Goldenbeadcats galleri #2
Förra tråden blev lite lång och jag uppmanades att skapa en ny.
Den gamla hittar du här
Så för att rivstarta denna nya tråd kommer här ett par enkla howlite
döskallar i blått vad annars
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Kul och annorlunda. Spännande.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
fast nog kan du också säga att du skapat fatet golden, du har ju valt färg, form och dekor 
vilka söta blå döskallar 
Ett underbart fat. Kissidor är en skicklig glaskonstnär.
Häftiga örisar Golden
Men åh så fint fatet blev Kissidor.
Antar att fatet är True Blue o så snyggt du fått till kissen hjärtat o fisken. Kapar tråden o frågar en glasfråga
Sätter du på dessa powderisfusade figurerna samtidigt som du slumpar fatet? Eller i vilket skede sätts figurerna på ett fat? (Givetvis är de fusade för sig själva först o det är "bara" att de ska häfta fast som dekor) Jättesnygg oval form på fatet (Utsågad form antar jag?) Förstår att du blev glad för det Golden.
cessy jag gör en punktlista för dina frågor 
- ja det är true blue
- man kan generellt göra vilket som. jag önskar att jag hade satt på dem först vid slumpningen denna gång, för då hade den svarta kattungen inte smält ut. men en figur på ett julfat som jag gjorde på det sättet lossnade efter tag, vidhäftningen blev inte tillräckligt stark i slumpingtemperatur. jag ville inte att detta skulle hända med goldens fat, så jag bestämde mig för att låta dem vara med redan vid tackfuse istället

- jag sa ju efter att jag hade gjort grodfatet att ska jag göra en oval igen så sågar jag nog, för att handskära en oval var ingen höjdare
. det finns ju ovalskärare som utgår från samma princip som en cirkelskärare, men de brukar vara så sjukt dyra. men så snokade jag upp denna: https://www.tracysworkshop.com/pc-3230-6600-fletcher-oval-circle-stained-glass-cutter.aspx som jag tyckte ändå var överkomlig, och det är med den jag skurit detta fat.
ursäkta trådkapningen golden
, men du bäddade ju liksom lite för det själv… 
Åhå, så om man slumpar fast dem, så är alltså risken att tempen inte är tillräckligt hög för att vidhäftningen funkar. Man kan inte höja temperaturen 10 grader för att se om det hjälper eller då fördärvar man slumpingen av fatet istället? o den höjningen är kanske inte heller tillräcklig för att figurerna ska häfta vid tillräckligt?
Ja det stämmer ju - du har länkat till den ovalskäraren, men jag tror inte att jag då insåg nyttan av den (Visste ju inte då att jag skulle bli med ugn
) men nu är den nedsparad bland mina länkar o den dagen jag vågar tänka tanken att jag skulle kunna klara något sådant här så ska jag investera både i slumpingform o ovalskäraren.
Sorry för den fortsatta kapningen Golden.
Ja kapa på, bara ni återlämnar den till mig NU
Blev så förtjust i Fru Pärlas blommiga Kumihimoarmband, så jag gjorde först ett i blått, det kommer senare, när jag fått hem ändkoner som passar och så detta.
_
Jättefint.
Vårfina färger på ditt blommiga kumihimo Golden.
ja frupärlas blommönster har man haft mycket kul med
. härlig ljuvt vårig färgsättning du valt här golden, tänk så fint till en vit top tex
!
så trevligt att du gjort dig ett särskilt påskkumihimo
. de där spiralerna är så snygga
! jag har visserligen också gjort spiraler men jag har bara kört den enklaste 8-trådars grundvarianten i två färger med olika tjocklek på trådarna, och det där måste ju vara gjort på nåt annat sätt. ser likadant ut som shignes spiraler - är det nån av varianterna ur den där e-boken eller hur gör ni det där?
Det roliga m kumihimade blommönstret är att bandet inte behöver ytterligare utsmyckning.
Från förra tråden: #204-206 - Vilket snyggt o roligt sätt att använda flat spiral stitch!
Ja, det var påsk. Bra kombination av färger. Dessutom kan det användas även efter påsk. 
Fint påskarmband

Fina armband. Var hittar man mönsterbeskrivning till det blommiga kumihimoarmbamdet? Det ser verkligen läckert ut.
Hur får man tag på fler mönsterbeskrivningar. Såg på Youtube att det finns en otroligt massa varianter.
#17 - FruPärla har beskrivning på det blommiga bandet på sin sida:

Hittade av en slump på sidan friendship-bracelets.net . Där finns det hur många mönster som helst på vän-armband men också mönster på kumihimo. Från enklast möjliga till väldigt avancerade armband. Bokmärker sidan för framtida behov.
Oj oj oj, nu blir jag ju fast resten av natten för att gå igenomn och se vilka som jag skulle bilja göra…
_

Sitter med ett stort leende på läpparna. Tack för blombuketten Goldenbeadcat!
Visst är det väl märkligt vad man kan hitta på när man klickar sig omkring på nätet
. Det finns där ute i cybern men vi har ingen aning om det.
Riktigt Sverige-sommrigt armband.
Det passar ju på midsommarafton.
Hur ska dina andra 364 armband se ut? 
Bara 359 kvar nu 
_
Bara att kämpa på.
Det finns ju så många mönster. 
Åhh de 2 blommiga armbanden va ju jättefina
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Nummer 22 var jättefin! Känns verkligen som svensk sommar typ!
Fina armband speciellt det som var avsett för påsk och fin design av det fina fatet som Kissidor gjorde till dig.
ja absolut på midsommar, och på nationaldan också förstås, jättefräscht och fint
. visst är det roligt med kumihimo att man så snabbt och lätt kan svänga ihop ett temaarmband? själv bär jag för närvarande ett hockeyslutspelsarmband 
Det duger väl, men jag saknar blått - eller grönt. 

Snyggt armband! Det silvergrå ser gör att det blir väldigt elegant! Men som Emo säger, inget blått i det???… 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Nja det är nog kameran som luras lite med färgerna. bakgrundsfärgen är en mysig ljusgrön och så klatschade jag till det med en riktigt cerisrosa till blommorna.
Jag måste ju överraska er ibland, så jag inte blir förutsägbar. Men bara lugn nästa projekt kommer att innehålla blått
_
Jag är lugn 
supergulligt!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Vårfint kumihimoarmband
vad ni stressar över att det inte är blått tjejer
- jag är kolugn, jag är helt övertygad om att golden har blått i förråden 
se så ärtigt det blev med det mintgröna och cerisa tillsammans
. det är såna färger som det bara låser sig med för mig och jag kommer inte ens på tanken att sätta ihop dem och se att det blir riktigt läckert 
Jaså här är Kissidor. Gillar du inte blått? Så tråkigt. Inte ens i julgranen?
Du gör så fina, härliga kumihimo!
Tusen tack tjejer.
Jag köpte en bok med kumihimomönster av fru pärla för ett tag sedan och nu har någon vänlig själ sett till att jag verkligen kan experimentera, med färger och mönster
. Snart kommer det fler bilder.
_
ja här var jag nu emo - om golden ursäktar en yttebytteliten trådkapning så ska jag bara säga att jag har många blå kulor i min julgran som pryder sin plats så fint så - jag har en något annan och mer generös färgskala för min julgran än för min tillverkning och bärande av smycken se 
åh, har du en ny hel bok med kumihimomönster golden, då ska det bli roligt att se vad du hittar på 
Så fina de är!
Ja och blåa åsså

_
fina…kul att du har haft lite ork att pyssla igen…
Härligt att du kommit igång lite igen o fina kumihimoade länkar.
Väldigt snyggt! Jättefina Kumihimoarmband! 
Glittertind
det översta hade fins färger
Lyckomia
Fina armband Golden, jag gillade färgkombon på det längst ner i din triss
.
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
tackar tjejer, för de fina kommentarerna.
_
så dumt det är när man inte har tillräckligt med avslut - "been there done that"
. eller så har man nittontusentvåhundrafyrtioåtta stycken men alla är fel färg eller storlek
. men korvarna ligger ju bra där de ligger tills du får tag i fler avslut, och fina är de
- den understa av de tre är min favorit också
continenta har ju tagit bort sin 800:-s gräns, kanske en påse hållare 06 skulle vara en vettig investering då bestämmer man ju storleken själv så att säga (faktiskt lyckats mosa in 8 st 2mm satin trådar i en sån kors i taket…
bra tänkt mmadeit, det blir inte riktigt lika flott som de där (rätt så dyra) "hela" avsluten bara. men hållare 06 ur det oäkta sortimentet är kanske ännu lämpligare för de flesta?
![]()
Hållare 06
12x6mm
rund
Passar 6-7mm
SP = Silverfärgat
GP = Guldfärgat
Art.nr 00343 = SP
100 st 65 kr
Art.nr 02879 = SP
1 st 1,50 kr
Art.nr 00344 = GP
100 st 65 kr
Art.nr 02880 = GP
1 st 1,50 kr
hade valt fel länk adress, NU är den fixad, var dessa jag tänkte på…
Föresten för de som inte vet. priserna i listan är utan moms, den tillkommer sen…
Jo har varit och nosat runt därinne, men den kändes inte riktigt rätt om ni förstår vad jag menar.
_
golden, dina snoddar e fina men nu vill jag se lite av dina pärlarbeten !!!!
har du slut på blå o gröna pärlor ?
Åh liiiila kumihimo blev jättefint o den andra är ju också givetvis fin. Snyggt o somrigt med blommor
Tja, de duger väl de också. 

