Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 9663 ggr
Niwa
8

Niwas smycken 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upptäckte att jag passerat 250 inlägg för ett tag sedan så fick uppmaningen att starta en ny tråd Skrattande

Här finns den 1:a om ni vill se vad jag gjort tidigare.

http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4d7132ccb9cb46222704a1e2-niwas-smycken?discussions-1

först ut i denna blir ett makrame armband.
Har en tanke och en vilja att lära mig lite fler makrame knutar så jag kan göra lite mer avancerade armband, det ser så snyggt ut när man kollar på andras makrame smycken.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
5

Fina färger i ditt första makraméförsök. Lycka till med fortsatt experimenterande.Glad

Niwa
4

Tck Cessy! hoppas mitt intresse & tålamod håller i sig så att jag hinner lära mig något nytt i alla fall Skäms
risken finns att ni får se min försök här inne Glad

mialycktman
4

det blir bara kul!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

[kissidor]
5

jämnt och fint knutet och snygg kombo Glad! jag har också fastnat lite för allehanda knytande på sistone - främst kumihimo just nu men jag har nosat lite på makramé också (men det är lite knöligare rent ergonomiskt än kumihimo så jag gruvar mig lite mer innan jag drar igång de projekten… Oskyldig) men hursomhelst så ska det bli inspirerande och kul att se dina alster Glad. (de riktigt inbitna makraméproffsen här gör ju fantastiska grejer som det är en glädje att se och beundra, men det blir liksom inte lika inspirerande när man inte ens fattar hur de gör SkämsSkrattande)

Niwa
9

Satt en stund i går och testade lite nya makramé knutar.
Först en nyckelring med squareknots.

Niwa
9

Sedan ett tvåradigt wraparmband i grön vaxadbomullstråd.
en kedja med dubbeltråd.

[kissidor]
5

det där gröna wrappet var jättesnyggt niwa, ett sånt vill jag också göra Glad! vad är det för knut du har gjort där - och är den sådär lös i originalet eller är det ett eget lyckat experiment du gjort?

Niwa
5

åh vad kul att du gillade det kissidorGladblev nöjd själv så det sitter på armen nu.
tror det är kedja med halvslag med dubbel tråd. Hittade en bild där de visade denna knut med olika grader tighta/lösa knutar. Jag ville inte ha det jätte tight för då tyckte jag det blev "konstigt" med pärlorna.

Är det någon som har en annan åsikt om vilken knut det är så kommentera gärna så jag inte säger fel, är ju nybörjare så har inte jätte koll på detta ännu.

[kissidor]
3

"kedja"? finns det en knut som heter så alltså?

ni som inte blir yra i lilla huvet när ni försöker följa trådens väg på bilden - kan ni säga mig om detta månne är "frupärla"-knuten eller någon annan känd knut?

Niwa
4

kolla på bild A(andra bilden) nr 4 & nr 5 dubbelt halv slag , jag gjorde med dubbla trådar varannan höger & vänster

http://hhansen-passepartout.blogspot.se/p/makrame-knyppling.html

ommok
3

Det är det vi kallar "fru pärla"-knuten, kissidor Glad. Det blir jättesnyggt, fast det är en enkel knut, och när man lägger till pärlor så blir den riktigt lyxig! Fint armband blev det! Glad

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

SusannAlg
3

Tror att den kallas "Halvslag" (knuten alltså.),

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

[kissidor]
3

ja jag tyckte den kändes bekant ommok, men jag blev osäker för jag tyckte den blev så olik sig som lösknuten, lika snygg fast annorlunda liksom Glad. den har jag ju knutit med, så nu måste jag testa att göra som niwa.

tack niwa för länken, det var en bra sida för gröngölingar Glad

Niwa
7

ingen orsak Kissidor, kul att kunna hjälpa Glad

nu har jag testat lite mönster i armbanden också, fast med betoning på lite.
Jag har inte så många färger i trådarna att välja mellan så det blev ett grönt armband till.
Men som sagt alla är vi barn i början.

Niwa
7

Jag har testat ännu mer Makramé knytande, så här kommer ett armband till :-)

nu vill jag ha mina trådar som jag beställt så jag äntligen kan använda mina rocaille pärlor i mina armband. Tråden jag har är alldeles för tjock :-(
Har ni tips på makramé sidor/ böcker avslut ja allt så är det välkommet :-)

BitteS
3

Såg en bok på jobbet igår. Om du söker på micro macrame på Adlibris så får du upp 2 träffar. Det var den häftade för 129 kr som jag såg och den står nu på önskelistan. Jag kan tyvärr inte klistra kopiera och klistra in längre, vet ej varför men du kan söka själv istället.

Niwa
3

Tack Bitte skall kolla När min dator rensats på virus .

Mmadeit
5

den boken av annika degroth är nog den bästa jag stött på men ändå ganska tråkiga projekt men bra för att få till tekniken…

Niwa
3

Mmadeit: just nu håller jag på att utforska denna för mig nya djungel och kan behöva all hjälp jag kan få :-)
När du säger tråkiga projekt betyder det enkla eller inte allt för roliga saker som visas?
jag behöver något att som får mig att våga testa och testa olika knutar tillsammans.
Hittills har jag nog bara gjort dekoration till en nyckel ring där jag använt två olika knutar. Resten har samma knut rakt igenom.
Samt att jag behöver lite hjälp med kedjor & halvslag (tror jag det heterSkäms) och roliga tips på avslut.
Tack för all hjälp o tips, vill verkligen lära mig detta men det är sååå mycket nytt

Mmadeit
4

tråkiga = tantiga eller plottriga ;-)

Niwa
8

Ett par smycken som skickats till mamma i morsdagspresent tillsammans med ett egen gjort kort.
Hade tänkt att det skulle vara helt i silver, men då det blev så tomt och jag ville ha silver kulor med också och det inte fanns hemma så fick de bli silverfärgade i stället :-(  men krokarna o blomformade mellandelarna är silver.

BitteS
3

Mmadeit: den andra som man får som träff (pocketboken), har du tittat i den också så du kan jämföra de två böckerna man hittar på Adlibris hemsida?

Det jag fastnade för i den jag först nämde var just att det visades hur man gör. Sen kan jag väl inte påstå att allt föll på läpp. Men för en nybörjare så kan den vara värdefull. Och 129 kr är egentligen inte mycket pengar för en bok. Engelska böcker brukar ju vara förhållandevis dyra och några svenska böcker i ämnet har jag inte funnit.

[kissidor]
3

jättefina knutar niwa Glad - och grönt är skönt Flört.

så glad din mams kommer att bli för de söta örisarna med så fint kort Glad!

Niwa
4

Hon hade fått dem i dag redan o jag postade dem i går och hon gillade dem Skrattande
Hela kortet går att se på min scrapbooking sida snart ;-)

Niwa
3

min blogg om bl.a kortmakeri http://niwasscrap.wanis.se om någon vill se hele kortet till min mamma där örhängena var med i.

R&Smatte
4

Så fina smycken!

Är lite avis på er som kan knåpa och pyssla på detta vis. Mina händer klarar inte av sådana tålamodskrävande pill saker.

Niwa
3

#23 tack Kissidor för din gulliga kommentar och tack för kommentaren om knutarna, tyckte det var jätte svårt att få det jämnt o snyggt i början.Men det känns som ja börjat få lite känsla för hur hårt jag ska dra åt dem.

tack R&Smattte, tycker det är rätt rogivande att sitta och knyta makramé än så länge, fast jag gör ju inget jätte avancerat än så länge och det var rätt skönt att göra ett avrott med mammas örhängen :-)

BitteS & Mmadeit jag har kollat på böckerna ni pratar om och har satt dem på önskelistan tillsammans med några till & hoppas att min sambo skall ge mig någon i present när jag fyller år nästa vecka Glad

Cessy
3

Hoppas att hinten om födelsedagspresent går hem Niwa för att knyta verkar ju vara en grej för dig. Själv är jag ingen knytare, men blir otroligt imponerad av alla som har tålamod till detta. Örisarna till din mamma blev ju jättefinaGlad

Niwa
3

jag fick två böcker av Annika de groot i present av familjen, men tyvärr var den ena slut och de skulle inte få in fler. Men den som jag fått rekommenderat härinne var den jag fick.
Jag måste säga att jag gillar den just för att det var bra tips på hur man börjar, knutar, tips på mönster et.c sedan kanske inte alla var de finaste kreationerna men det kan jag  leva med. Jag tänker ju inte kopiera hennes exempel till punkt & pricka i alla fall :-)
Nu vill jag bara att grabbarna skall somna så jag kan börja Skrattande
Håll tummarna att jag lyckas med något i all fall och att det ser allt för illa ut.

Niwa
8

Jag har gjort mitt allara första försök till kumihimo armband Skrattande
Det skall bli en liten present till min 6 åring, därav den silver färgade död skallen som sitter på ;-) Det är cooolt med döskallar.

Cessy
4

Grattis till böckernaGlad o klart det är coolt med en dödskalleFlört Han blir säkert supernöjd med det armbandetSkrattande

R&Smatte
3

#30 Fin! Ett sånt i grönt hade min dotter gillat. Glad

Niwa
4

Tack tjejer hoppas att han kommer att ha det på sig bara, han brukar ta av sig smycken rätt fort, men detta kanske kan få sitta på ett tag ;-)

R&Smatte: Det var inte så svårt att göra detta med en kumihimo disk, detta är mitt första försök någonsin, så det borde säga ngt om hur pass enkelt det är ;-)

Niwa
8

Jag gjorde ett likadant armband fast i vitt och grönt till min 4 åring också, men han tog det till dagis i morse innan jag fotat det och nu är jag inte säker på att det kommer hem igen :-)

men det blev ett litet likadant fast utan döskalle och ett knutet lås till grann tjejen

Niwa
7

Måste förresten visa vad som landade i min brevlåda i dag!!!
en släkting till mig frågade mig för ngn månad sedan om jag kunde göra nft med kristallerFörvånad
Men han sa att de var upp till 5 cm stora. blev lite fundersam då 5 cm till smycken är rätt stort.
Idag dök detta upp :-)

en påse med runda och runda platta swarowski kristaller i ca 1-1 1/2 cm storlek

Vill bara tala om det för ngn som förstår min glädjeSkrattande

Allamej
3

Jag förstår dig till fullo :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Niwa
8

Jag fick en förfrågan om vrist länkar till några av mammas kompisar.
7 st klara att skickas Skrattande

Skulle gjort fler om inte kjolarna & vingar tog slut :-(
Först ut är lila.
De lila pärlorna på sidan om änglarna är avslutet på kedjan.
har ingen ring att fästa låset i utan jag har valt kedjor där man kan fästa låset vart man vill, då det är sååå svårt att göra olika stl som passar..

Niwa
8

rosa

Niwa
6

silver färgad

Niwa
6

blå

R&Smatte
3

#38 Kär som attan! Gud så fint. Jag har ju sådana där kjolar till änglar så jag funderar starkt på att prova att göra en ängel. Wow åter igen för dina fina smycken.

Niwa
7

RÖd & guld

Niwa
6

fick en förfrågan om RAW armband i med klara facetterade pärlor.

Niwa
6

lite närmare

R&Smatte
3

Vad använder du för tråd/band i sista smycket? Väldigt snyggt gjort!

Cessy
3

Fina vristlänkar o härligt RAW-armbandGlad o vilken skattpåse du fick av din släkting.Skrattande

Niwa
4

Tack gulliga ni tjejer för era snälla kommentarer!

#45 i detta hade jag nylon lina, kanske inte det ultimata men hade inget annat hemma som funkade, hade smycke wire men den var för grov :-(
Har dock använt det på flera likadana armband och de håller än 1 år senare.

Cessy visst var det en riktig smaskig godis påse jag fick,blev så glatt överraaskad när jag fick den. Hade glömt att han frågat mig om kristaller.

R&Smatte
4

#47 En släkting till mig frågade om jag kunde tillverka ett fint smycke till henne…men tror hon menade som hon kunde få, inte betala material ens. Jag skulle bli superglad för en sådan gåva. Du har tur du. Glad

Niwa
3

#48 R&S matte jag blev superglad över kristallerna jag fick, men blir lite snål nu, vill göra ngt riktigt fint av demObestämdmen vet inte vad så de blir väl liggandes ett tag tills jag vet vad.

Tyvärr är det inte alla som inser att det faktiskt kostar att göra smycken, man har ju gjort dem själv.
Jag gör bara smycken till dem jag vill/gillar och det jag själv vill ge dem. Min mor får självklart välja nästan fritt men i övrigt.

Niwa
7

ett makrame armband i turkos bomullsband 1 mm turkosa pärlor.
Jag ville ha en större pärla i mitten, men den hade försvunnit så det blev så här i stället. det är fortfarande på experiment stadiet så det får gå för denna gången :-)

Niwa
7

oj vad stor den innan blev fast jag skalat ner den :-(
hela armbandet kommer här

Cessy
4

Jättefint armband o du är ju på god väg Niwa med ditt experimenterande.Glad

Niwa
3

Tack Cessy!!
försöker verkligen att få till det. men hinner inte sitta så mycket som jag vill, kommer alltid något i vägen :-(

Annicka.C
3

Oj vad mycket fina smycken du har gjort Niwa Skrattande Nä, den där tiden till att göra vad man vill är alltid alldeles för liten…

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

[kissidor]
3

väldigt sommarläckert turkost armband och jättesöta änglafotlänkar Glad.

Niwa
6

jag har experimenterat med makrame igen och det blev ytterligare ett armband.

Röd bomulls tråd 1 mm med klara rocaille pärlor.
Jag måste verkligen träna på att göra avslut och gömma o klistra avklippta trådar. på detta blev jag hyffsat nöjd med armbandet men avslutet bläääää!

Niwa
6

här är hela armbandet.
Pärlor och våg mönster, en lödd ring & efter det har jag gjort alternerande plattknutar med 6 trådar. Men efter det körde jag totalt fast :(

leja
3

Men det ser fint ut. Lycka till med avsluten,

Vad ska man ha som signatur tro?

Niwa
7

Tack Leja det behöver jag Glad

mitt senaste wraparmand i kumihimo.

Cessy
4

Armbandet 56-57 ser jättefint ut Niwa o ett wrappis i kumihimo blir ju en tuffare variantFlörtSkrattande

Niwa
4

Tack så jätte mycket Cessy !!
Jag gillar verkligen mitt nya wraparmband, tog lite tid att göra dock då det är tunna S-lon trådar på ca 0,4mm.  Byggde inte så jätte fortFörvånad

Niwa
3

jag har gjort ytterligare ett kumihimo smycke, denna gång blev det en vristlänk & precis när jag skall fota så lägger batterieet av. Skall försöka fota det i morgon.

iFokus är bäst, måste bara säga det då man får så mycket feedback på det man gör samt hjälp när man kört fast Glad

mialycktman
3

gulligt!

Lyckomia 

Niwa
7

Ok ännu ett försök till makrame, det är inte perfekt men jag tragglar på.
Och vid varje försök lär jag mig något nytt.
På denn har jag använt en av mina kristaller i mitten.

Niwa
7

oj jisses vad stor den innan blev Förvånad
Här är hela armbandet, denna gång blev jag inte missnöjd med avslutet , ja om det inte vart för att jag gjort fel och fick slita upp allt på slutet innan limmet torkade. Så nu har jag lite limrester på några trådar. Förhoppningsvis kan jag skrapa bort detGlad

Cessy
4

Läckert armband o jag gillar fransavslutet som blev kanonsnyggtGlad

sanne62
4

snyggt…men är det inte jobbigt att öppna om det är tänkt att man ska knyta av  och på det varje gång ?

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Niwa
3

Tack Sanne 62: Nej det ska inte knytas. om du kollar på andra fotot så finns det en rad m knutar på "baksidan". Om man drar lite i armbandet från båda sidor så öppnas armbandet därav alla trådar som hänger löst, de hör till "låset". skall se om jag hittar en tutorial på det så blir det lättare att förstå.

Niwa
3

på denna ser man hur "låset " funkar sanne62
http://www.youtube.com/watch?v=q4xA-zhArtk

sanne62
4

aha….tack för länken…

Niwa
4

Tack så jätte mycket Cessy!!

jag blev ok nöjd med det med tanke på att jag fortfarande lär mig,lite skevt blev det dock men som sagt man lär så länge man lever och jag märker ju en viss skillnad/förbättring för varje sak jag gör och lär mig i alla fall hur man inte ska göraSkrattande halvslag och avslut är det jag försöker koncentrera mig på nu, samt att jobba med S-lon (pilligt värre)

Niwa
4

ingen orsak Sanne, det blev lite svårt att förklara med ordFörvånadGlad

sanne62
3

ha ha … ja de förstår jag…

mialycktman
4

fint!

Lyckomia 

Niwa
4

Tack så mycket mialycktman!

Emo
3

Du har gjort så många fina alster. Så välgjorda och så fin variation.

Hade alla bilder visats direkt, så hade det varit lättare att se dem.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Niwa
3

Tack Emo vad glad jag blir!!!!Skrattande
menar du att de skulle varit stora allihopa?
Jag tänkte som så att om jag lägger in flera kort av samma smycke så har jag bara ett stort och de andra som klickbara, men jag kan tänka på det framöver.

Emo
3

Ja, enligt min menig har det varit för jobbigt att klicka upp dina bilder. Det är anledningen till att jag missat dem och inte kommenterat dina vackra saker tidigare.

Niwa
3

ok tack för feedacken Emo, skall tänka på det nästa gång.Glad
Tog ett tag innan jag ens insåg att man kunde välja att ha det direkt i inlägget. tidigare fick ma klippa o klistra om jag inte missminner migObestämdGlad

Emo
3

Jo, du har rätt. Jag klippte och klistrade länge. Inte alla gillade det, för en tid blev det dubbla bilder för vissa.

Jag lärde mig att klippa och klistra på Modellbygge. där alla bilder visades direkt. Om man inte själv klippte och klistrade, så gjorde Sajtvärd eller Medarbetare det.

Niwa
4

Det är då en klar förbättring så här, enkelt och smidigt

Emo
4

Det blev kanske för många som klippte och klistrade.FlörtSkrattandeOskyldig

[kissidor]
3

wow niwa, du har kommit en bra bit med din makramé - den senaste armbandsmodellen är jättesnygg och avsluten blev ju kanonbra Glad! men gör du detta med superlon alltså? hur undviker du att bli vansinnig på den? vaxar du den som sjutton först eller?

Niwa
4

Oj tack så jätte mycket Kissidor,vad glad jag blir.
Sista var ett test på att använda halvslag för jag tyckte aldrig jag fick till detRynkar på näsan
samt att få till ett bra avslut.
denna gång kändes slutresultatet ok.
det är lite ojämnt knutet och rocaille pärlorna var olika stora och innan jag fattade att det var därför det blev ojämnt så var jag nästan klar med ena sidan, men nu vet jag till nästa gång att jag inte kan gå efter antal pärlor.

Hur jag undviker att bli tokig på S-lon??
jag har nog inte använt till mer är kanske ett eller två test små arbeten tidigare men tycker det funkar rätt bra.
Jag har nålar som jag fäster trådarna under när jag jobbat klart med dem och vax har jag faktiskt inte använt alls än, det glömde jagFörvånadGlad

Vad kul det är när man får feedback på att man faktiskt gjort framsteg, känns som man står still i bland. Tack så jätte mycket tjejer!!!!!

Niwa
6

Jag har testat min Kumihimo disk lite under helgen och det har blivit en del armband.

Niwa
7

Ett till

Cessy
3

Jättefina kumihimoarmband båda tvåGlad

sanne62
4

härliga färger !

mialycktman
3

härlig färg i 85!

Lyckomia 

Niwa
3

Tack för era kommentarer tjejer!!Skrattande

Niwa
7

lite mer Makramé i blå nyanser

Niwa
7

Mor & dotter armand kanske????
2 makramé armband i olika stl i rosa o lila.
De är exakt lika sånär som på storleken, det lilla passar min 6 åring.

sanne62
3

snygga armband och det blå är underbart i färgen….

Niwa
7

Ett 2 varvs kumihimo armband i brunt/svart vaxad bomullstråd .

Niwa
7

Och ett sista för i dag.
Ett "enkelt" armband i flätat läder med ett litet dekorativt hänge bak vid låset.

Niwa
3

Oj nu var du snabb Sanne62, tack så jätte mycket !

Annicka.C
3

Så mycket snygga armband du har gjort Niwa SkrattandeDet röda i #56-57 gillade jag jättemycket o även dina Kumihimo o makrame e härliga.

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Cessy
3

Har du själv gjort den rundflätade läderemmen i #95? Älskar sådana rundflätade remmar -de är så lyxigt snygga o ett gäng fina andra armband du har gjortGlad

Niwa
3

tack så mycket Cessy !! nej jag har inte flätat läderremmen själv tyvärrSkäms

Cessy
3

Åh det var synd. Hade varit kul o veta hur man gör, men oavsett vad så är ju en rundflätad läderrem ff. lika lyxigt snyggFlörtSkrattande

Niwa
3

tack Cessy gillar själv flätade läderremmarr,denna har dock legat ett tag för jag har inte haft några bra avslut som passat. Nu när jag beställde till kumihimo armbanden så passade de ju perfekt till remmen också Glad

Förresten så tror jag att jag sett en tutorial på rundflätning någonstans på nätet….fast vartObestämd

Niwa
3

Cessy här är en länk till en rund fläta, verkar inte jätte svårt heller.
http://www.youtube.com/watch?v=eNMnQ9yKHN4&feature=related

Emo
3

Fina alster med bra variation. Välgjorda och välkomponerade.

Niwa
4

Tack Emo!!Glad vad glad jag blir!!!!

[kissidor]
4

vilka härliga färger i rattailarmbanden, rena vitaminkickarna Glad!

Niwa
3

Tack snälla Kissidor!
Jag beställde några meter av alla färger när jag beställde rattail sist. Och jag har snart gjort slut på några färger, det gick åt mer än jag trodde Rynkar på näsan
eller det var roligare än jag trodde att använda rattail med kumihimo diskenSkrattandeSkämsFörvånad

[kissidor]
3

det är mycket roligt att använda rattail med kumihimoskivan Skrattande

Niwa
3

ja det var ju det,resultatet ser ju sååå proffsigt ut också.

tur jag har brunt o beige kvar och lite blått för jag har köpstopp över sommarenGråter

Niwa
6

lite makrame armband.

