Utmaningen 2
Hej,
Jag blev inspirerad av Allamej och tråden Utmaningen…
Tänkte att vi kunde starta en utmaning med glasfusing?
Dom som vill vara med skickar ett litet paket med glas till en annan person så att alla får ett annat paket än det som man själv skickar.
När alla fått sina paket så skapar man något av detta som vi sedan presenterar här?
Man får alltså inte använda något av sitt eget glas utan bara använda det skickade glaspaketet 
Är det någon som tycker att denna lilla lek kan vara skoj?
ja det låter skoj….vi får spåna vidare på hur mycket och hur stort vi ska använda bara …..
Ja precis…jag tänkte till något smycke… eller kanske att det räcker till både halsband ring och örhängen??
Kom med förslag och ideer 
Jag är gärna med om vi kan vänta några veckor. Dels för PUSS ska ha varit o blåst över o dels för att jag nu sedan rätt många veckor inte är alls inspirerad o fusa. Fast framförallt för just nu i feber o antibiotikaånger är jag eg. inte inspirerad till någonting. Fast det kan ju också vara så att ni kör en utmaning nu så hoppar jag kanske på nästa gång istället, men just nu på studs är jag alltså inte redo för någon utmaning av något slag alls.
Låter kul. Köpta gäller väl också? annars kan jag inte vara med. men vänta några veckor till efter PUSS, så att allt lugnat ner sig om både det ena och det andra…
Glittertind

Jag vill gärna vara med.
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Vill vara med men kan tyvärr inget om att skapa saker i glas önskar jag kunde dock
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
#3 Cessy, vad tråkigt att du mår så dåligt… hoppas det snart vänder.
Vad roligt att ni tycker det va en skoj ide
, vi kan absolut vänta till efter PUSS.
Säg bara till när ni är på hugget så får vi fundera på utformningen av det hela.
Kanske att man ska dra lott om vem som ska skicka glaspaket till vem? När man fått sitt glaspaket så fotograferar man det glas man fått och sparar, därefter bestämmer vi ett datum som våra alster ska vara klara och då presenterar vi dom alla här
.
Om ni har andra ideer så kom med input!!
Vet inte alls hur det bör utformas, men en idé är ju mer att vi inte skickar något utan mer att vi alla kanske gör t.ex. en blomma, ett löv, men det bör alltså vara något som går o göra även i en Hot Pot så att alla fusare kan vara med.
Det kan också vara utmaning typ " Gör present till en tjej som ska konfimeras" o så kanske då uppstyrt lite med vilka färger (ex. rött o svart) den påhittade konfirmanden gillar, lite av hennes intressen (t.ex. rock Goth, vampyrer) m.m. Fördelen med denna typen av utmaning är att alla kan gå loss hur de vill utefrån vilka resurser de ha att göra saker.
En gör kanske ett fat/skål i rött o svart, En gör ett svart o rött hjärta, En annan gör örhänge o en ring o.s.v. Fast faran är att göra utmaningen för vid/öppen, så att det blir mer hipp som happ o frågan är ju då vad man fick sin utmaning ifrån eg.
Det kan ju också vara en ren färgutmaning. Där man kanske ger 2 eller 3 färger. Sedan kan man ju välja hur hårt man vill styra vad som ska göras. Kanske ger man bara färgerna eller så ger man färgerna o säger att alla ska skapa ett armband (ja eller vad man nu bestämmer sig för att det ska vara, armband, halsband, hänge, ring, örisar, blomma, löv o.s.v.), i dessa färgerna.
Det finns många vägar att gå o om vi inte tycker ett sätt fungerade bra, så kan vi ju välja ett annat sätt att göra en utmaning nästa gång.
Tar bort min inresseanmälan….

Glittertind
Glittertind: Det kan ju finnas många olika utamaningsslag på sajten. Det kanske finns en där man skickar kit. En annan där utmaningen är att göra ett smycke (eller att man specar vilket typ av smycke) i en färg. En tredje där det är en ordutmaning o.s.v.
Detta ovan lär nog bli en form av av glasutmaning - att vi skapar något med o av glas, men du kan ju jättegärna försöka se om folk är intresserade av någon typ av utmaning som ligger ditt intresse närmare.
Man kan också väga glaset och bestämma att man skickar kanske 50 gram , så blir det lite begränsat?
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Jag tycker också att ideen att skicka ett litet glaspaket till någon annan är spännande
att se vad någon annan bestämmer sig att göra med det dom får i paketet….
Men man kan ju göra flera varianter, men om vi börjar med denna varianten så kan man ju göra något annat nästa gång?
tycker ideen med vikt låter bra och lkanske en "klausul" att det skall vara minst en eller 2 bitar som är dicroiska…
eeh om en o samma ska skicka till samtliga, så att alla får samma paket o utgå från så blir det väldigt tufft för den som ska skicka. Ska man bara skicka ett paket o det finns rätt tydliga regler så att det finns en ram att luta sig mot. tex vikt, hur mycket som ska vara dichro m.m. då känns det rimligare, så det är helt enkelt vilka förutsättningarna blir som gör om det blir intressant eller ointressant med skickepaket.
Min första tanke var bara att det skulle vara en rolig grej…och att inte alla paket måste vara detsamma…
Jag tänkte att om vi vet hur många som vill vara med, drar lott om vem som ska skicka till vem…
Och när man har fått sina paket så skapar man något utifrån det man fått :-) Jag tycker det kan vara stort el smått, mkt el inget dichro… det får skickaren bestämma…. Därför är det viktigt att ta en bild på det man fått och sedan en bild på vad det blev av glaset man fick :-)
Jag tror det är svårt att förutbestämma precis vikt och allt… man kan göra vackra och spännande ting utifrån allt glas…
Det jag tänker är att man ska göra smycken… fat osv blir för stora saker…
Ja ska det göras av vad som ska skickas så blir det def. alldeles för mycket. Att jag nämnde fat, var mer om var o en skapade utefrån samma ord, färger o sedan gör var o en utefrån sitt förråd o då kan det ju bli utefrån vad man har hemma o känner för att göra.
Jag e på!!
Vikt e väl bra, 50-75g vanligt glas + 10g dicroglas? (så lägger vi ca lika mycket pengar
) Och att hålla sig till smycken.
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka