Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterevenemangtillställningar
Läst 4749 ggr
Allamej
8

Utmaningen

Jag tänkte starta något som en liten lek :)

Jag packar ihop 5 paket. Dessa kommer att innehålla samma saker och är riktade till sådana som har baskunskap i pärlbroderi. Jag kommer inte att skicka med något att sy på eftersom det är något man väljer själv. Allt som skickas måste representeras :)

De första 5 som svarar att dom vill vara med skickar sedan sin adress via PM.

Dessa kommer att ha till i slutet av september på sig så det är gott om tid.

Efter den tiden visar man upp sina arbeten i en tråd just för detta.

Om någon känner sig manad att hålla i en utmaning så är det självklart ok, man bestämmer då sina egna regler.

Givetvis deltar även skaparen av utmaningen i den :)

Nå, vilka blir mina 5?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Emo
8

Kan du tänka dig att låta mig bli en av de 5?

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
4

I normala fall hade jag glatt hoppat på något sådant här, men just nu är jag så stressad över alla cabbar jag inte har gjort o vet att det är ett stort jobb att få allt färdigt. Sedan har jag mitt pärlbroderi till PUSS som också har drabbats av att jag så totalt tappat inspirationen, så just nu får jag vara glad om jag blir färdig med det till PUSS. Så hur kul det än hade varit så ska jag inte blanda in mig i något ytterligare just nu.

Marinas Mix
4

Låter skojigt Allamej, men jag står över den här gången. Måste ju fixa med mitt PUSS-bidrag.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
5

Inte så stor konkurrens om platserna - än så länge. SkrattandeOskyldig

Allamej
6

Emo är nummer 1 :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

NeedfulThings
5

Verkar kul, AllamejFlört

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Allamej
5

Vill du vara med Needful?

Mmadeit
6
Allamej
5

Mmadeit är nummer 2 :)

glittertind
5

glittertind är också med…Glad

Glittertind

Allamej
5

Glittertind nummer 3

Niwa
5

Tror du jag klarar det allamej??
Fast vet inte om jag vågar med så många duktiga pärlare……OskyldigGlad

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mmadeit
4

Niwa det är en utmaning ingen tävling :-)

Niwa
4

ja men menar kunskapsmässigtSkrattande ser mig som nybörjare på att sy med pärlorSkrattande och ni är sååå jääättte duktiga Skrattande

NeedfulThings
4

Ja, gärna. om det fortfarande finns platsSkrattande

Emo
5

Spännande. Tack för att jag får vara med.Glad

Niwa
4

jag är gärna med :-)

Allamej
4

Needful nummer 4 och Niwa nummer 5 :)

Skicka adresserna så packar jag ikväll :)

Vill ni se vad som kommer att komma?

Niwa
6

Både ja & nej SkrattandeOskyldigObestämd

Emo
5

Det räcker att få se vad det är, när det kommer. Jättespännande att se om de talar om för mig vad de vill bli, eller om jag får fundera ett tag.

Så ska jag hitta något att brodera på. Kul att gå igenom lagret, då får jag kanske andra kul idéer.

Allamej
4

Ok, då får ni se när dom kommer :)

[kissidor]
5

kul grej allamej Glad. det fanns en tid då jag hade räckt upp handen direkt på det, men nu hinner jag ju inte. men jag kan ändå känna ett litet styng av avund på vad roligt det blir för er som är med Skrattande.

men vi andra får ju också roligt när ni visar upp resultaten Flört

Niwa
4

ok nervöööööös! spännande,roligt läskigt ahhh SkrattandeSkrattande

Annicka.C
4

Å jag hade gärna oxå varit med men jag e ju ingen pärlare…och det finns ju inga tävligar för fusare, hade man kunnat fixa en efter jul kanskeObestämd

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Allamej
5

Niwa du har ingen aaaaning :D

Annicka, du är mer än välkommen att göra en glasutmaning :)

Niwa
4

Allamej: GråterSkrikandesSkrattandeRynkar på näsanFlörtinte skrämmas nu, har precis blivit av med magkatarren för denna gång,hoppas jag i alla fall.