Niwa
7

ett till

Niwa
7

och ett till där jag använt en knut som jag lärt mig att benämna som fru Pärla knut härinne.  Skrattande

Niwa
6

ett i kumihimo
Detta tyckte jag var lite klurigt att få till snyggt.
Skulle nog gå bättre om man använde en mjukare tråd än vaxad bomull.

Niwa
6

Och till sist ett lite mer arbetat macrame armband.

Niwa
7

från sidan…
lite sämre färgkvalitet på denna bild tyvärr

Cessy
4

Jättefina armband Niwa o jag älskar hur #109 blev med de färgernaOskyldigSkrattande

Niwa
3

Tack snälla Cessy!!!

jagga-ewe
3

Många härliga armband! Jag är så impad av alla som kan göra makramé-armband. Själva knytandet av "square knot" klarar jag, men hur i sjutton avslutar man? Så det inte blir ändar av de snören man knutit med asså. Eller ska det bli ändar?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Niwa
3

Tack jagga-ewe jag är nubörjare på makramé så jag jobbar själv hårt med avsluten. och försöker komma på olika snygga lösningar.

på  #114 har jag helt enkelt dragit alla trådar genom en pärla från olika håll och sedan alla trådar genom en till fast från samma håll och sedan satt på små pärlor och knutit en dubbel knut.

De med satin bränner jag och trycker fast på insidan av armbandet.

På några armband har jag helt enkelt klistrat fast trådarna i ett avslut som på #92 och #94

jagga-ewe
4

Jag tänker på tex det i #50/51. Där man har sån där "glidband". Där får man väl slutet på knytandet mitt på "låsknutarna"? Jag är så väldigt mycket mer nybörjare så jag har bara dumma frågor… :)

Ebmfh
Trollcaféet

Niwa
4

finns inga dumma frågor jagga-Ewe, försöker jag intala mig själv för då har nog jag ställt alla som finns eller kommer ställa de som finns kvarSkrattande

De enda dumma är de som inte frågas

Här är en tutorial på sliding square knot, har använt samma på #109-111
http://www.youtube.com/watch?v=q4xA-zhArtk

jagga-ewe
4

Aha! Den instruktionen jag hittade på Panduro var mycket knöligare, den där var ju jättesmidig. Hmm, hem o knyta om försöket från igår igen då…

Funderar på om man kan göra knutar runt en memorywire, för att variera det hela lite. Kanske värt att försöka iaf.

Tack Niwa!

Ebmfh
Trollcaféet

Niwa
3

Det går jätte bra, såg en tutorial om det för någon vecka sedan och tänkte jag skulle testa Skrattande

mialycktman
3

Å vilka fina armband du gör!

Lyckomia 

Niwa
3

Tack Mialycktman blir såå glad.

Niwa
3

jag hade gjort två armband som jag blev riktigt nöjd med  (enklare i makrame) fotade dem och la dem i en låda som en väninna skulle ta med sig till jobbet och se om hon kunde sälja lite. När jag sedan skulle redigera dem så hade jag glömt sätta i minnes kortet efter att jag tömt det sedan midsommarSkrikandes

Kunde det inte vart något som jag inte vaar så nöjd med???? attans

Niwa
6

lite mer armband.

Niwa
7

makramé

Niwa
7

ormlänks armband

En kedja som jag knippsade av i rätt längd och klistrade på avslut på samt ett lås, enkelt men snyggt.

Niwa
10

lite örhängen…

sanne62
4

snyggt….hur gjorde du ormlänken?

Niwa
6

mer örhängen

mialycktman
3

Nice!

Lyckomia 

Cessy
4

Fina armband o örisarGlad

Niwa
6

ett gäng alster har fotats i  solen i dag.
Först ut ett Kumihimo armband med ett jättehärligt blom lås Skrattande

Niwa
7

Ett till Kumihimo arband fast i brunt,lila & rosa. Gillade ´färgerna så ett stannar hos mig Skrattande

Niwa
6

Makrame i brunt

Niwa
7

Ett till makramé med jätte härliga rosa pärlor. Jag fastnade för dem direkt och ångrar att jag inte beställde fler än jag gjorde.

Niwa
7

och ett armband utan tråd Skrattande
Tre rader med två nyaner rosa rocaille med en strass detalj i mitten, gällande blomman vid låset så är det inte omöjligt att den försvinner då jag egentligen ville ha ngt annat i starkare rosa där men tyvärr hade jag inget i rätt ton/färg Rynkar på näsan

Niwa
7

till sist ytterligare ett makramé försök, denna gång en nyckelring i form av en fisk. Denna skall jag skicka till mamsen som dejtar en yrkesfiskare Skrattande

lyckas inte riktigt med knutarna i mitten (mitt i V:ét)men däremot har jag insett att trådspänning är ytterst viktikt och jag behöver något att fästa de trådar jag arbetar med så de inte far runt.

Mmadeit
9

Mycket snyggt har det blivit :-)

när det gäller att hålla trådarna still kan jag rekomendera nån form av korkunderlägg eller ett "project board" och knappnålar i mängder. (bifogar en bild på hur det brukar se ut när jag "jobbar" Har köpt project boards hos anjalu, fru pärla sirlig och caraga tidigare men nu hittar jag dem inte hos nån av dem :-(

Niwa
3

Fel Bild på fisken,det här är ju baksidan o min dator la precis av, får lägga upp rätt I morgon om datorn startar :(

Cessy
4

Hoppas du fått rätsida på datorn Niwa!

Ett gäng fina armband du har lagt upp. Gillar speciellt #134 för färgerna skull.OskyldigSkrattande

[kissidor]
4

väldigt fina färger på de senaste kumihimosarna niwa Glad. detsamma om det söta lilla treradiga seedsarmbandet!

imponerad av fisken, även om jag inte fattade att den var upp och ner Skrattande. hoppas inte datorn fortsätter att krångla!

