Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketter: evenemangtillställningar
Läst 2565 ggr
RosaGosa
0

första marknaden avklarad!

Ja då har vi varit på vår första marknad… det gick sådär - sålde så att vi kunde betala betala bordskostnaden på 200 kr o sen gick vi 30 kr vinst över det. allt sålda var dock inte smycken utan vi hade även fina geleljus.

många som kom fram o berömde våra smycken men inte många av dem som köpte något - trist!

Får hoppas att nästa julmarknad blir bättre!

nillis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag har samma erfarenhet som Du. Jag var på min första marknad igår i 4 timmar där min dotter bor och genom hennes bekanta bokade hon ett bord. Har hållt på hela hösten och gjort grejor. Bl a virkat mattor, korgar, sågat ut tomtar och änglar och målat och pyntat dem, stickat tomtar, gjort betongsaker osv osv. Åkte 30 mil fram och tillbaka och sålde för 250 kr. Det kändes så tråkigt.

Vet Du eller någon annan vem man kontaktar om man vill sälja på marknader, nu menar jag inte bara under julen utan andra årstider oxå. Jag har ingen aning. Tacksam för råd och tips

Cessy
0

Tja det är marknader i ett nötskal. Ibland säljer man jättelite, iblandn hyfsat o ibland kanonbra o mycket handlar om tillfälligheternas spel. Att rätt köpare dyker upp som både blir sugen att köpa o kan tänka sig o betala det man vill ha för sina saker. Oftast är smyckesparty ett bättre o säkrare sätt att sälja på, men det finns ju givetvis inga garantier för att folk verkligen har köplust ens där, men sannilikheten är åtminstone större än på en marknad.

eiraalso1
0

Hej

Hur gjorde ni när ni skulle ge er ut på marknad, ska man söka tillstånd? Hur gör man? Jag tänkte vara med på julmarknad för första gången och behöver lite tips. Hur man gör? Jag har en registrerad firma