Ok nu blir jag jätttttte nervös, ska ALLT vara med på arbetet som du skickar???
Får man lägga till ta bort ngt??
Nervös? nääääSkrattande

mialycktman
4

Go girls!!!!!!!!!!!!!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

flower1
4

Synd man inte såg detta tidigare… Det skall bli spännande att se resultaten! Jag säger som Mia - Go girls!!!!!!!!! Glad

Här är min hemsida.

Allamej
4

Allt ska vara representerat men det är inte många saker jag skickat, däremot så blir det så spännande att se vad ni gör med dom :)

Niwa
4

Får man lägga till eget förutom det man syr på?
Nu kommer mina 1000 frågor igenSkämsOskyldig

Allamej
5

Givetvis, allt du vill lägga till får du lägga till :)

Emo
5

Det ska bli ett smycke av det också, eller hur?

Halsband, armband, fotlänk, brosch, hårsmycke eller något annat (slipsnålFlört)?

Jag glömde ju att skriva hänge.

leja
4

SKa bli kul att se. Tänkte ett tag att ställa upp, men dels har jag inte tid. Dels så är jag osäker på om jag fixar broderi. Men någon gång ska jag väl pröva på det med.

Ser fram mot resultaten och allt som blir gjort blir kul att se.

Vad ska man ha som signatur tro?

Allamej
4

Emo, vad det blir bestämmer mottagaren :)

Leja, jag är helt övertygad om att du skulle klara det. Du är tekniskt skicklig så det borde inte vara några problem :)

Emo
5

En korkad fråga till:

Broderi, ska då pärlorna (smyckesdelarna) sys fast individuellt (en och en eller två och två osv) på underlaget, eller kan vissa sys fast i underliggande pärlor?

Allamej
4

När man infattar en cabbe tex. så blir det ju rund peyote efter att man sytt runt cabben :)

Emo
5

Jag har några vilda funderingar, men vi får se när materialet anlänt, vad de säger till mig.

Allamej
5

Paketen är skickade, ni borde ha dom till fredag :)

Niwa
5

ohhh då kan man spåna lite under helgen på idéer. Ingen idé ännu, fast det är så spännnade

Mmadeit
5

Niwa skaffa barnvakt på lördag och häng på till västerås på pärlträff vettja ;-)

R&Smatte
3

#40 Pärlträff i Västerås?

Mmadeit
4

finns en grupp på facebook som heter Arospärlan de har en träff i månaden i studiefrämjandets regi man måste ha FB för att kunna anmäla sig…https://www.facebook.com/groups/267902134242/

Niwa
5

oojoj Mnmadeit, skall höra vad vi har planerat för helgen hade varít trevligtSkrattande
Har vissa saker planerat men sambon kanske kan ta det själv. När måste man anmäla sig??

Mmadeit
6

niwa kollade fb på eventsidan men står inget vet att de vill att man hör av sig senast kl 9 samma dag om man inte kommer iallkafall när man sagt det…

Niwa
4

Tack skall kolla upp det på sidan samt hemma, skall du dit Mmadeit?

Mmadeit
4

japp jag, min mamma och en eller två kompisar åker så hoppas verkligen utmaningskitet kommer imorgon för hade så skralt med ideer på vad jag skulle packa för projekt till träffen :-)

Niwa
4

Hoppas också det kommer i morgon, vill börja !!!!Skrattande
min sambo har börjat leta barnvakt och ville att vi skulle hitta på ngt själva på lördag så får nog hoppa denna gång med, tack snälla som tänker på mig, någon gång ska jag med Skrattande

Niwa
4

ca 1 1/2 timme till posten kommerSkrattande

Niwa
4

fått det!!!! allamej detta blir klurigt!!!!!!FörvånadObestämdSkrattande
Jisses!!

Emo
5

Det blir mer än klurigt. Jag har precis packat upp och så mycket kan jag avslöja redan nu att ännu vet jag inte vad det ska bli, men det ordnar sig nog. det ska ju inte vara klart i morgon. Tack Allamej för en riktig utmaning. Glad

Extra spännande när det inte är för lätt.

Allamej
4

Ni såg lappen också så ni vet vad det är?

Emo
6

#51 Det gjorde det ju inte lättare.Flört

Det virvlar runt i skallen på mig nu. Kul!

Det får nog bli några dagars tankearbete först. Skrattande

Niwa
4

oj lappen missade jag!!!!
Det hade jag aldrig gissat!!!!
en brainsstorming helg behövs till dettaSkrattande
Men man fick göra vad man ville eller hur!

Mmadeit
4

Gaaaah vad orättviiiiiist här kommer inte posten förens runt 16-16:30 numera jag vill OXÅ…. *surar i regnet*

Emo
6

#54 Den som väntar på något gott……FlörtSkrattande

Mmadeit
6

väntar ALLTID för länge!

Allamej
5

Hihi :)

Niwa
5

Du har verkligen lyckats utmana oss Allamej, men vilka härliga färger!!!
Det såg ut som naglar SkrattandeOskyldigFlört
Sorry kunde inte låta bli att spä på spänningen liteOskyldig

Emo
6

#58 Tyckte du? Jag tycker de 3 liknar …..

Niwa
4

Skrattande

NeedfulThings
6

Och även jag fick mitt paket idag. Vill ju börja direkt, har ett par ideer jag väljer mellan…Nåväl, när lillorna lagt sig så kanskeSkrattande

Mycket häftigt innehåll var det i alla fall!

glittertind
5

Super-duper… Ska bli kul… Idéer finns det gott om… Hur lång tid får vi på oss?

Skrattande

Glittertind

Emo
7

I trådstarten skrev Allamej: "Dessa kommer att ha till i slutet av september på sig så det är gott om tid."

Så nu får vi skynda oss. FlörtSkrattandeOskyldig

Mmadeit
5

har några ideer i huvudet vi får se vad som sen funkar rent praktiskt…

Niwa
4

samma här, har idéer men vet inte hur jag skall utföra demRynkar på näsan
hmmm får klappa lite på de i kväll och se om jag kan få dem att prata med mig :-)

Niwa
4

Ahhh hur ska man fästa de "tunna"sakerna" utan att de går sönder. har en idé men den falerar på fästningen :-(
Kan man fylla dem på ngt sätt så de blir med hållbara?

Cessy
6

Nu när ni alla fått era paket. Kan inte vi då få se hur ett paket såg ut, så vi ser vad det är ni ska göra utmaningen med hjälp av?

*NickeNyfiken*

flower1
6

Ja, man blir riktigt nyfiken på vad det var för innehåll i utmaningpaketen. Bild, någon? *Please*

Här är min hemsida.

Emo
5

Får vi det, Allamej?

Niwa
4

Tänkte precis säga det, att det är nog upp till Allamej Skrattande

Allamej
4

Givetvis får ni visa vad ni har fått :)

Emo
10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite mörk bild, men så ser de ut. Vad det är får ni gärna gissa:

Niwa
5

JAg vet ;-)

Niwa
5

De till höger glittrar härligt blå/grönt!!

glittertind
4

Har du gjort ansiktena själv, Allamej? I så fall vill jag ha fler, och i andra färger… Jag har länge undrat var man kan få tag å sådana, men har nog trott att det skulle vara någon slipad halvädelste det gällde. Men dessa är ju Bingo direkt!

Jag är på gång med mitt nu… Pusslar och limmar och syr…

Missade först femtiöringen, märke den inte alls…Den är svår att få in, för den bryter stilen.

Glad

Glittertind

Niwa
4

Vsdå femtioöring!!!!! en sådan fick inte jag!!!

Hubert.prp
5

Emo brukar fotografera det mesta tillsammans med en femtioöring för att ni ska kunna se storleken på det hon fotograferar. Har ni inte märkt det?