Niwa
3

tavk gulliga n tjejer!!

Mnadeit: har letat efter ett sådant "bord" project board men inte hittat ngt.
hur funkar det, är det en mjuk platta som man kan fästa nålarna i??
Har bara sett att flera använder liknande på tutorial o toutube

Niwa
7

och ett nytt försök, med rätt sida av fisken :-)

sanne62
5

så ja…nu blev det fina fisken !!!Skrattande

[kissidor]
4

jaha, jag tyckte den var söt redan på baksidan Skrattande, fast visst var den finare från rätt håll Flört

Cessy
5

Jo så här blev det ju genast "lite mer" o känns betydligt lyxigare än baksidan gjorde o som Sanne sa - det blev fina fiskenFlörtSkrattande

Emo
5

Många nya fina alster.

Fisken är något alldeles extra.

mialycktman
4

snygga och roliga fiskar!

Lyckomia 

Niwa
7

kumihimo vristlänk m tillhörande armband

Niwa
6

kumihimo m mörkgröna rocaille pärlor.

har pärlor på 2 av 8 treådar

Cessy
3

Fina kumihimosGlad

Niwa
4

Tack Cessy!!
den med pärlor är mitt första försök och ville testa och se hur det blir med pärlor på olika trådar

Cessy
4

o den blev ju jättesnyggSkrattande

[kissidor]
3

det syns ju lite dåligt eftersom pärlorna också är mörka, men när jag klickar upp den ser jag någorlunda och det ser jättesnyggt ut Glad. visst det är jättesnyggt och väldigt maffigt med pärlor på alla trådarna också, men jag är lite svag för att göra som du har gjort så att man inte gömmer tråden och den snygga kumihimoknytningen helt Flört

sanne62
4

jag tycker det piffar till med pärlor i kumihimos..men precis som kissidor, tycker jag också att de försvinner här mot de mörka trådarna….

Niwa
3

Tack så jätte mycket för feedbacken tjejer Glad
Armbandet m pärlor blev inte riktigt som jag tänkt mig, men så är det ett test ocksåOskyldigGlad
Hade trott att pärlorna skulle bli lite mer utåt på armbandet så de syntes mer.
Får testa rocaille m silverline nästa gång så kanske de syns mer.

Niwa
6

EN väninna till mig ville ha vristlänkar, så hon fick kumihimo"setet" i #151 samt denna kedje länk.
Hennes favorit färger är brunt och grönt kanske skall tilläggasSkrattande

En hjärtformad berlock som jag själv är stört förtjust i samt en turkos m liten hatt som hängen.

sanne62
4

ja det finns en matte till alla smycken…man ska bara hitta dom….Glad

Annicka.C
3

Oj jag har missat massa nya snygga smyckenSkrattande #29 o #34 va helt i min smak ;)

Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
4

Fin fotkedjekänk med söta berockerGlad

mialycktman
4

länken med hjärtat var super!

Lyckomia 

[kissidor]
3

ja det var ett fint hjärta Glad

fotlänkar blir oftast finast på om de är ganska enkla, både den kumihimoade och kedjan är perfekta tycker jag Flört

Niwa
4

Det är så kul att kunna överraska vänner med ett smycke.. eller två när de nämner att det är ngt de vill ha. Speciellt om de inte förväntar sig detSkrattande
Tack så mycket tjejer.

Niwa
6

nu kommer en laddning med makramé armband.

Först ut två små arband som mina grabbar fick.
Först var de jätte nöjda sedan såg äldsta att jag hade en röd döskalle också ock då ville han ha det i stället.FörvånadSkrattande

Niwa
6

och ett till en tjej.
Det är lila (lavendel)satin 1 mm

Niwa
6

och ett till mig i silver tråd och svart med stardust pärlor.

Niwa
8

Och till sist ett mastodont arbeteOskyldigSkrattande ja i alla fall för migSkrattande
Ett makramé armband jag suttit och knutit på till och från i några dagar coh som jag faktiskt blev riktigt nöjd med slut resultatetFörvånad

Det är första gången jag går ett sådant här avslut och var riktigt nervös att jag skulle "förstöra" armbandet genom ett mislyckat avslut,men för att vara första gången så är jag såå nöjd.

Ja iof med tanke på att jag anser mig vara nybörjare på makrame överhuvudtaget och det är 3:e gången jag ger mig på ngt sådant här någonsin så är jag jätte nöjd.

Niwa
6

ni får stå ut med en bild till Skrattande

Niwa
5

Och en till,detta blir sista på detta Skrattande
KAnske skall tillägga att det är svart S-lon tråd och små rocaille pärlor

sanne62
6

snyggt jobbat tjejen….klart du ska va nöjd med #169,170,171….

och dödskallearmbanden är perfekta som killarmband….

Niwa
3

Tack så jätte mycket Sanne63 Skrattande

sanne62
3

wow….du gjorde mig ett år yngre på 2 sek.

Niwa
3

HoppsanFörvånadSkrattandeslant med fingrarna,vilken tur det inte var åt andra hållet dåOskyldig

Cessy
3

Häftiga dödskallearmband o ditt mastodontarbete blev jättefint. Förstår att det tog lite tid att göra o så var det ju mina färger så jag faller ju jättemycket för det.OskyldigFlörtSkrattande

Tinafina
4

Jättefint armband, vilket jobb. Glad

mialycktman
4

döskallarna var häftiga, och ditt stora arbete med armbandet var väl värt.

Lyckomia 

ommok
3

Snygga armband, särskilt det sista stora arbetet! Fin färgkombination och fint mönster. Det ser väldigt jämnt och välgjort ut också. Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

jagga-ewe
3

Jag gillar ditt svart/silver-armband, det är läckert. O mastodonten var ju fantastisk, jag fattar inte ens hur man gör sånna där armband! Start jobbat!

Ebmfh
Trollcaféet

flower1
3

Härliga armband, speciellt de i makramé! Efter att ha sett lite makramé i trådarna här, har jag blivit sugen på att prova också, och har köpt hem lite tråd. Vi får se när det finns tid… Nr 169 är jättefint!

Jag faller även lite extra för örhängena i nr 129. Jag antar att de är i montana blåttTungan ute. Läckra i varje fall!

Här är min hemsida.

[kissidor]
3

alla armbanden är så läckra niwa Glad, de tuffsöta döskallebarnarmbanden (jag har också såna döskallar hemma, och de uppskattas av det yngre gardet här också FlörtSkrattande), det elegant svartsilvriga, och det arbetade men ändå så stilrena "mastodont"verket Skrattande

Annicka.C
4

Jättefina armband Niwa!!

Mvh.A

Mvh.Annicka

Allamej
3

Jag är så faschinerad av makramé för jag kan inte få till det dubbla halvslaget en om mitt liv berodde på det.. Supersnygga och dom där dödskallesmyckena kommer att sälja som smör :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Niwa
3

Tack alla ni gulliga tjejer. armbanden till grabbarna blev omtyckta men måste bättra på lås. delen något de åker av I leken :-( hade också problem med halvslagen innan men de blir bättre o bättre :-)

Niwa
6

Jag har testa tdet!!!pärlbroderi alltså och det var SÅÅÅ kul
Tack Glittertind för alla tips och inspiration ;-)

Ja jag tror stt jag snart gått igenom de flesta tekniker och jag blir bara mer exalterad för varje ny teknik, var ska detta slutaSkrattandeFörvånad

Denna gång blir det en brosch, började med tanken på ett halsbands hänge men det ville bli en brosch.

Cabochon berg-jade lila 30*22 mm, seed beads amethyst gun metal & opaque jet

Niwa
5

ett till kort.
cabochonen är härligt mörkt lila men blev lite missvisande i färgerna på kortet.
Ska fota om den när jag kommer hem  men kunde inte vänta för jag blev så nöjd med mitt första försök.

sanne62
3

jätte, jättefin niwa !Skrattande

Niwa
3

oj det var snabbt sanne62, tack så jätte mycketSkrattande det var väldigt pilligt men det gör väl att man blir ännu nöjdare i slutändan,att man faktiskt lyckades

sanne62
4

jepp, så e de…ju större utmaningar desto större "nöjdhet" …Skrattande

Emo
4

Jättesnyggt.

Niwa
2

tack Emo!!!Skrattande

mialycktman
4

ja visst är det kul! Bra gjort!

Lyckomia 

Niwa
3

tack tack!

ommok
3

Snygg brosch! Bra jobbat! Skrattande

Cessy
5

Ja det hänget blev ju en jättefin brosch,Glad

Annicka.C
4

GladJättefint arbete Niwa!!

Mvh.Annicka

trettielva
3

Så inspirerande att se din utveckling på mikromakramén. #169 är ju underbart!

53goran
3

Fint hänge, och fina makramearmband. Du är duktig på nya tekniker.

[kissidor]
4

vad snygg din första cab blev niwa Tungan ute! jag är bara lite förvånad att du lyckats få tag i amethyst gunmetal, den är min absoluta favoritnyans och jag gör mitt bästa för att hamstra den så att alla amethyst gunmetal seeds i hela världen ska vara mina, bara mina Oskyldig

Niwa
4

Tack vad gulliga ni är allesammans!

trettielva: det är så kul att hålla på och testa nya saker,kul att det syns på mina saker också Skrattande

53goran: jag älskar att testa nya saker,tyvärr kan jag stressa mig själv med att vilja testa allt på en gångFörvånad

Kissidor: Vilken tur för mig att du lämnade lite åt mig,jag bara föll för den färgen på en gång.Vi får försöka samsasFlört

[kissidor]
5

Ok niwa, det säger vi - men ingen annan får, om de inte har synnerligen behjärtansvärda skäl ;-)

Denna kommentar har tagits bort.
Niwa
3

låter som en bra idé Kissidor Flört

flower1
3

Jättesnygg infattad cabbe i härliga färger Glad! Jag hoppas att det hellyckade testet gav mersmak, så att vi får se fler pärlbroderier från dig! (Ja, gärna mer makramé och annat också förstås Skrattande!)

Här är min hemsida.

Niwa
3

Tack flower1 blir så glad när andra faktiskt gillar ens tappra försök att lära sig något nytt och att det faktiskt blir bra är ju ett stort +.

Jodå jag har fått mersmak, har en till klar så långt som jag nu kan göra klart den,för jag har ingen passande baksidaRynkar på näsan samt att jag har ett arband på G där jag skall ha en infattad cabbe med makramé band. Det tar sin lilla tid dock när man aldrig gjort det tidigare och inte har allt för mycket tid.

Niwa
3

Nu hittar ni mig på Facebook också ;-)
http://www.facebook.com/NiwasSmycken

Annicka.C
4

Hej Niwa!

Skulle precis kommentera det…ser bra ut! Lycka till Skrattande

Mvh.Annicka

sanne62
3

snyggt niwa….extra bra är att vi utan fb också kan se den …Skrattande

Niwa
4

Tack Annica, fick ju så bra hjälp ;-)

sanne62: vad bra undrade just hur mycket man kunde se som icke FB användare samt som besökare på sidan. Detta är ju väldigt nyttSkrattande

AJg skall knäppa lite nya fotaon som omslagsbild et.c men det får vänta tills jag kommer hem och har en vettig kamera.

Niwa
5

En bild som jag tror är lite bättre på samma smycke/brosch som jag la upp tidigare

Niwa
5

barn smycken

Niwa
4

lite barn armband m klolås

Niwa
5

kumihimo

Niwa
5

kumihimo svart o lila

Niwa
5

makrame armband i 2 mm rattail

Niwa
8

Ytterligare ett försök till pärlbroderi.
en resin  cab som jag fick av Allamej  när jag var där,att "träna" på tills jag beställt flera själv.
Fastnade rejält i detta precis som med makramén.
Detta blev dock ett halsbands hänge.

sanne62
4

snyggt jobbat !

och #212 är jättefin…var den också lila men blir blå på bilden ?

sanne62
4

# 218 är ju helt underbar…vad du har lärt dig snabbt !

Niwa
4

Tack Sanne62Skrattande
Det är samma som 186 & 187 coh den är mörkt lila

[kissidor]
4

många fina snoddar - och ett überläckert makraméarmband i #217 Tungan ute och en mycket elegant och vacker infattad cab i #218 Glad

Niwa
4

Tack KIssidor!!Skrattande

Cessy
3

Häftiga barnarmband o fina snoddar. Ditt makramearmband blev riktigt läckert o din infattade resinros blev ett jättefint halsbandshänge.Glad

leja
4

Verkligen fina saker du gjort. Föll naturligtvis för rosen, den infattningen var fin och sen är jag svag för svart!!

mialycktman
4

å vilket sött hänge det blev!

Lyckomia 

Emo
3

Snyggt

Niwa
3

Tack tjejer det är så kul att lära sig ny saker & nya tekniker.Desto roligare om mam faktiskt känner att man blir nöjd med det man knåpat i hop.

ommok
3

Jättefina saker du gjort, både makraméarmbandet och kumihimoarmbanden. Mest gillar jag dock det läckra hänget med rosen. Så snyggt det blev att öka lite på ovansidan för att fästöglan ska bli mer balanserad mot hänget! Det har jag inte tänkt på förut, men det ska jag nog göra om jag infattar ett liknande motiv. Skrattande

Niwa
4

Tack Ommok!

Hade tänkt göra som på mitt 1:a försök och följa formen på cabben exakt  men det kändes inte rätt och när jag bestämt mig vilken typ av hänge jag skulle göra så blev det så här.
Hade aldrig trott att jag skulle känna att en "pärla/smycke" talar om för mig hur det vill bli. men det skrek åt mig att så skulle det INTE bli och det var bara att tänka om & då blev detta resultatet i stället SkrattandeFörvånad
Funderade på om jag skulle göra "5-7"hängen" ner från botten så det blev lite "mer" men följde den lilla rösten där också och lät bli då hänget i sig är rätt stort och motivet hade då hamnat väldigt långt upp.

ommok
4

Med ett mycket lyckat resultat! Skrattande

Niwa
3

Tack :-)

Niwa
4

lite lek med memory wire

Niwa
4

mer

Niwa
4

brunt

sanne62
4

ohhhhh det sista med dom kopparfärgade högg till i " smyckekörteln"….

Niwa
4

haha det sista blev mitt favorit med  :-)

glittertind
3

Vilka fina cabbar du gjort Niwa! Och du börjar få till det fint med makramén nu, tycker jag! Armbanden är jättefina!

Glad

Glittertind

Emo
3

Fina armband.

trettielva
4

# 217 - snyggt m rattail!

# 218 - jättesnyggt! vet du var man kan köpa en sån cab?

Cessy
4

Fina memorywirearmbandGlad

leja
4

Verkligen fina armband. Sobra och lätt använda.

Allamej
3

Trettielva, jag kan svara på den, Etsy :)

Niwa
3

tack tack tjejer !

Japp cabben  i 218 är från Allmejs gömmos;-)
Tack än en gång Allamej,kanske inte lika avancerat som om du satt nålen i den menjag försökte ;-)

Allamej
3

Jag tycker att du gjorde ett fantastiskt jobb :)

Niwa
3

Tack Allamej!!
jag satte igång så fort jag kunde,men kunde inte göra klart den förren jag kom hem till Stockholm. Till och med stygnen till själva hänget har Alamej lärt mig. så vissa saker fastnadeSkrattande

mialycktman
4

å coola!

Lyckomia 

Niwa
5

Tack Mia!!
här kommer mitt makramearmband som en kompis frågade om jag kunde tänka mig att göra, hon frågade iof efter två, men har bara ett klart.

Mmadeit
2

snyggt snyggt mycket snygga saker blir det skapat här :-)

[kissidor]
2

jepp, det svarta med koppar i #237 Tungan ute, såna vill vi ha Skrattande!

Cessy
2

Härligt turkost o svart dödskallearmbandGlad

Annicka.C
1

Ja här har du hunnit med en massa fint igenSkrattande jag är imponerad av allt arbete med de där "pyttepärlorna" fattar inte att man kan ha tålamod till det Flört

jag gillade armbandet i #237 extra mycket!

Mvh.Annicka

Niwa
3

Tack allihopa, det värmer att läsa era gulliga kommentarer.
JAg har vart bortrest en sväng ner till västkusten samt en snabbis till Dalarna
utan internet och pyssel att hålla på med så nu har jag pyssel abstinens till tusen. I går gjorde jag klrt flera saker som behövde en lite refreshning. samt gjorde klart ett hänge till nu skall jag bara komma på ett halskedja till det. det får bli början på  nästa tråd :-)
Annica för ett år sedan sa jag också att små pärlo var INGET för mig och min brist på tålamod, det skulle jag ALDRIG testa. ja vart är jag nu……..
Tur som var så var det ngn person här inne som sa "man ska aldrig säga aldrig" :-)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.