tid… Nr 169 är jättefint!
Jag faller även lite extra för örhängena i nr 129. Jag antar att de är i montana blått
. Läckra i varje fall!
Här är min hemsida.
alla armbanden är så läckra niwa
, de tuffsöta döskallebarnarmbanden (jag har också såna döskallar hemma, och de uppskattas av det yngre gardet här också 
), det elegant svartsilvriga, och det arbetade men ändå så stilrena "mastodont"verket 
Jättefina armband Niwa!!
Mvh.A
Mvh.Annicka
Jag är så faschinerad av makramé för jag kan inte få till det dubbla halvslaget en om mitt liv berodde på det.. Supersnygga och dom där dödskallesmyckena kommer att sälja som smör :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag har testa tdet!!!pärlbroderi alltså och det var SÅÅÅ kul
Tack Glittertind för alla tips och inspiration ;-)
Ja jag tror stt jag snart gått igenom de flesta tekniker och jag blir bara mer exalterad för varje ny teknik, var ska detta sluta
Denna gång blir det en brosch, började med tanken på ett halsbands hänge men det ville bli en brosch.
Cabochon berg-jade lila 30*22 mm, seed beads amethyst gun metal & opaque jet
jätte, jättefin niwa !
jepp, så e de…ju större utmaningar desto större "nöjdhet" …
Jättesnyggt.
ja visst är det kul! Bra gjort!
Lyckomia

Snygg brosch! Bra jobbat! 
Ja det hänget blev ju en jättefin brosch,
Jättefint arbete Niwa!!
Mvh.Annicka
Så inspirerande att se din utveckling på mikromakramén. #169 är ju underbart!
Fint hänge, och fina makramearmband. Du är duktig på nya tekniker.
vad snygg din första cab blev niwa
! jag är bara lite förvånad att du lyckats få tag i amethyst gunmetal, den är min absoluta favoritnyans och jag gör mitt bästa för att hamstra den så att alla amethyst gunmetal seeds i hela världen ska vara mina, bara mina 
Tack vad gulliga ni är allesammans!
trettielva: det är så kul att hålla på och testa nya saker,kul att det syns på mina saker också
53goran: jag älskar att testa nya saker,tyvärr kan jag stressa mig själv med att vilja testa allt på en gång
Kissidor: Vilken tur för mig att du lämnade lite åt mig,jag bara föll för den färgen på en gång.Vi får försöka samsas
Ok niwa, det säger vi - men ingen annan får, om de inte har synnerligen behjärtansvärda skäl ;-)
Tack flower1 blir så glad när andra faktiskt gillar ens tappra försök att lära sig något nytt och att det faktiskt blir bra är ju ett stort +.
Jodå jag har fått mersmak, har en till klar så långt som jag nu kan göra klart den,för jag har ingen passande baksida
samt att jag har ett arband på G där jag skall ha en infattad cabbe med makramé band. Det tar sin lilla tid dock när man aldrig gjort det tidigare och inte har allt för mycket tid.
Nu hittar ni mig på Facebook också ;-)
http://www.facebook.com/NiwasSmycken
Hej Niwa!
Skulle precis kommentera det…ser bra ut! Lycka till 
Mvh.Annicka
snyggt niwa….extra bra är att vi utan fb också kan se den …
Tack Annica, fick ju så bra hjälp ;-)
sanne62: vad bra undrade just hur mycket man kunde se som icke FB användare samt som besökare på sidan. Detta är ju väldigt nytt
AJg skall knäppa lite nya fotaon som omslagsbild et.c men det får vänta tills jag kommer hem och har en vettig kamera.
snyggt jobbat !
och #212 är jättefin…var den också lila men blir blå på bilden ?
# 218 är ju helt underbar…vad du har lärt dig snabbt !
många fina snoddar - och ett überläckert makraméarmband i #217
och en mycket elegant och vacker infattad cab i #218 
Häftiga barnarmband o fina snoddar. Ditt makramearmband blev riktigt läckert o din infattade resinros blev ett jättefint halsbandshänge.

Verkligen fina saker du gjort. Föll naturligtvis för rosen, den infattningen var fin och sen är jag svag för svart!!
å vilket sött hänge det blev!
Lyckomia
Snyggt

Jättefina saker du gjort, både makraméarmbandet och kumihimoarmbanden. Mest gillar jag dock det läckra hänget med rosen. Så snyggt det blev att öka lite på ovansidan för att fästöglan ska bli mer balanserad mot hänget! Det har jag inte tänkt på förut, men det ska jag nog göra om jag infattar ett liknande motiv. 
Tack Ommok!
Hade tänkt göra som på mitt 1:a försök och följa formen på cabben exakt men det kändes inte rätt och när jag bestämt mig vilken typ av hänge jag skulle göra så blev det så här.
Hade aldrig trott att jag skulle känna att en "pärla/smycke" talar om för mig hur det vill bli. men det skrek åt mig att så skulle det INTE bli och det var bara att tänka om & då blev detta resultatet i stället 

Funderade på om jag skulle göra "5-7"hängen" ner från botten så det blev lite "mer" men följde den lilla rösten där också och lät bli då hänget i sig är rätt stort och motivet hade då hamnat väldigt långt upp.

Med ett mycket lyckat resultat! 
ohhhhh det sista med dom kopparfärgade högg till i " smyckekörteln"….
Vilka fina cabbar du gjort Niwa! Och du börjar få till det fint med makramén nu, tycker jag! Armbanden är jättefina!

Glittertind
Fina armband.
# 217 - snyggt m rattail!
# 218 - jättesnyggt! vet du var man kan köpa en sån cab?
Fina memorywirearmband

Verkligen fina armband. Sobra och lätt använda.
Trettielva, jag kan svara på den, Etsy :)
Jag tycker att du gjorde ett fantastiskt jobb :)
å coola!
Lyckomia
snyggt snyggt mycket snygga saker blir det skapat här :-)
jepp, det svarta med koppar i #237
, såna vill vi ha
!
Härligt turkost o svart dödskallearmband
Ja här har du hunnit med en massa fint igen
jag är imponerad av allt arbete med de där "pyttepärlorna" fattar inte att man kan ha tålamod till det 
jag gillade armbandet i #237 extra mycket!
Mvh.Annicka
Tack allihopa, det värmer att läsa era gulliga kommentarer.
JAg har vart bortrest en sväng ner till västkusten samt en snabbis till Dalarna
utan internet och pyssel att hålla på med så nu har jag pyssel abstinens till tusen. I går gjorde jag klrt flera saker som behövde en lite refreshning. samt gjorde klart ett hänge till nu skall jag bara komma på ett halskedja till det. det får bli början på nästa tråd :-)
Annica för ett år sedan sa jag också att små pärlo var INGET för mig och min brist på tålamod, det skulle jag ALDRIG testa. ja vart är jag nu……..
Tur som var så var det ngn person här inne som sa "man ska aldrig säga aldrig" :-)