Niwa
4

trodde att det var så först Hubert, men när Glittertind skrev att den "blir svår att få in, för den bryter stilen" så trodde jag att den skulle vara med Rynkar på näsan

Hubert.prp
5

Kan ju tänkas att Glittertind skämtade, men det är ibland svårt på nätet.Skrattande

Cessy
4

Tack för bilden Emo. Ser ut som ett spännande paket att skapa något av. Ska bli jättekul o få se vad ni gjort sedan.Glad

Hubert.prp
6

Det blir kanske svårare att göra något av det än att lägga golv på loftet.Flört

Niwa
4

Hoppas inte att den ska vara med för jag satt hela dagen i går och sydde, som det ser ut nu så får det inte plats ens en 50 öring Rynkar på näsan

glittertind
7

Ha, ha, ha, ha ha,….Oh… Jag knyyyter mig av skratt…. Visst trodde jag att 50öringen skulle vara där…  Jo då… Jag hittade två stycken i min makes diverse-låda och en på min sida om bordet, och jag utgick från att minst en av dem kom från Allamej…

Vi brukar ha sådana till att skrapa trisslotter med. Därför fanns de i faggorna, liksom. Sedan använder min man dem som skuvmejsel i en del sammanhang, där både bredd och tjocklek på skåran motsvarar. Det är på kameran och nåt sådant.

Och jag som har putsat alla tre skinande blanka med häxans putsmedel… och skulle just till att limma fast en av dem på broderiet.

Ååååhhh… Det var dagens bästa….

Ha en skön pärleridag, ni som hinner få in lite sådant i dag…

Skrattande

Glittertind

Emo
5

SkrattandeSkrattandeSkrattande Tack.

Väl att det blev utrett i tid.

Mmadeit
4

Gliitertind eftersom man får lägga till precis hur mycket jman vill vore det kul om du fullföljde din ide ändå även om dem inte är ett  "måste"

NeedfulThings
4

Skrattande

hihi

Niwa
4

SkrattandeSkrattandehihihihi nu blev jag glad igen, blev riktigt nervös ett tag Skrattande

glittertind
5

Mnja… Får se… måste ha en bra idé då, och ett tema… Det där med kugghjul och maskindelar är inte min grej, förstås, men slantar har jag inget emot… Men det måste bli snyggt då också… Inte bara kul.

Glad

Glittertind

Niwa
4

Det blir säkert jätte bra ,dina kreationer brukar bli fantastiska OskyldigFlört

Allamej
6

Glittertind, det är ett keramikansikte gjort av en tjej som jag har kommit att göra en del affärer med, hennes butik på etsy heter firedandfused :)

Love-
1

kommer du har fler ut utmaningar?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Allamej
5

Jag vet inte Love, kanske :) men vem som helst är tillåten att hålla i utmaningar :)

Love-
2

ok :) för detta lät kul tyckte jag  :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Mmadeit
4

hmmm satt och skissade på iddder igår målade upp en storslagen plan… och insåg att oj då det där skulle ta mig reste av året att slutföre så får tänka vidare tur jag inte han limma nått ;-)

Niwa
4

hahahahah Mmadeit kan du jobba fort?  vill gärna se din storslagna plan Skrattande

Emo
5

Än vet jag inte vad det ska bli. Jag fick en vild idé när jag såg grejorna, men den verkade för vild. Tyvärr har jag inte fått någon bättre utan grunnar på hur jag ska förverkliga den ursprungliga.

Vi har ju lite tid på oss och under tiden jag jobbar med loftet så kommer kanske lösningen.

Ska det i så fall bli ett stort hänge eller en inramad tavla. Funderar.

Niwa
4

ja du har lite tid på dig att fundera medans du jobbar på loftet.

Emo
5

Så bra det hade varit om tomtarna hade velat hjälpa mig.FlörtSkrattandeOskyldig

Niwa
4

SkrattandeSkrattande

Annicka.C
4

Det ska bli mycket spännande att se var detta slutar Flört

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

glittertind
6

Klart att tomtarna hjälper dig… Men satsa då på en liten tavla, och lägg till allt möjlgt, som passar… 50-öringar , bomullstussar… eller. Det kan bli precis vad som hellst om man får lägga till precis vad som hellst.

FlörtSkrattandeFörvånad

(Själv är jag en bra bit på väg….)

Glittertind

Niwa
4

Låter spännade allihopa, blir kul att se vad ni hittar på Skrattande
Fast vänta äääända till slutet på september!!!!FörvånadOskyldig
Nej jag är inte klar på långa vägarGlad

Emo
5

Skulle vi kunna komma överens om den tidigaste tidpunkt vi får visa våra alster. Det vore ju tråkigt om två har liknande idéer och inte alla visas samtidigt.