Den lila var mmm
Mvh.A
Mvh.Annicka
se där !!! blått o vackert … 
Jättevackert armband o givetvis i blått

………. o tack för att du skrev om införtävlingen på PUSS, för det hade jag missat. Har ju gjort några cabbar som jag tänkt använda i någon inför tävlingen, men inte startat då jag ju ville att det skulle passa in i något tema o var ju osäker på om jag kunde använda cabbarna då. Men detta temat var ju helt perfekt! Nu gäller det bara att komma igång också. Blev så himla glad att temat var som det var, för det kunde ju inte bli mer perfekt. Helt fri - bara att skapa o jag kan göra som jag brukar d.v.s. maffa på en hel del
härligt blå!
Lyckomia
Snyggt armband.
Lycka till med tävlingsbidragen.
Vackra blå toner i det fina setet.
oj så liten bild på det läckra blå setet i #69 golden
, jag som ville titta närmare på färgmixen!
armbandet i #64 var jätteflott
! den arbetade men ändå så strikta formen är helt i min smak
!
Ledsen kissidor, det är en gammal bild. Ska se om jag inte kan hitta på setet och fotografera om det.
_
precis som kissidor så önskade jag att jag kunde se #69 bättre…ser ut som ett jag gärna burit…
Underbar härliga smycken Goldenbeadcat 
Mvh.A
Mvh.Annicka
69-smyckena är så himla fina! Vill lära mig! Jag fixar just nu med seedbeads för smyckestillbehors tävling… men jag är så ny på småpärlor. Där finns så oändligt mycket att lära inom det området!

Glittertind
Härliga sommarörisar

Jättefina!!! Å, fjärilar är ju inte heller fel! (Bara man slipper att ha dom i magen…)
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
åh, de var verkligen härliga sommarörisar
!
härliga !
ha ha …de e konstigt…för 4 minuter sen, pratade vi just om detta, att vi inte haft så många fjärilar i år, trots att fjärilsbuskarna har blommat en veckas tid…
Jättefint blå tub! Hur gjorde du det?
Ömtåliga fjärilar!

Så läckra örhängen! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
o så fina örhängen!
Lyckomia
Somrigt vackert.
Fina örisar Golden! Bra Pärlat!
Glittertind
Härliga sommarörhängen goldenbeadcat
Mvh.Annicka
Tack för responsen tjejer. Nu ska jag bara få fart på mig och inte sitta och dega framför datorn eller tvn och tillverka lite nytt.
_
I blått - vad konstigt
Jättefint hänge o perfekt tolkning av temat.
jättesött….och en bra idé…hur gick det i tävlingen då ?
Det var först häromdagen jag såg att de lagt upp bilderna på vinnarna och nej jag var inte med på pallplats
De nämnde vem som hamnat på första och tredjeplats
_
förstår inte att alla är så förvånade över att det är blått - jag är mest chockad över att det var med kattmotiv 
kul idé och jättefint hänge 
vilka söta katter!
Lyckomia
Mycket söta katter
Mvh.Annicka
Fin kisekatt!
Glittertind

Sött hänge! Blått är väl aldrig fel? 
Så fint, passar i alla åldrar. Kattälskare finns det många.
#90 - Älskar det hänget: Färg, form o symbolik! Peyote? Delicas? Nåt jag närmar mig mer o mer. Såg gratis-mönster på even count peyote-armband för nån tid sen som jag tänkte mig men hittar det inte nu…