Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettannat-pyssel
Läst 850 ggr
dyoxide
0

Piercingar

Hittade inget bättre forum att lägga detta på, men tänkte att what the heck, det funkar väl här också :) jo, jag gör egna (särskilt navel) piercingar hemma. Köper in vanliga piercingar med en diamant i som har en liten ögla under i Kirurgiskt Stål 316L och sen har jag olika hängen hemma som jag själv gjort, och vissa som jag gjort från f.d. örhängen och sånt som jag säljer :) Vill gärna ha lite tips på vad man kan använda till hängen, typ olika pärlsorter och kedjor och sånt. Och om någon är intresserad av att se vad jag fixat hittills så kan jag skicka bild, eller visa bild :)

[kissidor]
1

Hej dyoxide, det är ju en smyckestillverkning så det passar väl bra här :-). och du kan gärna skapa en egen galleritråd och lägga upp dina alster i så vi får se ;-). beträffande pärlor och annat material till dina hängen så kan du väl botanisera lite i de populäraste pärlbutikerna som tex pagoni, pearlized och frupärla m fl så hittar du säkert mycket som du blir inspirerad att göra nåt med :-)

dyoxide
0

#1 Tack för svaret! Jo, jag ska kolla om jag hittar nåt kul, borde väl gå att göra riktigt snygga piercingar med pärlor, eller hur? Kan ju börja lite smått att lägga upp bilder här på piercingarna jag gjort själv :)

dyoxide
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på allihopa, den blev inte jättebra men man ser iaf alla ^^ Det är från den här omgången, kommer ju göra fler sen. Dock är detta bara själva hängena, kommer sätta dom på piercingar så fort jag får hem dom :)

Niwa
0

Ser jätte bra ut dessa hör definitivt hemma bland smycken Skrattande,
starta din egen tråd i medlemsgalleriet så har du alla bilder o kommentarer samlat.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

dyoxide
1

#4 Ska nog göra det sen :D tack för tipset! Är dock på ett lan just nu så har inte tid xD