Niwa
4

För mig går det jätte bra, faast kanske roligare om alla läggs in samma dag.
Man kan ju hålla sig uppdaterad här inne om man börjar bli klar att lägga upp en bild på sitt arbete? Dvs OM man blir klar tidigare än sista september.

Emo
5

#104 Menar du att om alla är färdiga 25 september, så är det onödigt att vänta till den siste. Mycket bra förslag.

Ska vi vara överens om att den siste är publiceringsdag, men när vi vet att alla är klara så blir det tidigare?

Niwa
4

Tycker jag låter som ett bra förslagSkrattande
Allamej får sista avgörande rösten om detta då det är hennes utmaning.

Allamej
5

Låter bra Emo och Niwa :)

Emo
6

Tack, Allamej.

Mmadeit
5

Allamej du får gärna dumförklara mig men måste dubbelkolla , du skriver "Allt som skickas måste representeras :)" Jag tolkar det som att det eg räcker med att använda en av den sort som vi fick 3 utav men antar att andra kan tolka det som alla delar måste vara med vill inte göra "fel" därför jag dubbelkollar för annars kommer ett bidrag från mig med bara 2 st…

Allamej
6

Mmadeit jovisst tolkade du det rätt, om du bara vill ha en vinge så är det ok :)

Niwa
4

usch gjorde en rivstart jätte bra, sedan kom sjukdomar et. och allt kom av sig, borde göra ett nytt ryck. hoppas familjen håller sig frisk nu så jag orkar ta tag i utmaningen igen.

NeedfulThings
2

Äntligen har jag påbörjat mitt bidrag! Hoppas det blir som jag tänkt migFlört

Niwa
2

Bra Needful, hoppas du får i hop det som du vill.
Jag har äntligen kommit igång igen efter en svacka.

Mmadeit
2

limmade baksidan igår så dags att börja klippa och kanta… jag HATAR att kanta….

Niwa
2

Mmadeit:det hör inte till faviriterna nej.

NeedfulThings
2

Jag gör säkert allt i fel ordning, men det tar sig…måste bara klura ut hur jag ska fästa de långa grönblå sakernaFlört

Niwa
2

Hoppas fortfarande på att de inte ska lossna, vid varje stygn satt jag och tänkte nu lossnar de eller nu går de sönder FörvånadRynkar på näsan

glittertind
2

De gröna, ja…

Först limmade jag…. De lossnade ….. Då lät jag dem vara så länge och gjorde färdigt både kanter och annat. Nu har jag limmat på dem på nytt och limmat dem i småpärlorna som omger dem och i underlaget, så nu sitter de! Men färdig är jag inte ännu…

Mmadeit… Jag läste just om kantning och att man kan måla kanten på tyget i pärlornas färg med en vattenfast färgpenna, om underlaget syns för mycket och inte har riktigt rätt färg… Du som vet så mycket om det mesta i pärleriväg, Vad ska ma då ha för sorts färg och penna?

Glad

Glittertind

Niwa
2

Vill oxå veta!!Skrattande

Mmadeit
2

När jag har målat underlag för att sy på så har jag använt textilfärg från panduro…. verkar dock meckigt bara för att färga kanten hade nog tagit en vanlig "sprit penna" i passane färg, målade nyss en lila trådsnutt som syntes för mycket svart med sån det gick bra ;-)

Mmadeit
3

Färdig :-)

Niwa
2

vaaaa!Skrattande

Emo
3

På måndag får jag kanske börja på den.

Niwa
2

Emo. men du verkar ju var riktigtt flitig när du sätter igång. så du hinner nog FlörtSkrattande(tänkte på vinden).

NeedfulThings
4

Jag är klar med cirka en tredjedel nuFlört

Niwa
3

jag har börjat kanta och är sanrt klar med det, sedan lite detaljer :-)

Emo
4

Nu har jag börjat. Glad

De första pärlorna är fastsydda.

Det tog tid innan jag hade klart (nåja nästan klart) för mig hur mitt alster ska se ut.

Marinas Mix
4

Blev det nu det du benämnde som plan E???Oskyldig

_

Emo
3

#128 Något ditåt, ja!

Hubert.prp
4

Det ser så mysko ut. Jag har aldrig sett något liknande.

Niwa
3

Jag gillardig Hubert,du har så härliga kommentarer.

Niwa
3

Jag närmar mig slutet av mitt arbete på denna utmaning SkrattandeSkrattande

Emo
3

Äntligen. Det blev många timmar till detta enkla verk.

Hoppas ni kan hålla er för skratt -

annars bjuder jag så gärna på det.FlörtGladOskyldig

Niwa
0

FörvånadSkrattandevaaa klar!!? ja sa ju att du jobbar snabbt,men detta

Hubert.prp
1

#134 Vänta tills du ser det. Skrattande

Emo skrev ju i #133 att det är ett enkelt verk.

Marinas Mix
3

Niwa, det är klart att det går snabbt för Emo. Hon har ju Hubbe som gärna hjälper tillSkrattande

_

Niwa
1

mmm enkelt det tror jag när jag ser det ;-)
Ja ok hon har ju Hubert som hjälp, det skulle vaar det då…

mialycktman
0

Hoppas få se era alster snart, kanske jag kan va me nån gång när jag övat mer…

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
0

men mia som om jag har "övat" så mycket, känns jätte pirrigt bland alla dessa "proffs". Men alla är ju så gulliga här inne att jag vågade vara med just därför Skrattande

Emo
1

När jag som kallar mig smyckesklant vågar vara med, så är det nog inte så farligt att delta i något här.

NeedfulThings
0

Jag är definitivt inget proffs, har kanske gjort en 2-3 broderier, mycket blygsamma och infattat kanske 3-4 gånger. Men friskt vågat hälften vunnetFlört

glittertind
1

Jag plockar med 50-öringen och la till ytterligare en… Litte annorlunda cabbar, liksom…. Men varför inte? Jag maffar till det en del… Det är lite för brötigt, säger min man. Ska bara ha band till… Herringbone? Spiralrope? får de… Kanske string, bara…Flört

Glittertind

Emo
1

Nu ser det ut så här:

Emo - Klar

Mmadeit - Klar

Glittertind - Nästan klar

Needful- Håller på

Niwa - Håller på

Niwa
0

Jag har inte heller jätte mycket kvar, men det verkar svårt att få tid under helgen, ska försöka dock.
Allamej då?

Emo
1

Nu ser det ut så här:

Emo - Klar

Mmadeit - Klar

Needful- Håller på

Niwa - Håller på

Allamej - ?

Allamej
1

Allamej har inte ens börjat eftersom hon har jobbat med tävlingsbidrag hela tiden men inser att hon gott kan undvara de timmarna som krävs eftersom bidragen inte ska vara inne förrän i oktober.

Niwa
0

Skrattande

men d-u jobbar säkert så där hemskt snabbt när du väl sätter igång att vi andra blir klar efter dig i alla fallSkrattande

glittertind
0

Nästan klar… Nja, ju mer jag gör, ju mer vill jag lägga till… Smådetaljer och sånt… har två cabbar kvar att göra  + band… Eller nåt… Det lever sitt eget liv, som allt annat jag gör… Är så nyfiken på vad alla gjort och gör!

Kom igen Allamej! Heja! Heja!Skrattande

Glittertind

Niwa
0

två cabbar kvar!!!????? Gissa om jag blir nyfiknen nuFörvånadSkrattande

NeedfulThings
0

Jag är kanske 50% klar nu, men det sista går fortare än det första skulle jag troFlört

Niwa
0

'jag är i stort sett klar, lite små saker kvar. klar tills i morgon eller under morgondagen hoppas jag:-)

Niwa
1

Emo - Klar

Mmadeit - Klar

Niwa - Klar

Needful- Håller på

Allamej- håller på

Uppdaterad status Skrattande

NeedfulThings
0

Gah! måste visst skynda på ,men jag behöver dagsljus för att göra detGlad

Niwa
0

nja Allamej har precis börjat om jag förstod henne rätt & utmaningen är ju till den sista från början.
Även om vissa (jag bl.a) tyckte att vi skulle visa så fort alla är klar.
otålig nääääOskyldig spänande näääSkrattande men den som väntar på ngt gott……………….

Mmadeit
0

mitt resultat blev ett MYCKET mindre alster än jag hade i åtanke när jag började sy men efter jag limmat andra delen så började det "prata" med mig  och så blev det som det blev… fick leka lite med dremmeln och en diamantkapskiva för att få till de bitar jag behövde ;-)

Niwa
1

meeeen Mmadeit!!!!!
Fy nu blir jag ju ännu med nyfiken, du och glittertind har gaddat i hop er om att retas. RetstickorSkrattande

JAg har lagt till egna utmaningar i denna utmaning. Te.x som att försöka bryta och inte göra exakt som de som jag gjort hittills´. lyckades till viss del ObestämdOskyldigSkrattande

NeedfulThings
1

Snart snart bara jag kan lösa mitt limproblem. Trodde jag hade en tub till med E6000 men det verkar dåligt…Får prova med annat lim och hålla tummarnaFlört

glittertind
0

köp en tub med locktite! Det luktar inte och ger inte cancer….Flört

Glittertind

Mmadeit
0

locktite super extreme repair är likt E6000 men gulnar dock funkar det ju till broeri när man inte kommer se limmet så att säga.

NeedfulThings
0

Det låter bra, fast jag använder i  ärlighetens namn mest lim till glas, fast om jag blir mer insnöad på pärlbroderi så köper jag nog detFlört

Mmadeit
0

limmar en hel del glas med det oxå håller kanon…

NeedfulThings
0

Är 99% färdig, har 5 pyttepärlor kvar att sy i + fixa till bakstycket och fotografera, men nu orkar ögonen inte mer ikväll. Men på torsdag är jag redo ( onsdagar är hysteriska dagar för mig och jag vill fotografera i dagsljus)Flört

glittertind
0

Nu är jag färdig och klar!

Det ligger på nätet… Men var???

Ingen har adressen dit….

En blogg som nästan är helt vit…

Ett album, med det bästa jag har

Utan text än. Det är kvar.

Så skynda, ni andra, fort

så att allt snart är gjort!

Flört

Glittertind

Denna kommentar har tagits bort.
Niwa
0

ohhh vad kul Glittertind!!!Skrattande
är det Allamej  & Needfulthings kvar nu alltså?
Needfulthings var istortsett klar vad jag förstod :-)

Niwa
1

Hmmm man kanske ska fota alstret oxå, så man är riktigt klar när det är dags att lägga upp det här ????FörvånadSkrattande

Mmadeit
0

såklart du ska!

NeedfulThings
0

Äntligen klar. har dock bara usla kvällsljusbilder, så jag hoppas vi ska visa dem imorgon tidgast så jag hinner ta bättreFlört

sanne62
1

det här är nog lika spännande för oss andra, som det är för er….. Glad

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Niwa
0

Allamej har en väl vald längd på sin utmaningSkrattande
Nu är det Utmanaren själv kvar,men den som väntar på ngt gott Flört

Mmadeit
2

Känner mig som en 3 åring i bilen "är vi framme snart?"

Niwa
0

hahahahaha!!!!!! Skrattande

Niwa
0

Snacka om att hålla oss på alster Skrattande
Fast hon kanske vill rösta i BOTB när de går in i nästa fas. och sitter klistrad därSkrattande (För deltagare får rösta eller hur)

Mmadeit
2

jag skulle iofs tycka det var skoj om vi alla fick maila våra bilder till Allamej och hon la ut dem samtidigt utan namn så fick vi gissa vem som gjort vad…. men kanske lite väl tids och energi krävande…

Niwa
0

Det låter ju som en bra ide,fast upp till allamej:-)

Allamej
1

Nänänä… ni lägger upp bilderna själva :D

Jag har massor att göra nu, 5 projekt som ska vara klara typ samtidigt och sen en massa som JAG vill göra. och sen så har vi marknadshelgen här nu så det kommer att vara high life i huset. Jag ska skynda mig….

Niwa
2

En Kluring,sex bilder,sex svars alternativ ;-)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.